Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:38

Nou ik ga mn rijbewijs aanvragen :D :wave:

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:40

-
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 03-03-10 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:50

Overigens ben ik ook vrij "laat" pas de snelweg op gegaan. Mijn instructeur vindt het belangrijker om veel te oefenen op lastige straatjes enzo, omdat dat moeilijker is. Na een tijdje deden we wel af en toe een stukje snelweg en de laatste paar lessen toevallig vrij veel. Vorige les zei hij: "met de snelweg heb je niet zoveel moeite meer he?" heb maar geantwoord dat ik inhalen nog wel lastig vind, en dat is ook zo. Moet nog iets sneller uit mezelf gaan inhalen en goed opletten als de maximum snelheid verandert dat ik (zo mogelijk) dan ook de nieuwe maximum snelheid ga rijden. En ik ben vaak "bang" dat we er ineens vanaf moeten en dat ik dan niet meer terug naar rechts kan komen :+ maar aan de andere kant gaf hij vorige keer wel een keer aan dat ik beter niet meer in kon gaan halen omdat we er bijna af moesten.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:27

Hoi

iedereen die vandaag moet succes!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:30

:wave:
Las iets over Uggs, ik durf er ook niet mee te rijden. Ben bang dat ze te los aan m'n voeten zitten.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:32

ik heb der 1 keer mee gereden toen ik ze net had.. toen zaten ze nog vast om mn voeten
nu zijn ze iets "plat"gelopen

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:54

jeeeej!!! ik mag mijn praktijk aan gaan vragen!!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:36

Ik heb m'n theorie *\o/*
Verkeersregels & inzicht: 37/40 goed
Gevaarherkenning: 17/25 goed

*stuitert

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:40

goeeed gedaan!
gefeliciteerd :D

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:42

Gefeliciteerd Paulien, superrrr goed! :D

Mijn rijles ging lekker, ik had een snelweg-lesje, ik vind invoegen namelijk vaak nog best moeilijk.
Op het begin reed ik nogal hard en keek ik niet goed (nog niet op de snelweg) maar aan het eind van de les had ik het helemaal onder de knie en ging het super! :D

Volgende week laatste les. :=

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:43

Fijn dat het zo lekker ging :D

Vind invoegen altijd wel makkelijk :j

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:57

Ik nu ook, maar ik keek altijd, zette mijn richting aan waardoor ik het opgejaagde gevoel kreeg dat ik wel moest gaan, waardoor het niet lukte. :')

Maar sinds vandaag heb ik eindelijk door dat ik toch echt even eerst moet kijken, dan beslissen en dan pas handelen. :+ Kom ik ook wat laat achter, aangezien ik mijn TTT al heb gehaald en over 2 weken op mag haha. Maar in de les ging het altijd best goed, maar ik wilde het gewoon helemaal goed doen zodat het er echt in zat!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:02

Plien en elmira gefeliciteerd :)

Mowoah en Stephanie, welke datum moet je afrijden? Ik moet ook 2 wk (en 2 dagen :P) En patricia ook al zie ik!

Het inhalen vind ik niet heel moeilijk, meer t invoegen. Het op tijd bepalen voor welke auto ik ga invoegen... Mijn probleem is t vooruit kijken.... En ik moet iets rustiger een kruising over... Maar volgende week nog 2 uurtjes les, week erna nog 2 uurtjes en dan afrijden. En anders plak ik er nog wel ergens 2 uurtjes bij, als t nog niet goed gaat... Want wil wel slagen... ;)

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:09

gefeliciteerd!!!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:19

Gefeliciteerd Plien! :D

Ik heb net voor het eerst op de snelweg gereden! *\o/* Was echt leuk! :D Les ging verder ook goed. Weer aantal bijzondere verrichtingen geoefend.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:20

Gefeliciteerd! :D

Ik had net ook weer rijles. Ging in het begin best goed maar later ging er weer van alles fout :(

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:20

Mandyy schreef:
Gefeliciteerd Plien! :D

Ik heb net voor het eerst op de snelweg gereden! *\o/* Was echt leuk! :D Les ging verder ook goed. Weer aantal bijzondere verrichtingen geoefend.

Snelweg is mooi he :D lekker gassen, mooi inhalen

Fijn dat het goed ging!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:22

Ik moet 17 maart, Patricia ook weet ik toevallig. :)

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou met het invoegen, daarom heb ik vandaag ook een snelweg-les gehad. Heb in totaal 110 kilometer gemaakt vandaag, echt veel he. :oo
Ik heb wel een tip, kijk vooral ook veel in je binnenspiegel wanneer je wilt invoegen (als je al op de strook zit). Dan zie je alle rijstroken die achter je zitten en kun je gemakkelijk bepalen of je al kunt invoegen of niet.
Ik keek namelijk altijd met mijn buitenspiegel (de linker) en dan vergiste ik me wel eens in de afstand waarmee een auto achter me zat, waardoor ik twee keer iemand heb gedwongen naar de linker rijstrook te gaan, oeps. :=

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:27

_Lindsey schreef:

Fijn dat het goed ging!

Ja, ben er heel blij om. Had gister echt een dipje. Weer geen zin om te lessen en doodzenuwachtig.
Vroeg me echt af waar ik het voor deed.. Als je met zo veel tegen zin lest, moet je er dan wel mee doorgaan?
Maar vandaag ging het echt goed! :D Heb het er net wel nog even met m'n instructeur over gehad.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:27

Tja, invoegen blijft soms gewoon lastig vrees ik :+

Veranderen jullie van baan om iemand in te laten voegen? Ik moet dat alleen doen als het een vrachtwagen is, dat gebeurde vandaag voor het eerst (2 nog wel) en deed ik ook een beetje te laat :o

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:28

Pluutje schreef:
Tja, invoegen blijft soms gewoon lastig vrees ik :+

Veranderen jullie van baan om iemand in te laten voegen? Ik moet dat alleen doen als het een vrachtwagen is, dat gebeurde vandaag voor het eerst (2 nog wel) en deed ik ook een beetje te laat :o

Ik moest dat net ook toen er een vrachtwagen kwam.

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:29

wanneer het krap voor een ander wordt, ga ik inderdaad een rijstrook opzij

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:32

Ik ook, of wanneer er niemand dicht achter me rijdt laat ik het gas even los, of ik geef gas bij wanneer er voor mij niemand rijdt!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:32

Mandyy schreef:
_Lindsey schreef:

Fijn dat het goed ging!

Ja, ben er heel blij om. Had gister echt een dipje. Weer geen zin om te lessen en doodzenuwachtig.
Vroeg me echt af waar ik het voor deed.. Als je met zo veel tegen zin lest, moet je er dan wel mee doorgaan?
Maar vandaag ging het echt goed! :D Heb het er net wel nog even met m'n instructeur over gehad.

Vervelend zeg :(:) Ik heb helaas vaak hetzelfde... Ik houd maar in gedachte dat het ook zonde is om nu te stoppen en hoe fijn het zou zijn als ik mijn rijbewijs heb. Maar gisteren had ik het er nog met een collegatje over, zij heeft meer dan 60 lessen gehad (soms ook meer dan een uur, 2de examen geslaagd). Dat is toch wel een beetje een schrikbeeld voor mij (zeker nu de lessen uit mijn pakket op zijn en ik dus elke les moet betalen :+ ). Wat zei je instructeur erover? Wel fijn dat erover hebt kunnen praten!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:34

Mowoah schreef:
Ik ook, of wanneer er niemand dicht achter me rijdt laat ik het gas even los, of ik geef gas bij wanneer er voor mij niemand rijdt!

Ja, gas bij of los doe ik inderdaad meestal ook wel. Voor een personenauto hoef (mag??) ik in principe niet van baan te wisselen, maar die neiging heb ik vaak wel.