Uitbetaling uitkering UWV?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:30

KiWiKo schreef:
fijn........ en weet je ..... met deze houding kom je er wel, echt!! met deze houding ga jij gewoon carriere maken in deze maatschappij........ van mij een applaus!!!

Ik vind dat jij wel erg hard oordeelt over de mensen die die keus niet hebben, denk niet dat het handig is om er in jou situatie zo hard over te oordelen.
Zullen we dat maar over laten aan artsen en descundigen? Mensen als jij en ik kunnen niet voor een ander bepalen of ze wel of niet mee kunnen draaien in de maatschappij, en dat maakt je geen stukje minder mens.

Princess_

Re: Uitbetaling uitkering UWV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:31

Oke, nou thnx dan ;) Probeer iig zoveel mogelijk te doen, zonder het voor mezelf weer uit te laten lopen in een terugval. Hier ben ik ook pas na 4 jaar klaar voor hoor :j Heb hard aan mezelf gewerkt.

Chiqa ze bedoelde het goed?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:31

Ik heb het vandaag gekregen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:33

Princess_ schreef:
Chiqa ze bedoelde het goed?

Vind het alleen zo'n schop na naar mensen toe die dit niet kunnen realiseren, snap je?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:36

Ik snap je volkomen, denk alleen niet dat ze dit persé bedoelt. Je hebt gewoon mensen die er echt niet toe instaat zijn, die valt niemand aan lijkt me :+ Iig zou het stom vinden als iemand dat wel deed. En anderen hebben maybe wat meer tijd nodig, zoals ik zelf al zei; duurde bij mij 4 jaar tot ik op dit punt kwam.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:37

Chiqa schreef:
KiWiKo schreef:
fijn........ en weet je ..... met deze houding kom je er wel, echt!! met deze houding ga jij gewoon carriere maken in deze maatschappij........ van mij een applaus!!!

Ik vind dat jij wel erg hard oordeelt over de mensen die die keus niet hebben, denk niet dat het handig is om er in jou situatie zo hard over te oordelen.
Zullen we dat maar over laten aan artsen en descundigen? Mensen als jij en ik kunnen niet voor een ander bepalen of ze wel of niet mee kunnen draaien in de maatschappij, en dat maakt je geen stukje minder mens.

ach kom nou op........ denk je dat ik een keus heb?????? nee die heb ik niet..... dus ik moet gewoon en ik moet het waarmaken joh!! IK KRIJG geen uitkering........ nu niet nooit niet, dus ik moet het zelf doen

en mijn lijf is ook kapot en lichamelijk kan ik veel minder dan ik zou willen nu...... maar he.... ik moet, als ik over twee weken geen baan heb, dan houd het op voor mij...........

en geloof me nou........ ik heb die baan!!! ondanks dat mijn sleutelbeen over elkaar staat, mijn ringvinger en mijn pols niet mee wil werken rechts....... en ik een behoorlijke tik van de man met de hamer heb gehad tijdens het failiissement van mijn bedrijven..........

maar hee........ mij krijgen ze niet klein joh, niet rechtsaf en niet linksaf......... :) ik sta er weer....... en ik ga het gewoon doen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:39

Princess_ schreef:
Ik snap je volkomen, denk alleen niet dat ze dit persé bedoelt. Je hebt gewoon mensen die er echt niet toe instaat zijn, die valt niemand aan lijkt me :+ Iig zou het stom vinden als iemand dat wel deed. En anderen hebben maybe wat meer tijd nodig, zoals ik zelf al zei; duurde bij mij 4 jaar tot ik op dit punt kwam.

ik ken veel mensen die absoluut niet in staat zijn om te werken.......... die mogen van mij een dubbele uitkering krijgen.......... want hemellief wat hebben die het moeilijk..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:40

Kiwiko, vind je aardig verbitterd klinken....goed alle respect hoor is ook niet niets wat je mee maakt, maar dat neemt nog niet weg dat je dan over een ander snoeihard mag oordelen als deze wél die uitkering krijgt.

Ik ben ook 100% afgekeurd en ben blij dat er een regeling is, heb ik ook jaren premie voor moeten betalen.
Woon klein, leef simpel, heb mij dr volledig op aangepast.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:40

maar dat allesie wat er tussen inhangt en het wel best vind zo..........

brrrrrrrrr

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:42

Chiqa schreef:
Kiwiko, vind je aardig verbitterd klinken....goed alle respect hoor is ook niet niets wat je mee maakt, maar dat neemt nog niet weg dat je dan over een ander snoeihard mag oordelen als deze wél die uitkering krijgt.

Ik ben ook 100% afgekeurd en ben blij dat er een regeling is, heb ik ook jaren premie voor moeten betalen.
Woon klein, leef simpel, heb mij dr volledig op aangepast.

vind je?? ik vind dat er veel mensen zijn die misbruik maken van.........

waarop ben jij afgekeurd?? en wat zijn je hobbies??

help je jouw man in de zaak?? zorg je voor je huishouden en je dieren??

nee hoor.......... ik ben niet meer zo makkelijk voor een gat te vangen :D

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:42

KiWiKo schreef:
maar dat allesie wat er tussen inhangt en het wel best vind zo..........

brrrrrrrrr

Dat ben ik helemaal met je eens, ken er zelf ook een paar van :j Kan me er ook dood aan irriteren, vooral omdat mensen met een uitkering vaak over 1 kam worden geschoren en ik wél mijn best doe (samen met anderen)

Mja leven en laten leven, iedereen komt zichzelf op een bepaald punt tegen. Ik heb mezelf al gezien :) Gelukkig.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:43

KiWiKo schreef:
vind je?? ik vind dat er veel mensen zijn die misbruik maken van.........

nee hoor.......... ik ben niet meer zo makkelijk voor een gat te vangen :D

Maaaaaar 1 vraag, hobbies moet je dus opgeven als je afgekeurd bent of snap ik je verkeerd? En huishouden en dieren b.v. zijn dingen die je wel moet doen. Ga er zo wel verder op in, maar wil dit toch graag even weten ;)

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:46

Dit topic begint meer op de biografie van kiwiko te lijken dan op het verhaal over de uitbetaling van het uwv

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:47

nee ik vind dat je als werknemer niet de gevolgen van je arbeidsongeschiktheid bij je werkgever neer kan leggen in de zin van inkomen :)

maargoed dat is een discussie die we over een jaar of 10 kunnen voeren.......

nu is het zo dat je werkgever jou door moet betalen als je arbeids ongeschikt word omdat je van je paard pleurt.......

en dat is niet rechtvaardig want diezelfe werkgever kan jou niet verbieden om op jouw paard te gaan zitten :)

snap je de essentie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:48

KiWiKo schreef:

Kiwiko waar wil je heen met die vragen? Wat heeft dit met mijn uitkering te maken?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:48

doerakje schreef:
Dit topic begint meer op de biografie van kiwiko te lijken dan op het verhaal over de uitbetaling van het uwv

achut spinazie gegeten???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:49

Chiqa schreef:
KiWiKo schreef:

Kiwiko waar wil je heen met die vragen? Wat heeft dit met mijn uitkering te maken?

zie de post boven je :)

Frantic

nee, hobby is prima, maar instructie aanbieden tot GP niveau en niet kunnen werken bij een baas.....

Er zit ergens een grijs gebied.

Citaat:

eens, maar helaas is er iemand( niet Kiwiko, die stoort zich er alleen ernstig aan)
die bij een doodnormale opmerking complete beschuldigingen uit aan mensen die ze helemaal niet kent....

En daarom ga ik ook afwijken van de vraag, deze vraag had prima in HK gekund, daar lopen best topics van mensen met een uitkering! Nu staat het op algemeen en ik begrijp niet goed waarom er dan een Moddie langskomt die verteld dat we alleen mogen vertellen of de ING of de Rabo al gestort heeft......

toot

KiWiKo schreef:
doerakje schreef:

achut spinazie gegeten???

Die snap ik niet :+

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:51

KiWiKo schreef:
nee ik vind dat je als werknemer niet de gevolgen van je arbeidsongeschiktheid bij je werkgever neer kan leggen in de zin van inkomen :)

nu is het zo dat je werkgever jou door moet betalen als je arbeids ongeschikt word omdat je van je paard pleurt.......

en dat is niet rechtvaardig want diezelfe werkgever kan jou niet verbieden om op jouw paard te gaan zitten :)

snap je de essentie?

ooh op die manier, ja dan snap ik m ;)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:51

Bij de verkiezingen van afgelopen juni waren de cijfers ook dat nu 1 op de 10!!!! dat is 10%!! van de jongeren in WAjong terecht komt.
Ik vind het erg veel, en ik heb er zo mijn twijfels bij....

Maar goed voor de gene die Echt Echt helemaal niks kunnen is het fijn dat het er is, maar niet miepen als het 1 dag later komt. Mijn salaris is ook wel eens wat later .. Kan gebeuren toch.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:53

sooow das indd erg veel 10% :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:53

KiWiKo schreef:
zie de post boven je :)

Ik ben niet van mijn paard 'gepleurt' dus heb echt geen idee waar je met die vragen heen wilt.
Kan je wat duidelijker zijn?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:55

barmat is uitkeringsgerechtigd en had tot een paar weken terug haar advertentie staan als gp instructeur..........

ik zeg alleen dat als je les kan geven je ook kan werken......

is dat raar????

en daarnaast zeg ik dat het makkelijk is om van een uitkering te genieten als je niet moet :)

is dat raar???

hee......... als je niet kan lichamelijk of geestelijk dan is dat nou eenmaal zo.......

beetje lastig dat ik door het UWV als werkgever met beide armen in een mitella wel dwingend op werd geroepen als werkgever...... met straffe van dwangsom...... terwijl ik toen net 3 weken daarvoor mijn rechterpols en mijn linkersleutelbeen gebroken had......... en dus echt niet kon autorijden.........

maar hee.......... werd gesommeerd oP dwangsom....... dus dan moet je toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:56

Chiqa........ deze post :)

KiWiKo schreef:

snap je de essentie?