uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mleen

Re: uitnodiging, maar zónder kleine kinderen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:10

Wat ik mij afvraag he, zijn jullie als kind nooit meegenomen naar bruiloften en feesten ofzo? Ik ben als kind en ook als 12.5 jarige mee gegaan naar bruiloften waar het laat werd, gedronken werd en harde muziek was... Ik ben er echt niet minder op geworden hoor... Je kunt kinderen ook teveel beschermen... Tuurlijk ze hoeven niet alles mee te maken dat is ook logisch. Maar je gooit je opvoeding echt niet te grabbel als ze een keer zoiets mee maken...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:17

Mowoah schreef:
Angelita schreef:
Ik vind het juist heel prettig om te lezen dat er ouders zijn die hun kinderen zoveel mogelijk bij zich houden. Tegenwoordig gaat er over het algemeen heel makkelijk met kinderen omgegaan terwijl dat opvoedkundig niet verantwoord is, een peutertje van drie kan je niet zomaar alleen laten of zomaar even bij een onbekende buurvrouw ''dumpen''. Dat kan voor een kind traumatisch zijn (zonder overdrijven!). Een kind hoort op die leeftijd absoluut nog niet zelfstandig te zijn, en dat er ouders zijn die zich ervoor inzetten om dat ook in de praktijk te laten werken vind ik super. Ookal hebben ze dan zelf minder vrije tijd, dat is een opoffering die je maakt voor je kind, iets wat iedere ouder hoort te doen vind ik. :)

Vind jij het ook prettig om te zien dat iemand haar kind overal mee naartoe sleept, inclusief naar 12,5 jarig bruiloftsfeest inclusief drank, harde muziek en veel mensen?
Ik niet. :)

Ik ging als kind niet overal mee naartoe maar ik kan me herinneren dat ik dit soort feestjes als kind helemaal niet leuk vond!

Edit: Maar het gaat hier uiteindelijk ook niet om of het goed of slecht is voor de kids maar dat TS het niet wil!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:27

Mleen schreef:
Wat ik mij afvraag he, zijn jullie als kind nooit meegenomen naar bruiloften en feesten ofzo? Ik ben als kind en ook als 12.5 jarige mee gegaan naar bruiloften waar het laat werd, gedronken werd en harde muziek was... Ik ben er echt niet minder op geworden hoor... Je kunt kinderen ook teveel beschermen... Tuurlijk ze hoeven niet alles mee te maken dat is ook logisch. Maar je gooit je opvoeding echt niet te grabbel als ze een keer zoiets mee maken...

Prima toch als kinderen gewenst zijn op zulke gelegenheden , en mee gaan :)

Maar in het geval van de TS is dit ene feestje even een keertje alleen voor volwassenen.
Zoals kinderen ook hun eigen feestjes hebben.
Of zoals een vriendinnen- of vriendenclubje ook graag eens zonder aanhang wat leuks doet.
Of zoals een gezin graag eens alleen met elkaar op stap gaat , of met 1 ander stel uit de familie , zonder meteen de rest van de familie uit te nodigen :P

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:41

Bij zo een dergelijk feest of een bruiloft kan je toch ook animatie voor de kids versieren?
Als je toch flink gaat uitpakken kunnen die 2 clowns en een kindertafel, kamertje er ook wel af!
Of de kids vertrekken met de oppas naar Mac Donalds (speelhal) etc.

Al krijg ik soms een punthoofd van het gekrijs van de kids van familie en vrienden (dit weten ze ook),
Toch zou ik naar zo een soort alternatief neigen,
Of zeggen dat ik gewoon geen zin in kinderen heb, gewoon eerlijk, ze weten toch al dat ik er soms niet tegen kan...
Maar uit liefde voor mijn vrienden en familie zou ik het voor iedereen leuk willen houden, volwassene die onbezorgd feest kunnen vieren, kids die het naar hun zin hebben, geen gezeur met oppas, geen gerkijs van kids! Iedereen blij ;)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 23:49

Update: ik heb een mailtje van mijn broer gekregen dat hij zou proberen oppas te regelen en dat hij en zijn vrouw er in principe bij zouden zijn.

Misschien een raadselachtige uitspraak die uitleg behoeft (maar die geef ik lekker niet.... ;)): het doet me erg veel dat hij deze moeite voor mij doet.

Het word een gezellig samenzijn van een select groepje mensen waar ik (wij) veel van houden en daar ben ik erg blij om.
Laatst bijgewerkt door freespirit op 22-12-10 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 23:50

doei schreef:
Bij zo een dergelijk feest of een bruiloft kan je toch ook animatie voor de kids versieren?
Als je toch flink gaat uitpakken kunnen die 2 clowns en een kindertafel, kamertje er ook wel af!
Of de kids vertrekken met de oppas naar Mac Donalds (speelhal) etc.

Al krijg ik soms een punthoofd van het gekrijs van de kids van familie en vrienden (dit weten ze ook),
Toch zou ik naar zo een soort alternatief neigen,
Of zeggen dat ik gewoon geen zin in kinderen heb, gewoon eerlijk, ze weten toch al dat ik er soms niet tegen kan...
Maar uit liefde voor mijn vrienden en familie zou ik het voor iedereen leuk willen houden, volwassene die onbezorgd feest kunnen vieren, kids die het naar hun zin hebben, geen gezeur met oppas, geen gerkijs van kids! Iedereen blij ;)

behalve wij...................

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:52

Ik zou juist hele jonge kinderen niet mee willen nemen. Die moeten slaapjes, hapjes, luiertjes enz. Dan is de mama alleen maar aan het zorgen :) Kinderen die iets groter zijn vinden het vaak wel leuk (of gaan etteren :+ ) maar het wordt wel groter gemaakt dan het is hoor.
Als je kinderen niet welkom zijn, regel je oppas. Dat gaat het meest met succes gepaard als je daarvoor de tijd hebt :j Op een week heb je kans dat het niet meer te regelen valt, dan is het gewoon pech.
Mogen ze wel mee, ook goed. Maar hele alternatieve programma's voor zulke kleintjes is redelijk zinloos.

Iemand zei: ben je dan niet blij als je even jezelf bent zonder moeder te zijn? Nou, ik wel. Ik zou ze niet heel lang kunnen missen maar een middag zonder kan ik heel prima, ik werk tenslotte ook en dan mogen ze ook niet mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 23:55

De TS geeft ook aan dat de kinderen van haar broer de enige kinderen gaan zijn. Wie zegt dat ze geen rekenig houdt door hem te vragen om ze thuis te laten, omdat het voor de kids ook niet gewoon doodsaai gaaat zijn?
Wie zegt dat de TS al geen rekening houdt met de andere gasten, die misschien ook geen behoefte hebben aan kleine kids bij zoiets? Kan goed zijn dat zowel de TS als de andere gasten er liever een gelegenheid voor volwassenen van willen maken.
En ze nodigt haar broer uit, met partner maar zonder kids. Als ze dat nou, ondanks hun niet al te beste band, gewoon leuker vindt om met hem te kunnen praten? Ze wil hem er graag genoeg bij, anders had ze wel geen uitnodiging verstuurd.

Edit: Ik vind het ook totaal niet tot de taak van het feestvarken horen om maar voor animatie of oppas te zorgen voor gasten met kinderen. Iemand al een keer bij stilgestaan wat voor een hap dat is uit je budget?

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:01

Als jullie er zelf niet blij van worden is dat geen optie...

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:01

Jullie feestje jullie wensen en daar hebben ze zich maar aan te houden zeg kom op, neemt hij zijn kinderen ook mee naar zijn werk?? kerstborrel enzz want ze horen toch bij zijn gezin ....
Gaat papa dan ook altijd mee naar de kinderpartijtjes waar de kids worden uitgenodigd want ja je bent toch een gezin .
Ik ben van mening dat je dat dus best kunt vragen van je gasten , ik heb zelf ook kids maar zou me niet beledigd voelen hoor :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:16

Mleen schreef:

Nee, ik kan me niet herinneren dat ik mee ben geweest. Ja, toen mijn opa en oma zoveel jaar getrouwd waren (denk ik, het kan ook een bruilft zijn geweest), waar ik als klein meisje mijn volledige handpalm heb verbrand omdat de ingehuurde oppas niet goed oplette.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:20

Mleen schreef:

Ik ben ook echt wel eens mee geweest als kind, ik kan me vooral herinneren dat ik me verveelde :z . Maar daar ben ik inderdaad ook wel levend vanaf gekomen ;).

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:25

Ik vind het niet onredelijk TS! Mijn schoonzus haar oom en tante hebben zelf geen kinderen, ook nooit gewild, en als zij een feestje geven weet iedereen in de famillie en van hun vriendengroep dat de kinderen thuis moeten blijven. Beste mensen vinden kinderen heel leuk maar niet in HUN huis of HUN feest.

Kan me echt niet voorstellen dat daar iemand belegdigd door raakt.

TS: fijn dat je broer toch probeerd een oppas te regelen, zo te lezen betekend het ondanks jullie band toch veel voor jou (jullie) als hij aanwezig is! Alvast een hele fijne dag toegewenst!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:27

Ik mocht zelfs niet mee naar de begrafenis van mijn eigen opa, ik was toen 7. Ik wou heel erg graag omdat ik nooit afscheid heb kunnen nemen, maar ik mocht niet. Niet van oma en niet van papa (gescheiden ouders). Op dat moment vond ik dat echt heel erg jammer.

Toen ik een jaar of 16 was is mijn doopmeter hertrouwd. Ik was ook niet uitgenodigd, ik wist zelfs niet eens dat ze ging hertrouwen. Wel dat ze al een tijd een nieuwe partner had (ook gescheiden) maar voor de rest? Nop. Vond ik eerlijk gezegd ook niet leuk.

Maar langs de andere kant... Ik had op voorhand al een pesthekel aan mijn eigen Plechtige communniefeestje. (op 12 jaar, voor diegenene die dat niet kennen). Gewoon omdat er behalve mijn broer, mijn even oude nichtje en ik geen andere kinderen waren. Enkel volwassenen zoals papa/mama, grootouders, wat verre familie en kennissen van mijn ouders. (Ik had 2 feestjes, eentje bij mama en eentje bij papa. beiden zelfde situatie). Er was NIKS animatie voorzien voor ons kids, we moesten maar de hele tijd netjes op de stoel blijven zitten en luisteren/ons gedragen, duurde urenlang....

Kan me goed voorstellen dat kids dat niet bijster gezellig vinden!

@TS: super dat je het zo opgelost kan hebben, blijkbaar heeft je broer er begrip voor en vindt hij het niet zo erg om zich aan te passen naar je vraag :)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:31

Ik begrijp je volledig! Ik had laatst precies hetzelfde. Ik vind het hardstikke leuk, een huis vol kinderen als 1 van de kids jarig is. Een heledag vol gillen, janken, drammen speelgoed overal enz, enz enz... Daar geef ik me aan over en aan het eind van de dag weer lekker mee allemaal met pappa en mamma.

maar soms heb je daar geen trek in. En dat is je goed recht meid! Op mijn eigen verjaardag heb ik iedereen een uitnodiging gestuurd met daaronder vermeld tussen haakjes : grote mensen feestje. De meeste mensen vonden dat hardstikke leuk, ff een avondje de kids bij opa en oma of de oppas, en eindelijk eens een goed gesprek kunnen voeren over onderwerpen die niet voor kinderoortjes bestemd zijn, zonder hangende en dreinende koters op je heen.

sommige mensen vonden het asociaal ; als mijn kinderen niet welkom zijn dan kom ik ook niet... Nou dan komen jullie deze keer niet. Even goede vrienden. Het is jouw feestje en jij maakt de dienst uit. Mensen kunnen er ook een beetje begrip voor hebben dat niet iedereen altijd zin heeft in hun kinderen.

succes!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:34

Heerlijk toch; even weg zonder je kids! Ik neem mIjn meiden graag overal naartoe, maar geniet ook van de momenten voor mezelf. Zo zou ik ook naar zO'n feestje kijken. Voor de kinderen echt geen gemis als ze bij een fijn ander iemand zijn. En eerlijk? Zou oppas me niet lukken, dan kom ik niet naar hè feestje; kids gaan voor. Maar dat verwacht ik dus andersom wel; ik hou rekening met jou en jij met mij, prima toch!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:43

freespirit schreef:
ik wil even aanvullen dat het géén familiebrunch is.....het gaat om broer/schoonzus, mijn moeder met partner (andere ouders verblijven in buitenland) een tante en oom en een handjevol goede vrienden.

er zijn verder ook geen andere kinderen bij.

Mijn broer zei dat hij dacht dat het hem niet gaat lukken om oppas te vinden, ik denk zelf dat hij wél wil. Hij zou overleggen met zijn vrouw.

Wij komen dit ook geregeld tegen nu met een kleine van 9 maanden.

Bij de promotie van mijn zusje mochten geen kleine kinderen aanwezig zijn (zeer formele gelegenheid), maar dat was ook niet geschikt geweest. Ze heeft ook persoonlijk aan ons verteld dat er geen kinderen beneden een bepaalde leeftijd bij mochten zijn.

En zo zijn er ook veel normale gelegenheden waar we onze dochter niet mee naar toe nemen. Omdat de locatie niet geschikt is, de tijd niet geschikt is, het gezelschap niet geschikt is... En oppas regelen voor hele kleine kinderen, zeker overdag, is vaak niet makkelijk.
Onze dochter kent bijvoorbeeld alleen nog maar de oma's als oppasadres. En die wil je ook niet overvragen... En wijzelf hebben liever niet een kind dat helemaal van slag raakt omdat ze bij "vreemden" moet achterblijven en uit haar ritme raakt of overprikkelt, omdat we daar lang last van houden. En dat beperkt je toch wel in je activiteiten en vrijheid!

Wij moeten nu dus ook gewoon kiezen of we wel of niet ergens heen gaan, eventueel wie van ons beiden oppast, of dat we om de beurt gaan. En met wat pech voor diegene die ons uitnodigt, kunnen we dus helaas soms niet.

Geen kwade gevoelens nodig...

Goed dat je het je broer toch vertelt hebt. Volgende keer gewoon meteen persoonlijk aanspreken over de uitnodiging, en er niet te veel lading aan geven ;)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 00:46

Citaat:
Tja, ik lees gelukkig ook dat veel ouders hier zich prima in kunnen leven in dit topic, maar dat wil jij blijkbaar niet zien :? ? Ik reageer op diverse mensen die aangeven bij voorbaat al een hekel aan kinderen in het algemeen te hebben (en ja, ze zijn er, lees maar eens goed). Ik heb er zelf al genoeg over gezegd en geloof dat iemand als TS met mij niet zoveel problemen zou hebben. Mits ze maar even goed communiceert, gewoon open en eerlijk en niet in vaag gedoe beland. Want ik denk dat je daarmee de meeste ellende in dit soort situaties aanricht. ;)

Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoelde niet specifiek de mensen in dit topic, ik heb wel eens vaker topics gevolgd met een discussie over kinderen en daarin kwam dat nogal naar voren, die ervaring nam ik mee in mijn verhaaltje hier. Dus in dit geval was dat niet helemaal terecht, er zijn hier wel degelijk een aantal ouders die mee kunnen denken, maar evengoed ook niet allemaal.

Nog even iets, ik vind een begrafenis juist wel weer iets om kinderen mee naartoe te nemen, tenminste, als het een familielid betreft, bij een vage onbekende natuurlijk niet. Maar ik ben wel van mening dat ieder kind, hoe jong ook, dat ritueel mee moet krijgen en de kans moet hebben om op zijn/haar manier afscheid te nemen.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:18

femke27 schreef:
funnyhorses schreef:
Maar omdat dit je broer is vind ik het ergens best wel onpersoonlijk en zelfs een beetje beledigend.Zo komt het over alsof je zn kindertjes niet accepteerd.

Wat is dat voor een onzin? TS geeft een feest in een chique gelegenheid. Kinderen en chique gelegenheden gaan vaak al niet samen. Wat heb je eraan als die kinderen brullend, rondrennend en half brakend de boel verzieken? Als je het netjes brengt dan moet dat toch kunnen? Als ouder zijnde moet je dat kunnen begrijpen.
De broer kan best een oppas zoeken, die zal hij vast allang hebben zoals de meeste ouders.

Voor de TS; Waarom zeg je het niet persoonlijk tegen je broer?? Is wel zo makkelijk en persoonlijk.

@ Funnyhorses; Vind ik ook, maar iedereen heeft zijn eigen manier van omgaan met familie en vrienden. Dat is de keuze van ieder voor zich.
@ Femke; Ik vind wat jij schrijft zo'n kul. Trouwens niet iedereen die ouder is heeft een vangnet om zijn/haar kinderen VEILIG onder te brengen of heeft het vertrouwen dat zijn/haar kinderen net zo VEILIG zijn bij anderen!!!

Voor mij persoonlijk is het zo dat als mijn kids niet welkom zijn gaan mijn man en ik er niet heen. Gelukkig zijn onze beiden familie's en onze vrienden gek van kinderen en beesten. Daar wij ook altijd onze honden mee nemen. Bovendien kunnen mijn man en ik ons zeer gelukkig schatten dat onze twee kinderen van bijna 2jaar en net 3jaar overal mee naar toe kunnen doordat ze zich weten te gedragen. Zelfs voor meerdere uren achtereen. Vaak krijgen wij de vraag van anderen hoe het komt dat onze kinderen zich wel gedragen voor zulke lange perioden achtereen. Eerlijk gezegd hebben mijn man en ik geen enkel idee waarom onze 2 wervelwinden op zulke momenten gewoon braaf op hun krent zitten, net als de honden trouwens. Ik denk zelf dat het met consequent gedrag tegenover je kinderen te maken heeft, althans het zal er welicht mee te maken hebben.

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:22

hyppolyte schreef:
Citaat:
Tja, ik lees gelukkig ook dat veel ouders hier zich prima in kunnen leven in dit topic, maar dat wil jij blijkbaar niet zien :? ? Ik reageer op diverse mensen die aangeven bij voorbaat al een hekel aan kinderen in het algemeen te hebben (en ja, ze zijn er, lees maar eens goed). Ik heb er zelf al genoeg over gezegd en geloof dat iemand als TS met mij niet zoveel problemen zou hebben. Mits ze maar even goed communiceert, gewoon open en eerlijk en niet in vaag gedoe beland. Want ik denk dat je daarmee de meeste ellende in dit soort situaties aanricht. ;)

Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoelde niet specifiek de mensen in dit topic, ik heb wel eens vaker topics gevolgd met een discussie over kinderen en daarin kwam dat nogal naar voren, die ervaring nam ik mee in mijn verhaaltje hier. Dus in dit geval was dat niet helemaal terecht, er zijn hier wel degelijk een aantal ouders die mee kunnen denken, maar evengoed ook niet allemaal.

Nog even iets, ik vind een begrafenis juist wel weer iets om kinderen mee naartoe te nemen, tenminste, als het een familielid betreft, bij een vage onbekende natuurlijk niet. Maar ik ben wel van mening dat ieder kind, hoe jong ook, dat ritueel mee moet krijgen en de kans moet hebben om op zijn/haar manier afscheid te nemen.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Onze beiden dochters zijn al naar twee begrafenissen mee geweest. Van een vage bekende en naar die van een hele goede lieve vriendin. Gek genoeg gedroegen ze zich bij de vage bekende als twee engeltjes en bij onze lieve vriendin waren ze zoals ze ook altijd waren als zij er was. Niemand bij de dienst heeft er ook maar iets negatiefs over gezegd dat er vrolijke kinderen door de kerk gingen en bij de foto van haar gingen zitten om met de kaarten en bloemen te spelen. Als ik ooit ga hoop ik dat er ook kinderen tijdens de dienst rond rennen, lachen en kind zijn.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 01:23

TS: blijbaar is je "probleem" opgelost, en komen je boer en schoonzus zonder hun kinderen. Ik zou mijn jubileum niet zonder mijn hele familie willen vieren, maar ik hoop dat je een fijne dag hebt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:05

Mleen schreef:
Persoonlijk zou ik geen kids weigeren. Oke het is misschien een sjieke aangelegenheid maar dan nog! Ik zou zwaar beledigd zijn als ik kids had en ze mochten niet mee... Waarschijnlijk was ik dan niet eens gegaan.

Hmm, dat zwaar beledigd zijn snap ik niet zo goed, zou je dat uit kunnen leggen waarom?
Trek jij je het persoonlijk aan, dat andere mensen jouw kinderen (of kinderen in het algemeen) er niet bij willen hebben?
Of denk je dat andere mensen in die situatie (dat ze niet gevraagd zijn voor dat volwassen feestje) je kinderen niet goed opgevoed vind?
Serieus ik snap het niet zo goed...

Overgens kan ik me wél voorstellen dat je dan zou besluiten om niet te gaan, omdat je de kinderen niet bij een oppas wilt laten en/of dat je gewoon niet (samen met partner)) ergens heen wilt zonder je kinderen.
Maar het beledigd zijn snap ik niet :o

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:06

freespirit schreef:
Update: ik heb een mailtje van mijn broer gekregen dat hij zou proberen oppas te regelen en dat hij en zijn vrouw er in principe bij zouden zijn.

Misschien een raadselachtige uitspraak die uitleg behoeft (maar die geef ik lekker niet.... ;)): het doet me erg veel dat hij deze moeite voor mij doet.

Het word een gezellig samenzijn van een select groepje mensen waar ik (wij) veel van houden en daar ben ik erg blij om.

Wat fijn!!! Heel veel plezier!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:27

superwoman schreef:
Trek jij je het persoonlijk aan, dat andere mensen jouw kinderen (of kinderen in het algemeen) er niet bij willen hebben?
Of denk je dat andere mensen in die situatie (dat ze niet gevraagd zijn voor dat volwassen feestje) je kinderen niet goed opgevoed vind?

Tuurlijk trek je 't je persoonlijk aan als jouw kinderen er niet bij mogen zijn.
Je kinderen zijn toch een deel van jou, een 'kopie', half je DNA en volledig product van opvoeding, natuurlijk voel je je beledigd als je kinderen niet mee mogen.
Daar gaf ik al eerder aan dat het een kwestie is van hoe het gebracht wordt, als je het een beetje tactisch brengt en uitlegt waarom zijn er vast veel mensen die niet moeilijk doen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 10:51

anneliesdj schreef:
superwoman schreef:

Tuurlijk trek je 't je persoonlijk aan als jouw kinderen er niet bij mogen zijn.
Je kinderen zijn toch een deel van jou, een 'kopie', half je DNA en volledig product van opvoeding, natuurlijk voel je je beledigd als je kinderen niet mee mogen.
Daar gaf ik al eerder aan dat het een kwestie is van hoe het gebracht wordt, als je het een beetje tactisch brengt en uitlegt waarom zijn er vast veel mensen die niet moeilijk doen.

Ik zou het mij niet persoonlijk aantrekken nee.
Ben nu in verwachting en kan me prima voorstellen dat andere mensen niet zitten te wachten op die kleine van mij, zéker bij bepaalde gelegenheden niet.
Sorry, maar zeker met eten zijn ze niet altijd even prettig om naar te kijken (kwijlen,smakken etc) En daarbij veranderd heel de sfeer als er kleintjes bij zijn. (ouders afgeleid, oppassen met gesprekken/woorden, geschreeuw en gehuil etc) Dat is soms leuk, maar niet altijd voor iedereen...