Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:grrr schreef:Herken het helemaal Cayenne. Ik kan er bij bepaalde mensen ook erg onzeker over zijn. Mijn schoonfamilie bijv., neemt me voor m'n gevoel altijd eerst keurend op, of ik misschien nog wat aangekomen of afgevallen ben. En dat vind ik erg pijnlijk, kom er dan ook weinig.
Afvallen is gruwelijk moeilijk, denk dat TS dat niet beseft.
Dat heb ik ook. Maar zelfs de cassieres hier doen dat. Die kijken echt afkeurend in mijn mandje wanneer ik eens wat lekkers tussen zitDaar kan ik erg slecht tegen en ga dan liever bij een andere cassiere staan.
Overigens las ik dat jij ook weer snel aankomt wanneer je iets meer eet en dat heb ik ook! Ik ben dan echt de volgende dag 3 kilo zwaarder oid. Gelukkig is dat wel meestal vocht en heb ik het er redelijk snel af, maar motiverend is het niet.
_Lot schreef:Toch een reactie van mij, na het gesprek met Minjon op msn.
(Minjon neemt zelf ook niet echt een blad voor de mond en daar ben ik juist heel blij mee).
Ten eerste over de doelgroep die ik voor ogen had, inderdaad mensen die je kent, collega's (na gesprek met vriendin zonet weet ik wel dat mijn beeld daarvan iets anders is, ik doe teamwerk, kennen elkaar vaak aardig, als iemand alleen tegenover je zit dag in dag uit is het anders), vrienden, familie, ect. vreemden aanspreken kan ik mezelf niet eens voorstellen, misschien best mensen die het doen, maar ik niet. En om dan hier te zeggen van dat zou ik goed vinden maar het zelf niet doen is wel heel krom.
Dan wat positief en negatief is. Daar had ik het over met Minjon, zei vond voorstellen samen met vriendin met overgewicht wekelijks naar de sportschool gaan neigen naar positief, ik niet, ik vind dat negatief, immer maak je haar indirect wel hetzelfde duidelijk als wat ik in directe zin zou zeggen, komt idd harder aan is ook niet handig, dat heb ik bij deze wel geleerd.
breezy302, ga je gang. Ik ben een betweter, dat weet ik, namelijk afvallen is in verhouding met het daarna op gewicht blijven een eitje.
Petje af voor de mensen die wel een boel zijn afgevallen, of het geprobeerd hebben, dat is minstens net zo top!
KoudbloedKim schreef:Als alle dikke mensen de mogelijkheid hadden om op bed te gaan en vervolgens slank wakker te worden, denk ik dat 99% die kans aan zou grijpen..
pinuts schreef:echwel: als ik een hamburger eet, of laten we zeggen, heel veel vet voedsel, WEET ik dat ik dik word. Als i op de fiets stap, ga ik er niet vanuit dat ik word aangereden.
grrr schreef:KoudbloedKim schreef:Als alle dikke mensen de mogelijkheid hadden om op bed te gaan en vervolgens slank wakker te worden, denk ik dat 99% die kans aan zou grijpen..
Goh Kim, ik heb het er wel eens over met een collega die ook overgewicht heeft, we zeiden beiden als er 'iets' was wat ons slank kon maken betaalden we er zo 5000 euro voor. Ook al had ik het niet, ik werkte er wel voor. Maar helaas is het niet zo simpel...
_Lot schreef:Voor mensen die niet alles lezen ff naar de nieuwe pagina..._Lot schreef:Toch een reactie van mij, na het gesprek met Minjon op msn.
(Minjon neemt zelf ook niet echt een blad voor de mond en daar ben ik juist heel blij mee).
Ten eerste over de doelgroep die ik voor ogen had, inderdaad mensen die je kent, collega's (na gesprek met vriendin zonet weet ik wel dat mijn beeld daarvan iets anders is, ik doe teamwerk, kennen elkaar vaak aardig, als iemand alleen tegenover je zit dag in dag uit is het anders), vrienden, familie, ect. vreemden aanspreken kan ik mezelf niet eens voorstellen, misschien best mensen die het doen, maar ik niet. En om dan hier te zeggen van dat zou ik goed vinden maar het zelf niet doen is wel heel krom.
Dan wat positief en negatief is. Daar had ik het over met Minjon, zei vond voorstellen samen met vriendin met overgewicht wekelijks naar de sportschool gaan neigen naar positief, ik niet, ik vind dat negatief, immer maak je haar indirect wel hetzelfde duidelijk als wat ik in directe zin zou zeggen, komt idd harder aan is ook niet handig, dat heb ik bij deze wel geleerd.
breezy302, ga je gang. Ik ben een betweter, dat weet ik, namelijk afvallen is in verhouding met het daarna op gewicht blijven een eitje.
Petje af voor de mensen die wel een boel zijn afgevallen, of het geprobeerd hebben, dat is minstens net zo top!
alison_belle schreef:Cayenne schreef:Ik ben cassiereDat heb ik ook. Maar zelfs de cassieres hier doen dat. Die kijken echt afkeurend in mijn mandje wanneer ik eens wat lekkers tussen zitDaar kan ik erg slecht tegen en ga dan liever bij een andere cassiere staan.
Overigens las ik dat jij ook weer snel aankomt wanneer je iets meer eet en dat heb ik ook! Ik ben dan echt de volgende dag 3 kilo zwaarder oid. Gelukkig is dat wel meestal vocht en heb ik het er redelijk snel af, maar motiverend is het niet.![]()
Bij mij komt ook wel eens een dikkerd alleen maar lekkere dingen halen.
Ik zie haar dan mijn kassa uitzoeken omdat ik zelf ook een flinkerd ben.
Ik ga het met haar dan hebben over dat ene heerlijke ding die ze koopt, gaan we nog net niet samen kwijlen![]()
Als zij dan zegt.....maar het is eigenlijk helemaal niet goed........dan zeg ik, ach joh niet te druk om manken, ieder is zoals hij is, binnenkant is toch veeeeel belangrijker![]()
Gaat ze tevreden de deur uit en ik ben blij om dat gezicht zo te zien veranderen........zo kan het dus ook!!!