Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mowoah schreef:Angelita schreef:Ik vind het juist heel prettig om te lezen dat er ouders zijn die hun kinderen zoveel mogelijk bij zich houden. Tegenwoordig gaat er over het algemeen heel makkelijk met kinderen omgegaan terwijl dat opvoedkundig niet verantwoord is, een peutertje van drie kan je niet zomaar alleen laten of zomaar even bij een onbekende buurvrouw ''dumpen''. Dat kan voor een kind traumatisch zijn (zonder overdrijven!). Een kind hoort op die leeftijd absoluut nog niet zelfstandig te zijn, en dat er ouders zijn die zich ervoor inzetten om dat ook in de praktijk te laten werken vind ik super. Ookal hebben ze dan zelf minder vrije tijd, dat is een opoffering die je maakt voor je kind, iets wat iedere ouder hoort te doen vind ik.
Vind jij het ook prettig om te zien dat iemand haar kind overal mee naartoe sleept, inclusief naar 12,5 jarig bruiloftsfeest inclusief drank, harde muziek en veel mensen?
Ik niet.
Mleen schreef:Wat ik mij afvraag he, zijn jullie als kind nooit meegenomen naar bruiloften en feesten ofzo? Ik ben als kind en ook als 12.5 jarige mee gegaan naar bruiloften waar het laat werd, gedronken werd en harde muziek was... Ik ben er echt niet minder op geworden hoor... Je kunt kinderen ook teveel beschermen... Tuurlijk ze hoeven niet alles mee te maken dat is ook logisch. Maar je gooit je opvoeding echt niet te grabbel als ze een keer zoiets mee maken...

): het doet me erg veel dat hij deze moeite voor mij doet.doei schreef:Bij zo een dergelijk feest of een bruiloft kan je toch ook animatie voor de kids versieren?
Als je toch flink gaat uitpakken kunnen die 2 clowns en een kindertafel, kamertje er ook wel af!
Of de kids vertrekken met de oppas naar Mac Donalds (speelhal) etc.
Al krijg ik soms een punthoofd van het gekrijs van de kids van familie en vrienden (dit weten ze ook),
Toch zou ik naar zo een soort alternatief neigen,
Of zeggen dat ik gewoon geen zin in kinderen heb, gewoon eerlijk, ze weten toch al dat ik er soms niet tegen kan...
Maar uit liefde voor mijn vrienden en familie zou ik het voor iedereen leuk willen houden, volwassene die onbezorgd feest kunnen vieren, kids die het naar hun zin hebben, geen gezeur met oppas, geen gerkijs van kids! Iedereen blij
Kinderen die iets groter zijn vinden het vaak wel leuk (of gaan etteren
) maar het wordt wel groter gemaakt dan het is hoor.
Op een week heb je kans dat het niet meer te regelen valt, dan is het gewoon pech.
Mleen schreef:Wat ik mij afvraag he, zijn jullie als kind nooit meegenomen naar bruiloften en feesten ofzo? Ik ben als kind en ook als 12.5 jarige mee gegaan naar bruiloften waar het laat werd, gedronken werd en harde muziek was... Ik ben er echt niet minder op geworden hoor... Je kunt kinderen ook teveel beschermen... Tuurlijk ze hoeven niet alles mee te maken dat is ook logisch. Maar je gooit je opvoeding echt niet te grabbel als ze een keer zoiets mee maken...
. Maar daar ben ik inderdaad ook wel levend vanaf gekomen
.
freespirit schreef:ik wil even aanvullen dat het géén familiebrunch is.....het gaat om broer/schoonzus, mijn moeder met partner (andere ouders verblijven in buitenland) een tante en oom en een handjevol goede vrienden.
er zijn verder ook geen andere kinderen bij.
Mijn broer zei dat hij dacht dat het hem niet gaat lukken om oppas te vinden, ik denk zelf dat hij wél wil. Hij zou overleggen met zijn vrouw.
Citaat:Tja, ik lees gelukkig ook dat veel ouders hier zich prima in kunnen leven in dit topic, maar dat wil jij blijkbaar niet zien? Ik reageer op diverse mensen die aangeven bij voorbaat al een hekel aan kinderen in het algemeen te hebben (en ja, ze zijn er, lees maar eens goed). Ik heb er zelf al genoeg over gezegd en geloof dat iemand als TS met mij niet zoveel problemen zou hebben. Mits ze maar even goed communiceert, gewoon open en eerlijk en niet in vaag gedoe beland. Want ik denk dat je daarmee de meeste ellende in dit soort situaties aanricht.
femke27 schreef:funnyhorses schreef:Maar omdat dit je broer is vind ik het ergens best wel onpersoonlijk en zelfs een beetje beledigend.Zo komt het over alsof je zn kindertjes niet accepteerd.
Wat is dat voor een onzin? TS geeft een feest in een chique gelegenheid. Kinderen en chique gelegenheden gaan vaak al niet samen. Wat heb je eraan als die kinderen brullend, rondrennend en half brakend de boel verzieken? Als je het netjes brengt dan moet dat toch kunnen? Als ouder zijnde moet je dat kunnen begrijpen.
De broer kan best een oppas zoeken, die zal hij vast allang hebben zoals de meeste ouders.
hyppolyte schreef:Citaat:Tja, ik lees gelukkig ook dat veel ouders hier zich prima in kunnen leven in dit topic, maar dat wil jij blijkbaar niet zien? Ik reageer op diverse mensen die aangeven bij voorbaat al een hekel aan kinderen in het algemeen te hebben (en ja, ze zijn er, lees maar eens goed). Ik heb er zelf al genoeg over gezegd en geloof dat iemand als TS met mij niet zoveel problemen zou hebben. Mits ze maar even goed communiceert, gewoon open en eerlijk en niet in vaag gedoe beland. Want ik denk dat je daarmee de meeste ellende in dit soort situaties aanricht.
Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoelde niet specifiek de mensen in dit topic, ik heb wel eens vaker topics gevolgd met een discussie over kinderen en daarin kwam dat nogal naar voren, die ervaring nam ik mee in mijn verhaaltje hier. Dus in dit geval was dat niet helemaal terecht, er zijn hier wel degelijk een aantal ouders die mee kunnen denken, maar evengoed ook niet allemaal.
Nog even iets, ik vind een begrafenis juist wel weer iets om kinderen mee naartoe te nemen, tenminste, als het een familielid betreft, bij een vage onbekende natuurlijk niet. Maar ik ben wel van mening dat ieder kind, hoe jong ook, dat ritueel mee moet krijgen en de kans moet hebben om op zijn/haar manier afscheid te nemen.
Mleen schreef:Persoonlijk zou ik geen kids weigeren. Oke het is misschien een sjieke aangelegenheid maar dan nog! Ik zou zwaar beledigd zijn als ik kids had en ze mochten niet mee... Waarschijnlijk was ik dan niet eens gegaan.
freespirit schreef:Update: ik heb een mailtje van mijn broer gekregen dat hij zou proberen oppas te regelen en dat hij en zijn vrouw er in principe bij zouden zijn.
Misschien een raadselachtige uitspraak die uitleg behoeft (maar die geef ik lekker niet....): het doet me erg veel dat hij deze moeite voor mij doet.
Het word een gezellig samenzijn van een select groepje mensen waar ik (wij) veel van houden en daar ben ik erg blij om.
superwoman schreef:Trek jij je het persoonlijk aan, dat andere mensen jouw kinderen (of kinderen in het algemeen) er niet bij willen hebben?
Of denk je dat andere mensen in die situatie (dat ze niet gevraagd zijn voor dat volwassen feestje) je kinderen niet goed opgevoed vind?
Serieus ik snap het niet zo goed...
anneliesdj schreef:superwoman schreef:Trek jij je het persoonlijk aan, dat andere mensen jouw kinderen (of kinderen in het algemeen) er niet bij willen hebben?
Of denk je dat andere mensen in die situatie (dat ze niet gevraagd zijn voor dat volwassen feestje) je kinderen niet goed opgevoed vind?
Serieus ik snap het niet zo goed...
Tuurlijk trek je 't je persoonlijk aan als jouw kinderen er niet bij mogen zijn.
Je kinderen zijn toch een deel van jou, een 'kopie', half je DNA en volledig product van opvoeding, natuurlijk voel je je beledigd als je kinderen niet mee mogen.
Daar gaf ik al eerder aan dat het een kwestie is van hoe het gebracht wordt, als je het een beetje tactisch brengt en uitlegt waarom zijn er vast veel mensen die niet moeilijk doen.