[Centraal] Surprisetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:54

ILOVE_TARA schreef:
Ik heb met lootjes trekken m'n schoonvader getrokken. Ben een beetje inspiratieloos, maar ik zit eraan te denken om een Grolsch bierflesje te maken. Maar ik weet niet zo goed hoe, ik vind het niet zo leuk om gewoon groen papier te gebruiken omdat een bierflesje doorzichtig is. Wie heeft er een idee? :)

wat voor een cadeuatje heb je?

ander kun je zo een glaze groene wijn/water fles kopen, en dan een groot grolschlogo uitprinten en het op die fles plakken en je daceautje in de fles doen, en dat hij hem stuk moet maken voor hij biij het cadeautje kan. of je doet daar een briefje in met waar het cadeautje ligd ofzo :)?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:04

Aangezien je maar 5 dagen hebt, een kratje Grolsch kopen, leegzuipen, overal papiertjes in stoppen met aanwijzingen naar het volgende flesje en uiteindelijk uitkomen op het krat waar je je cadeautje onder/in verstopt? Krat in de schuur of kelder zetten? Soort flessenpost?
Laatst bijgewerkt door Loiz op 30-11-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

meikemarieke

Re: [Centraal] Surprisetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:06

toevallig heb ik net een grolsch beugelfles gemaakt :P
Maar als je dit weekend sinterklaas viert ga je het op mijn manier niet meer redden.
Voor degene die het interesseert, ik heb de dop gemaakt door een frame van ijzerdraad te maken en daar wit plastic over te spannen.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:25

@ Alou: Ik vind je idee van de fles kapot maken om bij het cadeautje te kunnen heel leuk, maar op z'n verlanglijstje stond ruitenontdooiier voor de auto en een zakagenda. Dat krijg ik dus nooit door de hals van de fles..

@ Loiz: Opzich wel een leuk idee, maar ik weet niet hoe ik aan een lege krat Grolsch moet komen. Mijn vader drinkt alleen Heineken, dus die kan ik ook niet aan het werk zetten. :P

@ meikemarieke: Jammer dat ik dat niet meer ga redden.. Ben er idd een beetje laat mee. :o

Ik denk dat ik toch maar met karton aan de slag ga, al weet ik niet hoe je daarmee een beetje mooi de rondingen van de fles kunt maken.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:29

ff langs een kroeg in de buurt die Grolsch schenkt, kan je misschien een kratje + lege inhoud wel krijgen voor dezelfde prijs als ze zouden krijgen als ze t inleveren?
Familie die Grolsch drinkt? vrienden? De buurman?

Oh en als je bij de kroeg gaat vragen, probeer dan 2 kratjes (1tje leeg) mee te krijgen, dan kan je die inpakken en daar t eerste flesje in zetten,
heb je toch wat meer het surprise idee van gedicht voorlezen - surprise uitpakken - cadeautje zoeken.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:37

Off je koopt een vol kratje Grolsch, print of kopiert 't etiket en schrijft aan de andere kant de aanwijzing en plakt deze met etiket weer op het echte etiket. Of je scant het achterste etiket in, gaat met bewerkingsprogamma aan de slag en zet heel subtiel de aanwijzing in de tekst.
Heb je in feite ook al een leuk cadeau haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:37

neem een groot stuk karton. buig hem in een cilinder. knip de boven kant in en schuif het over elkaar..

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:47

Afbeelding
Hoe zouden julle deze vinden maar dan helemaal wit?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:36

Ben dan toch eindelijk maar begonnen vandaag, heb besloten er een groete sieradendoos van te maken met iets van een hanger erin zoals ze wilde hebben maar ik niet kon krijgen :+ Moet alleen niet te ver vooruitdenken want ben helemaal geen knutselpersoon en als ik te ver ga denken raak ik in paniek dat het allemaal toch nooit gaat lukken, terwijl het best simpel is :')

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:06

Die wijnflessen zijn mooi, maar ik dacht dat je rode kaarsen had gekocht?

@ Sansje: Misschien een boom/struik maken? Of oude tuinhandschoenen opvullen met iets en daar iets mee? Je kunt ook denken aan een hark/schep Ik weet niet hoe groot het cadeautje is dat je kwijt moet?
Laatst bijgewerkt door Safiera op 30-11-10 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:08

Ik meld me ook! Ik ben totaal inspiratieloos!
De surprise is voor mijn zusje, 9 jaar. Kleine stuiterbal, houdt van hockey, computeren, WNF rangerclub..
Wie heeft een briljant idee?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:12

Je kunt natuurlijk een hockeystik maken, of een computer, maar dat is erg standaard... Wat wil ze hebben?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:25

Safiera schreef:

@ Sansje: Misschien een boom/struik maken? Of oude tuinhandschoenen opvullen met iets en daar iets mee? Je kunt ook denken aan een hark/schep Ik weet niet hoe groot het cadeautje is dat je kwijt moet?

Dat weet ik ook niet helemaal... DVD geloof ik...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 18:28

Dan zou je die misschien in de schep kunnen verstoppen? En dan de tuinhandschoenen opvullen en aan het handvat maken. Of deze surprise hieronder, vond ik zelf erg leuk idee toen ik het las :j

iloonaa__ schreef:
ik heb wel een neutrale
heb hem zelf ook een keer gemaakt

vul een kindermaillot op met krantenproppen, helemaal vol
dan vul je een jute sinterklaas zak ook met krantenproppen en de kadoot'jes erin. doe de maillot zo in de zak dat de benen uitsteken en het lijkt alsof het bovenlijf juist in de jute zak zit. en maak de zak aan de maillot om het middel vast met een stro of hooi touw.

erg leuk! en ook best groot, maar super eenvoudig! ik had er erg veel bekijks mee! :)

Afbeelding
sorry voor mijn slechte tekenkunsten! :oo

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:43

Safiera schreef:

Nee ik wou rode kopen. Maar ik zit nog een beetje te twijfelen.
Het is voor mn vader, en die hebben wel wit enzo in huis. Dus dat zou wel mooi staan.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 20:55

Als je rode koopt moet je iig opletten dat ze door en door rood zijn, en niet alleen de buitenkant ;) Maar wit lijkt me ook wel mooi, hoor.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:01

Dat is idd wel een andere tip :)!
Denk dat ik gewoon wit maak.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:17

Tips gewenst hier! Vriend van mijn zusje doet dit jaar voor het eerst mee, maar de familie kent hem nog niet zo goed dus ik heb aangeboden zijn lootje te nemen. Zaterdag vieren we het, ga morgen op jacht naar een cadeautje. Wordt wrs een spelletje voor de wii, of wat kleine dingen. Niks bijzonders iig. Gedicht in elkaar draaien moet ook nog wel lukken. }>

Maar bij de surprise heb ik toch even hulp nodig. Ben wel enigzins creatief aangelegd, maar met 50 uur werken deze week én nog maar 4 dagen te gaan kan ik wat tips gebruiken. Jongen is 20, houdt van basketball, op stap met vrienden, mijn zusje en doet een sportopleiding. Heb hem laatst in een restaurant genadeloos zitten pesten met zijn manieren/etiquette (waar overigens niks mis mee is), daar is misschien iets mee te doen. Verder is het erg moeilijk, maar wil toch wel iets leuks maken. Iets smerigs zou ook in de smaak vallen maar we vieren het bij mijn oom en tante thuis en weet niet of die dat nou op prijs stellen. Verder moet het ook wel ergens op slaan - ik ga geen 5 uur knutselen aan een stoomboot. En tenslotte moet het nog redelijk snel te maken én vervoeren zijn. Heb donderdag de tijd om er aan te werken (maar dan moet het vrijdag wel met de trein vervoerd kunnen worden) óf het moet zaterdag gemaakt kunnen worden (ergens voor 9 uur 's ochtends of tussen 16 en 17.30).

Wie gaat de uitdaging aan? :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:41

Misschien zou je een basketbal kunnen maken (of kopen, alleen dan moet je het wel verstevigen) met een gat aan de bovenkant. Aan de onderkant maak je een witte ring alsof de basketbal op het bord ligt. Daarnaast leg je een vork en een lepel. En dan vul je de binnenkant met van die gelatinepudding ofzo. En daar stop je het cadeau in en die moet hij er (natuurlijk zonder handen!) uithappen :) (wel gat groot genoeg maken :D)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 07:41

ik heb de trekker van mijn coca cola truck al klaar :D ziet er zo mooi uit (al zeg ik t zelf) <3
vandaag weer nieuwe crepepapier en plakband en lijn halen en dan kan ik de trailer ook afmaken :D:D:D:D
Ik heb nu al zin in vanavond.. Maar eerst werken :P

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:50

nine1987 schreef:
ik heb de trekker van mijn coca cola truck al klaar :D ziet er zo mooi uit (al zeg ik t zelf) <3
vandaag weer nieuwe crepepapier en plakband en lijn halen en dan kan ik de trailer ook afmaken :D:D:D:D
Ik heb nu al zin in vanavond.. Maar eerst werken :P

ben erg benieuwd naar het resultaat, heb je al een foto van de trekker?
Edit:
ik zag een paar pagina's terug dat je ook lichtjes hebt ervoor op batterijen, mag ik vragen waar je die kan kopen?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:51

Polivy schreef:
Misschien zou je een basketbal kunnen maken (of kopen, alleen dan moet je het wel verstevigen) met een gat aan de bovenkant. Aan de onderkant maak je een witte ring alsof de basketbal op het bord ligt. Daarnaast leg je een vork en een lepel. En dan vul je de binnenkant met van die gelatinepudding ofzo. En daar stop je het cadeau in en die moet hij er (natuurlijk zonder handen!) uithappen :) (wel gat groot genoeg maken :D)

Leuk! :D Heb vandaag bij de action een basketbal van 3 euro gekocht en poeder voor 3 liter gelatinepudding. :D Klein nutteloos cadeautje gekocht om er in te stoppen en dan maar lekker kliederen. :D

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:10

Ik ben benieuwd naar de resultaten!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:19

Ik ben druk bezig met de mijne, maar telkens na een half uurtje zie ik er geen heil meer in en ga ik wat anders doen, zo schiet het niet op natuurlijk :')

Kelperpau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:15

tanya89 schreef:
Als je lijm eventjes laat zitten en je trekt het weer uit elkaar krijg je van die draden, ziet er wel plakkerig uit :+ Je kan ze ook helemaal omringen met plakband (2 poppetjes omringd door tape)

Mijn suprise is zo goed als klaar :D
Foto:
Afbeelding

Heb ook nog een mens gemaakt die er dan onder komt :) Die streepjes zijn nietjes ik heb de flap binnen vast gemaakt voor wat stevigheid :)

super mooi :oo maar zou ik dit na mogen maken :o
en hoe heb je het gemaakt :o