Zeer dringend hulp gevraagd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 09:59

[quote="MarvanTom
@russel: er staat geen 14 dagen, maar wel per direct. Wat scheelt het. :+
Deze laatste brief geeft dit eerdere dreigement niet aan, alleen dat ik van bovenstaande zeer goede nota moet nemen.
Plan C gaat dus in werking miv heden...[/quote]

Nou dat scheelt 14 dagen....nog erger.

Heb je rechtsbijstand? Kan je die niet laten schrijven dat de bank je belemmert je hypothecaire verplichtingen na te komen in tijden van crisis, daar de regels opgesteld zijn voor de crisis. Heb je DSB?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 18:42

Klopt wat holly zegt: ik moet een vergunning bij de gemeente aanvragen en leges (109 euro oid) betalen voor de leegstandwet.
Maar aangezien de bank (nog) geen toestemming geeft, ga ik die kosten niet maken als ik toch niet mag verhuren.

Rechtsbijstand hebben we niet meer, maar ik heb wat collega's waar ik dit aan kan voorleggen.
Goed idee, Russel! 8-)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:51

het lijkt wel alsof die bank jullie kapot wil hebben he? ongelofelijk wat een stelletje stijfkoppen zitten daar :(

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:53

hoi hoi, was even benieuwd of er toevalligerwijs al kijkers zijn geweest of dat er al meer nieuws van de bank is gekomen?????

Ik kan in elk geval wel een dikk 8,5 melden voor het project van school ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 20:26

inge81 schreef:
hoi hoi, was even benieuwd of er toevalligerwijs al kijkers zijn geweest of dat er al meer nieuws van de bank is gekomen?????

Ik kan in elk geval wel een dikk 8,5 melden voor het project van school ;)

Nope, helemaal niks, nada, noppes...
Maar: we doen weer mee met de open huis-dag volgende week, dus wie weet! ;)
Die bank is nog niet van mij af, dat kan ik wel alvast melden, de inhoud nog niet...

*\o/* 8,5 *\o/* Gefeliciteeeeeerd! 8-)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 21:34

Nou, nieuwe update.
Open huizendag was weer niets natuurlijk.
Heb wel de lokale krant weer uitgebreid kunnen lezen, maar daar werd ik niet vrolijk van.
Diverse huizenblokken in de wijk zijn gesloopt en er worden nieuwe eengezinswoningen voor gebouwd met terugkoopgarantie.
Tja, dat kunnen we natuurlijk niet bieden...
Verder nog steeds in 'gesprek' met de bank, maar dat schiet niet op.
En als klap op de vuurpijl is het stalgenootje van Tom verkocht als donderslag bij heldere hemel, dus ben ik weer op zoek naar een nieuwe huurder.
Spiraaltje gaat weer naar beneden...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:42

Hou vol!Ik weet dat het ontzettend zwaar is maar laat de moed niet zakken.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:44

het zit je ook niet mee....

maar kom op,er komen echt wel weer betere tijden!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:50

Barmat schreef:
Het klinkt misschien niet als oplossing, maar is het niet mogelijk om te zakken in prijs van jullie flat, en de restschuld mee te nemen in een hernieuwde hypotheek van jullie huidige woning? Je zou eens kunnen informeren bij een hypotheker oid wat jullie mogelijkheden zijn. Het zal even verschrikkelijk slikken worden, maar op deze manier steeds met dubbele lasten zitten is ook niet wat natuurlijk.

Verder zou ik het ook niet weten.

Dit kan dus niet :)

Je kan maar een bepaald klein bedrag meefinancieren met de volgende hypotheek, de rest moet je contant zelf bijleggen. Daar lopen wij nu ook tegenaan :)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:56

MarvanTom schreef:
Nou, nieuwe update.
Open huizendag was weer niets natuurlijk.
Heb wel de lokale krant weer uitgebreid kunnen lezen, maar daar werd ik niet vrolijk van.
Diverse huizenblokken in de wijk zijn gesloopt en er worden nieuwe eengezinswoningen voor gebouwd met terugkoopgarantie.
Tja, dat kunnen we natuurlijk niet bieden...
Verder nog steeds in 'gesprek' met de bank, maar dat schiet niet op.
En als klap op de vuurpijl is het stalgenootje van Tom verkocht als donderslag bij heldere hemel, dus ben ik weer op zoek naar een nieuwe huurder.
Spiraaltje gaat weer naar beneden...

jammer dat je geen plek hebt voor 2 fjordjes, want dan was ik graag gekomen met mijn duo

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 23:22

Pffft. De moed zakt echt in onze schoenen.
Robje moet wettelijk terug naar een 48-urige werkweek, ik ga noodgedwongen van 40 naar 36 uur, Kim trekt haar bijbaan naast een volle stageweek ook niet meer in haar eind-examenjaar. Stalhuurder valt ook opeens weg.

@ denice: precies. En de hypotheek is allang gesloten, dus dat kan sowieso niet.
Alle financiele mogelijkheden zijn al bekeken.
Er moet gewoon betaald worden. En die K-bank werkt niet mee.
Volgend scenario ligt al klaar, maar alles duurt maar en schiet gewoon niet op door bureaucratie.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 11:49

Ik volg dit al een tijdje mee.

Ik moet wel ff wat zeggen, je zult echt niet blij mee zijn als je dit leest en het is ook erg hard van mij.

Mijn tante heeft ong 25-30 jaar geleden hetzelfde probleem als jullie, ze had een huis te koop staan en toen begon huizenprijzen gigantisch te zakken. Ze vond in haarlem een groot huis voor een kleine prijs te koop staan, ze hebben dat huis gekocht en ze hebben toen dubbele lasten. Echter kon ze haar 'oude huis' niet kwijt, ze kregen steeds meer problemen en dat bleef ook opstapelen. Mijn vader kwam in buitenland iemand tegen die een huis wil kopen in NL, mijn vader stelde het 'oude huis' van mijn tante voor en daarna gingen ze naar het 'nieuwe huis' van mijn tante om te bespreken over het verkoop van het huis. Echter wilde hij het 'nieuwe huis' incl meubelen van mijn tante, ze hebben toen maar het bod geaccepteerd en het 'oude huis' hebben ze met verlies verkocht. Daarna woonden ze 10 jaar in een huurhuis, het schuld werd afbetaald en ze besloten toen pas een nieuwe huis te gaan kopen. Ze leefden toen lang en gelukkig. :)

Ik denk dat je je 'nieuwe huis' te koop maar moet zetten, ik weet dat jullie heel erg moeilijk mee hebben maar jullie leven gaat wel voor ipv tom :)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 13:10

Bedankt voor het voorbeeld, maar zo gaan we het juist niet doen! ;)
Dat de huizenmarkt slecht is, tot daar aan toe, maar een onwillige failliete bank? _-:(

Wij zijn bereid om met verlies het oude huis te verkopen, geen probleem!
Maar dit huis te koop zetten? Nooit!
Dat is geen stijfkoppigheid of domheid, maar om nu 2 huizen met verlies te gaan verkopen is rondweg dom.
En nogmaals: Tom verkopen is de oplossing niet. Daar zit geen hypotheek op en dat zijn de kosten niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:56

Tom houden is lid van je gezin. Genoeg mensen die je daar een handje mee kunnen helpen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:26

Jeetje wat een verhaal, en wat een moed hebben jullie!

Ookal gaat het spiraaltje omlaag, denk erom je hebt een dak boven je hoofd (wel 2 :+) en je paardje, man en kind. Niet dat je niet mag klagen, je hebt het lastig genoeg, maar mischien kan dit je af en toe weer opbeuren. Bovendien, de mooiste dingen in het leven zijn de kleine dingen. You go girl!!!

Sjolvir

Re: Zeer dringend hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:30

Zit ook niet mee bij jullie.

Zal even in de gaten houden of er nog iemand stal zoekt voor 1 paardje hier in de buurt.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 13:23

Miss_Malfoy schreef:
Jeetje wat een verhaal, en wat een moed hebben jullie!

Ookal gaat het spiraaltje omlaag, denk erom je hebt een dak boven je hoofd (wel 2 :+) en je paardje, man en kind. Niet dat je niet mag klagen, je hebt het lastig genoeg, maar mischien kan dit je af en toe weer opbeuren. Bovendien, de mooiste dingen in het leven zijn de kleine dingen. You go girl!!!

Thanks! ;)
Klopt: we zijn onvrijwillig miljonair (in guldens) , de zon schijnt, Tom brult de hele dijk bij elkaar omdat zijn maatje zojuist is opgehaald, dus Tom leeft, beetje humor (al is het soms zwart) en we komen er wel.
Ooit.
* zoekt gelijk weer liedje uit Brians life op: always look on the bright side of life* :)ddd