Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:36

Jaimyliefje schreef:
Nou, ik noem dit zinloos geweld.
Dat was echt niet nodig en zo'n hond in de bus los laten is hartstikke gevaarlijk!
Ik snap die jongen best, gewoon een beetje attitude tegenover de beveiliging. Waarom mag je niet eens een beetje in discussie gaan met zo'n hoge pief? Het zijn maar woorden.
Zoals fiffil zegt, hij schold niet eens, hij deed niet gewelddadig tegenover de beveiliger. Hij gebruikte pas helemaal op het laatst geweld.
Waarschijnlijk was B. gewoon overweldigd door het hele gebeuren en duwde hij daarom een duw uit naar de agente. Bovendien kunnen die agenten echt behoorlijk angstaanjagend zijn, dan bijt je wel van je af ja, als ze (onterecht!) met z'n allen ineens om je heen staan. Je kunt geen kant op, en je hebt niet eens iets fout gedaan!

Ik vind het echt vreselijk hoe dit maar mag gebeuren, op iemand inhakken met van die stokjes, en zomaar een hond erop loslaten. Weet je hoe vreselijk veel pijn dat doet?
Als ik me niet vergis hoor je die jongen ook echt krijsen van de pijn aan het einde.. (of het was één van die hysterische types...)

Ik zeg niet dat die jongen alles geweldig deed, maar ik heb echt 0,0 goede ervaringen met politie, en ik weet ook dat ze soms gewoon rammen om het rammen. Dat mag dan wel niet nee, maar ik heb bij een agente in huis gewoont en zij heeft me álles verteld.. Álles uit haar zeker 25 jaar ervaring... Dus ik heb mijn mening wel kunnen vormen over de politie...

Jou mening is dus gebasseerd op de mening van 1 agente met 25 jaar ervaring? Nee lijkt me echt heel verstandig! :+
Alles uit der 25 jaar ervaring dat zullen vast lange gesprekken zijn geweest. En je hebt gewoon met je poten van agenten af te blijven angst aan jagend of niet. En zo bang zal die niet geweest zijn anders was hij wel opgestaan lijkt me.
Bovendie had hij WEL wat fout gedaan hij werd gesommeerd op te staan en hij bleef op zijn kont zitten.

Ayasha
Blogger

Het begint al met schennis van het beroepsgeheim. Fantastische agente die je daar had. :D
En jaimyliefje als jouw reactie van je afslaan is omdat een paar agenten je kordaat doch zonder agressie verzoeken van de bus te gaan dan scheelt er IMO wat met je sociale vaardigheden.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 15-11-10 14:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Kiwipitje

funnyhorses schreef:
Goed idee Kiwipitje (hihi wat een melige naam trouwens :+ )dan kunnen ze de rekening meteen doorsluizen naar de amokzaaiers!
Kom je de lui aan de beurs dan knijpen ze de volgende keer hun gat wel dicht.
Ben het er verder wel mee eens dat die schreeuwende personen wel gewoon moeten lopen. Die schreeuwen gewoon puur OM het schreeuwen. Kansloos.

Jaimyliefje schreef:
Ik zeg niet dat die jongen alles geweldig deed, maar ik heb echt 0,0 goede ervaringen met politie

Jaimyliefje schreef:
Nou, ik noem dit zinloos geweld.
Dat was echt niet nodig en zo'n hond in de bus los laten is hartstikke gevaarlijk!
Ik snap die jongen best, gewoon een beetje attitude tegenover de beveiliging. Waarom mag je niet eens een beetje in discussie gaan met zo'n hoge pief? Het zijn maar woorden.
Als je je zo gedraagt vind ik het niet zo gek dat je alleen maar slechte ervaringen met de politie hebt. De 'attitude' van mensen zoals jij zorgt ervoor dat de samenleving zo asociaal wordt en dat de politie zo reageert. Want hoe verklaar jij anders dat ik echt nog nooit een slechte ervaring gehad heb met de politie?

Ik ben wel een keer aangehouden met de auto, netjes, normaal gereageerd, en geen probleem verder.
Laatst bijgewerkt door Kiwipitje op 15-11-10 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

funnyhorses

Re: Rit met nachtbus escaleert, gevecht met politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:40

Je zou als ouder je eigen blaag maar zo terug zien op tv.Dan schaam je je toch ook de ogen uit de kop he?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:43

Vienna2007 schreef:
Hij mocht niet eten in de bus. Ik las in het openings bericht, dat hij zijn eten had opgeborgen. Sjongesjonge, 3 politiebusjes erbij halen.

Het was vast komkommeravond bij de politie.

Nee hoor. Niks komkommer. Gewoon een normale stapavond.
Tenminste als je het normaal vindt dat er tig extra agenten ingezet moeten worden in het weekend omdat 'men' op stap wil.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:48

Vervelende afsluiting na een gezellig avondje!

Sommige overdrijven echt enorm! :=

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:49

Vienna2007 schreef:
em_papillon schreef:
Omdat ze dan waarschijnlijk een stuk of 30 van de persoon B situaties krijgen :)

Dit had gigantisch uit de hand kunnen lopen als heel de bus zich tegen de politie had gekeerd...
Ze hebben dit gewoon poedersuiker aangepakt. Ze zijn als katten in het nauw als heel die bus het kwaad krijgt.

Ze hadden deze persoon gewoon moeten boeien, en naar buiten moeten brengen als ze er gevaar zien. Niet eerst 5 minuten discussie aangaan, waarin beide partijen alleen maar geirriteerder worden. Je moet altijd proberen geweld buiten spel te houden, de politie wachtte gewoon veel te lang in dit geval, en resultaat is dan dat ze met 4 man op 1 gozer in staan te hakken...

Hoe denk jij dat de rest van de bus gereageerd had als de politie al zwaaiende met wapenstokken naar binnen was gekomem?
Ik vind het prima hoor: eerst meppen en dan pas vragen. Scheelt in elk geval een hoop tijd die je niet hoeft te gaan staan soebatten met een stelletje eencelligen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:52

Jij vind het prima. Maar zo hoort het niet, en zo leren ze het ook niet.

Als ze met zwaaiende stokken naar binnen waren gegaan, dan was de hel losgebroken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:53

robeer schreef:
Hoe denk jij dat de rest van de bus gereageerd had als de politie al zwaaiende met wapenstokken naar binnen was gekomem?
Ik vind het prima hoor: eerst meppen en dan pas vragen. Scheelt in elk geval een hoop tijd die je niet hoeft te gaan staan soebatten met een stelletje eencelligen.

Als je hard genoeg mept heb je het grootste deel nog stil ook, maakt soebatten na het meppen een stuk duidelijker. _O-

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:57

Vienna2007 schreef:

Als ze met zwaaiende stokken naar binnen waren gegaan, dan was de hel losgebroken.

Hoe weet jij hoe het geleerd wordt?
De insteek is inderdaad niet meteen meppen maar proberen zoveel mogelijk op te lossen door het gesprek een te gaan en te blijven communiceren. Je schrijft dat ze niet 5 minuten de discussie aan hadden moeten gaan. Waarom zou dit gedaan zijn denk je? Toch echt wel om het gebruik van geweld te voorkomen. Helaas wordt de aanpak dan niet begrepen door de ontvangende kant, jammer en blijft er nog maar een ding over.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:59

Ik zie hier niks anders dan een goede, consequente aanpak van de politie. De jongen is overduidelijk extreem agressief en slaat er heftig op los. Hij had er ook voor kunnen kiezen zonder weerstand uit de bus te kunnen gaan, de politie heeft hem lang genoeg de tijd te geven zonder wat dan ook de bus te kunnen verlaten. Maar nee, hij slaat er het liefst op los. Ik weet niet door wie hij geslagen wordt bij ong. 5 minuten van het filmpje, maar volgens mij was het niet iemand van de politie? Ik kan me vergissen...!

Hoe dan ook, zoals uit het verhaal af te leiden was B. al eerder agressief tegen een agente en wilde niet vrijwillig uit de bus...Tja, dan maar voelen!

En natuurlijk moet de politie dan hard optreden, kijk eens in wat voor situatie ze daar zitten! Allemaal (dronken?) agressieve jongeren die zich er mee willen bemoeien....!

Eerlijk, toen ik dit zag kon ik wel kotsen, gore tuigkoppen zaten er in die bus, die moeten aangepakt worden! Bah, cirminelen in de notendop, meer niet! Ratten..... :n

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:00

Ayasha schreef:
robeer schreef:

Als je hard genoeg mept heb je het grootste deel nog stil ook, maakt soebatten na het meppen een stuk duidelijker. _O-

Ja, alles zonder blauwe plekken mag zijn weg vervolgen. Heb je een blauwe plek in de vorm van een wapenstok, krijg je een pv. Das nog eens makkellijk voor de bewijsvoering. "Ik zag dat de verdachte en blauwe plek had op zijn bovenarm. Ik zag tevens dat deze blauwe plek de vorm van de wapenstok had zoals die mij van diensstwege uit verstrekt werd." :o

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:00

robeer schreef:
Vienna2007 schreef:

Hoe weet jij hoe het geleerd wordt?
De insteek is inderdaad niet meteen meppen maar proberen zoveel mogelijk op te lossen door het gesprek een te gaan en te blijven communiceren. Je schrijft dat ze niet 5 minuten de discussie aan hadden moeten gaan. Waarom zou dit gedaan zijn denk je? Toch echt wel om het gebruik van geweld te voorkomen. Helaas wordt de aanpak dan niet begrepen door de ontvangende kant, jammer en blijft er nog maar een ding over.

En daar hapert het aan in Nederland.
Er word niet meer gecommuniceert alleen maar geschreeuwd!Als je met zulk volk wilt praten dan kun je beter tegen de muur kletsen.
Ik vind dat politie het volste recht mag hebben om hard uit te halen naar branieschoppers.Dan is er tenminste enig respect als ze eraan komen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:01

Kiwipitje schreef:
En dan die kansloze mensen met het IQ van een tuinhek die staan te schreeuwen en te filmen. Kom op zeg :+

Heel mooi geformuleerd _O- Maar ik ben het wel met je eens; zulke mensen verergeren de situatie alleen maar.

Ik ergerde me in dat filmpje vooral aan het blonde meisje dat hysterisch begon te schreeuwen en te doen, vooral nadat de hond ten tonele verscheen. Op een gegeven moment riep iemand "Houd je kop!" naar haar; dat hadden ze van mij wel eerder tegen haar mogen zeggen! Je zal maar vlak voor/naast/achter zo iemand zitten...

Verder snap ik ook niet waarom de politie niet gewoon even de bus heeft geëvacueerd, op de herrieschopper(s) na? Een bus is zonder mensen al een kleine ruimte om iemand in te kunnen overmeesteren; laat staan een volle bus! Zo is de kans om (onschuldige) bijstanders te verwonden toch veel te groot?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:02

Ik denk eerlijk gezegd niet dat veel van die busbevolking netjes geluisterd had naar de politiemensen..

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:02

mairead schreef:
Kiwipitje schreef:
En dan die kansloze mensen met het IQ van een tuinhek die staan te schreeuwen en te filmen. Kom op zeg :+

Heel mooi geformuleerd _O- Maar ik ben het wel met je eens; zulke mensen verergeren de situatie alleen maar.

Ik ergerde me in dat filmpje vooral aan het blonde meisje dat hysterisch begon te schreeuwen en te doen, vooral nadat de hond ten tonele verscheen. Op een gegeven moment riep iemand "Houd je kop!" naar haar; dat hadden ze van mij wel eerder tegen haar mogen zeggen! Je zal maar vlak voor/naast/achter zo iemand zitten...

Verder snap ik ook niet waarom de politie niet gewoon even de bus heeft geëvacueerd, op de herrieschopper(s) na? Een bus is zonder mensen al een kleine ruimte om iemand in te kunnen overmeesteren; laat staan een volle bus! Zo is de kans om (onschuldige) bijstanders te verwonden toch veel te groot?

Dat dacht ik dus ook.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:03

robeer schreef:
Ja, alles zonder blauwe plekken mag zijn weg vervolgen. Heb je een blauwe plek in de vorm van een wapenstok, krijg je een pv. Das nog eens makkellijk voor de bewijsvoering. "Ik zag dat de verdachte en blauwe plek had op zijn bovenarm. Ik zag tevens dat deze blauwe plek de vorm van de wapenstok had zoals die mij van diensstwege uit verstrekt werd." :o
:))

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:03

@ ts, sorry dat ik je naam noemde (dat ik je 'ken'), maar ik werd er ongelove ijk moe van dat iedereen het verhaal verkeerd heeft :') wat een geschreeuw op yt := ik weet ook niet eens waarom ik reageer.. Kan het niet laten denk ik! Nu maar eens wat nuttigs met mn dag doen. Maar als je dus denkt, die mafkees ken ik niet eens! Dan was ik :))

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:04

Ik vind het juist erg dat er schijnbaar geweld gebruikt moet worden om dit soort kleine dingen op de te lossen. Wat als deze mensen echt criminelen tegen over zich hebben staan?

Krijg je over 5 jaar een pistool op je gericht van de politie als je zwart rijd?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:06

Vienna2007 schreef:
Ik vind het juist erg dat er schijnbaar geweld gebruikt moet worden om dit soort kleine dingen op de te lossen. Wat als deze mensen echt criminelen tegen over zich hebben staan?

Krijg je over 5 jaar een pistool op je gericht van de politie als je zwart rijd?

Deze ontwikkeling ligt absoluut niet aan de politie, maar aan onze geweldige maatschappij. Gebrek aan respect en een zeer ruime opvatting van vrijheid van meningsuiting zorgen ervoor dat de politie helaas zo op moet treden. Hoe zat die spreuk ook al weer in elkaar...? "Verbeter de wereld, begin bij jezelf?"

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:07

funnyhorses schreef:
Er word niet meer gecommuniceert alleen maar geschreeuwd!Als je met zulk volk wilt praten dan kun je beter tegen de muur kletsen.
Ik vind dat politie het volste recht mag hebben om hard uit te halen naar branieschoppers.Dan is er tenminste enig respect als ze eraan komen.

Idd. het schort nog al eens aan de communicatie of de sociale vaardigheden tegenwoordig. Toch is de eerste insteek 'platl*llen' om geweld te voorkomen. Veel mensen denken dat de politie het toepassen van geweld leuk vindt. Ik kan je vertellen dat dit absoluut niet waar is. 99,9% van de agenten zijn gewoon ruwe bolsters met een hele blanke pit die aan het einde van de dienst graag heel naar zijn of haar gezin terug gaan.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:08

robeer schreef:
funnyhorses schreef:

Idd. het schort nog al eens aan de communicatie of de sociale vaardigheden tegenwoordig. Toch is de eerste insteek 'platl*llen' om geweld te voorkomen. Veel mensen denken dat de politie het toepassen van geweld leuk vindt. Ik kan je vertellen dat dit absoluut niet waar is. 99,9% van de agenten zijn gewoon ruwe bolsters met een hele blanke pit die aan het einde van de dienst graag heel naar zijn of haar gezin terug gaan.

Amen, Robeer!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:09

Kiwipitje schreef:
Als je je zo gedraagt vind ik het niet zo gek dat je alleen maar slechte ervaringen met de politie hebt. De 'attitude' van mensen zoals jij zorgt ervoor dat de samenleving zo asociaal wordt en dat de politie zo reageert. Want hoe verklaar jij anders dat ik echt nog nooit een slechte ervaring gehad heb met de politie?

Ik ben wel een keer aangehouden met de auto, netjes, normaal gereageerd, en geen probleem verder.

Mensen zoals ik?! Wie zegt dat IK me zo gedraag tegenover de politie?
Foute conclusie. Ik ben rustig en beleefd tegenover de politie, maar dat betekent niet dat ik er niet kan inkomen hoe sommige andere mensen handelen...
Ik heb geen goede ervaring met ze als in: ik heb ze regelmatig zien optreden tegen mensen waar ik bij stond (zelf nooit iets misdaan, dus...) en ik vind de manier waarop de politie in het algemeen te werk gaat ronduit belachelijk. Machtsmisbruik in het algemeen.
Bovendien grijpen ze vaak niet in, daar waar het wél echt nodig is. Waar ik uitga, is er altijd overal politie op straat, ik zie regelmatig mensen compleet in elkaar geramd worden daar (met z'n allen op 1 man.. En dan voegen zich er steeds meer mensen bij die mee gaan doen of de boel op gaan jutten) en nóóit grijpen ze eens op tijd in. Het is altijd maar, stond erbij en keek ernaar.
En dan doet iemand in dit geval amper iets echt grandioos fout, en gaan ze met z'n allen erop. Het zal toch eens niet zo zijn.
Niet voor de onschuldigen opkomen omdat ze daar te bang voor zijn, maar iemand die ook maar een klein beetje iets fout doet meteen aanpakken alsof het een zware topcrimineel is.
Alsjeblieft zeg...

Het had ook makkelijker gekund, daar krijgen ze toch training voor? Snel en discreet iemand in de boeien slaan?

Een hond laat je alleen los op iemand die vlucht voor de politie (hoewel het ook vaak wordt gebruikt om angst te creeëren zodat mensen onderdanig worden, als een soort dreiging dus) Deze man zat in de bus en kon niet eens weg dus die hond was nergens voor nodig.

Deze wijze van aanpakken vind ik gewoon mega onverantwoord...
Bovendien: niemand verdiend het om (zo) geslagen te worden, dat had die B. niet mogen doen, maar de agenten imo al helemaal niet, zij moesten beter weten. Zoals Vienna2007 al zegt: Ze hadden deze persoon gewoon moeten boeien, en naar buiten moeten brengen als ze er gevaar zien. Niet eerst 5 minuten discussie aangaan, waarin beide partijen alleen maar geirriteerder worden. Je moet altijd proberen geweld buiten spel te houden, de politie wachtte gewoon veel te lang in dit geval, en resultaat is dan dat ze met 4 man op 1 gozer in staan te hakken...
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 15-11-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:09

Vienna2007 schreef:
Als die jongen gewoon na die 'discussie' de bus uit was gegaan, was er niets aan de hand geweest. Hij kiest er zelf voor om dit te weigeren en gemept te worden. De politie hoeft geen urenlang te soebatten met zo'n stoeptegel hoor.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:10

Adil18 schreef:
Deze ontwikkeling ligt absoluut niet aan de politie, maar aan onze geweldige maatschappij. Gebrek aan respect en een zeer ruime opvatting van vrijheid van meningsuiting zorgen ervoor dat de politie helaas zo op moet treden. Hoe zat die spreuk ook al weer in elkaar...? "Verbeter de wereld, begin bij jezelf?"

En hoe komt die maatschappij zo denk je?