Help een dikke grote zwarte spin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yesterday

Re: Help een dikke grote zwarte spin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:09

Heel herkenbaar allemaal.
Gister was ik me rustig aan het douchen shampoo erin, kijk ik na het rekje bo en me, om me douchegel te pakken zie ik daar op het plafond een jaja hele grote dikke spin zitten. Paps en mams blij dat ik met 5minuten onder de douche uit was en de badkamer vrij was :D
nog nooit zosnel er onderuit geweest

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:11

paarden bijten harder

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 00:46

setteke schreef:
Weet je wat, dit is net zo goed een dierenbeul aktie. Ik walg hiervan, laat jij je paard ook opzuigen, of haarlak opspuiten.

Geen dierenbeul joh, een spinnenbeul :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 08:38

Iemand zei net dat iedereen hier bang is voor die zwarte, maar dat komt volgens mij omdat dat de meest voorkomende grote spinnen zijn hier in NL.

Als ze rood, bruin, paars, goud of wat voor kleur dan ook zijn, ben ik er ook bang van ;) Die langpoot spinnen kan ik sinds een jaartje wel handelen, maar een paar jaar geleden liep ik daar ook gillend voor weg. Nu zuig ik ze op. Maar alles dat groter is, of een dikker lijf heeft dan een langpoot, doe ik het voor in mn broek...

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 08:53

Nou hier nog steeds geen spin, wel de halve nacht wakker gelegen.. maar dat kwam door nachtmerries
volgens mij de wraak van het grapje over paarden opstofzuigen

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:33

Als ik spin heb roep ik me hond!
Die eet ze op! 8-)

Wil je hem lenen?? hiihihihihi

Had 1 keer me hond helemaal beloont toen hij spin vangde en nu zou hij wel denken baasje vind leuk als ik spinnen op eet hahahaha :+

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:30

Seleentj schreef:
Nou hier nog steeds geen spin, wel de halve nacht wakker gelegen.. maar dat kwam door nachtmerries
volgens mij de wraak van het grapje over paarden opstofzuigen

Als jij nou eens ff naar Lelystad komt, hier hebben we een super lieve eend die je graag wilt af helpen van ELKE spin, hoe groot, klein, zacht, ZWART of wat hij dan ook is :P

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:33

Ik had gewoon iemand gehaald, dan haal je je overburen of weet ik veel wie haha.
Of van een hele grote afstand gewoon iets er tegen aan gooien, als je kunt mikken haha!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:52

setteke schreef:
Nogmaals, spinnen doen erg nuttig werk, maar ja, liever een spin dan West Nijl. Hoe denken jullie daarover dan?
Maken jullie liever jullie paard af ivm West Nile dan een spin die misschien een mugje eet met WN onder de leden?

wie is West Nile in dit hele verhaal :Y) snap hem niet echt.. waarom je daarom je paard moet af maken... maar mischien ben ik wel dom :+

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:58

trouwens moet even wat kwijt, wat perfect in dit topic past...
Jullie willen niet weten wat ik gister had.. :=
Ik voelde een kriebel in mijn nek.. dacht eerst.. ook zijn mijn haar ofzo wel zijn..(had een staart in)
dus liep vrolijk verder.. maar toen voelde ik het weer in mijn nek.. dus ik een snelle kriebel actie.. en valt er zo een dikke ZWARTE spin uit mijn nek :oo .....jakkes, jakkes, jakkes

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 11:07

LadyGrace schreef:
trouwens moet even wat kwijt, wat perfect in dit topic past...
Jullie willen niet weten wat ik gister had.. :=
Ik voelde een kriebel in mijn nek.. dacht eerst.. ook zijn mijn haar ofzo wel zijn..(had een staart in)
dus liep vrolijk verder.. maar toen voelde ik het weer in mijn nek.. dus ik een snelle kriebel actie.. en valt er zo een dikke ZWARTE spin uit mijn nek :oo .....jakkes, jakkes, jakkes

Omg :') , krijg gelijk kriebels in me nek

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:17

ik trek altijd me rijlaars aan om ze dood te trappen!
enne die grote dikke, zijn vaak met zijn 2 he

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:21

Ik zat laatst met mijn vader in de auto,we kwamen terug van een klusje voor mijn vaders werk.Het was bloedje heet dus ik pak een flesje water,zet het aan mijn ond en draai mijn arm een beetje.Zie ik eendikke bruine spin!Van schrik het hele flesje over mijn vader en de auto heen gegooid,mijn vader dacht dat ik met mijn hand tussen de deur zat ofzo:P

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:28

IEUW, ook ik heb een grote-zwarte-spinnen-fobie...
En meestal vang je eerst het kleintje (want ze komen idd altijd met zijn tweetjes om je góed te pesten) en dan na een dag vind je de grote versie om je eens flink op stang te jagen.
Die langpootgevallen durf ik ook sinds een tijdje op te zuigen, de grote Hollandse Springren Spin met slagtanden, daar ga ik echt spontaan van aan de ren. :=
Vriendlief moet ze van mij altijd vangen. Tenzij ze in het bad zitten, dan vermoord ik ze met heul heet water.

Doe mij maar muizen, ratten, slangen en ander kruipend spul, maar géén spin!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:41

pieteritus schreef:

Haha,nu je het over slangen hebt,
ik heb zelf een slang en die eet ook spinnen ;)

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:04

pieteritus schreef:
IEUW, ook ik heb een grote-zwarte-spinnen-fobie...
En meestal vang je eerst het kleintje (want ze komen idd altijd met zijn tweetjes om je góed te pesten) en dan na een dag vind je de grote versie om je eens flink op stang te jagen.
Die langpootgevallen durf ik ook sinds een tijdje op te zuigen, de grote Hollandse Springren Spin met slagtanden, daar ga ik echt spontaan van aan de ren. :=
Vriendlief moet ze van mij altijd vangen. Tenzij ze in het bad zitten, dan vermoord ik ze met heul heet water.

precies!!! heb wel eens een tor op mijn kamer gehad.. no problemo hoor.. maar een spin.. nee echt niet!!!! := toen ik die vieze spin gister uit mijn nek haalde.. dacht ik eerst dat het een soort van pissebed ofzo was.. pas toen ik zag dat het een zwarte spin was.. zette ik het op een gillen :+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:21

Enige spinsoort waar ik niet bang voor ben zijn die springspinnen. :+ Sterker nog, die geef ik namen en laat ze zitten. :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:23

oja.. wat ook eens een keer een leuke opmerking van mijn nicht was... spinnen komen nooit alleen!!! :=

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:44

ik wil je niet bang maken maar mijn ervaring is ook dat ze met zijn tweeen zijn
ik heb zo vaak gehad dat ik een megaspin had verwijderd en een paar dagen later kwam zijn broertje of zusje :=

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:49

Seleentj; Wij hebben toen samen in het spinnenfobie topic gezeten he. Dat is dood. :(

Gelukkig heb ik al een tijdje geen spinnen meer gezien. We hebben eens een keer overal, in elk gaatje waar ook maar een spin kon komen, gif gespoten. Dat heeft geholpen.
Dat was overigens omdat eer een suuperdikke spin zat aan het einde van mijn bed, die 's nachts was gevallen nadat mn moeder hem zelfs een beetje eng vond. En toen konden we hem niet meer vinden. Volgensmij issie toen snel weer teruggerend naar zijn schuilplaats hoor. :=

Ik krijg nu overal jeuk. :+
Laatst bijgewerkt door Dominique_96 op 09-07-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 13:02

Ja klopt! :D

Deze komt denk ik gewon van buiten, hoop dat die ook weer naar buiten is gewandeld of gestorven is van ouderdom en in een hoekje ligt, lang leven me vriendin die me zo komt helpen :D

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:55

Ik ben een keer echt zó bang geweest, ik dacht dat ik gek werd. Ik was gewoon aan't slapen, en ik deed mijn ogen open, en RECHT voor mijn neus, op de meur, zo'n halve cm van mijn gezicht af liep een HUGE spin. Ik vloog dus naar achter en sprong mijn bed uit.
Liep er ook een vlak naast mijn voet op de grond! Dus ik zette het op een krijsen en rende naar de trap.
En raad eens, er liepen er twee onder de trapleuning.
Nou, dat was de druppel. :+ Ik ben jankend en half hypervertilerend naar beneden gerend, om voorlopig niet meer naar boven te gaan. Echt, ik zag ze gewoon overal, ik dacht dat ik gek werd.

Vreselijk, nu ik eraan denk krijg ik nog de rillingen :+

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 13:57

Ik heb ook altijd dat ik alles ''check'' voordat ik de douche instap, alle hoekjes voordat ik ga slapen, alleen deze had ik niet zien aankomen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:59

Ah vanochtend zat er een kleintje bij me in de douche, hij kroop ook uit het doucheputje! (wij hebben gaatjes van een halve cm ongeveer)
Hij heeft zichzelf verdronken :(:).

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 14:05

Ik kijk inderdaad ook altijd in de douche, de wc enz.

Bij de lichtknop zat er eens zo'n hele kleurige spin, echt alsof hij exotisch was. En in de baddinges zat er ook eens een spin, ik zag hem pas toen mn voet een halve centimeter er naast zat. :')