I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:52

Ik heb een idee haha
Ik kan hem wel vlak voor ik mila de fles geef wat potloden en een papiertje geven.. dat hij dan op die momenten mag kleuren? dan is dat zijn kleurmomentje ofzo.. want dat vind hij geweldig!

trustHim

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:56

Dat is een goed idee.

Charis_xX

Je kunt het op zijn minst eens proberen, natuurlijk!

oOoKellyoOo

dat kun je zeker doen, maar begin je wel in de tussentijd maar al wat nieuws te bedenken dat is allemaal maar voor korte duur.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:57

die van mijheefd al zoveel gekleurd rond sinterklaas tijd, dat hij nu de potloden doormidden breekt en de vilstiften kapot duwt en hij is PAS 3 jaar

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 20:59

haha jah hij is overal na een week wel weer op uitgekeken natuurlijk.. maargoed we moeten ergens beginnen he :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 20:59

Nee.. straks in bad is nog te ver weg in de tijd,... dus gewoon het laten bij we gaan nu eten en jij gaat dus nu op je stoel zitten.
Er is zelfs wel een theorie die vind dat je alles stap voor stap moet doen bij deze leeftijd. Dus niet we gaan naar bed en daar dan alle handelingen in die voor het naar bed gaan zijn. Maar we gaan naar boven, je gaat je pyjama aantrekken, we gaan je tandjes poetsen etc. Dan wordt het duidelijk voor ze wat er in het nu gebeurt. Peuters hebben nog niet echt een goed gevoel voor tijd ;)

Stiften en potloden zijn ook niet echt geschikt voor peuters... maar lekkere wat dikkere krijtjes zijn er ook te vinden die zijn wat makkelijker te hanteren. Kan hij ook mee kleuren

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:01

en in de vragende vorm helpt ook niet :)

we gaan nu.......... werkt beter dan zullen we nu?

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:01

idd, ook niet onbelangrijk het WE gaan nu, ipv Je gaat nu

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:02

Oh hij kleurt altijd met potloodjes, van die kleine, de helft kleiner als normale.. en houdt het ook netjes op t papiertje! Alleen ik zie t nu alweer aankomen, dat ik dan weer mee moet gaan doen, want als hij gaat kleuren is het meteen MAMA! Auto teke!

Kiwiko: die wist ik, nooit een peuter teveel keuze geven, We gaan nu, en niet gaan we nu?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:04

Op een vraag kan je nee antwoorden :D :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:05

haha dat kan Hij ook wel op we gaan nu eten hoor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:09

Elma_ schreef:
Shanna: weetje waar ik ook bang van ben, dat hij zn buggy als negatief iets gaat zien! net als mensen die hun kind dan voor straf naar bed sturen, die worden bang van t bed want ja dat is straf! ik wi l niet dat hij de buggy of eetstoel gaat zien als straf dan kan ik nooit meer fatsoenlijk met de buggy met hem weg omdat hij dr een hekel aan heeft!

Ja dat begrijp ik, je zou natuurlijk een speciale strafbuggy/ stoel neer kunnen zetten, een andere als waarmee je leuke dingen gaat doen. Is een extra box anders geen optie? Of heb je daar geen ruimte voor..? Of misschien jou slaapkamer? Staat daar veel in waarmee hij schade kan aanrichten? Of kan hij maximaal de dekens en kussens op de grond gooien..?

Ik kan me nog wel herrinneren, toen mijn ouders mij vroeger een keertje enorm zat waren hebben ze me gewoon buiten in de tuin gezet ''ga maar even afkoelen!'' zeiden ze. En ik kon doen en schreeuwen wat ik wou, ze negeerden me compleet. Pas toen ik het allemaal had opgegeven en gewoon boos ging zitten zitten kwamen ze vragen of ik weer lief was, en toen mocht ik weer naar binnen. Half uur later zat ik toch weer vrolijk in de tuin te spelen en toen was ik wel braaf dus kreeg ik wel aandacht en mocht ik wel naar binnen. Ik heb de tuin nooit echt als een strafplek ervaren, maar het werkte wel!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:10

Elma_ schreef:
Ik heb een idee haha
Ik kan hem wel vlak voor ik mila de fles geef wat potloden en een papiertje geven.. dat hij dan op die momenten mag kleuren? dan is dat zijn kleurmomentje ofzo.. want dat vind hij geweldig!

Precies!! :)
Het is mogelijk leuk te houden door wat afwisseling; dan zelf tekenen/kleuren, dan eens een leuke kleurplaat, dan eens iets knutselen? (Aangepast op de leeftijd... ik weet niet of driejarigen al kunnen prikken? Of een leuk toverkrasblok? Stickertjes plakken? Action heeft ook leuke, herbruikbare spelletjes met stickertjes enzo..)

Tipje; Mijn moeder kocht voor mij een kleurboek (Lion King en Bambi), maar kopieerde dan de kleurplaten voor me ipv. me in het boek te laten kleuren, zodat ik ze meermalen in kon kleuren. Op die manier kan je héél lang doen met een mooi kleurboek. :)
Laatst bijgewerkt door Nakisha op 10-03-10 21:12, in het totaal 3 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:10

vroegah.......... was er de kolenschuur :D :D :D

kennum ook nog wel ondanks dat wij geen kolen meer hadden :)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:12

Klei! Klei! Bot speelmesje erbij en een vorkje en knoeien maar!

Klinkt echt als jaloezie, kan het menneke ook weinig aan doen denk ik, gaat echt over, je moet hem wel bezig zien te houden. Ik weet hoe lastig het is. ALs mijn jongste lag te slapen ging ik met de babyfoon in de jaszak naar buiten met de oudste. TV is ook een goeie ;-) als noodverordening

Djulitaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:13

valine schreef:
en dit is nou precies de rede dat ik geen kids wil :D

Amen! :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:14

Elma_ schreef:
want als hij gaat kleuren is het meteen MAMA! Auto teke!

Nou als je dat al weet kan je wel aangeven dat je wil dat hij even gaat kleuren (of iets anders) en dat jij dan wat anders gaat doen en daarna naar zijn tekening komt kijken. Doe dit natuurlijk niet alleen wanneer je wat met Mila moet doen... anders is het misschien meteen uit met de pret ;)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:15

Shanna: nee eigenlijk heb ik geen time-out ruimte waar hij niet aan het slopen kan.. Hij moet gewoon op die stoel blijven zitten.. een extra box word m niet.. deze past en dan is het hok VOL haha!

Nakisha; ik ga van de week als ik in de stad ben even kijken naar een leuk doe afleid- dingetje voor hem.. Prikken is geen goed idee met die veels te grijpgrage handjes van hem :n maar er is vast wel iets leuks voor zijn leeftijd :j

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:15

(Oh, een leuke puzzel, kleuren met krijtjes ipv. potloden en stiften, samen koekjes bakken en dan mag hij alléén die koekjes versieren, straks rond pasen eitjes verven... een keer vingerverven, lekker laten kliederen... Ook allemaal leuke bezigheidjes...)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:16

Wowamigo: tv kijken doet ie niet, houdt ie sowieso geen 2 minutn vol, de drentelkont :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:17

Klei kan ook prima zonder mes en vorkje... goed voor motoriek. In de kleuterklas zie je sommige echt dagen achterelkaar beetje kleien.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 21:19

Genoeg opties lijkt me zo.... T lijkt mij maar mooi tijd voor de zomer, met zn auto door de tuin racen, stoepkrijten, schommelen, in de zandbak of badje.. kijk dr nu al naar uit :P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:22

Ik denk dat er wel meer uitkijken naar lekker naar buiten gaan :) hmm... zomer

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:27

ik gebruik de kinderstoel ook wel eens als straf/timeout plek, wel zet ik hem dan op een andere plek (waar ze nergens bij kunnen) ze er op dat moment inkrijgen is een crime voor andere gelegenheden geen probleem