Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:00

Citaat:
@ sonja omdat ik het vrouwtje ben, komop we leven niet meer in 1950 of wel ?

ik hou zowiezo nietvan verkleinwoordjes, dat terzijde......maar dat heeft er dus niets mee te maken.
ik mag en kan geen te zware dingen tillen, als ik dat zou kunnen zou ik dat niet laten als ik alleen was.
is mn kerel in de buurt tilt hij de zware dingen,...heeft ie altijd al gedaan, hij zou zich rot schamen om als vent een vrouw te laten tillen .....noem het galant, respect whatever....mss ouderwets maar ik vind het fijn..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:10

mijn vriend houd niet van paarden maar gaat wel mee als ik buiten ga rijden of helpt met de stal of voeren. dus heb niks te klagen met mijn kerel <3

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:14

vanLotje schreef:
Ik heb 10 paginas meegelezen en beschouw mijzelf maar weer als een gelukkig en gezegend mens.

Interesse voor elkaar is (in mijn ogen) een van de belangrijkste dingen in een relatie. Dat wil niet zeggen dat je enthousiasme hoeft te veinzen voor de hobby van de ander, soms is dat gewoon totaal niet je eigen ding. En dat is ook goed.
Maarrrrr....ik vind wel dat je elkaar moet helpen waar mogelijk, en ik ben dan ook ontzettend blij met mijn gentleman, die op zondagochtend 7 uur vraagt of ie mee moet fietsen naar het land met het 20 kilo westernzadel :)

dat vind ik ook....trouwens ik moet eerlijk zeggen dat de tinker van onze dochter is..en wij als ouders er gewoon ontzettend bij betrokken zijn..het is zeker geen moeten, wij gaan vaak mee en helpen haar.
het was ooit ook mijn droom een eigen paard, en nu zij er 1 heeft zijn wij als ouders helemaal verliefd op die knol geworden....ik zit hier op bokt om info op te doen over weide beheer,..enz.
we zijn dus besmet met het paardenvirus en ik wil veel leren van mn dochter en van bokt, en ik leer door vallen en opstaan... <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:14

Ik vind het ook fijn hoor als hij wat tilt voor me.
Mijn vriend weet dat als hij meegaat naar mijn veulen dat er moet gewerkt worden, ik vind het erg leuk als hij meegaat, maar als hij meegaat om op mijn vingers te kijken dan heb ik eerlijk gezegd liever dat hij thuisblijft (als hij mee helpt, geen probleem, zijn we gauw thuis, maar als hij in een bui is van op mijn vingers kijken, en te verzuchten omdat hij koud heeft, dan amuseer ik mij ook niet meer, en moet ik mij haasten omg gauw naar huis te kunnen, snap je?)
dus als hij meegaat, dan mag hij meehelpen, ik mest dan meestal uit terwijl hij hooi en stro haalt (is die gauw kwartierje mee zoet, laat de kruiwagen wel eens omvallen en verliest de helft etc) en terwijl hij de ton met water bijvult.
ondertussen heb ik gemest en opgestrooid, en zet ik het eten klaar, dan geeft hij de emmertjes eten terwijl ik nog een pluk kuil en/of mais haal. en dan zijn we klaar :D
en ja, dan vind ik het wel fijn als hij aanbied om eens uit te mesten dat ik stro haal, of om die zware ton water een meter te verschuiven, of de veel te zware poort weer eens recht te zetten hoor, noem het ook maar ouderwets :D

markies

Re: Man echt niet geinteresseerd in paarden/mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:21

Balen zeg als je vriend helemaal niet mee wilt helpen..... heeft hij geen hobby's? en verdiep jij je daar wel in!? of ook niet?

In het begin van mijn relatie vond mijn vriend het ook allemaal erg veel en zwaar om mee te gaan naar de paarden, het werd hem echter al snel duidelijk dat paarden niet alleen mijn hobby zijn maar gewoon mijn leven en dat die er bij mij gewoon bij horen en niet weg te denken zijn :) Uiteindelijk ging hij zowat elke dag mee en heeft hij nu ook een paard gekocht. Het kan dus wel, hij helpt en vind het ontzettend leuk om mee te gaan rijden!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:24

Duhelo schreef:
Mijn vriend weet dat als hij meegaat naar mijn veulen dat er moet gewerkt worden, ik vind het erg leuk als hij meegaat, maar als hij meegaat om op mijn vingers te kijken dan heb ik eerlijk gezegd liever dat hij thuisblijft (als hij mee helpt, geen probleem, zijn we gauw thuis, maar als hij in een bui is van op mijn vingers kijken, en te verzuchten omdat hij koud heeft, dan amuseer ik mij ook niet meer, en moet ik mij haasten omg gauw naar huis te kunnen, snap je?)
dus als hij meegaat, dan mag hij meehelpen, ik mest dan meestal uit terwijl hij hooi en stro haalt (is die gauw kwartierje mee zoet, laat de kruiwagen wel eens omvallen en verliest de helft etc) en terwijl hij de ton met water bijvult.
ondertussen heb ik gemest en opgestrooid, en zet ik het eten klaar, dan geeft hij de emmertjes eten terwijl ik nog een pluk kuil en/of mais haal. en dan zijn we klaar :D
en ja, dan vind ik het wel fijn als hij aanbied om eens uit te mesten dat ik stro haal, of om die zware ton water een meter te verschuiven, of de veel te zware poort weer eens recht te zetten hoor, noem het ook maar ouderwets :D

hahaha ik zag in je profiel dat je meer dan de helft jonger bent dan ik ben..... :D
gelukkig ligt het niet aan mn leeftijd, (zucht ik word volgend jaar 50 ).....
wees blij dat je vriend je wil helpen, dat zijn later de kerels die je altijd zullen bijstaan in je leven, wat er ook op je pad komt....ik spreek uit ervaring, geloof me.. +:)+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:28

tinkermina schreef:
Duhelo schreef:

hahaha ik zag in je profiel dat je meer dan de helft jonger bent dan ik ben..... :D
gelukkig ligt het niet aan mn leeftijd, (zucht ik word volgend jaar 50 ).....
wees blij dat je vriend je wil helpen, dat zijn later de kerels die je altijd zullen bijstaan in je leven, wat er ook op je pad komt....ik spreek uit ervaring, geloof me.. +:)+

Nou ik hoop het, merk wel dat hij in de zomer meer meegaat dan nu (heeft sinds de sneeuw niet meegeweest, en morgen mag ik ook alleen bieten gaan laden en lossen)
maar ik weet wel dat als er iets ernstigs zou zijn, dat hij wel direct mee komt :)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:25

ik ben ook 'pas' 28 maar ook ik kan een beetje galantheid wel waarderen. kan het meestal prima zelf maar t gaat om t principe. dan heb ik t niet over een hooi of stobaal of 2 emmers water slepen, maar wel mest wegbrengen, werk aan omheiningen en als we 100 balen hooi geleverd krijgen die gestapeld moeten worden. ik vraag het ook eigenlijk amper, hij doet t uit zichzelf alsie het ziet of ik zeg dat er iets moet gebeuren. dan maar 1950 hoor ;) .maar ik prijs me maar gelukkig met mijn vent die zich verder weinig met de paarden of mijn trainen met hen bemoeit maar mij wel helpt en eens komt kijken omdat hij het fijn vindt om mij blij te zien en die gewoon van alle dieren houdt :+:

Er kwam trouwens de vraag voorbij of je, als je vriend vogelspinnen had, deze ook zou voeren bij ziekte of afwezigheid. Mijn vriend hééft die dingen, en ik ben écht panisch voor spinnen, maar ik heb ze wel eens voor hem water gegeven. Vond het dóódeng, en het idee van die beesten in huis ook helemaal niets, maar ik snap zijn fascinatie wel en hij heeft net zo goed recht op zijn hobby. In een afsluitbaar terrarium in een afsluitbare kamer, dat wel := en er is er zelfs wel eens eentje opgestaan uit de dood (die wandelde opeens door de woonkamer nadat hij 'weggegooid' was als zijnde gestorven... was gelukkig maar een relatief kleintje die niet gevaarlijk was maar ik heb echt zoooooooooooo hard gegild :o ) en een slang ontsnapt (onschadelijk diertje waar ik gelukkig ook niet bang voor ben, rattenslang die uiteindelijk tijdens een onbenullige ruzie op de slaapkamer uit de sokkenla tevoorschijn kwam een dag later :') ruzie was ook acuut voorbij haha ) maar nooit zou ik hem dwingen iets dat hem zoveel plezier brengt op te geven. Dus ja, het werkt twee kanten op :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:31

Dat wilde ik dus ook zeggen. Bekijk het eens van de andere kant.

Verder vind ik dat ieder verantwoordelijk is voor zijn eigen hobby en als je partner wel wil helpen is dat harstikke lief en aardig, maar zo niet, dan kun je hem er niet voor aankijken.

Je kunt hulp beter van iemand vragen die het wel graag doet en er verstand van heeft. Dan kun je geruster zijn dan iemand die het tegen de zin moet doen. Dan blijf je je toch afvragen of die het wel goed gedaan had en niet uit nijd bv extra slecht... En, ze hebben dan macht over je. Van :"Als je niet doet wat ik wil, voer ik vanaaf de paarden niet". Terwijl als je een paardengek belt met "Kun je vanaaf misschien voeren" die het met plezier doet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 20:39

Lusitana, een partner die uit nijd of met chantage je dieren wil doen als je zelf niet kunt die moet je meteen van de hoogste berg gooien, dat is geen persoon waar je je leven mee kunt delen op gelijkwaardige basis, natuurlijk is iedereen verantwoordelijk voor z'n eigen, maar het gaat om noodgevallen en dan heb je soms niemand anders dan je partner of ander gezinslid achter handen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:00

Als het met dwang moet gebeuren zegt dat toch ook wat over je relatie ;)
Ik noem wat kán gebeuren. Als de paarden al een discussiepunt zijn, loop je risico dat ze "gebruikt" worden, net als kinderen in scheidingsgevallen.
Ik heb geen partner, en die ik had hebben altijd in noodgevallen geholpen (als ze konden), maar ik rekende liever op echte paardengekken.

Er zijn mannen die alles willen doen tot het irritante aan toe, en er zijn mannen die niet meer willen doen dan noodzakelijk en die zich ook niet met de hobby van de vrouw willen bemoeien en het is tussen koppels hoe ze dat invullen, ik vind het raar als een ander daar een opmerking over maakt, en zou me er zeker niet door laten beinvloeden. Er is geen "normaal" in dit geval. Het kan geen verplichting zijn om iemand te helpen met een hobby, ook al is het je partner. Een en ander ligt aan de hele dynamiek van de relatie. Dat kun je niet in een vakje gooien van partner hoort het maar doen.
Wat ik zeg, er zijn meestal zat paardenvrienden die kunnen helpen, dus waarom dan iemand aanslingeren die het niet wil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:14

nou heb ik niet echt een vriend om over te vertellen dus dan m'n vader maar.
m'n vader vind het wel best dat ik zo veel bij [naam] zit en brengt me met slecht weer gráag naar de manege zolang zn auto schoon blijft :p
dus valt best wel mee hiero

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:24

duhelo heb me echt kapot gelachen om de manier waarop je je vriend beschrijft als ie stro gaat halen hahahaha!!!!
Dat was even offtopic sorry :')

mijn kerel had niks met paarden en kan er nu super mee overweg. Maar die heeft ook echt talent denk ik wel om met ze om te gaan. En daarom vind hij het ook leuk en helpt hij vaak mee! En met de staleigenaars kan hij ook super (mijn 2e ouders zo ongeveer) overweg dus :D vind het heerlijk om zaterdag de hele dag met mn vriend op stal te zijn hoor, super gezellig!
Maar vind wel dat het niet zo MOET gaan, maar interesse tonen in elkaar is wel een must vind ik in een relatie.....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:25

Ik heb ook wel mensen met paardenverstand die ik kan bellen maar manlief zegt dan gewoon, meid, spreek maar gewoon wat af en ik kom wel even van m'n werk om alle dieren te voeren tussen de middag.
Hij is ook een dierenvriend en eerlijk gezegd zou ik ook niet met iemand samen kunnen leven die niets met dieren heeft, wel heeft hij totaal niets met de paardensport maar wel met paarden want hij huldigt het standpunt dat dieren van ons afhankelijk zijn qua zorg en hoe hard het soms ook kan knetteren tussen ons tweeen, de dieren worden nooit de dupe.
Als ik paardenvriendinnen op visite krijg gaat hij even meekleppen hoe het met iedereen is en dan gaat hij lekker een avondje het cafe in om te biljarten want over paarden en sport en vrouwendingen meepraten, dat doet hij niet en gelijk heeft hij.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:32

VivaLaVida schreef:
duhelo heb me echt kapot gelachen om de manier waarop je je vriend beschrijft als ie stro gaat halen hahahaha!!!!
Dat was even offtopic sorry :')

mijn kerel had niks met paarden en kan er nu super mee overweg. Maar die heeft ook echt talent denk ik wel om met ze om te gaan. En daarom vind hij het ook leuk en helpt hij vaak mee! En met de staleigenaars kan hij ook super (mijn 2e ouders zo ongeveer) overweg dus :D vind het heerlijk om zaterdag de hele dag met mn vriend op stal te zijn hoor, super gezellig!
Maar vind wel dat het niet zo MOET gaan, maar interesse tonen in elkaar is wel een must vind ik in een relatie.....

de eerste maal heb ik achter het hoekje me een breuk gelachen :D
dan had je hem moeten bezig zien als hij van die gigantische balen hooi, twee plakken moest afdoen en vanop de zolder in de kruiwagen gooien.
Heb dus echt eerst moeten voortonen wat een plak was, en daana was hij plukje per plukje bezig het hooi naar beneden te laten dwarrelen :D

Maar vriendlief had thuis enkel een hond, en amper een paard van dichtbij gezien, en ik werk met trekpaarden, heeft al leuke taferelen opgeleverd.
(veulen was ong een jaar oud, wij hadden net knuffel gegeven aan de paarden, en lopen hand in hand terug. horen we plots een snuif, kijken naar elkaar, en vriendlief kijkt recht op het hoofd van men jaarling en doet bijna een hartverzakking, paardlief was stilletjes achtergeslopen, en had haar gigantisch hoofd tussen ons in geparkeerd ;D )
de eerste maal dat hij meeging naar mijn veulen, die toendertijd nog bij de merrie stond, heb ik dit kunnen maken:
Afbeelding
en hier wilde hij graag helpen met de verhuis, dus mocht hij samen met veulenlief de nieuwe weide gaan verkennen, zodat ze de omheiningen wist zijn (keek ik met een bang hartje toe, en verwachtend zijn dat ze zich ieder moment kon losrukken :D )
Afbeelding

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:34

@ VivaLaVida : Inderdaad, interesse tonen in elkaar is wel een must.

Ik denk dat op ten duur je relatie echt een soort 'stuk' loopt op die momenten. Net zoals de opmerking van TS haar man. Je neemt iemand toch zoals diegene is? Met of zonder leuke hobby's.
Mijn vriend die heeft echt een hekel aan paarden, vind niks viezer of meer stinken dan paarden.
Als ik in nood zou zitten zou ik hem ook niet kunnen bellen.. En daar ligt denk ik het diepste punt.

Het gaat er uiteindelijk niet om of je het leuk vind of niet. Maar dat je er staat als het echt echt hoge nood is. Bij mij word er zowiezo onderling al snel wat geregeld, maar stel je eens voor als dat niet zou kunnen? Dan zou mijn vriend er echt voor geen miljoen heen gaan.
Hij toont interesse en dat vind ik nu wel heel belangrijk, hoop op den duur ook echt dat tie er wel zal zijn als ik hem écht hard nodig heb.. Maar zoals de opmerkingen van de man van de TS vind ik echt waardeloos. Hier haal je iemand ontzettend mee onderruit. En vind ik nog gemeen ook. :(

Tenslotte zeg ik altijd maar : Als je niks leuks te zeggen hebt over paarden en/of andere hobby's hou dan gewoon lekker je mond wil je.
En dat werkt. Is voor beide beter. ;)

Kirstennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 21:36

Duhelo : Ik heb ook ontzettend in een deuk gelegen om jou reactie over je vriend.

En schitterend die foto's.
Echt leuk!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:09

kjoetie schreef:
ik ben ook 'pas' 28 maar ook ik kan een beetje galantheid wel waarderen. kan het meestal prima zelf maar t gaat om t principe. dan heb ik t niet over een hooi of stobaal of 2 emmers water slepen, maar wel mest wegbrengen, werk aan omheiningen en als we 100 balen hooi geleverd krijgen die gestapeld moeten worden. ik vraag het ook eigenlijk amper, hij doet t uit zichzelf alsie het ziet of ik zeg dat er iets moet gebeuren. dan maar 1950 hoor ;) .maar ik prijs me maar gelukkig met mijn vent die zich verder weinig met de paarden of mijn trainen met hen bemoeit maar mij wel helpt en eens komt kijken omdat hij het fijn vindt om mij blij te zien en die gewoon van alle dieren houdt :+:

Er kwam trouwens de vraag voorbij of je, als je vriend vogelspinnen had, deze ook zou voeren bij ziekte of afwezigheid. Mijn vriend hééft die dingen, en ik ben écht panisch voor spinnen, maar ik heb ze wel eens voor hem water gegeven. Vond het dóódeng, en het idee van die beesten in huis ook helemaal niets, maar ik snap zijn fascinatie wel en hij heeft net zo goed recht op zijn hobby. In een afsluitbaar terrarium in een afsluitbare kamer, dat wel := en er is er zelfs wel eens eentje opgestaan uit de dood (die wandelde opeens door de woonkamer nadat hij 'weggegooid' was als zijnde gestorven... was gelukkig maar een relatief kleintje die niet gevaarlijk was maar ik heb echt zoooooooooooo hard gegild :o ) en een slang ontsnapt (onschadelijk diertje waar ik gelukkig ook niet bang voor ben, rattenslang die uiteindelijk tijdens een onbenullige ruzie op de slaapkamer uit de sokkenla tevoorschijn kwam een dag later :') ruzie was ook acuut voorbij haha ) maar nooit zou ik hem dwingen iets dat hem zoveel plezier brengt op te geven. Dus ja, het werkt twee kanten op :P

opgestaan uit de dood ik zou een hartverzakking krijgen van schrik ik voer die dingen echt niet./
ben er te bang voor haha. ben verder nergens bang voor maar voor spinnen brrrr nee dankje.
gelukkig heeft mijn vriend die niet we delen de zelfde hobby`s wegracers en hij dan een klein beetje paarden. alleen met stallen mesten loopt hij vaak te zuchten haha geweldig.
dus ik doe de stal liever zelf :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:12

Liever een vriend die thuisblijft als een die vraagt hoe lang het nog duurt.

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 22:18

sonjim schreef:
Liever een vriend die thuisblijft als een die vraagt hoe lang het nog duurt.

Daar ga ik in mee!!
Mijn man heeft jaren gereden maar is door een ongeluk gestopt. Hij wilde op ons eigen paard wel weer beginnen maar nadat ik met haar een ongeluk gehad heb is hij ervan overtuigd dat het toch niet zijn hobby is. Hij gaat wel mee voor de gezellie maar op de een of andere manier voel ik me elke keer gejaagd als hij mee is. Dan doe ik alles snel omdat hij een beetje op het erf rondhangt. Soms denk ik idd dat hij beter thuis kan blijven. Hij wil interesse tonen maar het komt heeeeeel verkeerd over! Ik zal al die jaren daarvoor wel te verwend zijn en merk nu de keerzijde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:38

ik lees hier wel rare dingen hoor..

imo is liefde geven en nemen....
Mijn vriend is geen paardenman,maar gaat best regelmatig mee(sowieso toen het lekker weer was),wandelt dan mee, of helpt voeren.
Nu zit ik deze week ziek thuis en heeft hij al 3x aangeboden of hij moest voeren,of de dekens moest wisselen.
Dat vind ik zo lief <3
Ik betaal mijn pony zelf,maar ik wéét dat als het nodig zou zijn,ik ook bij hem kan aankloppen.

En andersom zou ik dat ook doen,ik zou hem ook steunen en helpen moest dat nodig zijn.

Betekent niet dat ik van hem verwacht dat hij elke week mee móet, of wat dan ook. hij biedt het zelf aan.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 13:44

Mijn vriend heeft ook niet veel met paarden. Toch gaat hij nog wel eens mee om te kijken. Zoals een paar weken geleden waren de staleigenaren een weekje weg, en toen heeft hij wel geholpen met voeren (en trots dat hij was dat hij dat kon doen :D ) Hij is er in ieder geval niet bang voor. Hij zegt ook altijd het is jouw hobby, dus veel doet hij er niet mee, maar dat is andersom ook wel. Hij is een wielrenner, en daar heb ik totaal niets mee. Hij heeft wel twee keer op mijn tinker gezeten, maar dan niet lang want dan vind hij er niets meer aan :P

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:43

Goddank heb ik ook een man die weliswaar geen paardenman is maar nooit te beroerd om te helpen.
Hij bemoeit zich er normaal niet mee maar als er een paar honderd baal hooi wordt gebracht of er is iets stuk wat gerepareerd moet worden, dan helpt hij gelukkig mee. Hij is soms zelfs met iets bezig zonder overleg en als ik dan vraag wat hij aan het doen is krijg ik als antwoord: 'o, ik denk, als ik nou dit of dat doe is dat makkelijker/veiliger voor de paarden.'

En nee je hoeft echt niet dezelfde hobby te hebben maar het is toch fijn te weten dat als je ziek bent of anderszins buiten spel gezet, je een partner hebt die even wil inspringen.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 18:00

Heb het de laatste tijd helaas erg druk gehad, dus heb daarom niet gereageerd. Deze discussie helpt mij erg veel om andere inzichten te krijgen. Ik zal inderdaad mijn man nooit 'dwingen' zich met mijn hobbies bezig te houden, maar ik verwacht dat hij me wel mijn hobby en droom gunt en me steunt als het wat minder gaat en interesse toont en dat voel ik momenteel niet, zoals velen hier ook beschrijven. Paarden maken een deel uit van mijn leven, vormen me en die zullen niet gauw uit mijn leven weggaan. Heb mijn man over die bewuste avond nog een keer aangesproken en hij heeft nog een keer aangegeven, dat ik teveel in stal ben. Nu ben ik 5 keer per week in stal, de rest is georganiseerd met vrienden. Blijkbaar is het nog niet goed en ik weet iegenlijk niet wat ik nu verder moet doen. Dit is natuurlijk niet zo bevorderlijk voor onze relatie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:24

En wat is voor hem dan niet 'teveel'? Heeft hij dat ook aangegeven? Heeft hij zelf ook hobby's?