Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Bruiloft; goede tekst, kinderen ongewenst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:00

Mooie oplossing Twiggy..... :j :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:02

manzano schreef:
Oppas hoeft toch ook geen wildvreemde te zijn lijkt me?

Wij vonden het vroeger vaak juist wel leuk als de oppas kwam (was niet vaak). Was altijd speciaal.

Ja, ik denk ook dat de meeste kinderen het geen ramp vinden, hoor. En het is juist heerlijk als je als ouders even lekker zonder kids op pad kunt. Maar soms kun je niet zo makkelijk een oppas vinden. Ik laat echt geen vreemden bij mijn dochter. Ik heb geen ouders die me bijstaan. Gelukkig heb ik wel een aantal vriendinnen, die zich regelmatig als oppas aanmelden. Maar mijn ervaring is dat die vaak niet kunnen op het tijdstip dat ik weg wil...... En dan is het wel eens lastig soms. Het enige wat helpt is op tijd gaan zoeken en dat kan bij een bruiloft over het algemeen wel, want die zijn ruim van tevoren wel bekend. ;)

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:03

odetteke schreef:
Tamara81 schreef:

Waarom niet? Er bestaat ook zoiets als kolven.... bovendien worden ze ook vaak met zo'n leeftijd al bij de creche gebracht waarom dan niet tijdens een bruiloft???

Kolven werkt niet bij iedereen zo makkelijk en ook genoeg kinderen die de fles dan weigeren. Ik heb mijn zoontje van toen 4 maanden ook mee gehad naar een bruiloft de hele dag in een draagdoek, omdat hij ook een flesweigeraar was en mijn moedergevoel op dat moment nog geen enkele oppas vertrouwde. Ging perfect, kind heeft geen seconde gehuild.

Volgens mij lag het hier dan toch echt aan jouw moedergevoel dat ervoor gezorgd heeft dat je kind meeging in plaats van dat je kindje geen fles wilde :o

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:04

Vjestagirl schreef:
Maar dat je alles voor ze opgeeft, ala, maar om ze niet een paar uurtjes bij een andere vriendin achter te laten... Hoe ga jij het doen als je kinderen bij vriendinnetjes willen gaan spelen als ze wat groter zijn? Als ze met de bus naar een schooluitje gaan?

Ik heb geen vrienden waar ik aan zou vragen om op te passen denk ik. De enige vriendin aan wie ik het zou durven vragen, woont behoorlijk ver weg, net als mijn zus aan wie ik het nog wel zou vragen, dus dat is praktisch geen doen. Mijn beste vriendin houdt niet van kinderen dus daar zou ik het zeker niet aan vragen.
Gioy gaat wel eens bij andere kindjes spelen maar die ouders ken ik dan ook al beter, dat gaat via school, aan de schoolpoort en met evenementen zoek je ook bekenden op. Zomaar spelen bij mensen die ik totaal niet ken zou ik niet goed vinden hoor.
Bus met schooluitje is de juf erbij mag ik hopen, bovendien zet je ze zelf 's ochtends mee op de bus en 's avonds weer afhalen.
Maar dat vind ik heel anders dan een of ander 16-jarig grietje regelen die op zijn best ervaring heeft met eigen broers en zusjes. Want meestal komt een oppas daar op neer, misschien dat je nog het geluk hebt een twintiger die pedagogiek studeert oid te kunnen regelen, die vinden het soms nog leuk om op te passen.

De laatste bruiloft had ik iets soortgelijks als Twiggy. Was op een kasteel en alle intieme familie en vrienden kregen een kamer op het kasteel *D Dus dochter lag al te slapen op de kamer en wij gingen omstebeurt feesten en oppassen.

NanceMiss

Ik weet niet of je al iets hebt, maar deze kwam ik nog tegen:
-vergeet je/uw kind(eren) geen nachtzoentje te geven voor je/u vertrekt
- Door ruimte gebrek kunnen we helaas geen kinderen toe laten tot de zaal. Hopen op uw begrip

Judass

DaisyDarling schreef:
@ Judith370

Inderdaad, dat vind ik ook saai :p. Naar sommigen dingen wil ik echt wel mee, maar naar de meeste niet.
Aangezien ik vrij veel van onze kennissen nietzo mag, & dat omdat ze vervelende kinderen hebben :')

Heb jij daar ook al last van :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:05

Urielle schreef:
Vjestagirl schreef:
Maar dat je alles voor ze opgeeft, ala, maar om ze niet een paar uurtjes bij een andere vriendin achter te laten... Hoe ga jij het doen als je kinderen bij vriendinnetjes willen gaan spelen als ze wat groter zijn? Als ze met de bus naar een schooluitje gaan?

Ik heb geen vrienden waar ik aan zou vragen om op te passen denk ik. De enige vriendin aan wie ik het zou durven vragen, woont behoorlijk ver weg, net als mijn zus aan wie ik het nog wel zou vragen, dus dat is praktisch geen doen. Mijn beste vriendin houdt niet van kinderen dus daar zou ik het zeker niet aan vragen. Gioy gaat wel eens bij andere kindjes spelen maar die ouders ken ik dan ook al beter, dat gaat via school, aan de schoolpoort en met evenementen zoek je ook bekenden op. Zomaar spelen bij mensen die ik totaal niet ken zou ik niet goed vinden hoor.
Bus met schooluitje is de juf erbij mag ik hopen, bovendien zet je ze zelf 's ochtends mee op de bus en 's avonds weer afhalen.
Maar dat vind ik heel anders dan een of ander 16-jarig grietje regelen die op zijn best ervaring heeft met eigen broers en zusjes. Want meestal komt een oppas daar op neer, misschien dat je nog het geluk hebt een twintiger die pedagogiek studeert oid te kunnen regelen, die vinden het soms nog leuk om op te passen.

De laatste bruiloft had ik iets soortgelijks als Twiggy. Was op een kasteel en alle intieme familie en vrienden kregen een kamer op het kasteel *D Dus dochter lag al te slapen op de kamer en wij gingen omstebeurt feesten en oppassen.

Vind ik dan wel grappige redenering in dit kader :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:07

manzano schreef:
Mooie oplossing Twiggy..... :j :j

Ja, was echt super van mijn dinnetje en haar Australische man. ;)
Zij is ook helemaal moeilijk in dit soort zaken, en hij dus ook niet. Ze zei meteen 'joh, Nikki kan in onze bruidssuite slapen, wij gaan daar toch pas na het hele gebeuren heen'. Nou, helemaal super. Ik heb echt wel wat van het feest gemist, want ze was niet zo'n geweldige slaper, maar toch genoeg meegemaakt om te kunnen zeggen dat ik niets gemist heb van hun mooie dag. :)

Maar ik snap heel goed dat niet iedereen daarop zit te wachten, haha, maar goed, bij echt goede vriendinnen, denk je wel echt aan elkaar op deze manier. :)

Urielle, precies, wat jij zegt kan ook, om de beurt oppassen of feesten. Je moet wat met hele kleintjes.

Gulpje

Tamara81 schreef:
@ Gulpje: om heel eerlijk te zijn mocht een vriend ook zijn vriendin niet mee nemen naar onze bruiloft.... Wij hadden in plaats van een feest een avondvullend diner met een kleine groep (25 man) mensen. 3 dagen voor de bruiloft vroeg hij wat zijn vriendin aan kon trekken op de trouwdag, wij wisten toen nog niet eens dat 1 van zijn scharrels gepromoveerd was tot vriendin en hadden haar ook nog nooit gezien/gesproken.... Hij mocht haar dan ook niet meenemen naar onze trouwdag maar is zelf wel geweest.

In mijn geval was het anders; ik was wél al uitgenodigd door zijn beste vriend, maar twee weken voor de bruiloft werd de uitnodiging ingetrokken.

Zal jullie (krijg zelfs PB's haha!) dan maar even vervelen. Bridezilla omdat mijn vriendje liet weten het heel erg jammer te vinden dat ik niet meemocht aan haar per mail. Daarop kreeg hij een mail terug waarin hij op zo'n lage manier echt de grond in werd getrapt dat ik in staat was naar haar huis te rijden en haar flink hard op haar bek te timmeren. Ik heb nog nooit in mijn leven gevochten maar op dat moment kreeg ik een rode waas voor mijn ogen. Hij heeft daar wederom heel netjes op geantwoord maar toen had Madam al genoeg van de discussie en ze wilde zijn weerwoord niet eens meer weten, ze liet haar vriendje op hem reageren :') . Ik heb verstandig gedaan; minstens een dag afgekoeld en haar ook nog even een mail gestuurd waarin ik heel erg netjes ben gebleven maar wel even subtiel duidelijk heb gemaakt dat ik van de zotte vind hoe zij denkt met mensen om te kunnen gaan. Nooit meer wat op gehoord en ik heb haar nog steeds nooit ontmoet.

Sorry voor de offtopic, ruzie maar weer lekker door over linkerlongen en kinderen haha!

WowAmigo

Gulpje schreef:
Ikzelf heb eigenlijk weinig vrienden met kinderen, dus zal eerder het probleem hebben dat ik mijn schoonmoeder er NIET bij wil hebben mochten vriendje en ik ooit gaan trouwen. Maar ik vraag me wel al, als neutrale toeschouwer of TS dan alleen maar vrienden heeft met rotkinderen dat ze zo specifiek daarover is? Verder, het is jouw feestje hoor.

Ik mocht trouwens laatst niet op de bruiloft komen van mijn vriendje één van zijn beste vrienden, alleen maar omdat ik niet genoeg moeite had gedaan om de bruid to be te leren kennen :') Vriendje is uiteindelijk zelf ook niet gegaan, zo stom vond hij het. En helemaal nadat de bruid een bridezilla bleek te zijn met een paar laffe acties waar ik jullie verder niet mee ga vervelen.
Tjsa, ik ben daar anders in hoor. Zou ik trouwen en één van vriendje zijn goede vrienden heeft een nieuwe, onbekende vriendin, neem mee! wat kan mij dat nou schelen dat ik haar nog niet ken? Is toch leuk als zijn vriend iemand mee kan nemen?

Ik kan 't niet helpen, maar mag ik wat details? :D

Ehhhhh, de volgende keer zal ik de post boven me lezen voor ik wat plaats :o :o :+
Laatst bijgewerkt door WowAmigo op 27-08-10 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:08

judith370 schreef:
DaisyDarling schreef:
@ Judith370

Inderdaad, dat vind ik ook saai :p. Naar sommigen dingen wil ik echt wel mee, maar naar de meeste niet.
Aangezien ik vrij veel van onze kennissen nietzo mag, & dat omdat ze vervelende kinderen hebben :')

Heb jij daar ook al last van :')

Jahdus.. allemaal koters die of zo klein zijn dat ze me constant lastig vallen of die groter zijn en constant lopen te zuipen & op te scheppen :')
& dan heb je ooknog de ouders, die vinden dat je wel even op hun 5 jarigen met snotneuzen kan passen :Z
Voor iedereen dus leuker als men gewoon respecteert wat het bruidspaar wil :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:14

Tja, ik denk dat je al moet beginnen om geen 'kennissen' op je bruiloft uit te nodigen die je niet mag. :+

Ik ga nooit trouwen, want ik geloof daar allemaal niet in en zie ook de toegevoegde waarde niet van het huwelijk, maar ALS ik zou trouwen, dan komen er alleen maar mensen die ik leuk en lief vind, of dat nou ook kinderen zijn of niet. Maar vervelende kennissen worden toch echt niet uitgenodigd, hoor. ;)

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:15

WowAmigo schreef:
Ehhhhh, de volgende keer zal ik de post boven me lezen voor ik wat plaats :o :o :+

geeft niets joh, we waren tegelijk volgens mij :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:16

Lekker dan Gulpje :wow: :roll:
Daar WIL je dan niet eens meer heen ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:17

Weet je, als je nou zelf kinderen hebt dan is het makkelijker om dingen als vermaak/oppas voor de aanwezige kinderen te regelen, maar ik snap het wel als je ze nog niet hebt dat je dat niet ziet zitten. Vrienden van ons zijn laatst ook getrouwd, waren paar kindjes bij, maar die vonden er volgens mij geen reet aan. Anderhalf uur stilzitten in de kerk, is toch niks? Ik ga ook liever alleen. Het is ook maar net wat voor een feest het is he...

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:18

Gulpje: dat is inderdaad wel erg vreemd! Kan me voorstellen dat je het dan helemaal gehad hebt met haar!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:19

WowAmigo schreef:
Weet je, als je nou zelf kinderen hebt dan is het makkelijker om dingen als vermaak/oppas voor de aanwezige kinderen te regelen, maar ik snap het wel als je ze nog niet hebt dat je dat niet ziet zitten. Vrienden van ons zijn laatst ook getrouwd, waren paar kindjes bij, maar die vonden er volgens mij geen reet aan. Anderhalf uur stilzitten in de kerk, is toch niks? Ik ga ook liever alleen. Het is ook maar net wat voor een feest het is he...

Anderhalf uur stilzitten in de kerk?? Ik zou er zelf niet eens aan moeten denken!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:19

Gulpje, ik ben ook wel eens op een bruiloft geweest van mensen die ik zelf niet kende, maar goede vrienden waren van mijn toenmalige vriendje. Gelukkig werd daar helemaal niet moeilijk over gedaan. Heb ze eigenlijk maar heel even ontmoet, want ze waren druk zat op die dag. :D

Kinderachtig hoor, van dat stel bij jou, maar ach, uiteindelijk zijn jullie niet geweest. Soms vind ik een bruiloft ook een irritante verplichting, heel eerlijk gezegd. ;)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:31

Je kunt ook boven aan de kaart schrijven,
Uitnodiging voor pietje en pietje,en niet voor kinderen.

of zoiets.

mienmien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:36

Wij zijn in de bioscoop getrouwd. Daar mocht iedereen bij zijnn. Daarna konden ze een film kijken (ice age) Op de kaart stond. "voor de kinderen is het s middags pret, 's avonds horen zij in bed"

Voor de kinderen van mijn broer (die erg ver weg wonen) had ik collegaatjes gevraagd om op te passen en lekker met kinderen friet te gaan eten. Was voor iedereen een groot succes.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:40

Zo´n ini-mini pasgeborene op een bruiloft is dan weer een kleiner euvel; als ze BV krijgen is het gewoon niet zo handig om ze de hele dag ergens anders te laten. Er zijn écht kinderen die het weigeren om uit een fles te drinken :j !
Nu was/ben ik (geloof ik :+ ) echt geen gecompliceerde moeder, maar mijn baby van een paar weken oud liet ik ook nog geen hele dag (+ evtl. nacht) bij iemand anders, zelfs niet bij mijn moeder/schoonouders :n .
Ik als moeder zou dan eerder kijken naar wat voor kind ik heb. Is het een kleine janketankerd, blijf ik lekker thuis met kind, want daar heeft niemand wat aan. Maar als het er eentje is die van voeding tot voeding slaapt, zou ik het wel op wagen om naar (een deel van) de bruiloft te gaan.
Een van mijn schoonzusjes deed weer het andere uiterste: die nam d´r kinderen ook overal mee heen, maar als het kind dan ging janken, ging ze er uren mee in de auto zitten; dan denk ik: was gewoon lekker meteen thuis gebleven :roll: !

*mienmien, dát vind ik ook een leuk idee :) !

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:43

Toen mijn kids zo klein waren moest ik er nog niet aan denken op een bruiloft te zitten, met of zonder kind ;-)

En idd, ik denk soms dat de kids gewoon beter af zijn thuis. Zeker als er geen voorzieningen zijn getroffen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:54

Ik wilde dat het hier meer de gewoonte was dat kinders thuis bleven want ik genoot er echt niet zoveel van als mijn moeder wel dacht als ze me mee sleepte. :+

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:59

Ik vind het sowieso ene beetje raar dat mensen hun kinderen zomaar mee zouden nemen naar een bruiloft. Voor daggasten is dat misschien nog iets anders, maar dat zijn er vaak niet zo heel veel en kan je persoonlijk vargen de kids thui te laten. s avonds zou ik het heel vreemd vinden als iemand zomaar zijn kids mee zal slepen. komt niet in mijn hoofd op in ieder geval... 8-)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:00

@TS: ik heb niet dit hele topic doorgelezen dus ik zal maar gewoon antwoorden op je vraag :D. Wij zijn afgelopen 28 mei getrouwd en wij wilden ook geen kindjes op onze bruiloft. Wij hadden tussen de uitnodigingen kaartjes gedaan met de tekst: "Al is ons huwelijk voor ons heel speciaal, zo'n dag is voor kindjes verre van ideaal. Daarom raden wij alle papa's en mama's aan, om de kindjes naar de oppas te laten gaan".

Natuurlijk via via wel wat gezeur daarover gehoord, maar ze waren gelukkig beleefd genoeg om ons zelf daar niet op aan te spreken, het was namelijk ONZE dag. Als mensen dat niet respecteren dan komen ze maar niet of de een in de middag en hun partner in de avond. Daar kunnen wij verder niet zoveel aan doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!