Marktplaats AAAARGH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 19:31

Kan het niet laten ook even te reageren.. Doe best wel vaak wat met marktplaats..
maar het leukste was toen we onze super springpony via marktplaats hebben v erkocht (dochterlief voor een jaar in het buitenland en de pony is echt een wedstrijdbeest...is geen type om in de wei te staan)...
kreeg een mail van een mw. die na de foto gezien te hebben al helemaal weg van hem was... kwam de volgende dag meteen kijken met dochtertje waar hij voor zou zijn..... na een rondje, gereden door mijn dochter in eerste instantie, had ze al iest van :dit is ém (het IS ook echt een superpony).. het liefst had ze hem meteen meegenomen....
Ben vorige week bij hem op wedstrijd wezen kijken en het ging zo goed (Ze hebben hem nu 2 maanden), we hebben leuk kontakt en be zooo blij dat hij daar is terechtgekomen.....
dus ook leuke dingen via marktplaats..

Bij de negatieve dingen denk ik, gewoon niet op reageren, klik ik ook meteen weg....en een laag bod... ach, je kunt het altijd proberen.. ik verwijder het altijd metee..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 21:50

Nu toch wel weer een goede ervaring, ik heb op marktplaats een rijbroekje gekocht voor mijn dochtertje.
Mailverkeer was allemaal zo vaag en er werd niet eens een naam gegeven of iets.
Maar broekje was goedkoop dat ik besloot de gok toch maar te nemen, en vandaag had ik hem binnen en ziet er perfect uit!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 00:43

Met kopen zelf nooit vervelende dingen meegemaakt, al heb ik het dan ook meestal zelf opgehaald (soms wilde de verkoper naar mij toe komen, bijvoorbeeld voor een zadel, tegen vergoeding).

Verkopen van spullen gaat meestal goed, vooral als het dingen zijn die vooral voor een relatief kleine doelgroep geschikt zijn.

Begin dit jaar heb ik mijn laptop geprobeerd te verkopen... was één groot drama: mailbox vol spam van zogenaamde kopers uit het buitenland die graag een cadeau wilden geven aan hun zoon/broer/neefje/vriend, mailtjes met mensen die het allemaal suggesties hadden over wat mijn vraagprijs zou moeten zijn, veel mails van mensen die direct een tijd en datum aangaven wanneer ze wel langs zouden komen (sorry, moet ik toch echt ook thuis voor zijn ;)) en hem dan voor minder dan de helft van mijn vraagprijs even mee zouden nemen....
heb 't ding uiteindelijk gehouden, achteraf een goede keuze want juist in de afgelopen maanden ben ik hem toch steeds meer gaan gebruiken :)

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 02:33

BlackEyed schreef:
annepaardoes schreef:
Als je de koper niet meer kan bereiken en hij/zij neemt ook geen contact meer met jou op, dan zou ik het geld weer gewoon terug storten onder vermelding van 'boek niet kunnen opsturen wegens niet hebben van huisadres'.

Misschien trekt dit de koper dan wel om jou een berichtje te doen.

Het zou natuurlijk heel erg schofterig zijn om het geld te houden, ook al reageerd de koper niet meer. (misschien heeft de koper wel het zelfde probleem als jij)

Ja idd, ik zou het geld niet houden.
Ik heb nu 1 cent overgemaakt naar zijn / haar bankrekening en bij de opmerkingen gevraagd of ze het adres willen mailen naar mijn email-adres. Ook heb ik de advertentie gewijzigd dat ze contact op moeten nemen met mij.

Als ik over een week niets hoor, dan stort ik alles terug, want vooralsnog ga ik ervan uit dat ze het boek willen hebben.

Nou eindelijk reactie gehad, de koper kon niet meer op zijn/ haar emailaccount komen, dus kennelijk had ze toch mijn bericht gekregen via haar bankrekening.

Eind goed al goed. :D

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 20:32

Ik heb mijn paard te koop staan nu. (KWPN 1.80 meter, gereden en betuigd)
Ook al leuke reacties op gehad :D

De info die er bij moet staat erbij zoals leeftijd enz.
Tijdje met iemand gemailt, filmpje laten zien (nog meer foto's enz.)
Vraagprijs staat er ook bij. Willen ze hem voor 1000 euro wel hebben }:0

Had er ook 1 die bedacht ineens dat ze toch maar geen zwart paard wou...

En kreeg van iemand de reactie op de vraagprijs (die er bij vermeld staat) dat die wel hoog was vanwege de crisis.... :Z

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:06

Tsja.. dat is echt marktplaats.. merkte ook dat in vakantietijd echt veel "penny"meisjes op onze toen te koop staande springpony reageerden (hadden zeker niets te doen).. 500 euro voor een Z pony.......In het begin ergerde ik me er aan...
Had/heb ook een ponykar te koop staan..was helemaal rond..ze zou hem alleen nog ophalen, vervoer regelen.. krijg ik opeens een mailtje: het mag niet van mijn ouders......
tsja.....
nu verwijder ik meteen alle idiote biedingen en reageer ik niet op gekke mailtjes.....
Maar ik ben toch wel weg van marktplaats... als ik iets wil hebben en dat hoeft niet nieuw te zijn (bv een boek oid)kijk ik altijd eerst daar..scheelt veeeel geld........

Lieszje

Re: Marktplaats AAAARGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:39

Heb nu opzich wel een goede ervaring.
Had een geheugenkaart nodig voor de ps2.
Iemand had er 2 en 1 spel wat ik ook graag wilde.
Het is lekker vlot gegaan en voor een leuke prijs.
Jammer genoeg is de envelop kapot gegaan..
Maarja dat is niet zijn schuld, heb bij tnt een klacht ingediend :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:49

Aaaaaaaaaaaaargh!

Ik verkoop op het moment wat spulletjes voor aquaria via marktplaats. Opzich gaat het heel erg lekker, meeste dingen zijn al weg. Nu had ik een bod van €15, van €18 en van €25 op een pomp die nieuw €42 is. De man van €18 gaf geen gehoor (had ik al gemaild voor ik het bod van €25 binnen had). Dus ik de man van €25 gemaild.

Hij had de 23ste geboden. Ik heb hem de 25ste een berichtje gestuurd dat zijn bod geaccepteerd was en of hij het verzonden wilde hebben, of op wilde komen halen. Ik mocht het wel opsturen. Dus ik mijn standaard mailtje gestuurd waarin ik om het adres vraag en waarin ik de betalingsgegevens geef, en waarin ik hem vraag om €25+€6,75 = €31,75 over te maken op mijn rekening. Ik geef daarin ook altijd aan dat ik zodra het geld op mijn rekening staat, ik het pakje naar het postkantoor ga brengen en hen het track en trace nummer stuur. Dat was gisteravond om 22.00 uur. En vanmorgen om 5 uur heb ik al een mailtje gehad dat hij een andere heeft gekocht.

Oh wat háát ik dat. Zeg dan gewoon dat je vergeten was dat je nog verzendkosten moet betalen, en dat je hem nu te duur vindt...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:54

Hoorde net op de radio dat er word gewaarschuwd voor kopen via marktplaats omdat er veel oplichters actief zijn.

Ik ga tegenwoordig alleen nog maar spullen ophalen. Vorige keer ook al geen spullen opgestuurd gekregen.. :n

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:05

Het is ook wel een beetje dat de een makkelijker communiceert via de mail dan de ander, soms komt dat wel erg vaag over!

Heb vorige week via mp leren Petrie rijlaarzen gekocht, zaten precies goed, nog nooit een paard gezien.. 100,- euro.. That makes me happy! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:07

Er zijn idd ook al mensen aan huis geweest die dingen op zijn komen halen. Ik laat mensen kiezen, iedereen mag dingen op komen halen, maar ik blijf er niet speciaal voor thuis ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:11

Vjestagirl: zelf moest ik ook onlangs een mailtje sturen naar iemand dat ik dat waar ik de dag ervoor op had geboden, die dag had gekregen. Was nog echt waar ook (ging maar om iets van 4 euro overigens).

Ophalen doe ik wel met duurdere dingen, goedkopere dingen (minder dan 10 euro) niet per se.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:22

Ik had 300 euro minder dan de vraagprijs op een amerikaanse koelkast geboden , krijg ik een reactie dat mijn bod geaccepteerd is :D Wat ik dus nooit verwacht had :D Dus ik een mail gestuurd of ik een telefoonnummer mocht om zo even het een en ander af te spreken .. Pas drie dagen later kreeg ik reactie terwijl er ondertussen al wel een hoger bod op de advertentie was gekomen.

Gelukkig was het meisje netjes en heeft ze de koelkast voor de prijs die wij geboden hebben aan ons verkocht..

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 12:26

Ik heb al een tijd zadels te koop staan, wilde er eerst meer voor hebben omdat ze (veel) hoger getaxeerd waren. Maar goed, gezakt naar 250 en vp 390 of alsnog een goed bod, want ik wil er echt NU vanaf. Dan reageren dus wel heel veel mensen, maar ze antwoorden allemaal niet meer. Stuur dan nog een reactie dat je het nog te duur vindt, maar helemaal niks meer laten horen is zo frustrerend. Dan weet ik ook niet of ik het aan de volgende kan verkopen.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:33

Vjestagirl schreef:
Aaaaaaaaaaaaargh!

Ik verkoop op het moment wat spulletjes voor aquaria via marktplaats. Opzich gaat het heel erg lekker, meeste dingen zijn al weg. Nu had ik een bod van €15, van €18 en van €25 op een pomp die nieuw €42 is. De man van €18 gaf geen gehoor (had ik al gemaild voor ik het bod van €25 binnen had). Dus ik de man van €25 gemaild.

Hij had de 23ste geboden. Ik heb hem de 25ste een berichtje gestuurd dat zijn bod geaccepteerd was en of hij het verzonden wilde hebben, of op wilde komen halen. Ik mocht het wel opsturen. Dus ik mijn standaard mailtje gestuurd waarin ik om het adres vraag en waarin ik de betalingsgegevens geef, en waarin ik hem vraag om €25+€6,75 = €31,75 over te maken op mijn rekening. Ik geef daarin ook altijd aan dat ik zodra het geld op mijn rekening staat, ik het pakje naar het postkantoor ga brengen en hen het track en trace nummer stuur. Dat was gisteravond om 22.00 uur. En vanmorgen om 5 uur heb ik al een mailtje gehad dat hij een andere heeft gekocht.

Oh wat háát ik dat. Zeg dan gewoon dat je vergeten was dat je nog verzendkosten moet betalen, en dat je hem nu te duur vindt...

Tja als ik ergens naar op zoek ben, reageer ik ook op meerdere met een bod (als er zovele beschikbaar zijn). Als er 2 dagen overheen gaan van als de een niet reageert en een ander wel dat ik hem daar dan koop. Denk niet dat hij de verzendkosten te duur vond :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:56

2005 schreef:
Ik heb al een tijd zadels te koop staan, wilde er eerst meer voor hebben omdat ze (veel) hoger getaxeerd waren. Maar goed, gezakt naar 250 en vp 390 of alsnog een goed bod, want ik wil er echt NU vanaf. Dan reageren dus wel heel veel mensen, maar ze antwoorden allemaal niet meer. Stuur dan nog een reactie dat je het nog te duur vindt, maar helemaal niks meer laten horen is zo frustrerend. Dan weet ik ook niet of ik het aan de volgende kan verkopen.

Ik wilde 1 simpel winteczadel verkopen, voor een nette prijs van 160 euro. In prima staat en al.
Ik denk dat 20 (!!) mensen mij gemaild hebben, en 2 gingen er komen kijken... Nooit iemand gezien of teruggehoord.
Gelukkig is ie vorige week alsnog voor 130 verkocht, ik geraakte er gewoon niet vanaf!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:01

Of je mailt dat je het geld niet hebt ontvangen met de vraag of er misschien iets mis is gegaan oid. Je hoort niets nada noppes... en vervolgens krijg je een mail waar de honden geen brood van lusten waarom je het nog niet opgestuurd hebt! Ik een mail treug sturen dat ik eerder contact heb gezocht met haar + bijbehorende mail erbij. Heb niets meer gehoord! Heb het nu nog een keer nagekeken en het staat er nu wel op.... nouja natuurlijk nu meteen verzenden maar zit midden in mijn tentamen week en het is toch weer een heel gedoe allemaal!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:03

_Inga schreef:
Vjestagirl schreef:
Aaaaaaaaaaaaargh!

Tja als ik ergens naar op zoek ben, reageer ik ook op meerdere met een bod (als er zovele beschikbaar zijn). Als er 2 dagen overheen gaan van als de een niet reageert en een ander wel dat ik hem daar dan koop. Denk niet dat hij de verzendkosten te duur vond :)

Gisteravond om 10 uur wilde hij hem nog hebben, vanmorgen om 5 uur niet meer. Daar gaan geen 2 dagen overheen maar 7 uur...

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 13:48

Dat kwam niet duidelijk uit jouw verhaal. :)
Dan heb ik verder niets gezegd :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:38

-:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- . Wat kan ik dat niet uitstaan, ik heb ooit foto's van mijn laarzen gepost op een forum, bokt ook geloof ik. Gebruikt iemand ze voor haar marktplaats, om die laarzen te verkopen. Dat kan ik NIET uitstaan, neem zelf de moeite om foto's te maken zeg. GRMBL!

(zo dat lucht op :D )

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:24

Ik had laatst een afspraak gemaakt met een koper die een Diddle knuffel voor 8,- op wilde komen halen. Prima, afspraak gemaakt. Mevrouw/meneer niet op komen dagen. Verder ook niets meer gehoord. Ik de knuffel weer op Marktplaats gezet, bied zij dit keer €10,-.

Meteen een mail gestuurd dat ze verzuimt had om de vorige keer haar afspraak na te komen maar dat ze de knuffel alsnog voor €10,- dit keer kon komen ophalen maar dan wel eerst betalen, ga niet nog een keer een avond thuiszitten met het risico dat zij weer niet komt! Uiteraard nietsssss meer gehoord.

Ook mensen gehad die voor een rok van €5,- nog niet niet wilden dat ik foto's had van alle kanten en uitvoerig de stof moest beschrijven. Enfin ik alle details doorgegeven die deze vrouw wilde hebben. Wederom prima, ze zou het geld overmaken, is niet gebeurd en heb het dus ook echt niet verzonden :+

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 16:54

Ik heb destijds mijn pony verkocht via Marktplaats. Ik heb een hoop reacties gehad die voor mij weinig betekenis hadden, zoals 3000 euro minder bieden en of ik heen en weer kon rijden met de pony om hem te laten zien.
En toch heb ik, via marktplaats, de liefste baasjes voor hem gevonden die je je maar kunt voorstellen. :D