Paranormaal. Wat is waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThreeFingers

Re: Paranormaal. Wat is waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:14

Juist omdat er vele zijn die er niet in geloven. En ook ik moet zeggen dat ik niet weet wat ik ermee aanmoet, is het gissen, te veel fantasie, erin willen geloven........

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:14

tsja ... bewijzen is iets van het ego
paranormaal ben je en daar hoef je niets mee te bewijzen
plus dat ik het woord bewijzen een gruwelijk woord vind

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:17

Als ik alles zou geloven wat verteld en beweerd werd pfffffff, dan zou ik wel erg naièf door het leven gaan.
En waarom is "bewijzen" een gruwlijk woord??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 18:19

ik heb alleen de eerste pagina gelezen en wilde even in gaan op het pendelen. Dit is niks paranormaals aan, eerder spiritueel. Je legt door middel van de pendel contact met je onderbewust zijn ( dus niet met geesten, waar veel wilde verhalen over rondgaan )
Als je je gedachten goed kunt leegmaken etc kan iedereen pendelen. Je maakt je afspraken met je eigen pendel.
Ik heb ook wel eens gependeld en heb ook 2 pendels, een spiraal vormige en een met een edelsteen ( rozekwarts ). Ik doe t alleen nie meer omdat t voor mij geen meerwaarde heeft.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:13

BigBen schreef:
Citaat:
Dit is een bekend gegeven dat steeds weer terugkomt bij massa ongelukken. Zelfs bij de Bijlmerramp bv. Ik kan het ook niet verklaren maar het lijkt er wel op dat er een aantal worden geholpen door beschermengelen om daar dan niet te zijn.

Dan zou ik graag de cijfers eens willen zien.
Klinkt nl. precies als iets wat er achteraf is bij gefantaseerd.

Het is een bekend gegeven.Dit is ook nog wel het makkelijkste na te gaan. Er staan mensen op lijsten die niet op zijn komen dagen bv. Of op andere dagen is het daar wel heel druk en net op die dag niet, etc. Valt weinig over te fantaseren.
Citaat:
Ik had me absoluut voorgenomen om beleefd te blijven,
maar het spijt me hoor, hier geloof ik absoluut geen bal van 8-) .

Jij kunt nummers en woorden zien die verborgen zijn voor het zicht ?

Okee, dan pb ik nu een cijfer tussen 1 en 100 naar Ayasha,
en jij vertelt ons hier in het topic welk nummer dat was.

Akkoord ?

Zo werkt het natuurlijk niet, het is duidelijk dat je er geen fluit verstand van hebt. Het moet wel in mijn omgeving zijn of ik moet ze letterlijk zien lezen, bv op TV. En waarom vraag je het Dabo zelf niet, die zat erbij. Daarbij is dit niet iets waar ik een aan en uitknop voor heb.

Weet je wat ik raar vindt? Niemand vind het raar dat een radio-golven opvangt die we niet kunnen zien, of dat microgolven voedsel kunnen verwarmen, maar als een mens bepaalde golven opvangt is het ineens gek of fantasie? Hersengolven zijn meetbaar, maar je gelooft zeker ook niet dat die bestaan?

ThreeFingers schreef:
Als ik alles zou geloven wat verteld en beweerd werd pfffffff, dan zou ik wel erg naièf door het leven gaan.

Is ook niet slim. Zelf ben ik trouwens erg sceptisch, hoor. Er lopen genoeg mensen rond die je gewoon bespelen met een hoop poespas. Juist mensen die er in geloven en iets willen/verwachten zijn dan makkelijk slachtoffer, maar dat heb je met alles.
Het valt niet altijd mee om het kaf van het koren te scheiden. Dan is het makkelijker om het weg te wuiven, dan hoef je er niet over na te denken.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:23

@lusitana: niemand wil zijn mobieltje missen, maar die gaat ook af door de ether...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 12:48

verography schreef:
Je kan dan beter zeggen. "Ik vind het complete onzin" en dan je mening met het wetenschappelijke verhaal onderbouwen.

Het wetenschappelijk meten vind ik namelijk erg raar, want hoe denken ze telepathie te meten?

Mag ik hier wéér even op inhaken? Ik heb al vaker beschreven dat dit soort onderzoeken inderdaad gedaan worden, door bv. 2 personen van elkaar te scheiden (in aparte kamers te zetten) en dan aan één persoon plaatjes te laten zien. Die persoon moet die plaatjes dan naar de ander 'sturen' en die moet dan zeggen welk plaatje de ander gezien heeft. Als het percentage goed hoger ligt dan toeval kan voorspellen, is dat een aanwijzing dat telepathie bestaat. Alleen volgens mij is er nog nooit een onderzoek geweest die dit heeft uitgewezen, ook niet bij paranormaal begaafden.

Radio-golven en magnetron-golven zijn meetbaar. Je manipuleert iets ermee en dat is een bewijs dat het bestaat. Met paranormale toestanden proberen ze dat ook, alleen daar is nog nooit iets uit gebleken. Als iemand een experiment doet waarbij blijkt dat iemand die reiki doet (ik zeg maar wat) ook daadwerkelijk andere golven uitzend dan anderen, en dat die verder reiken (naar de andere persoon toe), dan zou ik dat wel aannemen ja.

Wat iemand hier noemde, die dieren die al voor de tsunami weg waren, nee dat vind ik niet gek en ook absoluut niet paranormaal. Dieren zijn veel gevoeliger voor geluiden, geuren en trillingen dan mensen. Die tsunami kwam echt niet 'opeens' op, daar zijn veel meer fenomenen aan vooraf gegaan, die dieren wel kunnen waarnemen en mensen niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:12

Gek, het zijn dingen die wij niet kunnen en tóch vind men dat wel normaal, terwijl het met "het paranormale" niet anders is. :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:23

Ayasha schreef:
Gek, het zijn dingen die wij niet kunnen en tóch vind men dat wel normaal, terwijl het met "het paranormale" niet anders is. :D

Met dien verstande dat bewezen is dat dieren een scherpere hoor/reukzin hebben en niet bewezen is dat sommige mensen iets kunnen wat andere mensen niet kunnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:26

Dat het niet bewezen is betekent niet dat het er niet is. :) Er is nl ook nog niet bewezen dat het er niet is. ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:29

Maar wie zegt dat mensen dat niet kunnen waarnemen? Dat men het niet bewust waarneemt zal duidelijk zijn, maar misschien wel onbewust? En dat dat bij sommige mensen als een intuitief gevoel naar boven komt?

Heel anders maar ook wel van dezelfde strekking is bv dat ik erg menslievend ben maar zo heel af en toe iemand tegenkom die ik gewoon niet mag zonder dat daar ook maar ergens een aanwijsbare reden voor is en diegene ook gewoon aardig en normaal tegen mij doet. Grappig is dan dat bv paarden dat dan ook merken en spontaan wegrennen als die persoon er aan komt, zelfs paarden die niets met diegene te maken hebben en normaal wel bij het hek hangen voor een lekkertje of een kroelbeurt.
Of bv dat ik buiten ben en ineens naar huis wil. Kom ik thuis gaat het bv hozen. Gebeurd ook met enige regelmaat (en nee, niet met buienradar ;) ).
Of dat gezond ogende paard waar ik de kriebels bij kreeg. Heb de eigenaar aangeraden dat dier in de gaten te houden. Dag erop was ie ziek. Heb sowieso een antenne voor zieke beesten en heb destijds ook 'voorspeld' dat mijn vorige katten niet oud zouden worden. Helaas ook uitgekomen.
Kun je zien als gaves, paranormaal zijn, helderdinges zijn...maar net zo goed dat het 'gewoon' onbewust oppikken van bepaalde signalen is die zich bij mij vertalen in een nare kriebel in mijn buik. Lijkt me niet eens zó onwaarschijnlijk. Dieren zijn meesters in het doorzien van lichaamstaal en het oppikken van andere subtiele signalen, mensen zijn het verleerd, maar misschien dat er in het onderbewustzijn daar iets van is blijven hangen.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:32

gohya schreef:
Tja wat er waar is? dat is heel moeilijk,want ieder heb zijn eigen mening/geloof in het paranormale.Zo zeg ik weer dat iemand die écht paranormaal begaafd is nooit geld zal vragen voor hulp.Ook zal die nooit in de media verschijnen of zich bekend maken.Er bestaan zeker wel paranomale mensen,alleen zien of horen wij die niet op t.v. of media.Doe je dit toch raak je gegarandeerd je gave's kwijt!

wat een onzin!
derek ogilvie is zn gave ook niet kwijt... ik heb nog nooit iemand gezien met een echte gave zoals hij omdat echt geesten kan zien, overal waar hij is. en niet dat ie geesten voelt zoals char maar hij ziet ze echt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:33

Waarom zouden sommige mensen die dinegn die dieren oppikken niet ook waarnemen? Waarom is het zo moeilijk te geloven dat sommige mensen dingen oppikken? Een mens is ook maar een dier. Het is juist als we ons terugwerpen op simpelheid in het leven, zoals geen telefoon, TV en internet, dat we hoger intuitief worden en gevoeliger voor dingen als telepathie.
Ik was voorheen, toen ik die middelen niet had ook veel gevoeliger dan nu. En ik denk dat het 'm daar ook in zit, tegenwoordig tuned men er niet meer op in omdat er geen noodzaak is.

Wat die onderzoeken betreft, bij wetenschappelijke onderzoeken worden over het algemeen vreemden van elkaar gebruikt, terwijl telepathie juist het beste werkt bij mensen die elkaar goed kennen omdat die makkelijker op elkaar afstemmen. Hoe vaak zeg je niet precies hetzelfde als je vriendin bv?
Daarbij is het lastig om exacte plaatjes uit te zenden. Toen ik bv wat expirimenteerde met een vriendin die daar op stond, nam ze het beeld van een stoplicht, dat op rood stond, in haar hoofd en wat ik kreeg was een stok met een rode ronde plak dus dacht een lolly... Wat ik wel meteen oppakte was bv het beeld van een zon, omdat het nogal duidelijk een gouden bol met stralen was. Maar andere dingen zag ik echt iets anders in, terwijl wat ik zag wel in grote lijnen klopte met wat ze uitzond. Moet erbij vertellen dat we dit deden terwijl we door de stad liepen, dus niet bepaald in een trance staat ofzo.
Ik weet dat de kaarten die gebruikt worden wel van een distinct patroon zijn, maar toch is het niet zo makkelijk als het lijkt. De interpretatie van wat je ontvangt is het moeilijkste. Dobbelsteen ogen zijn bv wat makkelijker. Weet niet waarom ze dat niet doen.
Verder is het met alle wetenschappelijke onderzoeken zo dat ze worden opgezet om te vinden wat ze al denken. Iets dat opgezet is door sceptisie zal dus snel als gefaald worden gezien en iets dat wordt opgezet door gelovigen, als succesvol, ook als het niet helemaal klopt. Ik zie ook wel eens dingen op TV dat ik denk:Ja, dat kun je wel zo uitleggen, maar het kan ook dit of dat zijn. Zoals temperatuursverhoging in een huis, zogenaamd door een spook. Wat dacht je van die cameralampen die je daar hebt geinstalleerd?
Het voelen van spoken is vaak ook een totale mind trick. Onze hersenen zijn in staat enorme illusies te creëren die heel erg echt lijken. Met name als we in het donker zitten. Wat ik zeg, ik ben ook sceptisch, ondanks het feit dat ik zelf ook dingen opvang.
Ik heb ook geen bewijzen, alleen ooggetuigen en hoe betrouwbaar kun je die noemen?
Het blijft lastig om wat dan ook te bewijzen.
Ik grijp altijd terug op het feit dat een onderzoeker eens heeft gezegd dat paarden geen persoonlijkheid hebben, want na studie (van hem) bleek dat ze de hele dag door allemaal hetzelfde doen.
We weten allemaal dat paarden wel een persoonlijkheid hebben, maar hoe bewijs je dat aan een leek?
Ik hoop dat je mijn punt ziet. Er zijn dingen die we weten en aanvoelen, maar niet echt makkelijk aan te tonen zijn.
Maar ik snap sceptici echt, omdat er ook zoveel nep en suggestie bestaat. Je moet het meemaken, of hebben, om het te geloven, denk ik.

Waar ik het ergste van geschrokken ben was dat ik ooit sjagrijnig was van de honger en in een snackbar zat waar een (gezette) vrouw nogal onsmakelijk kip zat te eten. Ik keek naar haar en dacht :"Mens, stik toch in je kip!", wat onmiddelijk gebeurde. Ze heeft het met hoesten eruit gekregen. Toeval of niet, ik denk nooit meer zulke loze hatelijke dingen richt naar iemand.
Waar ik de helpende hand kan bieden is met dieren in nood. Ik heb heel veel schapen gedraaid en uit de sloot gehaald, die ik niet kon zien, maar een signaal uitzenden.
Ik heb eens iemand niet willen feliciteren met de geboorte van een kleinzoon. Het kind heeft maar een paar uur geleefd. Ik wist niet zozeer dat het dood zou gaan, maar wel dat het omgeven was met groot verdriet. Hier waren een groot aantal mensen bij, ik heb meestal wel getuigen, maar ja dan zeggen de sceptici dat die dat later verzinnen, he. Zo werkt dat. ;)
Maar als ik een voorspellende droom heb en ik vertel ze van te voren wat ik zag, dan gaat dat niet op, van dat later verzinnen. Wel kun je dan zeggen, ja maar je vult het in zoals je wilt. Dat kan idd. Ik zag bv bij de treingijzeling bij Wijster (1977) in mijn droom een trein in een weiland staan. Ik had nog nooit van gijzeling gehoord, dus dat was niet iets dat in mij opkwam en zei dat ik had gedroomd van een ontspoorde trein die eenzaam in een weiland stond. Later zag ik de TV beelden en dat was 'm dan. Nogmaals, weer de interpretatie die zo lastig is, want je werkt met wat je zelf kent en weet ...
Een paardgerelateerd voorbeeld heb ik ook. Toen ik in Engeland op de stoeterij werkte, had ik verteld over de voorspellende dromen en toen zeiden ze ook, ja maar ze zeggen altijd achteraf dat ze dat gedroomd hebben. Ze geloofden er dus niet in tot ik 'smorgens vroeg beneden kwam met de mededeling dat ik had gedroomd dat een van de jonge schimmeltjes een gat in het hoofd had aan een kant van het voorhoofd, in de vorm van een halve maan. Komt op dat moment haar man van stal met de mededeling dat er een jong schimmeltje een gat in haar hoofd had en we gingen kijken. Precies waar ik had gezegd, en in de vorm van een halve maan...
Toeval?
Maar goed, men hoeft helemaal niks te geloven, maar ik vind het jammer dat het dan ook maar meteen voor onwaar/niet bestaand wordt aangenomen en dat mensen zoals ik er gewoon niet over willen en kunnen praten.
Als kind dacht ik dat iedereen zo was en sprak er dus vrijelijk over, maar ik heb geleerd dat het net zoiets is als een oorlogsverleden. Iets wat je beter voor je kunt houden, want je weet niet aan welke kant de degene die je tegenover je hebt, staat.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 14:44

wel eens afgevraagd , of alles hier een illusie is? Wat we dagelijks als film projecteren? En soms de hoofdrol in spelen?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:00

Dat vraag ik me heel vaak af, Nombrado ;) Een beetje op z'n Plato's filosoferen.

Ayasha schreef:
Dat het niet bewezen is betekent niet dat het er niet is. :) Er is nl ook nog niet bewezen dat het er niet is. ;)

Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat als er paranormale verschijnselen bestaan, in welke vorm dan ook, die bewezen zouden moeten kunnen worden. Persoonlijk denk ik inderdaad dat de meeste mensen die 'paranormaal begaafd' zijn, misschien extra gevoelig zijn voor bepaalde trillingen in energie (en dan bedoel ik de natuurkundige, niet zweverige vorm ;) snaartheorie e.d.). Maar waarom dat dan met zoveel bombarie en mysterie omringd moet worden snap ik dan weer niet.

Ook al gebeuren er een heleboel toevallige dingen tegelijk (zoals bij jou, Lusitana), dan wil dat nog niet zeggen dat het toegeschreven moet worden aan iets wat geen toeval is. Toeval betekend ook dat jij het 100 van de 100 keren goed kan hebben (al is die kans héél klein natuurlijk, maar het kan wel). Als er nou 20 mensen zouden zijn die hetzelfde 100 van de 100 keer goed hadden, dan ligt het anders.

Ik denk dat ik de keren dat ik hetzelfde zeg als een vriendin op één hand kan tellen, haha :D En dan nog is het meestal te relateren aan onze vriendschapsband, in plaats van aan telepathie. Als we televisie kijken of iets dergelijks, nooit spontaan. Nee, ik heb nog nooit in mijn leven last gehad van wat voor paranormale verschijnselen dan ook.
Die experimenten zijn inderdaad heel moeilijk, maar als telepathie echt bestaat, dan zou het toch niet uit moeten maken of die personen elkaar kennen of niet? Als jij gedachten op kan vangen van een persoon, waarom zou het dan moeten uitmaken van wie het is? Natuurlijk zijn er fouten bij wetenschappelijk onderzoek... maar ja, je moet toch ergens beginnen ;) Veel dingen die ik zie (op tv of in tijdschriften) denk ik inderdaad ook van... ja maar je kan het ook zó uitleggen.

Ooit wel eens in een volkomen prikkel-loze ruimte geweest? Het is volkomen idioot wat er dan allemaal gebeurd, je hersenen kunnen dat gewoon niet aan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:04

Misschien kan dat ooit ook nog wel. Er gingen ook een heel aantal jaren over bewijzen dat de wereld rond was en dat ie rond de zon draait. :) Bombarie en mysterie is iets van mensen zoals Derek Ogilvie en Char. Dat is jammer, maar daar kan niet elk gevoellig mens aan doen en het is zonde dat ze er toch allemaal op afgerekend worden. :)

En ik heb hier nog iets gedeeld van dingen die ik als paranormaal zie. :D Om heel eerlijk te zijn, zou ik verdorie goed moeten nadenken over dingen die "vreemd" zijn want voor mij is het heel normaal. :) Het enige dat ik eventueel kán noemen, is wat er tussen mij en mijn "zielsmaatje" (ziels maatje niet in de spirituele manier maar gewoon alsin: het gaat verder dan gewoon vriendschap) hangt en dat kan ik enkel noemen omdat iedereen die ons samen ziet en ons ziet communiceren met elkaar (verbaal en non verbaal) er maar niet over uit komt :')

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:09

Mooi beschreven Lusitana en wat mij betreft is die droom over dat schimmeltje een voorspellende droom waar je toch in je slaap al de signalen van krijgt en dat word omgezet in die droom.

Zo heb ik een voorbeeld wat gebeurde met mijn ex man.
Als er een niets van paranormaal gebeuren of wat dan ook moest weten was hij het wel.
Ik had een paar maanden voor het voorval mijn hondje moeten laten inslapen.
Op de bewuste avond reden we naar huis van een bezoekje en reden langs het spoor aan de linkerkant en een grote open parkeerplaats aan de rechterkant.
Net op het moment dat ik een hondje zag oversteken en heel hard stop wilde roepen trapte hij de rem al in.
We keken naar rechts maar er was helemaal geen hondje meer te zien.
Als mijn man ook maar iets had kunnen verzinnen om dit te verklaren had hij dat zeker gedaan maar hij was echt totaal verbouwereerd.
We hebben dus tegerlijk een hondje zien oversteken die er in het echt niet was en dat hondje leek op die van mij die ik een paar maanden daarvoor had laten inslapen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:13

Ayasha schreef:
Misschien kan dat ooit ook nog wel. Er gingen ook een heel aantal jaren over bewijzen dat de wereld rond was en dat ie rond de zon draait. :) Bombarie en mysterie is iets van mensen zoals Derek Ogilvie en Char. Dat is jammer, maar daar kan niet elk gevoellig mens aan doen en het is zonde dat ze er toch allemaal op afgerekend worden. :)

En ik heb hier nog iets gedeeld van dingen die ik als paranormaal zie. :D Om heel eerlijk te zijn, zou ik verdorie goed moeten nadenken over dingen die "vreemd" zijn want voor mij is het heel normaal. :) Het enige dat ik eventueel kán noemen, is wat er tussen mij en mijn "zielsmaatje" (ziels maatje niet in de spirituele manier maar gewoon alsin: het gaat verder dan gewoon vriendschap) hangt en dat kan ik enkel noemen omdat iedereen die ons samen ziet en ons ziet communiceren met elkaar (verbaal en non verbaal) er maar niet over uit komt :')

Nee precies. Kijk het kan best zo zijn dat we op dit moment de mogelijkheden gewoon nog niet hebben om paranormale verschijnselen te testen omdat de machines daarvoor nog niet fijngevoelig genoeg zijn, of om wat voor reden dan ook (en vreemd genoeg hebben veel paranormale mensen er ook geen zin in geloof ik, om getest te worden, waarbij ik me dan weer afvraag waarom..). Ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk weinig 'niet-mystieke' mensen ken die zeggen paranormaal begaafd te zijn. De meesten zijn toch een beetje zweverig... maar dat kan ook liggen aan de manier waarop ze hun woorden formuleren. "Ik voel dat je dier ziek is" krijg ik de kriebels van, haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:48

Aladinnetje schreef:
gohya schreef:
Tja wat er waar is? dat is heel moeilijk,want ieder heb zijn eigen mening/geloof in het paranormale.Zo zeg ik weer dat iemand die écht paranormaal begaafd is nooit geld zal vragen voor hulp.Ook zal die nooit in de media verschijnen of zich bekend maken.Er bestaan zeker wel paranomale mensen,alleen zien of horen wij die niet op t.v. of media.Doe je dit toch raak je gegarandeerd je gave's kwijt!

wat een onzin!
derek ogilvie is zn gave ook niet kwijt... ik heb nog nooit iemand gezien met een echte gave zoals hij omdat echt geesten kan zien, overal waar hij is. en niet dat ie geesten voelt zoals char maar hij ziet ze echt.

en daar ga ik vanavond heen :) ben zo benieuwd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:02

Hermelijn schreef:
Nee precies. Kijk het kan best zo zijn dat we op dit moment de mogelijkheden gewoon nog niet hebben om paranormale verschijnselen te testen omdat de machines daarvoor nog niet fijngevoelig genoeg zijn, of om wat voor reden dan ook (en vreemd genoeg hebben veel paranormale mensen er ook geen zin in geloof ik, om getest te worden, waarbij ik me dan weer afvraag waarom..). Ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk weinig 'niet-mystieke' mensen ken die zeggen paranormaal begaafd te zijn. De meesten zijn toch een beetje zweverig... maar dat kan ook liggen aan de manier waarop ze hun woorden formuleren. "Ik voel dat je dier ziek is" krijg ik de kriebels van, haha :D

Ik zou daar inderdaad geen zin in hebben. Ik heb geen zin om als testobject gebruikt te worden. ;) Ik ben gewoon mens, geen proefdier.
Dat voel je ook, jij voelt het toch ook als je dier niet lekker in zijn vel zit? Wat is daar zweverig aan?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:16

Ayasha schreef:
Hermelijn schreef:

Ik zou daar inderdaad geen zin in hebben. Ik heb geen zin om als testobject gebruikt te worden. ;) Ik ben gewoon mens, geen proefdier.
Dat voel je ook, jij voelt het toch ook als je dier niet lekker in zijn vel zit? Wat is daar zweverig aan?

Volgens mij heb ik dat tot nu toe nooit doorgehad, ik merk het amper als mijn vriend niet goed in zijn vel zit, laat staan een dier (tenzij ze besluiten te bijten, dan heb ik het vage vermoeden dat er iets niet goed zit).
Tsja, ik vind het zelf heel leuk om als proefdier gebruikt te worden. Ik werk zelf op de universiteit als onderzoeker en ik ben dolblij met alle mensen die zich bij mij aanmelden, omdat je de kennis gewoon veel verder brengt. Doe zelf ook vaak mee met verschillende onderzoeken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:19

Hm, ik merk van vrijwel iedereen of die al dan niet goed in zijn of haar vel zit. En de beste omschrijving die ik er aan kan geven is inderdaad "aanvoelen". :) Ik betwijfel zelfs of dat uberhaupt wat met mijn spirituele kant te maken heeft. Ik let gewoon op.

Kennis doorgeven is nog wat anders dan je maar eens moeten gaan bewijzen. :+ Ik heb niets te bewijzen. Willen ze me geloven, prima, toe maar, willen ze me niet geloven? Even goede vrienden. :D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:27

Ayasha schreef:
Hm, ik merk van vrijwel iedereen of die al dan niet goed in zijn of haar vel zit. En de beste omschrijving die ik er aan kan geven is inderdaad "aanvoelen". :) Ik betwijfel zelfs of dat uberhaupt wat met mijn spirituele kant te maken heeft. Ik let gewoon op.

Kennis doorgeven is nog wat anders dan je maar eens moeten gaan bewijzen. :+ Ik heb niets te bewijzen. Willen ze me geloven, prima, toe maar, willen ze me niet geloven? Even goede vrienden. :D

Ja maar zo moet je het ook niet zien. Als je echt een onderzoek wil doen naar paranormaliteit dan moet je je resultaten ook niet baseren op 1 persoon of 1 onderzoek. Dan zou jij gewoon 1 van de 20 zijn die getest worden op of wat jij doet wel 'echt' paranormaal is of gewoon toeval.

Nu heb je het trouwens over in je vel zitten en dat relateer ik zelf meer aan emoties dan aan gezondheid, en dan vind ik het ook minder raar om over gevoel te spreken. Emoties voel je tenslotte ook ;) Dat heeft ook meer te maken met empathie dan met spiritualiteit inderdaad. Maar echt zeggen 'ik voel dat hij ziek is' vind ik vreemd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:35

Ziek zijn heeft vaak ook te maken met emoties: als je ziek bent voel je je niet goed... En dan spreek je van emoties. :) Op die manier kan je dus "voelen" of iemand ziek is... :)
Je voelt dat die persoon zich niet goed voelt zeg maar. :)

Ach, er zijn er genoeg die zich met alle liefde willen bewijzen dus als het er een keer van komt gaan ze mij niet nodig hebben. :D

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 22:35

Citaat:
Het blijft lastig om wat dan ook te bewijzen.

Helemaal niet.
Alleen is het zo zgn. paranormaal begaafden liever verhaaltjes verzinnen,
(en daar soms buitengewoon goed in zijn),
dan deel te nemen aan een behoorlijk opgezet onderzoek.
Het probleem is namelijk dat zo'n onderzoeken keer op keer
hebben aangetoond dat zaken als telepathie, healen, readen, enz. eenvoudigweg
niet bestaan, en dat willen zgn. paranormaal begaafden liever niet gezegd hebben.

Niet te controleren verhaaltjes over cijfers raden, mensen laten stikken in een kippeboutje,
zoveel je maar wil, maar enig bewijs leveren, ho maar.