Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BigBen schreef:Citaat:Dit is een bekend gegeven dat steeds weer terugkomt bij massa ongelukken. Zelfs bij de Bijlmerramp bv. Ik kan het ook niet verklaren maar het lijkt er wel op dat er een aantal worden geholpen door beschermengelen om daar dan niet te zijn.
Dan zou ik graag de cijfers eens willen zien.
Klinkt nl. precies als iets wat er achteraf is bij gefantaseerd.
Citaat:Ik had me absoluut voorgenomen om beleefd te blijven,
maar het spijt me hoor, hier geloof ik absoluut geen bal van.
Jij kunt nummers en woorden zien die verborgen zijn voor het zicht ?
Okee, dan pb ik nu een cijfer tussen 1 en 100 naar Ayasha,
en jij vertelt ons hier in het topic welk nummer dat was.
Akkoord ?
ThreeFingers schreef:Als ik alles zou geloven wat verteld en beweerd werd pfffffff, dan zou ik wel erg naièf door het leven gaan.
verography schreef:Je kan dan beter zeggen. "Ik vind het complete onzin" en dan je mening met het wetenschappelijke verhaal onderbouwen.
Het wetenschappelijk meten vind ik namelijk erg raar, want hoe denken ze telepathie te meten?
).gohya schreef:Tja wat er waar is? dat is heel moeilijk,want ieder heb zijn eigen mening/geloof in het paranormale.Zo zeg ik weer dat iemand die écht paranormaal begaafd is nooit geld zal vragen voor hulp.Ook zal die nooit in de media verschijnen of zich bekend maken.Er bestaan zeker wel paranomale mensen,alleen zien of horen wij die niet op t.v. of media.Doe je dit toch raak je gegarandeerd je gave's kwijt!
Een beetje op z'n Plato's filosoferen.Ayasha schreef:Dat het niet bewezen is betekent niet dat het er niet is.Er is nl ook nog niet bewezen dat het er niet is.
snaartheorie e.d.). Maar waarom dat dan met zoveel bombarie en mysterie omringd moet worden snap ik dan weer niet.
En dan nog is het meestal te relateren aan onze vriendschapsband, in plaats van aan telepathie. Als we televisie kijken of iets dergelijks, nooit spontaan. Nee, ik heb nog nooit in mijn leven last gehad van wat voor paranormale verschijnselen dan ook.
Veel dingen die ik zie (op tv of in tijdschriften) denk ik inderdaad ook van... ja maar je kan het ook zó uitleggen.
Bombarie en mysterie is iets van mensen zoals Derek Ogilvie en Char. Dat is jammer, maar daar kan niet elk gevoellig mens aan doen en het is zonde dat ze er toch allemaal op afgerekend worden. 
Om heel eerlijk te zijn, zou ik verdorie goed moeten nadenken over dingen die "vreemd" zijn want voor mij is het heel normaal.
Het enige dat ik eventueel kán noemen, is wat er tussen mij en mijn "zielsmaatje" (ziels maatje niet in de spirituele manier maar gewoon alsin: het gaat verder dan gewoon vriendschap) hangt en dat kan ik enkel noemen omdat iedereen die ons samen ziet en ons ziet communiceren met elkaar (verbaal en non verbaal) er maar niet over uit komt
Ayasha schreef:Misschien kan dat ooit ook nog wel. Er gingen ook een heel aantal jaren over bewijzen dat de wereld rond was en dat ie rond de zon draait.Bombarie en mysterie is iets van mensen zoals Derek Ogilvie en Char. Dat is jammer, maar daar kan niet elk gevoellig mens aan doen en het is zonde dat ze er toch allemaal op afgerekend worden.
En ik heb hier nog iets gedeeld van dingen die ik als paranormaal zie.Om heel eerlijk te zijn, zou ik verdorie goed moeten nadenken over dingen die "vreemd" zijn want voor mij is het heel normaal.
Het enige dat ik eventueel kán noemen, is wat er tussen mij en mijn "zielsmaatje" (ziels maatje niet in de spirituele manier maar gewoon alsin: het gaat verder dan gewoon vriendschap) hangt en dat kan ik enkel noemen omdat iedereen die ons samen ziet en ons ziet communiceren met elkaar (verbaal en non verbaal) er maar niet over uit komt
Aladinnetje schreef:gohya schreef:Tja wat er waar is? dat is heel moeilijk,want ieder heb zijn eigen mening/geloof in het paranormale.Zo zeg ik weer dat iemand die écht paranormaal begaafd is nooit geld zal vragen voor hulp.Ook zal die nooit in de media verschijnen of zich bekend maken.Er bestaan zeker wel paranomale mensen,alleen zien of horen wij die niet op t.v. of media.Doe je dit toch raak je gegarandeerd je gave's kwijt!
wat een onzin!
derek ogilvie is zn gave ook niet kwijt... ik heb nog nooit iemand gezien met een echte gave zoals hij omdat echt geesten kan zien, overal waar hij is. en niet dat ie geesten voelt zoals char maar hij ziet ze echt.
ben zo benieuwd Hermelijn schreef:Nee precies. Kijk het kan best zo zijn dat we op dit moment de mogelijkheden gewoon nog niet hebben om paranormale verschijnselen te testen omdat de machines daarvoor nog niet fijngevoelig genoeg zijn, of om wat voor reden dan ook (en vreemd genoeg hebben veel paranormale mensen er ook geen zin in geloof ik, om getest te worden, waarbij ik me dan weer afvraag waarom..). Ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk weinig 'niet-mystieke' mensen ken die zeggen paranormaal begaafd te zijn. De meesten zijn toch een beetje zweverig... maar dat kan ook liggen aan de manier waarop ze hun woorden formuleren. "Ik voel dat je dier ziek is" krijg ik de kriebels van, haha
Ik ben gewoon mens, geen proefdier.Ayasha schreef:Hermelijn schreef:Nee precies. Kijk het kan best zo zijn dat we op dit moment de mogelijkheden gewoon nog niet hebben om paranormale verschijnselen te testen omdat de machines daarvoor nog niet fijngevoelig genoeg zijn, of om wat voor reden dan ook (en vreemd genoeg hebben veel paranormale mensen er ook geen zin in geloof ik, om getest te worden, waarbij ik me dan weer afvraag waarom..). Ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk weinig 'niet-mystieke' mensen ken die zeggen paranormaal begaafd te zijn. De meesten zijn toch een beetje zweverig... maar dat kan ook liggen aan de manier waarop ze hun woorden formuleren. "Ik voel dat je dier ziek is" krijg ik de kriebels van, haha
Ik zou daar inderdaad geen zin in hebben. Ik heb geen zin om als testobject gebruikt te worden.Ik ben gewoon mens, geen proefdier.
Dat voel je ook, jij voelt het toch ook als je dier niet lekker in zijn vel zit? Wat is daar zweverig aan?
Ik betwijfel zelfs of dat uberhaupt wat met mijn spirituele kant te maken heeft. Ik let gewoon op.
Ik heb niets te bewijzen. Willen ze me geloven, prima, toe maar, willen ze me niet geloven? Even goede vrienden.
Ayasha schreef:Hm, ik merk van vrijwel iedereen of die al dan niet goed in zijn of haar vel zit. En de beste omschrijving die ik er aan kan geven is inderdaad "aanvoelen".Ik betwijfel zelfs of dat uberhaupt wat met mijn spirituele kant te maken heeft. Ik let gewoon op.
Kennis doorgeven is nog wat anders dan je maar eens moeten gaan bewijzen.Ik heb niets te bewijzen. Willen ze me geloven, prima, toe maar, willen ze me niet geloven? Even goede vrienden.
Dat heeft ook meer te maken met empathie dan met spiritualiteit inderdaad. Maar echt zeggen 'ik voel dat hij ziek is' vind ik vreemd.
Op die manier kan je dus "voelen" of iemand ziek is... 

Citaat:Het blijft lastig om wat dan ook te bewijzen.