Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:35

Heb tijdje terug deze gekocht......

Afbeelding

Zit overigens waardeloos op de pop haha.
Is wel echt meer voor de winter (of nu). Zit winter in. Houden jullie daar ook rekening mee? Of je het het hele jaar kan dragen? Of heb je speciale zomer/winterpakken.
Heb nog zijn grijs pak van wol, die zou nu net kunnen, maar is vrees ik nog te warm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:36

Esprit heeft zeker leuke dingen, maar dan wel 'items', niet hele pakken o.i.d. Tenminste, die haal ik daar zelf niet. Steps heeft wel hele leuke pakken, daar heb ik er in ieder geval 2 vandaan. Krijg nog steeds vaak vragen waar ik die leuke broekpakken/broeken/colbertjes vandaan heb (draag ze nml ook vaak los van elkaar, dan heb je wel iets nets maar een broekpak is bij mij op het werk niet zo gebruikelijk).

Zelf heb ik laatst dit (netjes getailleerde) geruite jasje gehaald bij de Esprit: http://pics.esprit.de/Shop/PicProductFr ... 84_001.jpg
Combineert erg leuk met zowel rokjes als broeken en in meerdere kleuren (grijs, zwart, wit, spijkerstof) eronder.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:36

Boomerang schreef:
Parels zijn juist klassiek :j

En ik vind tuttig (klassiek) ook niets mis mee, dozig wel. Een ongetailleerd (Esprit) pak, kale schoenen, roze t-shirtje en ongestyled melkboerenhondenhaar vrouwen kom ik helaas te vaak tegen -> dozig! :D

Edit; nog erger, dames op plastic schoenen!!

Plastic schoenen??????

Maar wat de een klassiek vind hoeft de ander niet te vinden ;)
Is toch kwestie van smaak.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:37

De pakken die ik bij Esprit zie zijn wel getailleerd, maar misschien hebben we het over een andere Esprit :)).

Binnenkort maar weer eens bij Steps kijken dan. Laatste keer in de winkel kon ik niets leuks vinden :n, maar soms hebben ze heel veel leuke dingen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:38

Heb bij steps een mooi off-white pak gezien :j (wintecollectie). Twijfel alleen of ik daar niet "te wit/bleek" in word.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:38

manzano schreef:
Houden jullie daar ook rekening mee? Of je het het hele jaar kan dragen? Of heb je speciale zomer/winterpakken.

Ja en nee. Ik heb wel broeken die ik het hele jaar draag, ook vestjes enzo. Maar ook weer broeken die ik alleen in de zomer draag, vanwege de kleur en/of materiaal.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:44

Kiwipitje schreef:
Superstar vind ik verschrikkelijk. Allemaal van die zooikleding :=.

Wat voor kleur pak had jij in gedachten Hoppje? Zwart / grijs / bruin is nou eenmaal vaak somber, maar wel stijlvol en netjes. Ik heb van Mexx een pak waarvan het jasje zeker getailleerd is en van Esprit een broek die echt niet super los wappert dus misschien past de pasvorm niet zo goed bij jou :).

Met somber bedoel ik niet alleen de kleur, want dan kan je vaak nog wel opfrissen met een leuk kleur bloesje/riem en pumps ;-)
Maar ze zitten (bij mij) vaak zo vormloos, niet vrouwelijk. Ik hou er juist wel van als een pak nog wat "rondingen" laat zien. Mooi uitgesneden en getailleerd. Maar kan idd ook zo zijn dat het gewoon niet past bij mijn figuur ;)

Van SPS vind ik niet alles leuk, maar meestal kan ik er wel goed slagen. Soms hebben ze wel iets te drukke kleding, met printjes enzo!
Mango haal ik trouwens ook nog weleens leuke dingen vandaan....

Kiwipitje

Re: Zakelijke, vrouwelijk kleding met een eigen bite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:46

Mango vind ik dan weer wel echt leuk. Ja dat bedoel ik van de SPS. Van die kleding met allerlei frutseltjes enzo :).

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:46

Plastic schoenen, je weet wel, van die ubergoedkope Bristol schoenen ;)

Klassiek is een bepaalde stijl, dat bedoel ik. Zo is rode lippenstift klassiek, net als een barret bijvoorbeeld of leren zwarte handschoentjes, het zwarte coltruitje etc. Zo ook parels en zwarte pumps met een ronde neus van een cm of 5 hoog. Het ligt aan de persoon die het vervolgens draagt om het tuttig of ordinair te laten worden, dat hou je altijd :D

Ik heb heel lang lichtbruin haar tot halverwege mn rug en knalblauwe grote ogen, volle lippen, dus klassiekers maken mij netjes. Hang me een pantervel om, kleur met kohlpotlood mn ogen in en de Baja Beachclub maakt ruimte voor me :D.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:48

Niet iedereen heeft geld voor goede leren schoenen, maar ubergoedkope Bristol schoenen dat weet ik wel wat je daarmee bedoelt ja :)).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:53

Kiwipitje schreef:
Niet iedereen heeft geld voor goede leren schoenen, maar ubergoedkope Bristol schoenen dat weet ik wel wat je daarmee bedoelt ja :)).

Ja precies!

Wel beetje jammer trouwens, want al mijn goede schoenen (die ik al een tijd heb hoor, dus wat dat betreft mag het) lijken tegelijk op te gaan deze winter...... wordt dus duur grapje :=
Heb ook wel goedkope schoenen....... als ik gewoon iets leuk vind, maar na een paar maanden (dus gewoon mode-seizoen) weer weggooi vind ik dat ook geen probleem. Je moet er alleen geen jaren op willen lopen haha.

Hoppje

Kiwipitje schreef:

Bij van haren hebben ze best leuke schoenen waarvoor je niet de hoofdprijs betaald ;-)
En zien er niet zo nep uit als die van de bristol!

Boomerang

Juistem kiwi :D

Mango vind ik ook erg mooi, alleen slaag ik daar meer voor bijvoorbeeld leuke feest/zomerjurkjes voor bepaalde gelegenheden.

Edit; ik heb nu ook enkellaarsjes aan van 50 euro, zijn heel leuk en inderdaad gaan geen jaren mee en dat hoeft ook niet. Heb nog een paar dure leren laarzen staan, die zien er na 5 jaar nog mooi uit. Ook deze draag ik niet elke dag overigens.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:55

Boomerang schreef:
Plastic schoenen, je weet wel, van die ubergoedkope Bristol schoenen ;)

Klassiek is een bepaalde stijl, dat bedoel ik. Zo is rode lippenstift klassiek, net als een barret bijvoorbeeld of leren zwarte handschoentjes, het zwarte coltruitje etc. Zo ook parels en zwarte pumps met een ronde neus van een cm of 5 hoog. Het ligt aan de persoon die het vervolgens draagt om het tuttig of ordinair te laten worden, dat hou je altijd :D

Ik heb heel lang lichtbruin haar tot halverwege mn rug en knalblauwe grote ogen, volle lippen, dus klassiekers maken mij netjes. Hang me een pantervel om, kleur met kohlpotlood mn ogen in en de Baja Beachclub maakt ruimte voor me :D.

:D. Dat heb ik precies andersom. Ik zie er nogal klassiek uit van mezelf. Ik denk dat ik zelfs met panterprint niet ordinair te krijgen ben. Aan de ene kant best makkelijk, maar ik probeer wel iets extra's aan te trekken om niet te saai te worden.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:03

Daar kan ik echt jaloers op zijn Anoeska :j.
Ik vergelijk wel eens met vriendinnen als we op stap gaan, die zien er dan echt leuk uit maar als ik die outfit aan zou doen, yugh.

Ik heb ook bewust zo min mogelijk zwarte rokken,pantalons en jasjes maar donkerblauw en lichtbruin, dat maakt mij stukken sjieker.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:11

Ik ben ook niet ordinair te krijgen. Had van de zomer witblond haar en toen wou het alleen lukken met een panterbikini die bijna in m'n kont kroop en knalroze barbie nagellak :j. En zelfs dat was een mislukte poging.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:12

Kiwipitje schreef:
Ik ben ook niet ordinair te krijgen. Had van de zomer witblond haar en toen wou het alleen lukken met een panterbikini die bijna in m'n kont kroop en knalroze barbie nagellak :j. En zelfs dat was een mislukte poging.

_O- :)) (ik ben te visueel ingesteld voor dit soort posts :)) )

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:13

Grappig was het wel hoor :)). Ohja en ik was super bruin :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:13

Ik hou dus ook niet van 'plastic' schoenen, die draag ik niet, mede omdat ze gewoon niet goed zijn voor mijn voeten. Mijn schoenen/laarzen zijn duur maar gaan ook lang mee :j

Leuk dat jullie jezelf kunnen typeren als 'klassiek' of niet, zelf weet ik het niet van mezelf, het verschilt hoe ik me voel. En ik draag ook verschillende stijlen, draag niet vaak make-up maar áls ik het draag is het altijd verschillend...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:18

Kiwipitje schreef:
Grappig was het wel hoor :)). Ohja en ik was super bruin :)).

Foto :Y) :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:18

Heb ik niet gelukkig :).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:20

Brengt me op een volgend onderwerp: wat zou je nou echt nóóit (meer) dragen naar je werk? Een jaar geleden nog maar ging ik gerust in een spijkerbroek en een fijne, wollen (mannen :o )trui. Moet er nu niet meer aan denken :=

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:21

Wat ik voorheen wel gedragen heb? Eigenlijk niets. Maar ik werk nog maar 3 jaar op kantoor. Daarvoor bij de Jumbo. Dus in dat geval; het vleeswarenmutsje.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:22

Vind ik moeilijk te zeggen omdat iedereen hier echt alles draagt. Met een pak ben je eigenlijk "overdressed" hier. Niet dat het niet kan hoor, maar het valt wel op zeg maar.
In de zomers kwamen er zelfs flipflops voorbij. Daar moest ik dan wel weer aan wennen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:23

Ffortuna schreef:
Ik hou dus ook niet van 'plastic' schoenen, die draag ik niet, mede omdat ze gewoon niet goed zijn voor mijn voeten. Mijn schoenen/laarzen zijn duur maar gaan ook lang mee :j

Leuk dat jullie jezelf kunnen typeren als 'klassiek' of niet, zelf weet ik het niet van mezelf, het verschilt hoe ik me voel. En ik draag ook verschillende stijlen, draag niet vaak make-up maar áls ik het draag is het altijd verschillend...

Ik ben ook nog eens heel netjes opgevoed, praat een beetje met een kinderen-voor-kinderen-R, en hou eigenlijk op niet zo van glimmende sieraden of hele opvallende accessoires.

Maar soms zou ik ook best wat flitsender van mezelf willen zijn hoor.