christel1857 schreef:Gefeliciteerd met jouw progressieve kerk, laat het een voorbeeld zijn. Maar we hebben het hier over de bijbel in het algemeen en niet over jouw kerk.
En er is geen reden om je zo aangevallen te voelen, want ik heb het echt niet over jou persoonlijk. Jij bent gelovig, ik ben het heel erg niet (niet meer). Misschien een beetje respect hebben voor mensen die niet geloven?
Ik vond jouw bericht nou eenmaal aanvallend overkomen.
Je kunt moeilijk zeggen dat ik geen respect heb voor mensen die niet geloven. Ik ga met genoeg mensen om die niet geloven. Mijn vriend gelooft ook niet. Als ik dat niet respecteerde zou onze relatie niet goed zijn denk je wel?
Ik heb het ook niet alleen over de kerk waar ik officieel bij hoor, maar ik vind het jammer dat je alle kerken over één kam scheert terwijl er genoeg kerken zijn die niet zo extreem zijn.
sjonnie48 schreef:jou laatste zin , snap ik niet , waarom is dat zo ?
Ik zeg niet dat het zo ís, maar ik ben het er zelf wel mee eens. Ik heb liever dat ik ergens in geloof dat er eigenlijk niet is , dan dat ik niet geloof terwijl Hij er wel is. Dan zou ik al die tijd niet hebben geloofd en dat zou ík best erg vinden..