Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 21:50

Citaat:
Begijp ik het nu goed dat hij al een besluit heeft genomen?

Ja en nee. Hoe leg ik dat uit.
Zijn gevoel aan de ene kant zegt dat het genoeg is zo, dat het tijd is om er uit te stappen.
Zijn verstand wil dat absoluut niet!!!
We moeten dus zorgen dat hij die strijd niet gaat verliezen.
Op het moment dat hij zo'n dip heeft dan wint zijn gevoel.
Hij heeft dat nu al een paar keer gehad en is blij dat er dan iemand bij hem is,
want dan gebeurt het niet. Is hij op zo'n moment alleen, dan loopt het verkeerd af.
We willen het niet, maar moeten er wel serieus rekening mee houden dat het fout kan gaan.
We willen er niet onze kop voor in het zand steken, nu is de tijd om dingen te regelen.
Mocht hij er straks niet meer zijn dan kan ik hem niet meer vragen hoe en wat.

Gisteren heb ik hem gevraagd om een brief aan onze zoon te schrijven die ik hem kan geven
als hij wat ouder is, waarin hij het hem uitlegt.
Ik zag de tranen branden achter zijn ogen, maar hij gaat het wel doen. Super.
Ook heb ik hem gevraagd hoe hij het gaat doen, want daar maakte ik me wel zorgen over.
Hij wil dat niet vertellen, maar heeft wel gezegd hoe in ieder geval niet.
En dat stelde me gerust, meer hoef ik niet te weten.

Maar goed. Vandaag. De huisarts.
Ik kreeg een andere huisarts van dezelfde praktijk aan de lijn.
Ze had nog nooit gehoord van snelwerkende AD, we kunnen volgende week woensdag (!)
terecht bij onze eigen huisarts en mogen kiezen om te wachten met starten van de AD.
Maar ja, dan zijn we weer een week verder, ik wil nu actie!
Ze adviseerde om te beginnen met de halve dosis de eerste paar dagen en als hij dan in zo'n dip komt
meteen een oxazepam nemen en dan moeten we maar het crisisteam bellen (daar staan we al aangemeld inmiddels).
Hmm....
Mijn man is bang dat woensdag de huisarts toch een opname gaat regelen.
Op zich is hij niet meer zo tegen opname, maar wil hij wel dat wij kunnen komen wanneer we willen.
Dus ik ga gewoon zorgen dat we voor die tijd een alternatief achter de hand hebben.

Heb vanavond de hele avond zitten knutselen, morgen is ons zoontje echt jarig en gaat hij trakteren op school.
Ik had een tijdje geleden al beloofd dat ik Cars-sleutelhangers zou maken met snoepsleutels er aan.
Het kwam er maar niet van, maar nu heb ik het bijna af. :P Nog 6.
En dan opruimen opruimen, want morgen komen de Oma's op de koffie, dan moet het wel een beetje netjes zijn natuurlijk.

Anoniem

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:04

Lasorda, kijk uit dat je niet gaat vluchten in de dingen "die natuurlijk wel moeten" he... Zorg dat er óók voor jou begeleiding is hierin hoor, dit blijf je niet trekken zonder dat je er zelf aan onderdoor gaat...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:15

Inderdaad, zorg wel dat je er zelf niet aan onderdoor gaat hoor, want niet alleen hij krijgt het zwaar hoor! Je mag ook best nog een beetje aan jezelf denken! :(:)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-10 22:18

Ik heb al besloten dat ik zelf ook eens met hulpverleners zal gaan babbelen,
maar dat zal even moeten wachten tot ik mijn man weer wat alleen kan laten
of wanneer er iets van een dagprogramma voor hem komt.
Het is te tricky om hem nu alleen te laten.
Ik kan gelukkig mijn verhaal aan meerdere mensen goed kwijt,
en bokt is daar een belangrijk onderdeel van.
Elk berichtje, ieder hart onder de riem geeft me enorm veel kracht om vol te houden.
Het voelt of jullie een stukje meedragen voor me, en ik merk dat ik nog lang
niet aan mijn grens zit. Echt, het is zwaar maar het gaat wel goed met me.

luanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:30

Meid, heb net het hele topic doorgelezen, wat een zware tijd.
Heel sterkte de komende tijd, en ik blijf zelf even meelezen en meeleven.
Denk inderdaad ook aan jezelf, en respect dat je er zo mee om kan gaan !

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:08

Poeh zeg, wat enorm heftig allemaal. En wat ben je een sterke vrouw! Ik heb echt heel erg veel respect voor jullie hoe jullie hiermee en met elkaar omgaan.
Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte vinden en ik hoop echt heel erg dat er snel meer zon in jullie leven komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:25

Respect meid! Wat pakken jullie dit samen goed op! Ik duim voor jullie dat het zonnetje snel een beetje warmte straalt zodat je man de wereld weer wat fijner vindt.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:29

Wow! Ik heb nu alles bijgelezen en heb echt respect voor jou! Voor je man ook uiteraard. Dat hij dit met jou besproken heeft en dat jullie er samen mee aan de slag zijn gegaan. Echt heel knap!

Heel veel sterkte! Ik hoop en duim dat het goed mag komen voor jullie.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 00:37

Bedankt voor de update weer TS, we blijven met zijn allen duimen en hopen voor je gezinnetje!
Wat goed dat hij iets minder negatief tegenover de opname staat, wie weet hoe hij er over een paar dagen aan denkt. Zulke kleine dingetjes zorgen toch steeds weer voor een iets groter lichtje aan het einde van de tunnel.

Heel veel sterkte, je doet het prima en je man ook. Jullie kunnen beiden nog heel rationeel over een oplossing nadenken en dat gaat er voor zorgen dat jullie hier uitkomen!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:30

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje !!!
Ik hoop dat jullie ALLEMAAL een leuke dag zullen hebben vandaag !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:46

Gefeliciteerd met jullie zoontje! Ik hoop dat hij over n tijdje het allermooiste cadeau krijgt: een papa die weer blij is!
Een hele fijne dag! Ik hoop dat jullie een beetje kunnen genieten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 07:53

Gefeliciteerd met jullie zoontje.

Ik heb bewondering voor je doorzettings vermogen om je man te kunnen helpen en bijstaan.
Fijn dat hij er over praat, maar ik kan me voorstellen dat dat slapeloze nachten bezorgd.

Ik hoop echt dat het zonnetje voor jullie snel weer gaat schijnen! Sterkte!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:01

gefeliciteerd met jullie zoon *\o/*
ik was gisteren dus een dagje te vroeg
wat een leuke tractatie maak je om te tracteren

beetje stom van die huisarts, daar wordt je ook niet wijzer van
ik vind wel dat je heel goed nadenkt over alles, bijvoorbeeld die brief voor je zoon
hopelijk zet hem(je man) dat ook aan het denken

is licht therapie misschien nog iets(als extraatje)?
nu de donkere tijd aanbreekt worden mensen toch al somberder

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 08:09

TS; wat ben jij een óntzettend sterke vrouw zeg!! Daarvoor mijn petje af. Ik duim voor jou, je man, en je zoontje, dat jullie je hier door heen slaan.

Ik werk zelfals activiteiten begeleiding, op de afdeling opname ouderen. Ik maak het van de andere kant mee.

Edit: Ik loop stage. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:02

Gefeliciteerd met jullie zoontje :)

Meid, wat heb ik ontzettend veel respect voor jou, je bent echt ontzettend sterk dat je dit zo door kan maken.

Ik hoop dat het snel de goede kant op gaat en dat jullie eigenlijk eerder terecht kunnen bij de dokter. Woensdag is nog wel heel erg ver weg :\

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:12

allereerst: Proficiat met je zoontje!!

Ook hier iemand die veel bewondering heeft voor jou.
wat een kracht en wat kan jij alles goed relativeren.

Het blijft een vreselijk iets dat je dit mee moet maken maar aan de andere kant lijkt het me een enorme opluchting dat hij dit wel wil delen met jou en er niet opeens tussenuit knijpt. Ik hoop dat jullie genoeg kracht hebben om het te voorkomen...

Ik wens jullie heel veel kracht toe!

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:14

Gefeliciteerd met je zoontje! Hoop voor jullie op een leuke dag.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:35

Wat ben jij een sterke vrouw! Hij mag in zijn handjes klappen met zo'n partner. Heel erg veel sterkte en ik hoop dat jullie de strijd samen gaan winnen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 09:38

Gefeliciteerd met jullie zoontje! :)

En ik ben er erg blij om dat wij hier door dit topic jou kunnen helpen! En ik weet zeker dat de rest van de mensen die hier reageren, dat ook zijn! :j

Ik blijf het super knap vinden hoe je er mee om gaat! Je bent zó sterk. Wel goed dat je ook aan jezelf denkt en dat je met slachtofferhulp gaat praten :)

Kop op! :)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:11

Gefeliciteerd met je zoontje!

Ik vind het ontzettend knap dat jouw man je dit in ieder geval allemaal hebt willen vertellen! Hopelijk gaat de zon weer een beetje voor hem schijnen en komt hij er een beetje uit met alle hulp die gaat komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:14

Gefeliciteerd! en des ondanks maak er een mooie dag van.
Hoe gaat het nu met je?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:20

Ik lees dit topic nu al een tijdje mee maar kan telkens de woorden niet vinden..

Ik wil in ieder geval zeggen tegen jou.. Ontzettend veel respect dat je op deze manier met deze situatie kunt handelen! Veel mensen waren hier misschien wel voor weggelopen, en dit siert je.

Ook van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je zoontje :j

Ik wil je voor de komende tijd heel veel succes en sterkte wensen, ook je man, maar jij zal ook nog wel moeilijke momenten krijgen.. Als je je goed voelt om hier op bokt je ei kwijt te kunnen en dat helpt je.. ga hier vooral mee door! We zijn er allemaal voor je.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 10:28

Van harte proficiat met jullie zoontje en nogmaals veel kracht en sterke gewenst.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:21

Ten eerste van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! Ik hoop dat jullie allemaal nog een beetje van deze dag kunnen genieten.

Ik zou als ik jou was toch nog een verder gaan bellen over die snelwerkende AD. Er zijn hier meerdere mensen die uit ervaring spreken dat zij snel werkende AD hebben gehad, dus lijkt mij dat het ook daadwerkelijk meot bestaan.
Misschien eens een idee om een psycholoog oid erover op te bellen, ik ben er niet zo heel erg in thuis, dus weet niet helemaal wie je daarvoor zou kunnen opbellen. Maar die zouden toch meoten weten of dat er is en wat dan het beste zo snel mogelijk kan aanslaan.
Bokkers met ervaring, misschien dat jullie een idee hebben?

Meid, zet hem op he! Van hieruit een hele dikke knuffel voor jullie allemaal! En ik blijf voor jullie duimen dat het weer goed gaat komen!

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 11:27

Van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Hopelijk word het toch nog een beetje een leuke dag.

Vind wel dat je heel sterk erin staat. Persoonlijk zou ik het niet kunnen.
Misschien idd wel belangrijk ook voor jou dat je met iemand hierover kunt praten die erbuiten staat. Is toch meestal makkelijker om met iemand anders erover te hebben dan met naasten.