Zorgverzekering 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:59

Basisverzekering=verplichte verzekering=inhoud in Den Haag bepaald=hetzelfde bij alle verzekeraars

Het onderscheid zit in de uitvoering en de aanvullende pakketten.
Een doe-het-zelf pakket is goedkoper dan een kant-en-klaar pakket; lijkt me ook heel logisch.

Ik word niet blij van nota's van de apotheek voorschieten en vervolgens declareren. Het is veel makkelijker als ze dat onderling rechtstreeks regelen en mijn geld blijft op mijn rekening tot er een nota voor het verplicht eigen risico komt.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:01

Emytje schreef:
Hahaha, zo hey, das een hoop! :)) Ongeluk gehad ofzo?
Het was meer dat mijn vriend ervan overtuigd was niets bij te hoeven betalen omdat hij zo goed voor de tandarts was verzekerd. Omdat hij het nu dus vrij weinig uit vind maken (hierdoor dus) en zijn verzekering nu minder uitbetaald aan lenzen en fysio dan Anderzorg (die straks 12 euro goedkoper is voor hem), zit hij er dus wel over na te denken om over te stappen. Deze rekening is zeg maar een soort van zetje geweest dat hij flink betaald voor een verzekering, maar ook net zo weinig terug krijgt als ik met een 'mindere' verzekering. Zolang er nu maar fysio, lenzen en tandarts in het pakket zitten, vind hij het nu al best. Ikzelf hoef geen tandartsverzekering.

Ja klopt ik heb dat jaar 2 keer in het ziekenhuis gelegen en een operatie ondergaan.

Qua fysio is het wel een kwestie van goed uitzoeken, daar zit veel verschil in. Ik moet hier ook nog naar kijken maar vind het ook lastig ik wil er ook niet op achteruit gaan.

Emytje

Re: Zorgverzekering 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:20

Het is ook wel zo dat voorheen mijn ouders het altijd uitzochten en regelden en ik het vorig jaar gewoon zo heb gelaten. Totdat ik dus twee weken terug mijn nieuwe polis kreeg en ik toch wel enorm schrok van hetgeen dat ik moet gaan betalen. Ik wil toch wel onder de 110 euro per maand blijven zitten. Zoveel verdien ik niet.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:22

ziekenhuis zit in de basis toch?

alles wat je aanvullend verzekert gaat niet van je eigen risico af.

Bij de Rabo (waar ik mijn rekeningen heb) krijg je 10% korting op de basis en 15% op de a.v.
Met een goedkope a.v. incl. 12 fysiobehandelingen, wat alternatieve zorg ben je 109,61 kwijt. Voor 27 fysio behandelingen (3 sterrenpakket) 118,25 per maand.

Maar ja, wie zegt dat je er zoveel nodig hebt. Ik zit enorm te tobben met mijn rug maar dat was afgelopen jaren niet zo. een paar dagen rust doet ook al wonderen, dus waar doe je goed aan. Poeh poeh, uitzoekerij hoor.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:30

Klopt maar in die tijd kon je nog no claime terug krijgen. Ik kreeg aan het einde van het jaar een overzicht met gemaakte kosten met uitleg waarom ik die no claime niet terug kreeg :D

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:22

ik heb ook een hekel aan vooraf voorschieten van dingen,..

bij FBTO kun je kiezen voor fysio
laagste pakket weet ik even niet, maar 2e pakket is rond 7 euro extra (losse module) per maand voor 500 euro per jaar fysio/manuele therapie, en voor 8,50 extra voor 1000 euro fysio/manuele per jaar.
Persoonlijk vind ik dat wel heel goed geregeld hier,.. ik heb dit ook nooit voor hoeven schieten,..
Gemiddeld kost een fysiobehandeling rond de 28 euro,..

ga 8/12 eens een praatje maken met mijn tandarts over welk pakket hij mij aanraadt voor kosten tandarts,.. of ie nog dure dingen verwacht, kronen oid,.. had ie het wel over vorig jaar

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:27

Dat was dan een stuk beter dan nu. Je betaalt altijd 170 euro ook al kom je niet eens bij je huisarts of je gebruikt geen medicijnen via de apotheek.

De basisverzekering dekt je basis, dus je moet gewoon gezond zijn. Maar iedereen kan wat krijgen. Ik vind zo'n no claim korting wel prima, en eerlijker ook. Ik gebruik slaapmedicatie en die moet ik al zelf betalen, met de zelf betaalde fysiobehandelingen wordt het toch nog een dure zaak hoor. En ik heb maar een minimale uitkering. Maar ook als je wel een baan hebt ben je duur uit want je zorgtoeslag vermindert of die krijg je helemaal niet.

Nou ja, mensen in 3e wereldlanden krijgen helemaal geen of amper zorg. Dus het kan altijd nog erger....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:49

Ik betaal niks voor het eigen risico dit jaar of ik moet nog hele rare dingen gaan doen de komende maand. Heb geen kosten uit de basisverzekering gemaakt.

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 03:33

flyfly schreef:
Izie schreef:
Promovendum ben ik ook naar aan het kijken.
Nadeel is dat dit een verzekering is voor hogeropgeleiden? Volgens mij vanaf HBO-Functies.

Maar de basis verzekering is erg goedkoop, volgens mij ook bewezen de goedkoopste.

Andere optie voormij word anderzorg jong of Zekur van Unive..
Moeilijk Moeilijk.

Betaal anders vanaf jan. 145,- Krijg dan wel werkelijk alles vergoed, maar of dit nou nodig is..

Volgens mij kan toch iedereen zich daar verzekeren?? Ik heb een MBO opleiding gedaan en de informatie gekregen. Als ik het goed heb wordt hier wel de pil vergoed, staat tenminste bij 100% vergoed. Verder staat er geen leeftijd bij.

Aanvullend verzekerd 1 kost € 9,90.
Aanvullend verzekerd 2 kost € 11,90

Er zit weinig verschil tussen die 2 qua vergoeding.
Het verschil zit bij de alternatieve geneeswijzen, bij de fysiotherapie 1 = 80% vergoed tot en met € 150,00 en 2 = 100% tot en met € 300,00.
Verder wordt in 2 sterelisatie vergoed en niet in 1. Dan zijn er ook nog paketten 3 en 4. Maar daar staan dingen bij waarvan ik denk dat die niet zoveel worden gebruikt. En waarom zou je je verzekeren tegen iets wat je niet nodig bent.

Ook zijn er 4 tandartsverzekeringen. De goedkoopste is € 10,90. Krijg je tot maximaal € 350,00 vergoed per jaar.

Wat mij nog tegenhoud is de onbekendheid van de verzekeringsmaatschappij.

De basisverzekering kost dus € 89,90 per maand. Dat is wel € 15,00 minder dan de Menzis!!!

Dit staat op hun website:
Citaat:
Laagste premie door gezonde levensstijl
Promovendum richt zich op hoogopgeleiden. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat academici en hbo’ers een relatief gezonde levensstijl hebben. Daardoor hoeft deze groep minder doktersrekeningen bij de zorgverzekeraar te declareren. Promovendum vertaalt dat voordeel voor u in een lagere premie. Omdat Promovendum daarnaast een bijzonder efficiënt bedrijf is, kan het zelfs de goedkoopste basiszorgverzekering van Nederland aanbieden.

Weet t ook niet hoe het precies zit :roll:

Ben der nog steeds niet uit welke t nu gaat worden...

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 02:27

Na 2 nachtjes zoeken.. ben ik er denk ik uit.

Ik denk dat ik overstap naar Zekur van Unive, 111 per maand. Incl reisverzekering ( scheelt weer want mijn nu bestaande kost me 50 per jaar) Dus dat is eigenlijk ook al 4 euro per maand minder.

En gratis creditcard, en die moesten we toch aanvragen haha.

Uitgerekend met me reisverzekering betaal in dan 107,00 met een prima dekking vind ik zelf!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:12

flicka schreef:
Dat was dan een stuk beter dan nu. Je betaalt altijd 170 euro ook al kom je niet eens bij je huisarts of je gebruikt geen medicijnen via de apotheek.

De basisverzekering dekt je basis, dus je moet gewoon gezond zijn. Maar iedereen kan wat krijgen. Ik vind zo'n no claim korting wel prima, en eerlijker ook. Ik gebruik slaapmedicatie en die moet ik al zelf betalen, met de zelf betaalde fysiobehandelingen wordt het toch nog een dure zaak hoor. En ik heb maar een minimale uitkering. Maar ook als je wel een baan hebt ben je duur uit want je zorgtoeslag vermindert of die krijg je helemaal niet.

Nou ja, mensen in 3e wereldlanden krijgen helemaal geen of amper zorg. Dus het kan altijd nog erger....

Dat is niet waar ;) Het heet niet voor niets eigen risico zodra je kosten maakt bijvoorbeeld door medicijnen dan krijg je elke keer apart een rekening van die medicijnen die je dan gehaald hebt net zo lang tot je op die 170 euro zit.

Ik kreeg dit jaar een corset ding koste bijna 500 euro, kreeg dus een rekening van 165 euro en was dus zo door mijn eigen risico heen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:44

Voor mensen die nog een Zekurcode zoeken, PB mij..

carool

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 09:57

En voor mensen die over willen gaan naar anderzorg, en dan gelijk 20,00 korting willen ontvangen, stuu r mij maar een mailtje, ik zit nl al jaaaaren bij anderzorg, en ben heel tevreden over ze.

Als je wilt overstappen van je huidige verzekering naar Anderzorg, dan kan ik je voordragen, en krijg je 20,00 korting.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:15

Een paar pagina's terug vroeg iemand naar ervaringen met Anderzorg... ik ben daar sinds een jaartje verzekerd en mijn ervaringen zijn tot nu toe positief.
Nota's indienen gaat makkelijk en snel. Wat ik wel handig vond ik dat je digitaal kunt declareren. Dus gewoon je nota inscannen en indienen. Geen gedoe meer met kopieren en op de post doen.
Contact met de helpdesk via de mail verloopt ook goed en snel. Op de website kun je makkelijk en snel een overzicht krijgen van de gemaakte zorgkosten.
Bellen moet je inderdaad niet doen, dat kost geld, maar chatten en mailen vind ik een prima alternatief.

En ik was eigenlijk niet op zoek naar een dekking voor bril/lenzen (geen enkele verzekeraar dekt mijn totale kosten, tenzij ik een belachelijk bedrag voor een aanvullende verzekering ga betalen) maar de dekking blijkt beter te zijn dan de dekking die ik had bij DSW.
Anderzorg is in feite gewoon de budget versie van Menzis...

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:14

Nu zat ik toevallig via een vergelijksite op ander zorg, maar what the hell betekend dit in godsnaam?

Aanvullende dekking orthodontie: 100%, max. EUR 1.000,- eenmalig (m.u.v. niet nakomen afspraak). Consultatie en diagnostiek: 100%, codes C11, C12, C13, C85, C86, C87.

Al die codes dus?

carool

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:24

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:37

pfff ik vind het echt moeilijk omte beslissen welke verzekering nou het beste is...
Ik wil gewoon een niet te dure en eentje die wel mijn tandarts kosten vergoed...

carool

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:38

Hey Blue_kim,

Het blijft denk altijd een lastig verhaal, maar ik heb vorig jaar heel wat bij de tandarts gelopen, en er is heel veel vergoed door anderzorg, maar bijvoorbeeld bijverdoven dan weer niet, de gewone verdoving weer wel.
Wat betreft gaatjes, is volgens mij ook alles vergoed, maar dat zou ik even na moeten kijken op de facturen en de teruggaves.

Maar als je vragen hebt, kun je denk het beste even contact opnemen met Anderzorg zelf, die kunnen jou vragen het beste beantwoorden.

groetjes en succes.

carola

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:12

Ik zit te denken om naar Zekur te gaan. Is daar erg goedkoop. Alleen zag ik dat je daar niet altijd zelf mag kiezen waar je voor zorg naartoe gaat. Anders wordt het misschien een collectieve studentenverzekering voor studenten van de universiteit. Collectieve verzekeringen zijn vaak ook minder duur.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:29

Tandarts maakt de verzekering heel duur. Kijk eens bij Kruidvat voor TA. Ligt ook allemaal maar aan de toestand van je gebit....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:59

Smartiej schreef:
Ik zit te denken om naar Zekur te gaan. Is daar erg goedkoop. Alleen zag ik dat je daar niet altijd zelf mag kiezen waar je voor zorg naartoe gaat. Anders wordt het misschien een collectieve studentenverzekering voor studenten van de universiteit. Collectieve verzekeringen zijn vaak ook minder duur.

Volgens mij heb je bij de meeste verzekeringen geen vrije zorgkeuze, maar als je de lijst bekijkt bij welke ziekenhuizen/apotheken/fysio's je zonder bij betalen heen mag... bij mij komt dat erop neer dat ik overal in de regio gewoon heen kan gaan.

Voor zekur heb ik vorig weekend premie gekregen van 88,88 .. maar ga denk mijn eigen risico verhogen naar 270 (670 vind ik net iets te, just in case) .. afgelopen 4 jaar niks nodig gehad en al zeker niet boven de 170 euro (met moeite haal ik de 40 euro). En anticonceptie blijft lachwekkend, het is verzekerd tot 21 jaar, maar het gaat wel van je eigen risico af 8)7

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:09

Hey carool,
bedankt voor je uitleg, hier wordt ik weer wat wijzer van :)
Ik heb er echt zo geen verstand van :D
Maar ik denk nadat ik alles van anderzorg een beetje heb doorgelezen dat ik toch daarvoor ga, scheelt voor ons 2en samen toch best een hoop in vergelijking met bv unive (daar zit mijn man nu bij) of cz (daar zit ik nu bij).

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:01

mensen die verzekerd zijn bij anderzorg? zijn wel heel goedkoop. 90 euro voor een basisverzekering.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:40

@briitje: lees het topic eens zou ik zeggen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:01

Wendy schreef:
@briitje: lees het topic eens zou ik zeggen.

ja heb ik ondertussen al gedaan. maar zit hierbij in je basisverzekering wel je pil ?