smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:06

Damn, een aantal moeders hier is wel érg stren zeg!! :wow:
Ik ben heel erg blij met mijn moeder. :)

TS: ik heb tot pagina 6 gelezen, weet niet of je nog steeds gaat. Dat ene leugentje kan geen kwaad hoor, geniet ervan! :) Laat je even weten hoe het is geweest?

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:06

IsabelvS schreef:
Je leven verziek je er niet mee hoor ;). Het is geen doodzonde ofzo.. En oh, mijn ouders zijn best wel vrij en daarom doe ik ook geen gekke dingen. Als iets je verboden wordt doe je het juist sneller denk ik omdat het dan spannend is ;). Vaak is mijn zus ook wel op de huisfeestjes waar ik heenga, en anders ga ik altijd met vriendinnen die mijn ouders ook kennen/de ouders daarvan dus dat vertrouwen ze wel.

Kijk weet je wat het is, je bent 14 jaar. Je ouders weten waar jij bent en vaak is je zus ook nog in de buurt. Prima je zus kan je een beetje in pijl houden plus je ouders weten waar je bent. Je bent eerlijk naar hen en klaar. Toch vind ik het wel slecht als je echt naar een 16+ disco gaat en daar drank drinkt. Maar ik vind het wel goed van je dat je ouders het weten.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:07

Idd :j ook omdat ik weet dat ze sommige dingen vroeger tot zich hebben genomen (en nog steeds doen :+ ), is het veel makkelijker om over te praten..

Ixie

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:08

Ooh maar ik ga niet echt naar disco's hoor, meer concerten of huisfeestjes.

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:09

Oh nou dan zie ik ook geen probleem hoor. :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:19

KiWiKo schreef:
hihihi dames, ik hoor jullie wel als je ergens een keer knel komt te zitten............ geloof me, dat gaat gebeuren :)

zit je ophet pliesieburo omdat je net op het verkeerde tijd op de verkeerde plaats was............. kan je niet pappie en mammie bellen :) zelf oplossen :)

dat verkeerde vriendje van die leuke vriend die je aanrand.......... niet bij pappie of mammie aanklampen dan

laveloos op een stoeppie liggen......... mammie en pappie zijn er even niet :)

geld nodig voor de taxi........... nope pa en ma zijn niet thuis........ geld nodig voor een beltegoedje, internetverbinding, pctje.......... naaah pa en ma zijn niet thuis.......

OOOOOOOO wil je eten vandaag............... hmmzz pa en ma zijn.......... juist :)

prettige wedstrijd joh!

Ligt eraan hoe je ouders zijn. :)
Met mijn ouders heb ik die wedstrijd niet aan hoeven gaan, die zijn er áltijd voor me geweest. Hoe moeilijk ik het ze ook heb gemaakt, hoe hard ik ook heb gelogen, ze hebben me gesteund. Ik zou hun steun verliezen als ik harddrugs zou gebruiken, dat heb ik dan dus ook nooit gedaan. Maakt niet uit wat ik heb gedaan, mijn ouders waren er voor me. Dat is in mijn ogen ook 1 van de ingredienten om een goede ouder te zijn. Er zijn voor je kind.

Inmiddels ben ik er wel klaar mee hoor, ik ga voor mijn ouders door het vuur, ik lieg niet meer, en heb geen reden meer om te liegen.

Edit: Als er een vriendin bij mij kwam slapen omdat ze zelf niet uit mocht van haar ouders, zei ik dat tegen mijn moeder, mijn moeder speelde wel mee, maar het was onze eigen verantwoordelijkheid. Als er iets gebeurde moest mijn vriendin dat dan maar zelf oplossen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:22

_danieke_ schreef:
tuurlijk weet ik dat mn ouders veel voor me betalen ik mag heel gelukkig zijn en dat ben ik ook.

Nou, je laat anders aardig wat stank voor dank zien.. :D

Ik denk dat het het verschil in leeftijd is en dat ik jouw leeftijd al lang, lang achter me heb gelaten :D Maar probeer het eens om naar je ouders te luisteren ipv je als een nitwit 15 jarige puber met grote mond op te stellen, je zal je nog verbazen hoe fijn het is om respect te krijgen van je ouders ;)

Zou ik er achter komen dat mijn 15 jarige liegt en uitgaat achter mijn rug, dan krijgt ze geen zakgeld/kleedgeld meer, eens kijken hoe makkelijk het dan nog word om uit te gaan :D

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:23

tante_trien schreef:
KiWiKo schreef:
hihihi dames, ik hoor jullie wel als je ergens een keer knel komt te zitten............ geloof me, dat gaat gebeuren :)

zit je ophet pliesieburo omdat je net op het verkeerde tijd op de verkeerde plaats was............. kan je niet pappie en mammie bellen :) zelf oplossen :)

dat verkeerde vriendje van die leuke vriend die je aanrand.......... niet bij pappie of mammie aanklampen dan

laveloos op een stoeppie liggen......... mammie en pappie zijn er even niet :)

geld nodig voor de taxi........... nope pa en ma zijn niet thuis........ geld nodig voor een beltegoedje, internetverbinding, pctje.......... naaah pa en ma zijn niet thuis.......

OOOOOOOO wil je eten vandaag............... hmmzz pa en ma zijn.......... juist :)

prettige wedstrijd joh!

Ligt eraan hoe je ouders zijn. :)
Met mijn ouders heb ik die wedstrijd niet aan hoeven gaan, die zijn er áltijd voor me geweest. Hoe moeilijk ik het ze ook heb gemaakt, hoe hard ik ook heb gelogen, ze hebben me gesteund. Ik zou hun steun verliezen als ik harddrugs zou gebruiken, dat heb ik dan dus ook nooit gedaan. Maakt niet uit wat ik heb gedaan, mijn ouders waren er voor me. Dat is in mijn ogen ook 1 van de ingredienten om een goede ouder te zijn. Er zijn voor je kind.

Inmiddels ben ik er wel klaar mee hoor, ik ga voor mijn ouders door het vuur, ik lieg niet meer, en heb geen reden meer om te liegen.

Edit: Als er een vriendin bij mij kwam slapen omdat ze zelf niet uit mocht van haar ouders, zei ik dat tegen mijn moeder, mijn moeder speelde wel mee, maar het was onze eigen verantwoordelijkheid. Als er iets gebeurde moest mijn vriendin dat dan maar zelf oplossen.

Voel je niet aangevallen ajb, maar het lijkt wel een beetje alsof je misbruik maakte van de situatie.
Je doet alles, behalve harddrugs gebruiken...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:25

_danieke_ schreef:
tja zal ik ook echt niet doen, als ik die keuzes maak, moet ik ook voor de consequenties opdraaien

Je vergeet voor het gemak wel even dat je ouders verantwoordelijk zijn voor je tot je de leeftijd van 21 bent gepasseerd.. Dus als jij iets doet wat een hoop geld kost, zullen je ouders er voor op moeten draaien, houd dat wel in je achterhoofd ;) :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:27

ook dat nog eens, dat stukkie was ik alweer een beetje vergeten :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:27

Tallie1979 schreef:
_danieke_ schreef:
tuurlijk weet ik dat mn ouders veel voor me betalen ik mag heel gelukkig zijn en dat ben ik ook.

Ik denk dat het het verschil in leeftijd is en dat ik jouw leeftijd al lang, lang achter me heb gelaten :D Maar probeer het eens om naar je ouders te luisteren ipv je als een nitwit 15 jarige puber met grote mond op te stellen, je zal je nog verbazen hoe fijn het is om respect te krijgen van je ouders ;)

Zou ik er achter komen dat mijn 15 jarige liegt en uitgaat achter mijn rug, dan krijgt ze geen zakgeld/kleedgeld meer, eens kijken hoe makkelijk het dan nog word om uit te gaan :D

geloof mij maar..... dat is niet zo moeilijk....... en daar los je vrij weinig tot niets mee op .....

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:28

_danieke_ schreef:
tja zal ik ook echt niet doen, als ik die keuzes maak, moet ik ook voor de consequenties opdraaien

Nou dat denk ik niet eigenlijk. Als jij verkracht word omdat je in de late nacht nog op straat loopt. Zeggen je ouders ook niet eigenschuld dikke bult los maar lekker zelf op. Of dat je zo dronken bent als een kanari en onder een bus fietst is eigenschuld dikke bult. Denk toch eens na je ouders zijn VERANTWOORDELIJK ook als jij niet zulke slimme keuzes maakt, je betrekt ze altijd en OVERAL bij!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:34

Giolli schreef:
geloof mij maar..... dat is niet zo moeilijk....... en daar los je vrij weinig tot niets mee op .....

Dat zou best kunnen hoor, maar dan nog, zonder toffe broek aan je kont, zonder geld voor make up, zonder geld voor uitgaan, word het wel een stuk minder leuk :D

Oh en het niet meer uit logeren, het niet mer uitgaan en een avondklok uiteraard ook :D

Neeee, bij mij zou een niet luisterend kind het niet makkelijk hebben :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:35

Je moest eens weten hoe mijn moeder is :)
Mij hoef je écht niets te vertellen hoor. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:39

Mijn ouders zijn vrij, ik mag in principe uitgaan als ik wil. Maar dat is het punt - ik wil niet. Ik heb regelmatig feestjes, en als ik feestjes heb vertel ik dat gewoon aan mijn ouders en die zijn het daar gewoon mee eens. Als ze liever niet willen dat ik ga, praten we daarover, en als blijkt dat ik gelijk heb, laten ze me zonder hard feelings gaan, maar ik ben ook bereid om dat ene feestje op te geven als mijn ouders echt een goed argument hebben.

Mijn ouders vertrouwen mij, omdat ik toon dat ik vertrouwd kan worden, dus TS, ik zou zeggen, gewoon duidelijk laten weten dat je graag uit wilt, en afspraken maken met je ouders (tot hoe laat, met wie). Misschien vallen je ouders nog wel mee als jij je volwassen opstelt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:40

Giolli schreef:

Wees er maar trots op ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:42

Met zo'n attitude, zo'n typische puberhouding, ga je het idd niet ver schoppen bij het vertrouwen van je moeder op dit aspect. Zij hoeft mij écht niks te vertellen, nou, logisch dat zij dan ook boos wordt daarom. Als je gewoon luistert naar je ouders, laten ze je misschien ook wat meer vrij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:45

Liegen is echt zo stom. Toen ik 14, 15 was had ik een vriendin die alles aan elkaar loog en mij daar dus ook in betrok. Uiteindelijk kwam het er op neer dat zij met van alles weg kwam en ik altijd verantwoording moest komen afleggen over dingen die ik niet had gedaan en niet over gelogen had. Nu nog steeds is mijn moeder overtuigd van bepaalde dingen die toen gebeurd zijn waar ik echt niks mee te maken had maar waar mijn vriendin over loog. Sta er dus ook even stil dat je niet jezelf voor eeuwig voor joker zet, maar je complotgenoot ook :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:47

Inderdaad, ouders kennen hun kinderen véél te goed om het te pikken dat ze liegen. Je denkt misschien dat ze het niet door hebben, maar de kleinste tekentjes die je onbewust laat merken als je ligt, je ouders pikken ze op. Ouders willen het eerst niet geloven of staan het gewoon toe, pas als het echt te ver gaat weten ze het opeens.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:58

Tallie1979 schreef:
_danieke_ schreef:

Boos doen tegen een puber en ze dingen ontnemen, hebben ze scheit aan. Als jij boos word, kunnen ze boos terug doen. Als jij laat merken, dat je verdrietig en teleurgesteld bent, en je kwetsbaar opsteld, word het verhaal heel anders. Dan zijn ze ineens heel anders. Als ik dit verhaal lees denk ik: als ik je zoon was geweest, had je aan mij een hele moeilijke gehad!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:07

silfie35 schreef:
Boos doen tegen een puber en ze dingen ontnemen, hebben ze scheit aan. Als jij boos word, kunnen ze boos terug doen. Als jij laat merken, dat je verdrietig en teleurgesteld bent, en je kwetsbaar opsteld, word het verhaal heel anders. Dan zijn ze ineens heel anders. Als ik dit verhaal lees denk ik: als ik je zoon was geweest, had je aan mij een hele moeilijke gehad!

Ah, nog een 17 jarige die denkt de wijsheid in pacht te hebben. ;) Hoe lossen jouw ouders het op dan?

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:52

Maar dan heb ik toch nog een vraag aan jullie.. Als iemand tegen jullie zegt: roken is slecht, doe het absoluut nooit te nimmer (om maar een voorbeeld te nemen).
Worden jullie dan niet júist nieuwsgierig? Ik had in ieder geval altijd steerk de neiging bij het vak verzorging op school, om alles gewoon eens uit te proberen, puuur omdat er júist wordt gezegd dat het zo slecht is. Gaat het dan niet kriebelen bij jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:53

Polly_ schreef:
Maar dan heb ik toch nog een vraag aan jullie.. Als iemand tegen jullie zegt: roken is slecht, doe het absoluut nooit te nimmer (om maar een voorbeeld te nemen).
Worden jullie dan niet júist nieuwsgierig? Ik had in ieder geval altijd steerk de neiging bij het vak verzorging op school, om alles gewoon eens uit te proberen, puuur omdat er júist wordt gezegd dat het zo slecht is. Gaat het dan niet kriebelen bij jullie?

Als mensen zeggen dat iets slecht is niet, als mensen zeggen dat iets heel vies is wel.. 'Iewhl dat en dat drankje is ZO goor'. Vervolgens drink ik het en vind ik het wel lekker :) Ook met koffie.. Iedereen zei iewhl koffie, toen ging ik het drinken en nu drink ik redelijk veel koffie :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:59

Tallie1979 schreef:
Giolli schreef:

Wees er maar trots op ;)

Doe ik! :j Ik ben geen vervelende puber. ;) Daar ben ik trots op ja! :j
Ik kan heel goed met mijn moeder praten als het nodig is, over alles :)
Maar dat neemt niet weg dat ik zo mijn eigen behoefte's heb.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:00

Tallie1979 schreef:
silfie35 schreef:

Ah, nog een 17 jarige die denkt de wijsheid in pacht te hebben. ;) Hoe lossen jouw ouders het op dan?

Áh, nog een ouder die denkt dat pubers altijd vervelend, krengerig en eigenwillig zijn :=
Tuurlijk zijn we dat, Maar er zijn zat ouders die er wel goed mee om kunnen gaan hoor, zonder hun "oh zo vreselijke rot puber" in de weg te zitten :=