Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:42

Ik denk dat de TS wel het recht heeft om niet alles op Bokt neer te zetten. Kan me voorstellen dat je over sommigen dingen liever niet praat.
Denk dat we zelf wel een scenario kunnen verzinnen.

pmarena

Re: Vriend houdt zich totaal niet aan tijd/afspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:48

'tuurlijk hoeft ze dat niet te doen :)

Maar je voelt gewoon dat er informatie ontbreekt , en het LIJKT niet helemaal fair dat die jongen zo afgebrand wordt....ook al is het erg oncharmant dat hij de TS laat stikken in deze situatie.

Maar je weet niet hoe die jongen zover gekomen is. Hij kan ook de weg even kwijt zijn waardoor hij zo raar doet , misschien is zijn kant van het verhaal wel zo dat daar ook best begrip voor op te brengen is.

In ieder geval maken ze elkaar niet gelukkig maar wanhopig , wat de reden ook is :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:00

Aan ieder verhaal zitten 3 kanten; de ene zijn/haar verhaal, de andere zijn/haar verhaal en de waarheid.
Dat zal hier ook het geval zijn. TS verteld wat ze kwijt wil en dat doet ze om haar hart te luchten. Enige wat wij kunnen doen is het beste advies geven met de info die we hebben.
En als ik dat zo lees, zeg ik ook, wegwezen daar en snel naar een ander adresje toe.
Klinkt als een gevalletje autisme bij die jongen, hij kan zich niet in een ander verplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:07

Ja de 'waarheid' daar zeg je iets.. zijn waarheid hoeft niet overeen te komen met haar waarheid. het is maar net hoe je die waarheid ziet. ik bedoel dus wanneer je hun afzonderlijk vraagt de waarheid te vertellen over 'de situatie' het niet 2 dezelfde verhalen hoeven te zijn. Ondanks dat het om dezelfde situatie gaat. Het is maar net hoe een ieder die situatie beleeft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-12-10 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:07

Ik zou als ik weer kan gewoon hetzelfde gaan doen als hij..je eigen ding doen geen tijd zeggen of iets. En als hij jou belt..oh ja sorry weet ik niet zie wel. HO ik was nog even dit of dat. Ook geen inkopen doen of boodschappen was doen voor hem. Gewoon je eigen leven even lijden in het huis. En gewoon als je zin hebt langs vrienden gaan enz. En niet op de klok kijken zelf. Een aantal weken volhouden zoals hij nu tegen jou doet ga jij hetzelfde terug doen lekker argeloos.... En dan eens zien hoe hij het vind en wanneer hij iets gaat zeggen. Zegt hij niets..heeft hij niet genoeg gevoel bij jou. Zegt hij wel wat of gaat hij jou bellen houdt he wel even vol nog in het begin en kijk maar eens waar hij mee terug komt. Zeggen helpt ook niet bij zn situatie vaak zien ze zelf namelijk de ernst van het probleem niet in.

En als je teveel langs elkaar heen begint te leven en teveel andere dingen blijft doen en jij je blijft irriteren eraan..dan...is het samenwonen geen succes en passen jullie misschien niet bij elkaar. Maar probeer er altijd wel eerst aan te werken. Maar niet door het zo te zeggen of na te bellen want dat werkt ook niet. Dat moet je anders aanpakken;)

je kan ook een aantal weken niets laten horen dus niet bellen of vragen wat hij gaat doen en hoe laat hij terug is niets. Gewoon even gezellig hoe was je dag. En verder niets doen. Dus niet achter hem aan lopen. Eens kijken hoe lang hij dan na denkt...;) Want als hij elke keer gezeur krigjt over hoe het gaat...dan komt hij ook minder graag thuis. Als je doet of je neus bloed en gewoon jou ding ook doet..zul je zien dat hij misschien ook draait en eerder terug is. En als hij dan nog minder thuis is enz..weer..je relatie zit niet goed dan. En moet je aan werken allebei.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:52

Hoi ben een stille meelezer (niet alles gelezen, wel van de ts-er).

Wil je vanaf hier heel veel sterkte wensen, ook al heb je daar niet genoeg aan.
Wat een ... situatie is dit zeg.
Soms voel je je alsof je helemaal vast zit hé.
Lijkt me niet makkelijk je paard en je hond afstaan.
Ik hoop voor je dat je de juiste keuzes maakt, je hebt nu al zoveel aan je hoofd.

Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:14

Ik ben ook een stille meelezer.

TS ik wil je veel succes en beterschap wensen. Heel fijn dat je naar je moeder gaat, dan kan je een beetje tot rust komen. :(:)

Meer weet ik niet te zeggen, maar dat wist ik vanaf begin af aan al niet. Heb dit hele topic gevolgd.

Kop op meid. :(:)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:43

Ik lees hier reacties dat hij misschien niet gelukkig is, weg wil uit deze relatie, het allemaal niet meer weet. Maar waarom praat hij er dan niet over ipv zich als een asociale zak te gedragen? :?

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:55

Calanddra schreef:
Ik lees hier reacties dat hij misschien niet gelukkig is, weg wil uit deze relatie, het allemaal niet meer weet. Maar waarom praat hij er dan niet over ipv zich als een asociale zak te gedragen? :?

Zo gaan (de meeste) mannen met hun gevoel om :))
Dat moet je er echt uitrammen heb ik soms het idee :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:53

Veel mannen zijn niet van die praters , en al helemaal niet als hun vriendin steeds wil praten en ze zich in het nauw gedreven voelen..... en dan gaan ze vluchten. En dat lijkt verdacht veel op wat de TS omschrijft voor gedrag. Hij vlucht , zij baalt. Het is voor allebei niet echt tof zo.....

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:03

Huh? Waar is m'n laatste reactie gebleven?
Even niet on topic maar ben heel verbaasd. Had hier vanmiddag nog gepost en nu is de post weg :?

Nou nog maar eens dan:
Wat voor reden vriend van TS ook heeft er is gewoon geen geldige reden iemand niet te helpen als die ziek is en medicijnen moet hebben of verzorgd moet worden.
Dat zou ik zelfs nog voor een wildvreemde doen, laat staan je vriend of vriendin. Maakt niet uit wat voor problemen er zijn op zo'n moment kun je iemand niet de rug toedraaien.

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:57

Lieve TS,
Goed dat je naar je moeder gaat even!
Lijkt mij sowieso een plan om eens af te spreken. Misschien fijn om dichtbij
huis wat steun te krijgen? Hoop je snel te zien!
Je blijft natuurlijk welkom verder!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:15

Goh wat een verhaal! Ik kan me heel goed voorstellen wat je doormaakt met je vriend. De mijne was net zo, en ik ben ook sinds een paar weken weer vrijgezel, ook om die reden.

Hij wilde ook geen afspraken maken en kon dat op zijn manier ook niet.
Mocht je aanspraak willen, dan hoor ik het wel.

Sterkte!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:00

Ik ben t met ranna eens, hoe hij zich ook voelt, dat is geen reden om haar maar te laten zitten als ze ziek is. Heeft hij dan totaal geen gevoelens meer voor haar? Als dat zo is, waarom gaat hij dan niet gewoon weg? Ipv ts aan het lijntje te houden en haar ongelukkig te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:24

pmarena schreef:
Veel mannen zijn niet van die praters , en al helemaal niet als hun vriendin steeds wil praten en ze zich in het nauw gedreven voelen..... en dan gaan ze vluchten. En dat lijkt verdacht veel op wat de TS omschrijft voor gedrag. Hij vlucht , zij baalt. Het is voor allebei niet echt tof zo.....

Dat hij te kinderachtig is om te praten hoeft TS niet onder te lijden, en zeker niet in die mate dat ze naar het ziekenhuis moet. Dus of hij is een kerel en hij praat er over en ze zoeken een oplossing, of hij houd zijn mond en doet wat hij moet doen. Zelfs een vreemde zou ik niet op die manier behandelen. :n

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:54

Ayasha schreef:
pmarena schreef:

Dat hij te kinderachtig is om te praten hoeft TS niet onder te lijden, en zeker niet in die mate dat ze naar het ziekenhuis moet. Dus of hij is een kerel en hij praat er over en ze zoeken een oplossing, of hij houd zijn mond en doet wat hij moet doen. Zelfs een vreemde zou ik niet op die manier behandelen. :n

+:)+

Ik wens je heel veel sterkte TS!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:35

Tja. Op zich ben ik het me je eens hoor Ayasha , maar soms worden mensen tot heel erg raar / naar gedrag gedreven.... probleem is dat wij het hele verhaal niet kennen.

Ze kunnen tegen mij ook wel gaan zeggen dat ik vanalles moet gaan doen , maar als ik heel vaak gewaarschuwd heb dat ik dat niet ga doen...en ze dan toch op mij vertrouwen.....dan zullen ze toch een keer op de blaren moeten zitten want ik blijf er ook niet intrappen om het toch maar weer voor een ander op te lossen :)

Dan had diegene al lang wat anders moeten regelen i.p.v. mij maar weer de zwarte piet toespelen....

Dat stukje van de kort geleden 5 weken dakloos zijn geweest dat is natuurlijk ook al vreemd.... daar weten we het fijne ook niet van en dat hoeft ook niet , maar dat geeft toch ook wel aan dat er meer problemen spelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:39

Hij heeft niet gewaarschuwd dat hij haar zou laten stikken als ze zo ziek werd. Maakt niet uit hoeveel en wat voor problemen er spelen. Zulke dingen dóe je niet. Punt aan de lijn. Doe je dat wel, verdien je een dusdanig harde schop onder je kont dat je de eerste twee weken niet meer durft te gaan zitten.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:50

Het is heel naar voor TS Ayasha maar je kent inderdaad maar 1 kant van het verhaal. Ieder heeft z'n eigen waarheid.
Een kat in het nauw maakt vreemde sprongen en wrs voelt deze kat (ex) zich al heel snel in het nauw gedreven en nu TS ziek is valt het haar des te meer op omdat ze maar thuis ligt te wachten terwijl zijn leven gewoon doorgaat.
Ik hoop voor TS dat ze inmiddels al wat meer op de been is (eea duurt anders wel heel lang!) en keuzes kan gaan maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:51

Hoe weet jij dat nou dat hij niet heeft gezegd (of al veel eerder heeft laten merken..... ;) ) dat ze niet op hem moet rekenen , heb je daar camera's hangen ofzo :P

Tja , dan verschillen we toch. Ik kan me namelijk wèl voorstellen dat een situatie zo hoog oploopt dat je iemand dus wel een keer zijn eigen problemen op laat lossen , ook al zou je dat onder normalere omstandigheden echt nevernooit doen. Situaties / mensen kunnen je tot rare dingen drijven hoor !

En komop , het gaat om het verwijderen van amandelen , geen open-hart operatie :)

Neemt niet weg dat je daar ook erg beroerd van kan zijn en ik het een waareloze klöte-situatie voor de TS vindt hoor , ik vind het enorm sneu voor haar dat haar vriendje zulk enorm vluchtgedrag vertoont :(:)

Maar dat zal toch ook een reden hebben , en gezien eerdere gebeurtenissen was het al best een gok om op hem te vertrouwen.....misschien had ze dat moeten voorzien :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:53

ik sluit me vooral bij IMJ aan. Ik vind adhv dit verhaal dat haar vriend echt schofterig gedrag vertoont, maar ik vraag me wel af waardoor dat gedrag ontstaan is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:59

pmarena schreef:
Hoe weet jij dat nou dat hij niet heeft gezegd (of al veel eerder heeft laten merken..... ;) ) dat ze niet op hem moet rekenen , heb je daar camera's hangen ofzo :P

Tja , dan verschillen we toch. Ik kan me namelijk wèl voorstellen dat een situatie zo hoog oploopt dat je iemand dus wel een keer zijn eigen problemen op laat lossen , ook al zou je dat onder normalere omstandigheden echt nevernooit doen. Situaties / mensen kunnen je tot rare dingen drijven hoor !

En komop , het gaat om het verwijderen van amandelen , geen open-hart operatie :)

Neemt niet weg dat je daar ook erg beroerd van kan zijn en ik het een waareloze klöte-situatie voor de TS vindt hoor , ik vind het enorm sneu voor haar dat haar vriendje zulk enorm vluchtgedrag vertoont :(:)

Maar dat zal toch ook een reden hebben , en gezien eerdere gebeurtenissen was het al best een gok om op hem te vertrouwen.....misschien had ze dat moeten voorzien :o

Dan zeg je dat, en uit het verhaal dat ik hier lees krijg ik het idee dat hij dat dus niet gedaan heeft behalve dat momentje dat ie kinderachtig stampij ging maken dat ie geen afspraken wilde maken. Al ging het op het naaien van een duim, als ze moet rusten, moet ze rusten. En als de afspraak is dat hij medicatie gaat op halen, dan doet hij dat. Dat ze hem niet 3 weken eerder al het gat van de deur heeft laten zien (of zichzelf gezien het zijn huis lijkt te zijn) snap ik sowieso niet maar dat staat hier niet ter discussie.

En nogmaals: Ongeacht wat hem in het nauw drijft, of hij praat, of hij doet op zijn minst wat hij af spreekt. Dan laat ie nog zijn kop de rest van de dag maar niet zien, maar zegtie "ik ben om drie uur thuis voor je medicatie" of "ik haal je om 12 uur op aan het station" dan doet hij dat. Anders ben je gewoon kinderachtig, zwak en verkeerd bezig. Wil je "geen afspraken maken" dan maak je die ook gewoon niet, dan zeg je gewoon "zoek een ander" ipv vanalles te beloven. En als tie dan niet wil zeggen waarom niet is dat zijn probleem maar dan weet TS tenminste waar ze staat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:05

Of hij de afspraak met haar had die medicijnen op te halen staat nergens. Ik heb het TS nog wel gevraagd maar daar heeft ze niet op geantwoord. Sommige mannen moet je alles letterlijk voorkauwen (kan je je misschien niets bij voorstellen als je eigen partner niet zo is)..

Op dit moment heeft ie duidelijk gezegd dat ie geen afspraken wil maken. TS zal het vast al eerder opgevallen zijn, ga er niet vanuit dat ze hem pas 5 weken kent oid.. (ook geen antwoord op gekregen). Nu valt het alleen veel erger op omdat ze maar thuis ligt. Dan duren de dagen hartstikke lang!

Het blijft voor TS heel erg naar.. maar je kent nog steeds maar 1 kant. Het zal vast ook een leuke kerel zijn want anders zou ze toch niet bij hem zijn gaan wonen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:19

Tja als je moet kiezen tussen twee slechten, dan liefst de slechte waar je niet dood hoeft te vriezen vermoed ik.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:22

Ayasha schreef:
Dan zeg je dat, en uit het verhaal dat ik hier lees krijg ik het idee dat hij dat dus niet gedaan heeft behalve dat momentje dat ie kinderachtig stampij ging maken dat ie geen afspraken wilde maken. Al ging het op het naaien van een duim, als ze moet rusten, moet ze rusten. En als de afspraak is dat hij medicatie gaat op halen, dan doet hij dat. Dat ze hem niet 3 weken eerder al het gat van de deur heeft laten zien (of zichzelf gezien het zijn huis lijkt te zijn) snap ik sowieso niet maar dat staat hier niet ter discussie.

En nogmaals: Ongeacht wat hem in het nauw drijft, of hij praat, of hij doet op zijn minst wat hij af spreekt. Dan laat ie nog zijn kop de rest van de dag maar niet zien, maar zegtie "ik ben om drie uur thuis voor je medicatie" of "ik haal je om 12 uur op aan het station" dan doet hij dat. Anders ben je gewoon kinderachtig, zwak en verkeerd bezig. Wil je "geen afspraken maken" dan maak je die ook gewoon niet, dan zeg je gewoon "zoek een ander" ipv vanalles te beloven. En als tie dan niet wil zeggen waarom niet is dat zijn probleem maar dan weet TS tenminste waar ze staat.

Ik ben het helemaal met je eens dat het gedrag van de vriend van de TS niet door de beugel kan. Gewoon niet! Zulke dingen doe je niet in een relatie. Maar ik denk wel dat zulk gedag ergens vandaan komt. En dan zal de TS de keuze moeten maken of ze gewoon weg niet kan leven met zulk gedrag of dat ze wil gaan zoeken naar de oorzaak en die eventueel wegnemen.

Waarschijnlijk zal de vriend nooit super punctueel worden, maar misschien dat eens kijken waarom hij geen afspraken wil maken de situatie wel al een heel stuk kan verbeteren. Maar alleen als de TS dat wil natuurlijk.