woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manie

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:54

Dat joch heeft veel geluk gehad dat hij mij niet tegen kwam op dat moment!
Wat een achterlijk gestoord kind zeg!
Ik had dus wel aangifte gedaan, wanneer kinderen dit nu al doen, dan kun je wel raden wat ze over 10 jaar uitspoken.

Ja ik vind het dus wel een TOPcrimineel en ik had hem graag tijdelijk het licht uit z´n ogen geslagen!!

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:01

manie schreef:
Ja ik vind het dus wel een TOPcrimineel en ik had hem graag tijdelijk het licht uit z´n ogen geslagen!!

Dit vind ik dan weer redelijk schokkend.. :=
Het kind is 6, vergeet dat niet. Het is eigenlijk heel erg zielig dat hij eigenlijk nu al zo 'verpest' is.

Vind dat je erg goed gehandeld hebt en nu maar hopen dat de school het heel serieus neemt en er echt iets mee doet.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:04

elske_ schreef:
manie schreef:

Het kind is 6, vergeet dat niet. Het is eigenlijk heel erg zielig dat hij eigenlijk nu al zo 'verpest' is.

Vind dat je erg goed gehandeld hebt en nu maar hopen dat de school het heel serieus neemt en er echt iets mee doet.

Dat mag je schokkend vinden, maar ik heb dan ook 0,0 met kinderen, maar des te meer met dieren.
Kind mag dan ´verpest´ zijn, genetisch zit er IMO ook iets helemaal fout.
Uit de ouderlijke macht zetten en naar een strenge zeer strenge kostschool sturen die hap!!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:05

elske_ schreef:
manie schreef:

Ga volledig met Elske mee..

Vind het vooral ongelooflijk dat een kind van 6 zoiets doet..

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:08

Knap van je dat je het alleen verbaal gehouden hebt, ik had hem flink hard door elkaar gerammeld. Is dat joch nou helemaal besodem*terd... Als zijn ouders het niet doen dan de schone taak aan jou. Als het mijn hond was geweest had ik dat joch echt gegrepen, 6 of niet. Dit doe je niet. En als 6 jarige besef je je dat dondersgoed als je tegen een hondje aan staat te trappen.

En die moeders vind ik nog erger!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:17

Er wordt hier nogal heftig gereageerd op een kind van 6. Ik vind die suffe moeders die toe staan te kijken nog vele malen erger eigenlijk...
Kind is uiteraard fout maar ik vind dat TS dit heel goed oplost.
Want iedereen kan wel vanalles gaan roepen over dat kind maar niemand weet iets van dat kind.
Misschien heeft het kind wel een of andere stoornis/aandoening en beseft ie niet helemaal wat ie doet, met andere woorden: ik vind dat er over het algemeen weer ontzettend kort door de bocht gereageerd wordt...Ook over de ouders worden gelijk conclusies getrokken, triest hoor.

TS heeft het goed aangepakt, kind wordt op deze manier ook veel beter geholpen.
En ik hoop van harte dat Boyke er niets aan over gaat houden. Arm dier zal zich wel rot geschrokken zijn :(:)

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:26

Ik heb ook een klein hondje, en persoonlijk zou ik die nooit ergens even vastzetten, ook niet héél even. In die 2 minuten had je je hondje ook kwijt kunnen zijn.
Ik heb ook een grotere kruising gehad voorheen en ook die heb ik nooit ergens even vast durven zetten. Ook niet bij de school van de kinderen.
Dus los van het jongetje, en de twee volwassenen die het aan stonden te kijken, wat ik veel vreemder vind, want een kind op die leeftijd hoort in principe niet alleen met een hond te zijn, vind ik dat de verantwoording van je hondje bij jouw ligt, die hoor je buiten de veiligheid van je eigen huis, niet uit het oog te verliezen...maar dat zal je ook wel niet meer overkomen vermoed ik..

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:35

Nou, dat vind ik nou ook weer wat overdreven zeg. Alsof er overal hondenkidnappers in de struiken zitten.

Ik liet mijn hond altijd buiten als ik even bij de bakker naar binnen ging ofzo, anders heb je toch geen leven meer..
Ligt er misschien ook aan of je in een dorp of in een stad woont. In hartje stad zou ik een hond idd niet alleen laten.

Maar ga nou niet doen alsof dit iets is wat TS had kunnen verwachten.. een 6 jarige die je hond schopt hoort niet tot de normale risico´s. Is TS echt niet te verwijten.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:37

jemig wat een rotkind!!
zou hem een flinke trap voor zijn *** gegeven hebben! :(
hopelijk gaat het snel beter met je hond.(weet niet of dit inmiddels al is, heb alleen je Op en eerste pagina gelezen)

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:42

Er lopen in deze wereld een heleboel mensen rond die niet van dieren houden en misschien zelfs wel gestoord zijn en graag jouw hondje even een rot schop willen verkopen en willen verzuipen in de sloot. En er lopen ook een heleboel mensen rond die graag zo'n hondje willen hebben en het niet kan schelen hoe ze eraan komen. Chihuahua's worden tegenwoordig gewoon al uit huizen gestolen. Dus ja, ik vind dat je er rekening mee moet houden dat er mensen zijn die blijkbaar niet helemaal "normaal" zijn en dat je om die reden je beestje niet uit het oog kan verliezen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:43

Oh jeetje, wat vreselijk!? Een kind van 6, kom op zeg, je arme hondje!
Die DA kosten kan je op hun verrekenen, maar het gaat me meer om het principe als om het geld (bij jou ook lijkt me, haha).

Dat je hem geen rake klap hebt gegeven, verstandig, maar respect. Ik weet niet wat ik op dat moment zou doen. O:)
Vreselijk zeg, jeetjemina... :n :n

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 23:43

jeetje,, kind van 6,, geen ouders..

ik had hem denk ik aan zn arm mee naar binnen gesleurd naar de leraar en had het jongetje zelf naar zijn ouders laten bellen om te zeggen wat hij gedaan had :X
en had de ouders de zelfde dag nog zelf willen spreken.
moet toch niet gekker worden he.. 6 jaar :X

en dan die andere ouders die er bij staan en ja dat zagen we al die vindt ik net zo fout.
die hadden toch op zn minst een waarschuwing uit kunnen delen in de trand van pas maar p want die hond bijt strax hoor..
en anders ga ik naar de leraar. kind schrikt heus wel.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 00:31

Jeetje, wat een verhaal..
Heb er gewoon geen woorden voor, het doet me gewoon zeer als ik er aan denk hoe verknipt dat jongentje op jonge leeftijd al is dat hij een hond meerde malen vol schopt.
En dan die moeders die dat kind niet direct bij de haren daar weg hebben getrokken?

Een kind van 6 weet dondersgoed dat een dier ook gevoelens heeft...
De meeste kinderen geloven zelfs dat hun lievelings knuffel gevoel heeft.
En zoiets word op school al bij gebracht mochten de ouders het niet hebben gedaan?

Ik vind dat je uitstekend hebt gehandeld en ik vind het knap dat je kon inhouden op dat moment.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 01:40

manie schreef:
elske_ schreef:

Sorry hoor, maar heel veel volwassen criminelen zijn vroeger op deze manier begonnen. Alle poten bij een spin uittrekken, een kat rotjes ombinden en aansteken. Deze jonge ettertjes eindigen vaak als sadistische criminelen die zich bezig houden met verminken van mensen en sadistische verkrachtingen. Soms zelfs tot de dood erop volgt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 02:38

Wamhorse schreef:
Totaal niet mee eens, een kind op die leeftijd heeft wel degelijk besef over goed en kwaad.

Tegenwoordig meer als vroeger ja, reken erop ze worden steeds brutaler, en wijzer..
*leest verder*

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:17

Juut schreef:
Het meest schokkende vind ik nog dat er mensen zijn die naar dierenmishandeling kunnen staan kijken en niets doen... :n Beterschap voor Boyke!

Mee eens, maar ik vind het anders ook behoorlijk schokkend om te lezen dat mensen menen dat je geweld met geweld mag vergelden. En dan ook nog eens bij een kind....
De ts heeft zeer correct en verstandig gehandeld. Je hebt het kind van iemand anders niet fysiek te corrigeren, laat staan mishandelen als wraak.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:48

Mijn god!
Dit is echt schokkend!!

Als mijn zoon of dochter zoiets had gedaan, zou ik willen dat TS hem/haar een enorme schop onder de r**t gegeven had...om vervolgens er een van mij erachteraan te krijgen!!!
:(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 08:51

Om dit soort redenen zou ik mijn hond nooit ergens achter laten, niet omdat het zo fout is wat ts doet.
Maar er lopen gewoon mensen (blijkbaar ook kinderen) met een grote steek los.
En dan zeggen ouders vaak ook nog: ach het is maar een kind!!!

Ik heb niet het hele toppic gelezen maar hoop dat alles goed komt met het hondje.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:39

maikeltje schreef:
Er wordt hier nogal heftig gereageerd op een kind van 6. Ik vind die suffe moeders die toe staan te kijken nog vele malen erger eigenlijk...

Dat was ook mijn eerste gedachte toen ik het topic las :\ .
Het zou toch echt niet in me opkomen om toe te blijven kijken terwijl zo´n rotjoch een hond(je) in elkaar staat te trappen :x .
Ik zou sowieso naar die ouders stappen en ook de leerkracht van dat kind informeren over deze actie. Als je pech hebt, zijn het ook nog eens van die a-sociale ouders die meteen beginnen te roepen "zoiets zou mijn kind noooooit doen!!" :roll: ...
Iig sterkte voor je hondje :(:) !

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:43

Ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen...

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 09:44

Respect dat je hem alleen verbaal aangepakt hebt, bij mij had ie alle hoeken van het schoolplein gezien. Ik zou me niet kunnen beheersen, scheelt wel dat ik absoluut niet dol ben op kinderen en daar dus toch al niet veel van kan verdragen.

Hopelijk houdt je hondje er geen trauma's aan over, arm ding...

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:02

Wat ik ook schokkend vind is dat zoveel mensen zelf hier aangeven dat ze het kind een rotschop hadden verkocht... snapt nou echt niemand dat dát nu juist de reden is dat dit soort gedrag tot stand komt??? Kinderen die door oudere mensen worden geslagen en zelfs geschopt leren dat slaan en schoppen de oplossing is voor een situatie die je niet aanstaat. TS heeft het enige juiste gedaan (waarvoor mijn respect TS) anders had ze het jochie alleen bevestigd in zijn manier van handelen en denken. e zou de boodschap meegegeven hebben; "individuen die kleiner en zwakker zijn dan jij mag je slaan".

*zucht*

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:06

sallandval schreef:
Wat ik ook schokkend vind is dat zoveel mensen zelf hier aangeven dat ze het kind een rotschop hadden verkocht... snapt nou echt niemand dat dát nu juist de reden is dat dit soort gedrag tot stand komt??? Kinderen die door oudere mensen worden geslagen en zelfs geschopt leren dat slaan en schoppen de oplossing is voor een situatie die je niet aanstaat. TS heeft het enige juiste gedaan (waarvoor mijn respect TS) anders had ze het jochie alleen bevestigd in zijn manier van handelen en denken. e zou de boodschap meegegeven hebben; "individuen die kleiner en zwakker zijn dan jij mag je slaan".

*zucht*

Precies, imo ben je met zo'n reactie geen haar beter dan dat kind. TS heeft heel goed gereageerd, ben benieuwd hoe het afloopt met de school/ouders van het kind. En hoop dat het hondje er niks aan over houd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:12

Die bagettalisering vind ik ook schokkend.

TS, ik zou toch aangifte doen bij de politie, om die jongen door een leerproces te laten gaan (wat de politie echt wel op kinderniveau aanpast en -pakt). Gezien dit kind zo gevormd is door zijn opvoeding denk ik niet dat zijn ouders hem juist zullen/kunnen corrigeren.

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 10:19

sallandval schreef:

*zucht*

Ik heb "vroegah" van mijn ouders echt wel eens een schop onder mijn kont gehad of een draai om mijn oren, nou ben ik daar echt niet slechter van geworden hoor...

En zoals ik al zei,die van mij zouden echt in zo'n situatie een niet zo'n pedagogische correctie krijgen!
(daarmee bedoel ik echt niet "het eerder genoemde licht uit de ogen slaan")