Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manzano schreef:Oppas hoeft toch ook geen wildvreemde te zijn lijkt me?
Wij vonden het vroeger vaak juist wel leuk als de oppas kwam (was niet vaak). Was altijd speciaal.
odetteke schreef:Tamara81 schreef:
Waarom niet? Er bestaat ook zoiets als kolven.... bovendien worden ze ook vaak met zo'n leeftijd al bij de creche gebracht waarom dan niet tijdens een bruiloft???
Kolven werkt niet bij iedereen zo makkelijk en ook genoeg kinderen die de fles dan weigeren. Ik heb mijn zoontje van toen 4 maanden ook mee gehad naar een bruiloft de hele dag in een draagdoek, omdat hij ook een flesweigeraar was en mijn moedergevoel op dat moment nog geen enkele oppas vertrouwde. Ging perfect, kind heeft geen seconde gehuild.
Vjestagirl schreef:Maar dat je alles voor ze opgeeft, ala, maar om ze niet een paar uurtjes bij een andere vriendin achter te laten... Hoe ga jij het doen als je kinderen bij vriendinnetjes willen gaan spelen als ze wat groter zijn? Als ze met de bus naar een schooluitje gaan?
Dus dochter lag al te slapen op de kamer en wij gingen omstebeurt feesten en oppassen. Urielle schreef:Vjestagirl schreef:Maar dat je alles voor ze opgeeft, ala, maar om ze niet een paar uurtjes bij een andere vriendin achter te laten... Hoe ga jij het doen als je kinderen bij vriendinnetjes willen gaan spelen als ze wat groter zijn? Als ze met de bus naar een schooluitje gaan?
Ik heb geen vrienden waar ik aan zou vragen om op te passen denk ik. De enige vriendin aan wie ik het zou durven vragen, woont behoorlijk ver weg, net als mijn zus aan wie ik het nog wel zou vragen, dus dat is praktisch geen doen. Mijn beste vriendin houdt niet van kinderen dus daar zou ik het zeker niet aan vragen. Gioy gaat wel eens bij andere kindjes spelen maar die ouders ken ik dan ook al beter, dat gaat via school, aan de schoolpoort en met evenementen zoek je ook bekenden op. Zomaar spelen bij mensen die ik totaal niet ken zou ik niet goed vinden hoor.
Bus met schooluitje is de juf erbij mag ik hopen, bovendien zet je ze zelf 's ochtends mee op de bus en 's avonds weer afhalen.
Maar dat vind ik heel anders dan een of ander 16-jarig grietje regelen die op zijn best ervaring heeft met eigen broers en zusjes. Want meestal komt een oppas daar op neer, misschien dat je nog het geluk hebt een twintiger die pedagogiek studeert oid te kunnen regelen, die vinden het soms nog leuk om op te passen.
De laatste bruiloft had ik iets soortgelijks als Twiggy. Was op een kasteel en alle intieme familie en vrienden kregen een kamer op het kasteelDus dochter lag al te slapen op de kamer en wij gingen omstebeurt feesten en oppassen.
manzano schreef:Mooie oplossing Twiggy.....![]()

Tamara81 schreef:@ Gulpje: om heel eerlijk te zijn mocht een vriend ook zijn vriendin niet mee nemen naar onze bruiloft.... Wij hadden in plaats van een feest een avondvullend diner met een kleine groep (25 man) mensen. 3 dagen voor de bruiloft vroeg hij wat zijn vriendin aan kon trekken op de trouwdag, wij wisten toen nog niet eens dat 1 van zijn scharrels gepromoveerd was tot vriendin en hadden haar ook nog nooit gezien/gesproken.... Hij mocht haar dan ook niet meenemen naar onze trouwdag maar is zelf wel geweest.
. Ik heb verstandig gedaan; minstens een dag afgekoeld en haar ook nog even een mail gestuurd waarin ik heel erg netjes ben gebleven maar wel even subtiel duidelijk heb gemaakt dat ik van de zotte vind hoe zij denkt met mensen om te kunnen gaan. Nooit meer wat op gehoord en ik heb haar nog steeds nooit ontmoet. Gulpje schreef:Ikzelf heb eigenlijk weinig vrienden met kinderen, dus zal eerder het probleem hebben dat ik mijn schoonmoeder er NIET bij wil hebben mochten vriendje en ik ooit gaan trouwen. Maar ik vraag me wel al, als neutrale toeschouwer of TS dan alleen maar vrienden heeft met rotkinderen dat ze zo specifiek daarover is? Verder, het is jouw feestje hoor.
Ik mocht trouwens laatst niet op de bruiloft komen van mijn vriendje één van zijn beste vrienden, alleen maar omdat ik niet genoeg moeite had gedaan om de bruid to be te leren kennenVriendje is uiteindelijk zelf ook niet gegaan, zo stom vond hij het. En helemaal nadat de bruid een bridezilla bleek te zijn met een paar laffe acties waar ik jullie verder niet mee ga vervelen.
Tjsa, ik ben daar anders in hoor. Zou ik trouwen en één van vriendje zijn goede vrienden heeft een nieuwe, onbekende vriendin, neem mee! wat kan mij dat nou schelen dat ik haar nog niet ken? Is toch leuk als zijn vriend iemand mee kan nemen?

judith370 schreef:DaisyDarling schreef:@ Judith370
Inderdaad, dat vind ik ook saai :p. Naar sommigen dingen wil ik echt wel mee, maar naar de meeste niet.
Aangezien ik vrij veel van onze kennissen nietzo mag, & dat omdat ze vervelende kinderen hebben
Heb jij daar ook al last van

WowAmigo schreef:Weet je, als je nou zelf kinderen hebt dan is het makkelijker om dingen als vermaak/oppas voor de aanwezige kinderen te regelen, maar ik snap het wel als je ze nog niet hebt dat je dat niet ziet zitten. Vrienden van ons zijn laatst ook getrouwd, waren paar kindjes bij, maar die vonden er volgens mij geen reet aan. Anderhalf uur stilzitten in de kerk, is toch niks? Ik ga ook liever alleen. Het is ook maar net wat voor een feest het is he...

!
) echt geen gecompliceerde moeder, maar mijn baby van een paar weken oud liet ik ook nog geen hele dag (+ evtl. nacht) bij iemand anders, zelfs niet bij mijn moeder/schoonouders
.
!
! 
. Wij zijn afgelopen 28 mei getrouwd en wij wilden ook geen kindjes op onze bruiloft. Wij hadden tussen de uitnodigingen kaartjes gedaan met de tekst: "Al is ons huwelijk voor ons heel speciaal, zo'n dag is voor kindjes verre van ideaal. Daarom raden wij alle papa's en mama's aan, om de kindjes naar de oppas te laten gaan".