vreemdgaan; de aard van het beestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: vreemdgaan; de aard van het beestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:20

Oke snap de meningen.
Allereerst ik ga niet bewust (was niet met die intentie iig) roeren in een huwelijk. Zou puur fysiek zijn maar is meer van gekomen.
Ja ik hoor maar 1kant vh verhaal, maar hy 'verdedigd' haar ook wel (waarom ze niet wil etc)
Hy geeft veel om haar, maar komt (zegt hij) er nu achter wat hij 18jaar (of heel zn leven gemist heeft). (Dan doel ik niet op 'ware' liefde maar wel ware acceptatie, respect en intiem zijn.
Kijk als ze even mindere periode hebben oke. Maar hij zegt al 18jaar te moeten 'vechten' om 1x p/m voor elkaar te krijgen...
En als je dan elke dag wel 5x kan... Begrijp ik best dat t een opgave is.
Daarnaast was zij degene die afgelope trouwdag (tegen de kinderen nota bene...) Zei ; als we volgend jaar maar halen (kinderen overstuur natuurlijk).
Hy wil niks anders als mij betrekken en kennis laten maken met... Ik hou me bewust afzijdig, wil niet roeren, zijn beslissing heb ook gezegd als je ooit kiest, kies je niet voor mij of voor haar maar voor je eigen geluk... En hoe jij verder je leven verder wil leiden.

Tja mss moeilijk te begrijpen (en zelfs hij snapt niet dat ik t doe) ik 'duw' hem figuurlijk vaak terug naar huis.
Ik heb wel 200x op t punt gestaan, mss moet ik stoppen dit werkt niet. En heb dat nog soms (geloof me een 'gewone' relatie is makkelijker ;)) maar tot nu toe ben ik nog niemand nog nooit tegen gekomen die me zo volledig accepteerd. Met alles wat ik denk voel en gedaan heb, ook al vindt hij t niet altijd fijn. We hebben ook wel eens ruzie maar dat is vaak snel bijgelegd.

Tja ik ben door deze ervaring (via site, meer dates gehad) wel heeel anders gaan kijken naar *het huwelijk, lange termijn relatie, mannen en vreemdgaan... Tja niet uit te leggen moet je meemaken :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 03:15

Nanne schreef:
Ik begrijp jouw reactie volkomen hoor. :j

Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet denk aan de vrouw, of in mijn geval vriendin. Hij zoekt contact met mij, ik niet met hem.

Voor mij is het ideaal omdat ik geen relatie wil. Heb ooit geprobeerd om mezelf aan iemand te binden en daar heb ik een flinke knauw van opgelopen.

Het gaat mij ook niet om het feit dat ik de man van een ander verover. Dat geeft mij absoluut geen kick. :n

Het grootste voordeel wat ik er aan onder vind is dat ik mijn vrijheid gewoon behoud en hij is discreet. Discretie vind ik erg belangrijk want het dorp hoeft niet te weten met wie ik het doe en waar en hoe.. Dat zijn dingen die hij nooit zal vertellen omdat hij zichzelf dan verraadt.

Natuurlijk denk ik wel eens van ik zou het niet moeten doen, maar ik denk heel vaak wat niet weet, wat niet deert.
Nu ken ik zijn vriendin niet, en zij mij niet, en ik ken haar vrienden oid niet omdat we niet bij elkaar om de hoek wonen dus de kans dat het uitlekt is al een stuk minder.

Ik probeer het tegen mezelf ook wel eens goed te praten, want ik weet dondersgoed wat ik doe. Maar zo'n soort relatie komt mij goed uit. Daar ben ik ook gewoon eerlijk in.

Ik zal er nooit op uit zijn om bewust een bezette man te scoren, echt niet.

Dat kan toch allemaal ook met een man die gewoon vrijgezel is?

Ik vind het echt héél egoïstisch, omdat je dus alleen aan jezelf denkt, en niet aan zijn vriendin.. Je hebt geen idee wat zoiets met je doet :n
Maargoed, misschien kom je daar zelf nog wel eens achter :)

Wat dat betreft heb ik dan wel weer respect voor mensen met een 'open relatie'. Die kwetsen er niemand mee, en zijn gewoon open en eerlijk :j

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 10:31

Hoe denken jullie dan over swingers?

Ik heb alle kanten meegemaakt. Er zijn verschillende redenen waarom iemand met een ander dan zijn of haar partner het bed kan delen...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:28

DeadxStar schreef:
Dat kan toch allemaal ook met een man die gewoon vrijgezel is?

Ik vind het echt héél egoïstisch, omdat je dus alleen aan jezelf denkt, en niet aan zijn vriendin.. Je hebt geen idee wat zoiets met je doet :n
Maargoed, misschien kom je daar zelf nog wel eens achter :)

Wat dat betreft heb ik dan wel weer respect voor mensen met een 'open relatie'. Die kwetsen er niemand mee, en zijn gewoon open en eerlijk :j

Mannen die vrijgezel zijn, zijn niet zo discreet hoor. Tenminste, niet waar ik vandaan kom. Hun vrienden weten het eerder dan dat het gebeurt is. Daar bedank ik voor.

Dat mag je egoïstisch vinden. :j
Maar ik ben niet bewust op zoek gegaan naar een bezette man, dat zou ik ook nooit doen. De man waar ik op dit moment wat mee heb is mijn ex. Mijn grote liefde.. Ik besef dat het geen excuus is maar hij is degene waar ik altijd voor zal smelten. Op dit moment zijn er geen verdere gevoelens bij betrokken behalve dat we elkaar blind vertrouwen en gewoon een leuke tijd hebben samen. Mocht ik merken dat ik weer echt verliefd begin te worden, is het klaar. Ik zal hem nooit vragen zijn vriendin te verlaten te voor mij. Niet op deze manier.

Wat betreft jouw opmerking "Maargoed, misschien kom je daar zelf nog wel eens achter". Ze zeggen altijd what goes around, comes around..

Ik probeer hier gewoon eerlijk mijn verhaal te doen en vind dat er tot nu toe respectvol op gereageerd word.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:37

Met Nanne kan het wel redelijk eens zijn omtrent discretie van bezet en vrijgezel.

In het begin van de topic werd een opmerking naar mij geplaatst in de zin van dat het mij net uitkomt. Ik ben niet persee opzoek naar een bezette man, want juist die breken je hart het snelst. Het overkomt je en natuurlijk het is netter om te zeggen ik pas. Maar niet iedereen doet dat. Hoeveel mannen zeggen in de kroeg dat ze vrijgezel zijn en achteraf blijken ze een vriendin te hebben?

Op dit moment heb ik leuk contact met een vrijgezelle man die beetje bij beetje weet wat ik heb uitgespookt en het enigste wat die mij heeft gevraagd is om ons een kans te geven doormiddel van netjes te gedragen.
Ja en opdit moment voor hem doe ik dat. Want zo geef ik hem het vertrouwen dat "trouw" ben.
Want op het moment dat ik in een relatie zit ben ik wel zo trouw als een hond.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:55

Nanne schreef:
JuliaMaria schreef:
Vinden de dames die met andermans man het bed delen het niet verschrikkelijk om andermans geluk (van de desbetreffende vrouw) kapot te maken? Je bent daar namelijk wel een deel in.

Ik vind het persoonlijk erg kwalijk als vrouwen er misbruik van maken als een relatie even wat instabieler is, dat komt in iedere relatie voor en na mijn idee moet een vrouw die zo graag andermans man wil veroveren bij zulke mensen uit de buurt blijven en lekker een eigen mannetje zoeken, land vol toch? Is natuurlijk niet je verantwoordelijkheid want het is niet jouw relatie, maar je hebt er wel een aandeel in..

Of zien jullie dat anders?

Ik begrijp jouw reactie volkomen hoor. :j

Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet denk aan de vrouw, of in mijn geval vriendin. Hij zoekt contact met mij, ik niet met hem.

Voor mij is het ideaal omdat ik geen relatie wil. Heb ooit geprobeerd om mezelf aan iemand te binden en daar heb ik een flinke knauw van opgelopen.

Het gaat mij ook niet om het feit dat ik de man van een ander verover. Dat geeft mij absoluut geen kick. :n

Het grootste voordeel wat ik er aan onder vind is dat ik mijn vrijheid gewoon behoud en hij is discreet. Discretie vind ik erg belangrijk want het dorp hoeft niet te weten met wie ik het doe en waar en hoe.. Dat zijn dingen die hij nooit zal vertellen omdat hij zichzelf dan verraadt.

Natuurlijk denk ik wel eens van ik zou het niet moeten doen, maar ik denk heel vaak wat niet weet, wat niet deert.
Nu ken ik zijn vriendin niet, en zij mij niet, en ik ken haar vrienden oid niet omdat we niet bij elkaar om de hoek wonen dus de kans dat het uitlekt is al een stuk minder.

Ik probeer het tegen mezelf ook wel eens goed te praten, want ik weet dondersgoed wat ik doe. Maar zo'n soort relatie komt mij goed uit. Daar ben ik ook gewoon eerlijk in.

Ik zal er nooit op uit zijn om bewust een bezette man te scoren, echt niet.

Wat een prettig antwoord, fijn dat je er zo relaxed op in gaat. :j

Als je er over nadenkt wat dit met die vrouw doet, voel je dat dan niet aan je geweten knagen?
Heb je zelf al wel eens zoiets meegemaakt of kan je je er iets bij voorstellen?

Toevallig zit ik momenteel in een dergelijke situatie: mijn relatie was even wat instabieler, kan gebeuren waren we mee aan het werk, en toen kwam ineens een oude scharrel van mijn vriend opdagen. Vervolgens ging zij met hem flirten en seksueel getinte smsjes sturen, waar mijn vriend op in ging. Zo is mijn vriend helaas: zodra het wat minder wordt gooit hij algauw de handdoek in de ring, terwijl ik hem ook perfect kan overtuigen dat dat niet nodig is (áls ik het maar weet). Maar die kans heb ik nooit gekregen, als zij bij mijn vriend uit de buurt was gebleven was er nu niets aan de hand.
Even voor de duidelijkheid: neem het hem ook heel erg kwalijk hoor, absoluut ben heel verdrietig en boos op hem, maar zij heeft hier ook een aandeel in. Ze maakt misbruik van de situatie en dat is heel bewust gegaan is uit msngesprekken gebleken.

Dit doet mij zoveel verdriet, ik vind het zo harteloos om andermans geluk kapot te maken omdat ''jij'' (vrouwen die dit soort dingen doen) zo nodig iets wil veroveren of omdat het je goed uitkomt..... Dat is het toch niet waard.....
Ik word er heel verdrietig van om te beseffen dat het dat meisje geen bal uitmaakt dat mijn relatie nu naar de klöte is, ik zit hele dagen te huilen en ondertussen kan zij lekker genieten van alle lieve woorden die hij haar ooit geschreven heeft.

De fout ligt absoluut 100% bij mijn vriend maar zij (jij in andere verhalen) heeft hier ook een aandeel in, ze wist dat mijn relatie even wat minder was en greep haar kans. Dat vind ik echt verschrikkelijk.

Nu ben ik wel benieuwd, vind jij jouw gemak van een getrouwde man belangrijker dan het (kapotte) geluk van iemand anders?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:30

JuliaMaria schreef:
Wat een prettig antwoord, fijn dat je er zo relaxed op in gaat. :j

Als je er over nadenkt wat dit met die vrouw doet, voel je dat dan niet aan je geweten knagen?
Heb je zelf al wel eens zoiets meegemaakt of kan je je er iets bij voorstellen?

Toevallig zit ik momenteel in een dergelijke situatie: mijn relatie was even wat instabieler, kan gebeuren waren we mee aan het werk, en toen kwam ineens een oude scharrel van mijn vriend opdagen. Vervolgens ging zij met hem flirten en seksueel getinte smsjes sturen, waar mijn vriend op in ging. Zo is mijn vriend helaas: zodra het wat minder wordt gooit hij algauw de handdoek in de ring, terwijl ik hem ook perfect kan overtuigen dat dat niet nodig is (áls ik het maar weet). Maar die kans heb ik nooit gekregen, als zij bij mijn vriend uit de buurt was gebleven was er nu niets aan de hand.
Even voor de duidelijkheid: neem het hem ook heel erg kwalijk hoor, absoluut ben heel verdrietig en boos op hem, maar zij heeft hier ook een aandeel in. Ze maakt misbruik van de situatie en dat is heel bewust gegaan is uit msngesprekken gebleken.

Dit doet mij zoveel verdriet, ik vind het zo harteloos om andermans geluk kapot te maken omdat ''jij'' (vrouwen die dit soort dingen doen) zo nodig iets wil veroveren of omdat het je goed uitkomt..... Dat is het toch niet waard.....
Ik word er heel verdrietig van om te beseffen dat het dat meisje geen bal uitmaakt dat mijn relatie nu naar de klöte is, ik zit hele dagen te huilen en ondertussen kan zij lekker genieten van alle lieve woorden die hij haar ooit geschreven heeft.

De fout ligt absoluut 100% bij mijn vriend maar zij (jij in andere verhalen) heeft hier ook een aandeel in, ze wist dat mijn relatie even wat minder was en greep haar kans. Dat vind ik echt verschrikkelijk.

Nu ben ik wel benieuwd, vind jij jouw gemak van een getrouwde man belangrijker dan het (kapotte) geluk van iemand anders?

Als ik er over nadenk, knaagt het natuurlijk wel aan mijn geweten omdat ik gerust weet dat ik iets doe wat ik niet hoor te doen. Dat durf ik ook gewoon toe te geven.

Ik ben zelf wel eens bedrogen ja en op dat moment vond ik dat natuurlijk niet leuk, maar als ik nu terug kijk naar die relatie was het gedoemd te mislukken.

Wat ik prettig vind is dat een bezette man emotioneel al gebonden is aan iemand anders, daar ik mezelf emotioneel niet meer aan iemand wil binden.

Wat jou nu overkomt vind ik heel erg voor je.. :(:)
Dat meen ik echt.

Maar ik wil wel duidelijk zeggen dat ik zoiets nooit zou doen. Ik zal nooit bewust gaan flirten met de man van iemand anders. De keren dat ik wat met een bezette man heb gehad kwam ik er of achteraf pas achter dat ze bezet waren of al het geflirt kwam van hun kant. Ik zal nooit bij mezelf denken goh hij heeft een vriendin, die wil ik!

Dit meisje heeft bewust jouw relatie kapot gemaakt omdat ze jouw vriend/ex interessant vond. Je zult mij nooit zien flirten met een bezet iemand puur en alleen om hem te krijgen terwijl ik weet dat hij bezet is.

Dit is mij overkomen. Het is ook nooit begonnen als affaire.. We zouden gewoon gezellig een bakkie doen, beetje bijpraten.. En dat is uit de hand gelopen. Ik ben er nooit naar op zoek gegaan.

Nogmaals, wat jou nu overkomt vind ik heel erg. En je krijgt mijn respect dat je, ondanks je situatie, zo relaxed op mijn posts reageert. :j

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:54

Nanne schreef:
Mannen die vrijgezel zijn, zijn niet zo discreet hoor. Tenminste, niet waar ik vandaan kom. Hun vrienden weten het eerder dan dat het gebeurt is. Daar bedank ik voor.

Dat mag je egoïstisch vinden. :j
Maar ik ben niet bewust op zoek gegaan naar een bezette man, dat zou ik ook nooit doen. De man waar ik op dit moment wat mee heb is mijn ex. Mijn grote liefde.. Ik besef dat het geen excuus is maar hij is degene waar ik altijd voor zal smelten. Op dit moment zijn er geen verdere gevoelens bij betrokken behalve dat we elkaar blind vertrouwen en gewoon een leuke tijd hebben samen. Mocht ik merken dat ik weer echt verliefd begin te worden, is het klaar. Ik zal hem nooit vragen zijn vriendin te verlaten te voor mij. Niet op deze manier.

Wat betreft jouw opmerking "Maargoed, misschien kom je daar zelf nog wel eens achter". Ze zeggen altijd what goes around, comes around..

Ik probeer hier gewoon eerlijk mijn verhaal te doen en vind dat er tot nu toe respectvol op gereageerd word.

Ik reageer ook gewoon normaal hoor.. En inderdaad 'what goes around comes around', vandaar mijn opmerking.
Er staat toch niet 'ik hoop dat jou hetzelfde overkomt' :?

Daarnaast zeg je, dat je niet bewust flirt met iemand die een relatie heeft. Oke, kan ik inkomen.
Maar als je het eenmaal weet, ga je wel gewoon door.. En dat snap ik dus niet :o

Ik heb het ook wel eens gehad, al paar jaartjes geleden, leuke jongen ontmoet blabla, mee gezoend, verder niks. Hij loog dus ook over dat hij een relatie had. Toen ik daar achter kwam, was dat voor mij over. Ook al is iemands relatie dan niet goed, ik ga er niet in zitten wroeten :n

@ Juliamaria: Ik ben ervan overtuigd dat je zoiets nooit zou doen als het je zelf overkomen is.. En als je ook daadwerkelijk van diegene hield.
Ik zal zoiets nooit, maar dan ook nooit in mijn hoofd halen.

JuliaMaria schreef:

En dat vraag ik me dus ook af. Maar volgens mij heb je dan gewoon geen normaal 'fatsoen' of hoe je het ook wilt noemen. Dat je iemand zo dood ongelukkig kan maken, ik kan daar met mijn hoofd echt niet bij :n
En dit bedoel ik echt niet gemeen of onrespectvol naar iemand, maar dit is gewoon hoe ik erover denk.
Bewust iemand doodongelukkig maken, als je zelf maar gelukkig bent..

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:27

DeadxStar,

Ik bedoelde ook niet dat ik jouw post niet normaal vond hoor. :)

Waarom ik door ga? Laat ik voorop stellen dat ik niet in alle gevallen door ga. De man waar ik bijvoorbeeld mee mail ben ik aan het negeren.. Hij blijft doorgaan terwijl ik meerdere keren nee heb gezegd. Ik weet ook niet hoe ik hem duidelijker moet maken dat nee nee is.. Ik ben absoluut niet subtiel dus de boodschap moet wel over gekomen zijn..
De reden dat ik met mijn ex wel door ga is omdat ik mezelf zo vertrouwd bij hem voel in een periode in mijn leven die niet de leukste is. Egoïstisch? Ja.

Ik vind mijn gemak ook niet belangrijker dan het geluk van een ander. Absoluut niet. Als ik dit zou vertellen aan mensen in mijn directe omgeving zullen ze het niet geloven. Ik ben juist het type wat ik zichzelf normaal gesproken wegcijfert voor anderen..

Maar, dit is misschien een rare gedachtegang, als zij er nooit achter komt, wat kan het dan voor kwaad?
Ik vertel het aan niemand, hij vertelt het aan niemand. We zijn discreet in het contacten en letten goed op waar we elkaar ontmoeten.

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat het maar gewoon mag zolang niemand er achter komt. ;)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:44

Nanne schreef:
DeadxStar,

Ik bedoelde ook niet dat ik jouw post niet normaal vond hoor. :)

Waarom ik door ga? Laat ik voorop stellen dat ik niet in alle gevallen door ga. De man waar ik bijvoorbeeld mee mail ben ik aan het negeren.. Hij blijft doorgaan terwijl ik meerdere keren nee heb gezegd. Ik weet ook niet hoe ik hem duidelijker moet maken dat nee nee is.. Ik ben absoluut niet subtiel dus de boodschap moet wel over gekomen zijn..
De reden dat ik met mijn ex wel door ga is omdat ik mezelf zo vertrouwd bij hem voel in een periode in mijn leven die niet de leukste is. Egoïstisch? Ja.

Ik vind mijn gemak ook niet belangrijker dan het geluk van een ander. Absoluut niet. Als ik dit zou vertellen aan mensen in mijn directe omgeving zullen ze het niet geloven. Ik ben juist het type wat ik zichzelf normaal gesproken wegcijfert voor anderen..

Maar, dit is misschien een rare gedachtegang, als zij er nooit achter komt, wat kan het dan voor kwaad?
Ik vertel het aan niemand, hij vertelt het aan niemand. We zijn discreet in het contacten en letten goed op waar we elkaar ontmoeten.

Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat het maar gewoon mag zolang niemand er achter komt. ;)

Oke gelukkig, ik wil namelijk niemand beledigen of wat dan ook! :)

Ik probeer het gewoon een soort van te 'snappen' (niet dat dat lukt waarschijnlijk, maar oke :o )

Wat is eigenlijk de reden dat hij bij haar blijft?
Ik vind dat inderdaad een rare gedachtegang, zo van 'wat niet weet, wat niet deert'.

Ooit komt zoiets uit namelijk. Kan erg lang duren, maar ooit gebeurd het.
En dan heb ik toch zo'n medelijden met dat meisje.. Als ik er achter zou komen dat mijn vriend zoiets keer op keer zou flikken, en dat meisje zou ervan weten al die tijd.. Dan kunnen ze allebei lachen :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:49

Ik hoop dat er nooit iemand zo in de zee gaat met mijn vriend, leven in een leugen lijkt me ergste wat er is.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:51

Inderdaad, er op een gegeven moment achter komen dat je relatie 1 grote leugen is..
Dat alles wat je vriend heeft gezegd/gedaan een leugen is..
Al je vertrouwen is dan gewoon weg. Zie dan nog maar eens een normale relatie aan te gaan met iemand..

Dat vertrouwen komt echt niet even zo terug :n

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:56

DeadxStar schreef:
Oke gelukkig, ik wil namelijk niemand beledigen of wat dan ook! :)

Ik probeer het gewoon een soort van te 'snappen' (niet dat dat lukt waarschijnlijk, maar oke :o )

Wat is eigenlijk de reden dat hij bij haar blijft?
Ik vind dat inderdaad een rare gedachtegang, zo van 'wat niet weet, wat niet deert'.

Ooit komt zoiets uit namelijk. Kan erg lang duren, maar ooit gebeurd het.
En dan heb ik toch zo'n medelijden met dat meisje.. Als ik er achter zou komen dat mijn vriend zoiets keer op keer zou flikken, en dat meisje zou ervan weten al die tijd.. Dan kunnen ze allebei lachen :D

Ik weet niet waarom hij bij haar blijft. Ik vraag er zo min mogelijk naar omdat het anders voor mijn gevoel te dichtbij komt.
Ik kan hem niet helpen bij zijn relatieproblemen en hoe meer informatie ik over haar krijg, hoe meer ze voor mij gaat "leven".

Hij zegt dat zij graag wil samenwonen, ze zijn al zo'n 3 jaar bij elkaar geloof ik, maar hij wil niet met haar samenwonen en hij zegt ook dat de relatie helemaal niet meer loopt en dat z'n gevoel weg is.

Als ik voor mezelf spreek zou ik de relatie dan beëindigen, want was is het nut dan nog van een relatie?

Maar dit is natuurlijk maar één kant van het verhaal. ;)

Ik begrijp jullie reacties ook heel goed hoor. Absoluut.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:01

Oke.. Ja dat snap ik dus ook niet van zo'n jongen, kap dan gewoon met de relatie..
Tuurlijk, dat zal haar ook pijn doen. Maar minder dan als ze erachter komt dat hij constant vreemdgaat..
3 jaar is niet niks..

Ik heb nu al medelijden met haar ook al weet ze het niet eens, en ken ik haar niet..
Dat doet zo zeer..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:02

klinkt eigenlijk als een standaard uitleg van een vreemdganger :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:03

ik vind het niet de aard van het beestje...
ik ben wel geteld 1 keer vreemd gegaan, door omstandigheden,
had wat problemen met mezelf, zet daar een beetje mee in de knoop etc...
maar ben daarna nooit meer vreemd gegaan :)

mischien dat het bij sommige mensen wel aan de aard van het beestje ligt...
maar bij mij en vele anderen toch echt niet :)

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:33

Ik kan opmaken uit de meeste reacties dat jullie nooit zouden flirten met een bezette man.

Maar stel dat je echt verliefd op hem bent?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:16

Ramooontje schreef:
Ik kan opmaken uit de meeste reacties dat jullie nooit zouden flirten met een bezette man.

Ik ben ontwikkeld genoeg om te kiezen wat ik doe met die verliefdheid.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:19

Ramooontje schreef:

geen idee eigenlijk :)
ik denk dat ik dan de boot zou afhouden...
zou in ieder geval niet gaan stoken in de relatie :n
maar aan de andere kant...
de keer dat ik verliefd werd op een bezette man, en een relatie er mee kreeg kwam ik er pas maanden later achter dat hij bezet was, en toen was het al te laat...

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:35

Tja ik zou ook absoluut niet stoken en daarnaast ben ik zelf nog nooit vreemd gegaan/iets met een bezette man gehad en keur ik het ook af (om verschillende redenen die betrekking hebben op de man in kwestie, zijn partner en mijzelf).

Maarja stel, je werkt nauw met elkaar samen (dus ziet elkaar 40 uur in de week) dan kun je het ook niet uit de weg gaan en echte liefde gaat (denk ik) toch wel zijn gang dan.... Hmm lastig, dilemma, dilemma....

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:47

Ramooontje schreef:
Tja ik zou ook absoluut niet stoken en daarnaast ben ik zelf nog nooit vreemd gegaan/iets met een bezette man gehad en keur ik het ook af (om verschillende redenen die betrekking hebben op de man in kwestie, zijn partner en mijzelf).

een meisje(waar mijn ex mee was vreemd gegaan) had alles tegen mij verteld, en mijn ex zei kennelijk dat t uitwas tussen ons enzo......
dus het is niet altijd dat iemand het weet dat die gene bezet is. mijn ex was echt een vuile smiegt, we hadden een ketting,die deed hij alleen aan als ik er was. en op een gegeven moment niet eens meer....
.hij loog ook tegen zijn vrienden dat we zovaak ruzie hadden enzo..... hij praten altijd slecht over mij...

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:49

Dat is echt een k*tstreek Tweety! Dat gaat wat mij betreft ook een stapje verder dan vreemd gaan want dit is ook gewoon manipuleren en opzettelijk kwaad doen, wat erg voor je zeg...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:50

ik werkte met die jongen/man samen,
kende hem daarnaast ook nog eens heel persoonlijk omdat het de ex van een vriendin was,
daarbij opgeteld dat zijn relatie neit meer liep(lees: ze belde hem elke dag krijsend op omdat ze dacht dat hij neit te vertrouwen was, en hij had daar genoeg van) en ik had persoonlijk problemen...
je vind troost bij elkaar(niet goed) en van het een komt het ander...

ik heb echt heel veel spijt gehad...
heb alles eerlijk opgebiecht aan mijn toen nog vriend...
en we hebben beide(zo wel ik in mijn relatie, als de ander in zijn relatie) onze schouders er onder gezegt...
half jaar daarna was het zowel bij mij als bij hem toch uit...
en zijn we verder met elkaar gegaan :)
nu, 4 jaar later denk ik dat dat mijn grootste fout is geweest(we hadden echt een Krelatie :'))
maar tegelijkertijd heb ik nog steeds een enorme zwak voor hem, en hij voor mij :)

overgens is mijn toen nog beste vriendin met hem vreemd gegaan door het bewust stoken in onze relatie...
je zult wel begrijpen dat ze nu geen vriendin meer is en maar beter in een straal van 20 km om mij heen weg kan wezen :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:51

M_D_H schreef:
ik vind het niet de aard van het beestje...
ik ben wel geteld 1 keer vreemd gegaan, door omstandigheden,had wat problemen met mezelf, zet daar een beetje mee in de knoop etc...
maar ben daarna nooit meer vreemd gegaan :)

mischien dat het bij sommige mensen wel aan de aard van het beestje ligt...
maar bij mij en vele anderen toch echt niet :)

Dat is nou net het punt... het zijn meestál omstandigheden.

En even over die andere situatie die besproken wordt. Als een vrouw een bezette man hebben wil kan ze hem krijgen ook; mits ze zorgt voor de juiste omstandigheden.

De crux is voor mij dus meer het zorgen dat je niet terecht komt in de 'verkeerde' omstandigheden. Zelfdiscipline is mooi, maar onderzoek wijst uit dat karakter meestal minder invloed heeft op gedrag dan de omstandigheden (voor de liefhebbers; lees het boek 'The lucifer effect' van dr Zimbardo bijvoorbeeld maar eens).

En voor de mensen die zich niet kunnen inleven in de vrouw die een bezette man wil: draai het eens om. Als je gek bent op iemand en denkt gelukkig te kunnen worden met diegene. Wiens geluk gaat dan voor; dat van een vrouw die je niet kent of je eigen geluk? Bovendien; wie zegt dat de man van je dromen (als hij dat is) beter af is met die ander? Moet je de kans op geluk dan maar laten liggen omdat er eventueel iemand gekwetst zou kunnen worden? Dan ben je wel erg altruistisch ingesteld. Gelukkig heb ik het nooit zo meegemaakt en hoef ik me er nu niet meer druk om te maken. Maar ik snap het wel.

Van een afstand lijkt het altijd minder complex dan als je erin betrokken bent.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:57

soms kun je niet zorgen dat je bij die omstandigheden uit de buurt blijft... ;)

voorbeeld: ik ben vlak voor mijn relatie aangerand, rechtszaak liep tijdens de relatie, en mijn vriend van destijds was te druk met zijn examens om mij te steunen...

er is geen enkele mogelijkheid dat ik die situatie had kunnen vermijden...
ik was liever niet aangerand ;)