Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re: Ontevreden over fotoshoot, wat kan je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:09

Dat laat ik aan de fotografe over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:15

Hebben jullie dit nu eigenlijk uiteindelijk nog kunnen oplossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:18

Hmm, nou, laten we zeggen dat ik 90% van de bewerkte foto's gezien heb, ik had 1 draffoto gevraagd (waar mensen op de achtergrond stonden maar pony liep er echt mooi op) en daarbij kreeg ik de vraag hoe ik wilde dat ze dat zou doen met die achtergrond .. Heb gezegd dat dit voor haar is, want zij is de fotograaf/bewerker. Verder had ze 1 foto in zwart-wit gedaan en wilde ik die graag ook in kleur zien. En er zaten volgens mij wat rare effecten in waarvan ik me afvroeg of dat niet zonder kon. Ze zou de foto's dezelfde avond nog doorsturen, dit was vrijdag ....

Ik zorg trouwens op dit moment enkel nog voor mijn foto's, omdat mijn deel van de shoot sowieso al buiten het cadeau-gebeuren viel. En dat is voor mij al werk genoeg .. Hoe het dus met de rest van de foto's zit ben ik niet precies van op de hoogte, maar aangezien ik nog niks gehoord heb denk ik niet dat daar al veel mee gebeurt is ... En het afgesproken bedrag stond gisteren ook nog niet op mijn rekening ...

Dus, hoe zullen we het zeggen .. een lichte vooruitgang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:20

Pfoeh... en dan te bedenken dat je dit topic in november al hebt geopend... Denk je dat jullie het - uiteindelijk - nog naar tevredenheid zullen oplossen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:29

Als ik de foto's in handen heb en het stukje geld terug op mijn rekening heb staan, en dit liefst voor het einde van deze maand (dat is wel het idee, anders ga ik echt wel eens informatie inwinnen voor verdere stappen), ben ik tevreden ;) Als het geld teruggestort is komen de foto's wel overeen met wat je kan & mag verwachten voor dat bedrag, dus dan valt er niks meer te klagen :) (alleen de tijdsduur, tja, daar doe je niks meer aan natuurlijk ... ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:36

Okay, ik vind echt dat je super netjes en geduldig blijft (althans dat is mijn indruk van dit topic), mijn complimenten daarvoor! Ik hoop dat het uiteindelijk alsnog naar tevredenheid wordt afgerond.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:39

topic eens doorgelezen, jeej wat een moeilijk verhaal. Vind het knap hoe "netjes" je 't doet (zou zelf echt pisnijdig zijn)

ik had anders gezegt: rijdende rechter, is weer eens een keer wat anders dan ruzie met de buren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:27

Ongewild (zit met een zware polsontsteking rechts en had echt even geen zin) heeft ze langer tijd gehad dan voorzien (naja, dan ze zelf had gezegd) maar tot op heden nog geen (nieuw bewerkte) foto's ontvangen ... Het interesseert haar gewoon niet volgens mij ...

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:33

:\ Pfff....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 19:51

Vindt het erg belachelijk en zeer slechte reclame voor de betreffende fotograve.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 22:59

En het meest vervelende is dat je er weinig mee kan. :(
Als je rechtbijstand heb kan je wat proberen maar is erg moeilijk en dan weet je gelijk hoe krom het nederlandsRECHTsysteem is.

Wij hebben het meegemaakt met onze trouwreportage bij een erkend bedrijf en daar zijn we niet uitgekomen en erger nog je kan het niet over doen.
Dus geld kwijt(een klein beetje terug gehad) en geen mooie film en geen mooie foto's :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:02

Erkend bedrijf..? Ben wel benieuwd wat je daarmee bedoelt? Er zijn namelijk geen instanties die fotografen keuren oid.

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:10

Nouks schreef:
Erkend bedrijf..? Ben wel benieuwd wat je daarmee bedoelt? Er zijn namelijk geen instanties die fotografen keuren oid.

Waarschijnlijk KvK? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:17

KVK zegt ook niks over de kwaliteit van een bedrijf... Iedereen kan naar de KVK stappen met z'n pinpas en naar buiten stappen als directeur :D

Marlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 23:21

Klopt.. Wel balen van je trouwfoto's/ film overigens. Kan me voorstellen dat je daarmee blijft zitten. :(:)

En TS erg jammer dat er nog geen oplossing gevonden is, zelf zou ik toch gaan bellen en om concrete data vragen.

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:00

Wat ik bedoel met erkend bedrijf : dat het geen hobby fotograaf is maar iemand die gewoon een bedrijf heeft.
Dus daar bedoel ik mee dat hij en zij veel trouwreportages/fotoshoots en zelfs curcus geven over hoe foto's maken.
En een winkel hebben in Almere.

Maar voor de TS is het zo ontzettend balen want je doet zoiets kijkt ernaar uit en dan is het niet wat je wilt dan is de teleurstelling zo groot.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:03

Wow wat ontzettend balen dat de TS nog steeds geen foto's heeft. Kan het Boktteam niet iets voor je betekenen nu? Want het gaat hier wel om een betaalde dienst (die ook is afgesproken via Bokt??). En je weet haar Boktnaam ook...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:11

Nou dit is wel te belachelijk voor woorden :oo :n Zo ga je toch niet met je klanten om...

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 09:57

Jemig, ik volg dit topic al een tijdje en nu nog steeds geen foto's? Maar ik denk niet dat het boktteam er iets aan kan doen, het meeste van de communicatie is buiten bokt geweest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:23

jemig, bizar zeg... Dat het door bepaalde druk(te) alllemaal wat langzamer gaat kan ik me in inleven... Maar dit slaat echt alles hoor, TS.... Ik denk dat de meeste fotografen in hun handjes zouden mogen klappen met zulke geduldige klanten als jij :\

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:50

Menino schreef:
jemig, bizar zeg... Dat het door bepaalde druk(te) alllemaal wat langzamer gaat kan ik me in inleven... Maar dit slaat echt alles hoor, TS.... Ik denk dat de meeste fotografen in hun handjes zouden mogen klappen met zulke geduldige klanten als jij :\

Ik denk dat de meeste fotograven het niet zo ver laten komen en terecht, diegene mag zich echt schamen. Hoe moeilijk kan het zijn? geld terug of nieuwe shoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:21

Hmmja, mag persoonlijk hopen dat ze niet allemaal zo met hun klanten omgaan :=
Had nog steeds liever mijn geld teruggehad (met aftrek van vervoerskosten en eventueel een klein bedrag voor de tijd) maarja, zij wilde het anders ... En dus zitten we hier nog ...

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:22

[***] schreef:
Hmmja, mag persoonlijk hopen dat ze niet allemaal zo met hun klanten omgaan :=
Had nog steeds liever mijn geld teruggehad (met aftrek van vervoerskosten en eventueel een klein bedrag voor de tijd) maarja, zij wilde het anders ... En dus zitten we hier nog ...

Maar ik denk dat ik dat als fotograaf ook het liefst gewild had..

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:01

@[***]: je verdient een lintje voor je geduld! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:08

Nou zeker... ik vind het heel knap dat je dit al zo lang met zo veel geduld aanpakt....