Ja ik ben nu eenmaal niet graag een BERT, dat is zo zielig voor m'n auto...
Heb ik ook eens iemand horen zeggen: "Trek je lolbroek aan en pak je grapjas, we gaan naar een feestje!" "Dan laat ik mijn zeurkousen maar thuis he?"
LauraM
Geplaatst: 11-09-10 16:23
Haha, ik heb ook ooit dat ik gewoon niet meer weet hoe ik een woord moet schrijven wat je dagelijks gebruikt, maar dat kan ook komen doordat ik dyslexie heb
Nummus
Geplaatst: 11-09-10 16:31
Eerlijk gezegd word ik spontaan dyslectisch van het woord dyslexie. Net als dat de angst voor lange woorden zelf een HEEL LANG woord is...
Over fobie gesproken ik ga eens eventjes kijken: - Ablutofobie: angst voor baden of zich wassen - Acarofobie: angst voor jeuk of insecten die jeuk veroorzaken - Alektorofobie: angst voor kippen - Arachibutyrofobie: angst voor plakkerig eten (bv pindakaas) - Autoglossofobie: angst voor de eigen taal (lijkt me lastig) - Coulrofobie: angst voor clowns (eindelijk erkenning mensen!) - Eisoptrofobie: angst voor het zichzelf zien in spiegels, of spiegels in het algemeen - Ergofobie: angst voor werken (ideale smoes?) - Friggatriskaidekafobie: angst voor vrijdag de dertiende - Hexakosioihexakontahexafobie: angst voor het getal 666 - Hippopotomonstrosesquippedaliofobie: daar issie, de angst voor lange woorden!
Alle woorden met een L op het eind zijn raar... Een L op het eind spreek je zo anders uit dan een L het begin of midden in een woord. Als je het eens probeert ga je het horen, de L op het eind klinkt dan een beetje als een W...
Marigold
Geplaatst: 12-09-10 05:44
kuilbult vind ik zo maf i mean.. kuil-bult haha
ik snapte dat woord nooit, waarom heet het voer 'kuil' het ligt toch op een bult maar toen ontdekte ik dat kuil vroeger letterlijk in een kuil werd gedaan en daarom zo heet en het nu nog zo heet terwijl het op een bult ligt.