Alcohol en de grootheid der ontkenning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Specials

Re: Alcohol en de grootheid der ontkenning

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 04:59

Drugs gebruik is niet alleen zo normaal in amsterdam hoor , ik zit in rotterdam en hier is het ook "dood normaal".

Tjha, zelf ben ik ook verder niet heilig ik rook veel, te veel.. Zeker ruim een pakje per dag, ga nooit vroeger naar bed dan 03.00 , slaap op de dag en nachts leef en werk ik.
En kwa drugs heb ik bijna alles weleens uitgeprobeerd , maar nooit iets blijven gebruiken.
En drinken ja... Ook toch wel 5 dagen in de week als ik werk en dan nog meestal 1 dag stappen erbij...

Maaaarrr komende zaterdag ben ik vrijwillig de bob , en dan drinken we ook echt geen druppel :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:31

Natuurlijk is dat niet alleen zo "normaal" hier, denk dat het gewoon vooral in grote steden zo is. ;)

Ach Specials, zolang je niet elke dag aan de coke zit of je helemaal lam zuipt... proberen is imo niet iets ernstigs, al zou ik het zelf niet snel doen omdat ik zo gevoelig ben voor dingen zoals medicijnen ed. dan wil ik niet weten wat drugs met me doet.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 12:46

inderdaad en daarom moet je het ook niet doen!
je weet voor jezelf dat de grens stopt bij Alcohol en dat vind ik heel knap van jou!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:38

@Fiffill: als jij een programma als spuiten en slikken noem maar even een voorbeeld voorbij ziet komen en ze testen daar pillen ofwatdanook, ben je dan niet nieuwsgierig er na hoe jij het zou ervaren ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:48

Specials schreef:
@Fiffill: als jij een programma als spuiten en slikken noem maar even een voorbeeld voorbij ziet komen en ze testen daar pillen ofwatdanook, ben je dan niet nieuwsgierig er na hoe jij het zou ervaren ?

De vraag was niet aan mij maar waarom zou iemand daar nieuwsgierig naar zijn?
Je weet dat het slecht voor je is en dat er gigantische risico's aan zitten... Dat hoef ik niet te ervaren.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:50

ik word er ook niet warm of koud van hoor, vind het eerder een beetje apart dat dit zo op Televisie mag worden uit gezonden!
alhoewel ik kijk er wel naar als het programma opstaat!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:05

Specials schreef:

Ik heb dat programma nog nooit gezien want ik kijk geen tv ;) dus ik weet niet hoe ze het daar presenteren. Ik voel me sowieso absoluut niet aangetrokken tot pillen, of wat dan ook - ik heb het niet nodig. :) Als je weet hoe ik reageer op dingen (eten/medicijnen/etc), ik ben erg gevoelig dus het risico is me te groot... ;) Als ik naast iemand zit die blowt en we zitten binnen word ik ook stoned als ik niet uitkijk. Cafeïne is ook zo'n rot stof, ik kan het echt niet hebben (twee slokken zwarte thee en ik voel het al). Een biertje kan ik wel drinken maar zijn het er meer dan 2 voel ik dat mijn maag er niet blij mee is... en natuurlijk voel ik 'm ook snel zitten. Ik word ziek van medicijnen, al is het aspirine ;) dus ik wil niet weten wat andere pillen met me zouden doen. Alles heeft op mij een grotere impact dan op de gemiddelde mens, ik sta er dus niet om te springen. :n Als ik merk dat ik al snel overprikkeld raak in een grote groep mensen terwijl ik zo nuchter als wat ben moet ik er niet aan denken wat een aanslag dat op mij moet geven met een pilletje op... Dus nee. :) Hoe ik het zou ervaren is denk ik als een hel, aangezien de normale wereld voor mij al ontzettend veel prikkels geeft, dat zou ik niet nog eens extra willen hebben. ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:07

Bij mij zit juist in mn aard als iemand zegt "dat is slecht of dat mag niet" dat ik juist nieuwsgierig word, en wil proberen om de grens te zoeken...
Vind het wel leuk om zo er over te praten met mensen die er minder open voor staan omdat hier in de omgeving wel veel mensen zijn die ook experimenteren,leuk om eens de andere kant te horen !

Edit: fiffill, wel goed van jezelf dat je zelf weet dat jou lichaam er niet tegen kan en het dus ook gewoon niet doet, respect!
Lijkt me alleen wel moeilijk dat je zoveel last heb van prikkels van buitenaf...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:15

Specials schreef:
Bij mij zit juist in mn aard als iemand zegt "dat is slecht of dat mag niet" dat ik juist nieuwsgierig word, en wil proberen om de grens te zoeken...
Vind het wel leuk om zo er over te praten met mensen die er minder open voor staan omdat hier in de omgeving wel veel mensen zijn die ook experimenteren,leuk om eens de andere kant te horen !

Edit: fiffill, wel goed van jezelf dat je zelf weet dat jou lichaam er niet tegen kan en het dus ook gewoon niet doet, respect!
Lijkt me alleen wel moeilijk dat je zoveel last heb van prikkels van buitenaf...

Ik vind het risico voor mezelf gewoon te groot, als ik moe ben kan ik al ontzettend weinig hebben, dat merk ik al heel erg. Een avondje drukte (uitgaan) voor mij is heel vermoeiend, ik merk dat ik zoveel zie/hoor/voel qua indrukken dat ik echt even op moet laden daarna. :j
En ja, het is lastig. :) Het zit bij ons wel in de familie, het kan wel vervelend zijn ik word al gek van een labeltje in mijn kleding :+ en mijn vriend moest er eerst erg aan wennen, hij kan bijv. niet over mijn rug aaien zonder dat ik meteen wegtrek - in de eerste instantie vond hij het grappig :P maar nu let hij er wel op, want het is geen gewoon gekietel maar het doet eigenlijk gewoon pijn, kan het niet echt goed uitleggen.
Nadelen zijn wel dat ik bijv. niet kan gamen of lang computeren, dat trekken mijn ogen echt niet :+ ik zie alles op het scherm, dat is gewoon veel te veel. Film kijken heb ik ook moeite mee vooral als ze wat langer zijn. Ik kan geen pittig eten hebben want bij pittige rucolasla heb ik al het gevoel dat mijn tong af staat te branden... zo kan ik nog wel even doorgaan maar de voordelen eraan zijn dat ik toch wel merk dat ik meer en scherper zie/hoor/voel dan de meeste mensen in mijn omgeving. :) Als ik met mijn vriend of andere mensen ga wandelen in het bos ben ik altijd de eerste die dat ene beestje/dingetje ziet en vaak zien de anderen 'm dan überhaupt niet... tot grote ergernis van hen als dat zo een tijdje doorgaat :+

Maar drugs trekt mij dus echt niet, ik ben gewoon bang dat ik gillend gek ga worden dan := dus ik hoef het niet te proberen. :)
Aan sommige dingen zitten meer risico dan aan de andere, dat zou ik miss nog wel overwegen als minder overgevoelig was.. maar nu lijkt het me gewoon niet verstandig.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 19-11-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:18

Specials schreef:

In dit geval "zegt" niet iemand het maar is het bewezen... :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:19

Er zijn nog wel drugs met minder risico, maar bij andere... nee, daarom zou ik het ook al niet doen. :n Ook omdat ik het gewoon niet nodig vind.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:22

Fiffill schreef:
Er zijn nog wel drugs met minder risico, maar bij andere... nee, daarom zou ik het ook al niet doen. :n Ook omdat ik het gewoon niet nodig vind.

Minder risico's maar nog steeds meer risico's dan ik wil nemen. ;)
Daarbij voel ik me prima zonder drugs, ik zou niet weten waarom ik verder moet gaan zoeken. Ik vraag me af of mensen die naar drugs niet gewoon wat missen... Misschien zouden ze beter even bij zichzelf stilstaan (waarom heb ik dit nodig/wil ik dit?) dan meteen er naar grijpen.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:32

Ik drink eigenlijk helemaal nooit.. Me vader was/is een zware alcolist en hij heeft zo veel oliebol mee gemaakt..
dat wil ik niet ook mee maken. Ik heb dan ook geen contact meer met me vader. Had ik geen zin meer in. :n

Drinken doe ik dus niet. Blowen doe ik wel, elke dag. Vind hier totaal niks ergs aan.
En ik mis ook niks in me leven. Vind het roken ervan gewoon veel lekkerder dan een sigaret.
Nja en het stoned zijn maakt me rustig, kan ik lekker nadenken. En als ik stoned ben
heb ik meer discipline lijkt het wel. Kan dan veel makkelijker het huis schoon maken bijvb.
Echter weet ik wel dat ik het TE veel doe en ik wil wel wat gaan minderen maar dat is niet om
me gezondheid ofzo want aan me gezondheid merk ik niks anders sinds ik blow. Dat ik
wil minderen heeft er puur mee te maken dat het gewoon zo duur is...

Hoop nou niet dat mensen mij raar aan gaan kijken, want bij veel mensen is wiet taboe
en als ze erachter komen dat je het doet vinden ze je maar vreemd. Ik ben net als een
'normaal' persoon, ik blow alleen.. Ach zo heeft ieder mens weer wat. :P

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:49

maar als je dagelijks aan het blowen bent en je het eigenlijk teveel doet... ben je dan niet al een soort van verslaafd? want het komt toch een beetje over alsof je zonder blowen niet goed (genoeg) functioneert...
Ik heb nooit geblowd en het hoeft van mij ook niet, ik kan ook niet tegen rook en heb ook niet de behoefte het te proberen, dus misschien zeg ik iets raars... maar het lijkt me toch ook wel iets van een verslaving :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:51

Je raakt volgens mij niet zo snel fysiek verslaafd aan wiet maar mentaal kan zeker wel... en elke dag blowen is echt niet gezond. :n Dan heb je straks geen goed werkend geheugen meer over, dat sowieso... en ja, ik weet het helaas uit de praktijk in mijn directe omgeving.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 19-11-10 15:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:52

MirandaNH schreef:
Ik drink eigenlijk helemaal nooit.. Me vader was/is een zware alcolist en hij heeft zo veel oliebol mee gemaakt..
dat wil ik niet ook mee maken. Ik heb dan ook geen contact meer met me vader. Had ik geen zin meer in. :n

Drinken doe ik dus niet. Blowen doe ik wel, elke dag. Vind hier totaal niks ergs aan.
En ik mis ook niks in me leven. Vind het roken ervan gewoon veel lekkerder dan een sigaret.
Nja en het stoned zijn maakt me rustig, kan ik lekker nadenken. En als ik stoned ben
heb ik meer discipline lijkt het wel. Kan dan veel makkelijker het huis schoon maken bijvb.
Echter weet ik wel dat ik het TE veel doe en ik wil wel wat gaan minderen maar dat is niet om
me gezondheid ofzo want aan me gezondheid merk ik niks anders sinds ik blow. Dat ik
wil minderen heeft er puur mee te maken dat het gewoon zo duur is...

Hoop nou niet dat mensen mij raar aan gaan kijken, want bij veel mensen is wiet taboe
en als ze erachter komen dat je het doet vinden ze je maar vreemd. Ik ben net als een
'normaal' persoon, ik blow alleen.. Ach zo heeft ieder mens weer wat. :P

Goed dat je minderd, niet gezond wat je jou hersennen aandoet.
Ik krijg veel verslavingszorg en iedereen denkt dat het alleen maar de marginaliteit is die er zit. Net super normale mensen :)

Ilsemarie dat denk ik ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:53

Dat vind ik best heftig. Wiet is namelijk wel schadelijk voor je, zeker de hoeveelheid die jij gebruikt. Je wordt er vergeetachtig.

Stitatio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:56

Ik drink opzich wel aardig wat (alleen op zaterdag trouwens) en soms ook wel teveel inderdaad.
Moet heel eerlijk toegeven dat ik zonder alcohol me niet heel erg lang kan vermaken en heel snel moe word. Misschien vinden jullie die heel fout klinken, maargoed dat is hoe het is.
Als ik niet drink (wat ook erg vaak voorkomt) krijg ik vaak te horen: "kijk eens wat vrolijker joh" of " ga eens los joh". Ik heb zelf dan niet door dat ik niet blij kijk. Wordt hier altijd erg chagarijnig van omdat mensen dit soms wel 10x zeggen. Ga dan meestal maar naar huis.
Wil niet zeggen dat ik vaak drink en/of uitga :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:09

Drugs is niet alleen in de steden gebruikelijk. Ik woon in een écht drugsdorp. Niet normaal. En drugs is hoe dan ook schadelijk, net als alcohol.

Maar over dé vraag in het topic. Tja, ik drink als ik er zin in heb, niet omdat ik het heel lekker vindt. Van de week had ik feest en had ik zin om écht zat te worden, nou dat heb ik geweten. Ik heb aan de Stonsdorfer en Gold-Strike shotjes gezeten.. Pfoeeeee.

Ik ben nu 19, en sinds mijn 18e kan ik het eigenlijk niet echt meer hebben.
Ik mocht pas stappen vanaf mijn 16e ik kon 2 jaar lang echt zuipen, niet normaal! Ik deed ook altijd at-wedstrijdjes en ik dronk de kerels er met gemak uit! Afgelopen vrijdag lagen ik -de jongste- en de oudste -30- als eerste op de vloer, muhahahaha. Ik ben weer ff genezen. Oud en nieuw drink ik weer. :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 16:12

lesilla schreef:
Ik krijg veel verslavingszorg en iedereen denkt dat het alleen maar de marginaliteit is die er zit. Net super normale mensen :)

Wat betekend dat? }:0

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:09

@ Ilsemarie, Ik ben ook verslaafd. Ik kan niet meer zonder. Daar ben ik me erg van bewust geraakt de laatste tijd.
Ik functioneer trouwens zonder een joint ook goed hoor, heb alleen een zetje nodig. Maar zo was ik ook voordat
ik begon met blowen. Denk dat ik gewoon lui ben :')

@ Fiffil, zoveel blowen als wat ik doe is ook niet gezond nee. Ik ben me er zeer van bewust (soms een kwestie van toegeven he)
dat wat ik doe niet goed is. Maar helemaal stoppen wil ik ook niet want ik vind het gewoon lekker.
En ik wil niet naar een kliniek want ik heb zoveel beesten die kan ik niet achter laten.
Me moeder weet het trouwens ook niet, als zij erachter komt vermoord ze me denk ik...........

@ lesilla, wat bedoel je met super normale mensen? Want zo voel ik mij niet hoor.

@ Joolien, Vergeetachtigheid heb ik nu (nog) geen last van. Hoop ook niet dat ik er last van ga krijgen.
Mja ik ben nu al een aantal jaar bezig dus het zou goed kunnen dat er al een hoop verknald is zeg maar.
Wat ik wil merk is dat ik me niet kan concentreren (met of zonder) en dat is tijdens mijn wiet periode zeg maar ontstaan...

Ik praat erover met me psycholoog en ik wil er echt zelf uit komen. Maar met een vriend die het ook doet en die echt niet
kan stoppen (meerdere redenen) is het vrij moeilijk...

Moet me op het moment erg inhouden moet ik zeggen .. hij rookt 1 .... en ik ... niet!!!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 17:16

Ayasha schreef:
Specials schreef:

De vraag was niet aan mij maar waarom zou iemand daar nieuwsgierig naar zijn?
Je weet dat het slecht voor je is en dat er gigantische risico's aan zitten... Dat hoef ik niet te ervaren.

Dat vind ik nou ook..waarom zou je dat willen weten? Maar dat is voor iedereen een eigen keuze natuurlijk, maar niet de mijne in ieder geval.
Best 'heftige' verhalen hier over wiet gebruik, maar ik zou nooit iemand daar op veroordelen, je weet de achtergrond niet. Je kunt natuurlijk altijd proberen te helpen en vertellen hoe slecht het is, met goede argumenten. Want veel mensen hoor ik altijd zeggen dat wiet minder slecht en gevaarlijk is dan alcohol, maar volgensmij werkt het op een andere manier, maar is het net zo slecht. Zelf wil ik er alleen niks mee te maken hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:20

Het is echt stom, ik ben nu op jim, en wil eigenlijk gewoon niet drinken vanavond, maar toch denk ik de hele tijd aan een lekker biertje...
Ik ik eigenlijk gewoon eens nuchter blijven, vooral omdat ik al vanaf 6 uur op ben en nog een heel weekend te gaan heb, maar dat moet ik wel goed inprenten! Stom hè :p

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:26

ach, ik heb dat ook :)

als de gelegenheid er naar is, drink ik graag.. ook omdat ik het overdag altijd heel druk heb, hele tijd heen en weer racen. Een glaasje aan einde van de dag is dan zo lekker. Maar ik hou het vaak genoeg bij 1 of 2 want daar geniet ik altijd nog het meest van!!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:23

Maar drugs gebruik is geen moeten hoor!!
het is juist veel toffer om het niet te gebruiken!

van dat overgevoelige heb ik ook soms wel last van, vooral met geluidjes!
ik gebruik ook geen medicijnen alleen homeopathische anders gaat het echt niet en ben ik net een zombie..