Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emytje schreef:Hahaha, zo hey, das een hoop!Ongeluk gehad ofzo?
Het was meer dat mijn vriend ervan overtuigd was niets bij te hoeven betalen omdat hij zo goed voor de tandarts was verzekerd. Omdat hij het nu dus vrij weinig uit vind maken (hierdoor dus) en zijn verzekering nu minder uitbetaald aan lenzen en fysio dan Anderzorg (die straks 12 euro goedkoper is voor hem), zit hij er dus wel over na te denken om over te stappen. Deze rekening is zeg maar een soort van zetje geweest dat hij flink betaald voor een verzekering, maar ook net zo weinig terug krijgt als ik met een 'mindere' verzekering. Zolang er nu maar fysio, lenzen en tandarts in het pakket zitten, vind hij het nu al best. Ikzelf hoef geen tandartsverzekering.
flyfly schreef:Izie schreef:Promovendum ben ik ook naar aan het kijken.
Nadeel is dat dit een verzekering is voor hogeropgeleiden? Volgens mij vanaf HBO-Functies.
Maar de basis verzekering is erg goedkoop, volgens mij ook bewezen de goedkoopste.
Andere optie voormij word anderzorg jong of Zekur van Unive..
Moeilijk Moeilijk.
Betaal anders vanaf jan. 145,- Krijg dan wel werkelijk alles vergoed, maar of dit nou nodig is..
Volgens mij kan toch iedereen zich daar verzekeren?? Ik heb een MBO opleiding gedaan en de informatie gekregen. Als ik het goed heb wordt hier wel de pil vergoed, staat tenminste bij 100% vergoed. Verder staat er geen leeftijd bij.
Aanvullend verzekerd 1 kost € 9,90.
Aanvullend verzekerd 2 kost € 11,90
Er zit weinig verschil tussen die 2 qua vergoeding.
Het verschil zit bij de alternatieve geneeswijzen, bij de fysiotherapie 1 = 80% vergoed tot en met € 150,00 en 2 = 100% tot en met € 300,00.
Verder wordt in 2 sterelisatie vergoed en niet in 1. Dan zijn er ook nog paketten 3 en 4. Maar daar staan dingen bij waarvan ik denk dat die niet zoveel worden gebruikt. En waarom zou je je verzekeren tegen iets wat je niet nodig bent.
Ook zijn er 4 tandartsverzekeringen. De goedkoopste is € 10,90. Krijg je tot maximaal € 350,00 vergoed per jaar.
Wat mij nog tegenhoud is de onbekendheid van de verzekeringsmaatschappij.
De basisverzekering kost dus € 89,90 per maand. Dat is wel € 15,00 minder dan de Menzis!!!
Citaat:Laagste premie door gezonde levensstijl
Promovendum richt zich op hoogopgeleiden. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat academici en hbo’ers een relatief gezonde levensstijl hebben. Daardoor hoeft deze groep minder doktersrekeningen bij de zorgverzekeraar te declareren. Promovendum vertaalt dat voordeel voor u in een lagere premie. Omdat Promovendum daarnaast een bijzonder efficiënt bedrijf is, kan het zelfs de goedkoopste basiszorgverzekering van Nederland aanbieden.
flicka schreef:Dat was dan een stuk beter dan nu. Je betaalt altijd 170 euro ook al kom je niet eens bij je huisarts of je gebruikt geen medicijnen via de apotheek.
De basisverzekering dekt je basis, dus je moet gewoon gezond zijn. Maar iedereen kan wat krijgen. Ik vind zo'n no claim korting wel prima, en eerlijker ook. Ik gebruik slaapmedicatie en die moet ik al zelf betalen, met de zelf betaalde fysiobehandelingen wordt het toch nog een dure zaak hoor. En ik heb maar een minimale uitkering. Maar ook als je wel een baan hebt ben je duur uit want je zorgtoeslag vermindert of die krijg je helemaal niet.
Nou ja, mensen in 3e wereldlanden krijgen helemaal geen of amper zorg. Dus het kan altijd nog erger....
Smartiej schreef:Ik zit te denken om naar Zekur te gaan. Is daar erg goedkoop. Alleen zag ik dat je daar niet altijd zelf mag kiezen waar je voor zorg naartoe gaat. Anders wordt het misschien een collectieve studentenverzekering voor studenten van de universiteit. Collectieve verzekeringen zijn vaak ook minder duur.