Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:02

@ts ik vind dat je moet oppassen met iemand negatief te benaderen.
je weet nooit hoe die persoon in het leven staat.
misschien is die persoon al deprisief en dat maak je dan nog erger.
vaak zijn er mensen met overgewicht die er niks aan kunnen doen
zoals diabetes
door medicatie of een lichamelijke aandoening.
en dat zie je niet altijd aan de buiten kant

Anoniem

Als alle dikke mensen de mogelijkheid hadden om op bed te gaan en vervolgens slank wakker te worden, denk ik dat 99% die kans aan zou grijpen..

pinuts

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

mensen, even mijn post ervoor ook lezen;)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:03

Cayenne schreef:
grrr schreef:
Herken het helemaal Cayenne. Ik kan er bij bepaalde mensen ook erg onzeker over zijn. Mijn schoonfamilie bijv., neemt me voor m'n gevoel altijd eerst keurend op, of ik misschien nog wat aangekomen of afgevallen ben. En dat vind ik erg pijnlijk, kom er dan ook weinig.

Afvallen is gruwelijk moeilijk, denk dat TS dat niet beseft.

Dat heb ik ook. Maar zelfs de cassieres hier doen dat. Die kijken echt afkeurend in mijn mandje wanneer ik eens wat lekkers tussen zit := Daar kan ik erg slecht tegen en ga dan liever bij een andere cassiere staan.
Overigens las ik dat jij ook weer snel aankomt wanneer je iets meer eet en dat heb ik ook! Ik ben dan echt de volgende dag 3 kilo zwaarder oid. Gelukkig is dat wel meestal vocht en heb ik het er redelijk snel af, maar motiverend is het niet.

Ik ben cassiere :D
Bij mij komt ook wel eens een dikkerd alleen maar lekkere dingen halen.
Ik zie haar dan mijn kassa uitzoeken omdat ik zelf ook een flinkerd ben.
Ik ga het met haar dan hebben over dat ene heerlijke ding die ze koopt, gaan we nog net niet samen kwijlen :+
Als zij dan zegt.....maar het is eigenlijk helemaal niet goed........dan zeg ik, ach joh niet te druk om manken, ieder is zoals hij is, binnenkant is toch veeeeel belangrijker ;)
Gaat ze tevreden de deur uit en ik ben blij om dat gezicht zo te zien veranderen........zo kan het dus ook!!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:03

Voor mensen die niet alles lezen ff naar de nieuwe pagina...

_Lot schreef:
Toch een reactie van mij, na het gesprek met Minjon op msn.
(Minjon neemt zelf ook niet echt een blad voor de mond en daar ben ik juist heel blij mee).

Ten eerste over de doelgroep die ik voor ogen had, inderdaad mensen die je kent, collega's (na gesprek met vriendin zonet weet ik wel dat mijn beeld daarvan iets anders is, ik doe teamwerk, kennen elkaar vaak aardig, als iemand alleen tegenover je zit dag in dag uit is het anders), vrienden, familie, ect. vreemden aanspreken kan ik mezelf niet eens voorstellen, misschien best mensen die het doen, maar ik niet. En om dan hier te zeggen van dat zou ik goed vinden maar het zelf niet doen is wel heel krom.

Dan wat positief en negatief is. Daar had ik het over met Minjon, zei vond voorstellen samen met vriendin met overgewicht wekelijks naar de sportschool gaan neigen naar positief, ik niet, ik vind dat negatief, immer maak je haar indirect wel hetzelfde duidelijk als wat ik in directe zin zou zeggen, komt idd harder aan is ook niet handig, dat heb ik bij deze wel geleerd.

breezy302, ga je gang. Ik ben een betweter, dat weet ik, namelijk afvallen is in verhouding met het daarna op gewicht blijven een eitje.

Petje af voor de mensen die wel een boel zijn afgevallen, of het geprobeerd hebben, dat is minstens net zo top!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:04

echwel.. ik vind dat wel even wat anders.. je gaat neit bewust voor een auto springen, je kiest wel bewust ( eetstoornissen daarbuiten ) voor een vette hamburger

Iemandiemand

HMM pinuts ja, die mensen zijn er inderdaad ook, die hebben toch ook een psychisch probleem?? Anorexia is wel erg, maar dat is het tegenovergestelde en dat is niet erg??. Er zijn ook voldoende mensen met andere problemen in met mijn schildklier....Zo zullen veel dikkere mensen wel wat hebben.
Laatst bijgewerkt door Iemandiemand op 15-07-10 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

grrr

KoudbloedKim schreef:
Als alle dikke mensen de mogelijkheid hadden om op bed te gaan en vervolgens slank wakker te worden, denk ik dat 99% die kans aan zou grijpen..

Goh Kim, ik heb het er wel eens over met een collega die ook overgewicht heeft, we zeiden beiden als er 'iets' was wat ons slank kon maken betaalden we er zo 5000 euro voor. Ook al had ik het niet, ik werkte er wel voor. Maar helaas is het niet zo simpel...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:05

Dat is niet waar mensen reizen in die landen op en in overvolle gevaarlijke treinen heel bewust
Je gaat ook iedere dag heel bewust op je fiets het verkeer in..

Waarom mag die vette hamburger dan niet??

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:05

ja maar vroeger was dit probleem nog niet zo, het groeit wel he;) En ik denk wel dat het belangrijk is voor de maatschappij om er wat mee te doen. ( denk aan groentes goedkoper maken, in tegenstelling tot fastfood.. etc.)

pinuts

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:06

echwel: als ik een hamburger eet, of laten we zeggen, heel veel vet voedsel, WEET ik dat ik dik word. Als i op de fiets stap, ga ik er niet vanuit dat ik word aangereden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:06

Wat goed Lot dat je er weer bent! :j

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:07

Lotte, dat over die sportschool, dat licht dan wel aan hoe de band is en hoe het gebracht wordt. ;)

grrr

Maar wie van ons eet er nu nooit eens iets waar hij/zij dik van kan worden? Die mensen zijn er toch bijna niet...

quartel

ik heb ook diabetes, dan kom je dus niet meer van die buik af.
Maar wat doet dat er toe?
Ik ben actief en eet veel minder dan vroeger.
Ik weet zelf dus beter, vind ook niet dat iedere dikkerd dat uit hoeft te gaan leggen.
Neemt niet weg dat ook ik een iijsje lekker vind als het erg warm is.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:08

pinuts schreef:
echwel: als ik een hamburger eet, of laten we zeggen, heel veel vet voedsel, WEET ik dat ik dik word. Als i op de fiets stap, ga ik er niet vanuit dat ik word aangereden.

Dat is zo een onzin, sorry dat ik het zeg maar het verkeer vallen de meeste slachtoffers in en toch nemen wij daar dagelijks deel aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:08

Het is inderdaad zo dat niet elke dikkerd dik is door teveel of verkeerd eten. Ik heb een behoorlijk schildklierprobleem. Na 6 jaar is het eindelijk redelijk onder controle. Heb enorm moeten vechten om 60 kilo af te vallen die ik daardoor aangekomen was. Wat ik jammer vind is dat ik nu als dunnertje heel anders benaderd wordt dan toen ik een dikkertje was. Ik ben nameijk nog steeds dezelfde!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:09

echwel.. dan kan ik ook wel gaan roken, drugs gebruiken en alles.. want dat is net zo gevaarlijk als het verkeer???

Ja als je veel eet, ( ik heb t over echt heel veel vet en slecht eet) dan is dat een drug

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:10

IndianLady schreef:
Jee Sparky :(:)

ben er een heel stuk wijzer door geworden hoor :) en heb respect voor dagelijkse dingen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:11

grrr schreef:
KoudbloedKim schreef:

Goh Kim, ik heb het er wel eens over met een collega die ook overgewicht heeft, we zeiden beiden als er 'iets' was wat ons slank kon maken betaalden we er zo 5000 euro voor. Ook al had ik het niet, ik werkte er wel voor. Maar helaas is het niet zo simpel...

Dat soort oplossingen zijn er wel hoor, je moet er alleen wel wat meer voor betalen :D
Maar dan haal je de oorzaak van het probleem nog niet weg. Ik ken ook een paar dames die een maagbandje hebben genomen onder het motto: "dan ben ik voortaan slank". Helaas bleek dat toch niet zo makkelijk als dat ze gedacht hadden en ze zijn inmiddels nog zwaarder als voorheen.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:12

_Lot schreef:
Voor mensen die niet alles lezen ff naar de nieuwe pagina...

_Lot schreef:
Toch een reactie van mij, na het gesprek met Minjon op msn.
(Minjon neemt zelf ook niet echt een blad voor de mond en daar ben ik juist heel blij mee).

Ten eerste over de doelgroep die ik voor ogen had, inderdaad mensen die je kent, collega's (na gesprek met vriendin zonet weet ik wel dat mijn beeld daarvan iets anders is, ik doe teamwerk, kennen elkaar vaak aardig, als iemand alleen tegenover je zit dag in dag uit is het anders), vrienden, familie, ect. vreemden aanspreken kan ik mezelf niet eens voorstellen, misschien best mensen die het doen, maar ik niet. En om dan hier te zeggen van dat zou ik goed vinden maar het zelf niet doen is wel heel krom.

Dan wat positief en negatief is. Daar had ik het over met Minjon, zei vond voorstellen samen met vriendin met overgewicht wekelijks naar de sportschool gaan neigen naar positief, ik niet, ik vind dat negatief, immer maak je haar indirect wel hetzelfde duidelijk als wat ik in directe zin zou zeggen, komt idd harder aan is ook niet handig, dat heb ik bij deze wel geleerd.

breezy302, ga je gang. Ik ben een betweter, dat weet ik, namelijk afvallen is in verhouding met het daarna op gewicht blijven een eitje.

Petje af voor de mensen die wel een boel zijn afgevallen, of het geprobeerd hebben, dat is minstens net zo top!

Vertelde jij niet dat jij mensen op je werk aansprak en je collega's en baas er blij mee waren?

grrr

Cayenne.. is dus niet echt een blijvende oplossing... :D

fojoe

alison_belle schreef:
Cayenne schreef:
Dat heb ik ook. Maar zelfs de cassieres hier doen dat. Die kijken echt afkeurend in mijn mandje wanneer ik eens wat lekkers tussen zit := Daar kan ik erg slecht tegen en ga dan liever bij een andere cassiere staan.
Overigens las ik dat jij ook weer snel aankomt wanneer je iets meer eet en dat heb ik ook! Ik ben dan echt de volgende dag 3 kilo zwaarder oid. Gelukkig is dat wel meestal vocht en heb ik het er redelijk snel af, maar motiverend is het niet.
Ik ben cassiere :D
Bij mij komt ook wel eens een dikkerd alleen maar lekkere dingen halen.
Ik zie haar dan mijn kassa uitzoeken omdat ik zelf ook een flinkerd ben.
Ik ga het met haar dan hebben over dat ene heerlijke ding die ze koopt, gaan we nog net niet samen kwijlen :+
Als zij dan zegt.....maar het is eigenlijk helemaal niet goed........dan zeg ik, ach joh niet te druk om manken, ieder is zoals hij is, binnenkant is toch veeeeel belangrijker ;)
Gaat ze tevreden de deur uit en ik ben blij om dat gezicht zo te zien veranderen........zo kan het dus ook!!!

ik vind dit heel mooi van je +:)+
en weet je wat?
ik vind zelfs dat dit motiverend kan werken om er iets aan te doen 8-)

een tijdje geleden zat ik te praten met iemand die nog een stuk dikker is dan ik.
zij zei toen tegen mij dat ik helemaal niet dik ben, terwijl ik een bmi van 28 heb :+
toen dacht ik "eigenlijk valt het nog wel mee, ik hoef 'maar' ruim 20 kg kwijt te raken"
en spontaan liet ik de chips staan :D

weet je hoe ik het zie?
eerst moet je jezelf accepteren zoals je bent, pas dan kan je de motivatie vinden om jezelf te verbeteren :)*

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 13:13

Dit topic heeft nu wel een iewat ander onderwerp, en daarbij zou ik eigenlijk begin van de middag voor een bed kijken, dus ik ga nu, ben er miss vanmiddag nog even, zomaar wegblijven is nogal laf vind ik zelf. Anders wordt het vannacht, wie mij wil meeten, ik sta vanaaf bij de Mc in Hgv achter de kassa :j

Baal wel moet ik zeggen, ik heb dit zelf veroorzaakt, maar heb het idee dat ik mezelf niet kan verwoorden. Minjon zei ook al, ik herken jou zo helemaal niet...
En dat terwijl ik over het algemeen schrijven heel goed kan, nou ja, emotioneel dan, heb ook getwijfeld hier linkjes te zetten naar mijn topics maar omdat ik niet de kans wil lopen op foute reacties daar dat niet gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:13

grrr schreef:
Cayenne.. is dus niet echt een blijvende oplossing... :D

Dat is ook weer waar :D
Ik bedoel eigenlijk meer een oplossing dat je opeens weer slank bent.
Ja, dat kan, maar dat is geen garantie voor het oplossen van je problemen :P
Zou wel heel makkelijk zijn, dat wel :D