Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BlackEyed schreef:annepaardoes schreef:Als je de koper niet meer kan bereiken en hij/zij neemt ook geen contact meer met jou op, dan zou ik het geld weer gewoon terug storten onder vermelding van 'boek niet kunnen opsturen wegens niet hebben van huisadres'.
Misschien trekt dit de koper dan wel om jou een berichtje te doen.
Het zou natuurlijk heel erg schofterig zijn om het geld te houden, ook al reageerd de koper niet meer. (misschien heeft de koper wel het zelfde probleem als jij)
Ja idd, ik zou het geld niet houden.
Ik heb nu 1 cent overgemaakt naar zijn / haar bankrekening en bij de opmerkingen gevraagd of ze het adres willen mailen naar mijn email-adres. Ook heb ik de advertentie gewijzigd dat ze contact op moeten nemen met mij.
Als ik over een week niets hoor, dan stort ik alles terug, want vooralsnog ga ik ervan uit dat ze het boek willen hebben.
Vjestagirl schreef:Aaaaaaaaaaaaargh!
Ik verkoop op het moment wat spulletjes voor aquaria via marktplaats. Opzich gaat het heel erg lekker, meeste dingen zijn al weg. Nu had ik een bod van €15, van €18 en van €25 op een pomp die nieuw €42 is. De man van €18 gaf geen gehoor (had ik al gemaild voor ik het bod van €25 binnen had). Dus ik de man van €25 gemaild.
Hij had de 23ste geboden. Ik heb hem de 25ste een berichtje gestuurd dat zijn bod geaccepteerd was en of hij het verzonden wilde hebben, of op wilde komen halen. Ik mocht het wel opsturen. Dus ik mijn standaard mailtje gestuurd waarin ik om het adres vraag en waarin ik de betalingsgegevens geef, en waarin ik hem vraag om €25+€6,75 = €31,75 over te maken op mijn rekening. Ik geef daarin ook altijd aan dat ik zodra het geld op mijn rekening staat, ik het pakje naar het postkantoor ga brengen en hen het track en trace nummer stuur. Dat was gisteravond om 22.00 uur. En vanmorgen om 5 uur heb ik al een mailtje gehad dat hij een andere heeft gekocht.
Oh wat háát ik dat. Zeg dan gewoon dat je vergeten was dat je nog verzendkosten moet betalen, en dat je hem nu te duur vindt...
2005 schreef:Ik heb al een tijd zadels te koop staan, wilde er eerst meer voor hebben omdat ze (veel) hoger getaxeerd waren. Maar goed, gezakt naar 250 en vp 390 of alsnog een goed bod, want ik wil er echt NU vanaf. Dan reageren dus wel heel veel mensen, maar ze antwoorden allemaal niet meer. Stuur dan nog een reactie dat je het nog te duur vindt, maar helemaal niks meer laten horen is zo frustrerend. Dan weet ik ook niet of ik het aan de volgende kan verkopen.
_Inga schreef:Vjestagirl schreef:Aaaaaaaaaaaaargh!
Ik verkoop op het moment wat spulletjes voor aquaria via marktplaats. Opzich gaat het heel erg lekker, meeste dingen zijn al weg. Nu had ik een bod van €15, van €18 en van €25 op een pomp die nieuw €42 is. De man van €18 gaf geen gehoor (had ik al gemaild voor ik het bod van €25 binnen had). Dus ik de man van €25 gemaild.
Hij had de 23ste geboden. Ik heb hem de 25ste een berichtje gestuurd dat zijn bod geaccepteerd was en of hij het verzonden wilde hebben, of op wilde komen halen. Ik mocht het wel opsturen. Dus ik mijn standaard mailtje gestuurd waarin ik om het adres vraag en waarin ik de betalingsgegevens geef, en waarin ik hem vraag om €25+€6,75 = €31,75 over te maken op mijn rekening. Ik geef daarin ook altijd aan dat ik zodra het geld op mijn rekening staat, ik het pakje naar het postkantoor ga brengen en hen het track en trace nummer stuur. Dat was gisteravond om 22.00 uur. En vanmorgen om 5 uur heb ik al een mailtje gehad dat hij een andere heeft gekocht.
Oh wat háát ik dat. Zeg dan gewoon dat je vergeten was dat je nog verzendkosten moet betalen, en dat je hem nu te duur vindt...
Tja als ik ergens naar op zoek ben, reageer ik ook op meerdere met een bod (als er zovele beschikbaar zijn). Als er 2 dagen overheen gaan van als de een niet reageert en een ander wel dat ik hem daar dan koop. Denk niet dat hij de verzendkosten te duur vond