Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:17

Ik ben te jaloers voor een open relatie en mijn man ook. Als een koppel 50 jaar trouw en blij kan zijn aan/met elkaar, waarom tussendoor dan op 101 mensen hoppen?

Vriendin van me heeft een open relatie en ik vind het schitterend dat zij daar beide blij mee zijn, maar het zou niets voor mij zijn! Dan zou ik kapot gaan van jaloezie...

Als mijn man het ooit komt vragen, zou ik niet heel lang meer met hem samenzijn omdat ik weet dat ik gebukt zou gaan onder de vraag van 'heeft hij niet genoeg met mij, houdt hij niet genoeg van mij...'.

Nee dank u ;)

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:19

Ik zou het best een mee willen maken, een open relatie.
Het lijkt mij dus best leuk, maar je moet elkaar wel vertrouwen en duidelijke afspraken maken. Wel vind ik dat je niet iedere week met iemand ander je bed in te duiken, maar eens in de paar maand lijkt me best spannend.
Ook duidelijk afspreken wanneer je er mee op wilt houden, het ook echt op moet houden. Ik kan me voorstellen dat je 25 bent en aan kinderen zit te denk dat je liever niet meer wil dat je vriend met iemand anders onder de lakens zit.
Maar helaas, mijn vriend is daar veel te bang en te jarloers voor denk ik. Wat ik natuurlijk ook wel begrijp. ;)
Ik zit al 2 jaar aan dezelfde vriend waar ik heel gelukkig mee ben, maar ik denk ook altijd; Ik ben nog jong, ik moet vanalles proberen!

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:24

Citaat:
En wat seks betreft; natuurlijk is dat mooier met iemand van wie je houdt, maar ook dat kan gaan vervelen toch?

Precieeeeeeeees ! En om het een beetje spannend te houden, rij je gewoon even over iemand anders heen. :)
Misschien leer je er ook nog wat van!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:28

mijn grote liefde vertelde altijd dat hij in relatie's de vrouwen pijn deed, dit omdat hij niet monogaam was, ondanks dat hij ze echt niet kwijt wou.. Ik heb mn oog op hem laten vallen en hem genomen zoals hij is.
Oke ook ik vind het pijnlijk soms als hij het met een ander zou doen, meer omdat ik zelf ook wel onzeker ben lichamelijk maar ik zou indien hij eerlijk is het geen rede vinden hem de deur te wijzen, liegen echter en dus bewust geplant hebben vreemd te gaan is een totaal ander iets. Ik ben van mening dat het altijd eens kan gebeuren, en wij mensen grotendeels niet monogaam horen te zijn...Hoe goed je relatie ook is het kan altijd gebeuren na de verliefdheid dan wel.

Mn ex en ik hadden onze ups en downs en raar genoeg is hij geen 1 x vreemd gegaan, waarom niet? misschien omdat ik hem gewoon accepteerde.
Het enige dat hij gedaan heeft is na een flinke ruzie voor mn neus met een meid gezoent (hier was ik wel boos over) en hij had een meisje waar hij helemaal weg van geweest was (waar ik mee bevriend ben geraakt) en haar heeft hij wel eens gezoent ofzo..maar ach ik ging erna met hem mee naar huis.
Mensen snapte het wel eens niet en kwamen naar me toe, Ja hij zit met andere meisjes te flirten, hij had toch wat met jou?
ja en was mn antwoord altijd, laat hem lekker zn ding doen doe ik toch ook?! onze relatie is ingewikkelt maar nog nooit ben ik zo een geweest met iemand, dus ik was niet bang. Hij had bindingsangst/verlatingsangst EN faalangst tja leuke combo ;) je kreeg dus soms dat hij de ene dag zei dat hij van me begon te houden maar dit niet wou omdat hij voor 300% vrijgezel wou zijn, hij erna niet van me af kon blijven en we een onwijs verliefd stelletje waren en de dag erna draaide hij totaal om en wees me de deur, het werd hem dan gewoon teveel.
Ik ging weg en OF belde hem in de avond of zag hem in de avond en tja dan kwam hij weer terug gekropen, ook dit leerde ik accepteren, en het deed me dus ook niet zoveel meer omdat ik wist dat het zn angsten waren die even de overhand hadden. Ach ja...ook ik ben niet perfect!

Ik ga in eerste instantie geen relatie aan met het idee dat we gewoon vreemdgaan! Ook ik vind het fijn als een man alleen dat wilt delen met mij, maar ik ben realistisch en weet dat het altijd kan voorkomen dat men eens een slippertje maakt. Ook ik heb al open relatie's gehad in de zin van wel samen zijn maar ook weer niet. je zag elkaar op regelmatige basis, sliep er en deelde een bed samen, toch hadden we geen vaste relatie, eventueel kon dit wel groeien.

het overkomt je gewoon :) punt van mij en mn ex is nu dat we nog steeds zielsveel van elkaar houden maar het door zn angsten gewoon even niet te doen was, hij had teveel dat hij eerst eens in zn leven op orde moest hebben, tja ik kom ook aanwandelen nadat hij net 3 weken weer alleen was van een relatie waar hij ook mee samen gewoont heeft (echter ging dit niet goed en ze zijn weer apart gaan wonen en wel samen gebleven toen dr tijd)
Ik was er ongeveer elke dag, ik woonde er zowat zonder dat we het benoemde... we stoorde ons zelde of nooit aan elkaar, als er een "soulmate" of "ware" bestaat is hij dat gewoon, al ben ik van mening dat er meerdere bestaan

Miracle_

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:42

Ik lees al een tijdje mee, maar wil toch wel eens reageren.

Finstar1991 schreef:
Nee.
1. Wij zijn beide vreselijk jaloers.
2. Als je echt van elkaar houd ga je alleen voor elkaar, en hoef je met geen ander het bed te delen.
3. Ik wil ook alleen maar mijn lieve vriendje :)

Hier ben ik het mee eens. Ik ben véél te jaloers daarvoor. En ik heb totaal geen behoefte aan een ander.
Heb wel respect voor de mensen die het wel kunnen. Ik begrijp alleen niet waarom je dan een relatie begint als je toch niet monogaam kan/wil zijn. Blijf dan gewoon lekker vrijgezel, dan kan je doen en laten wat je wil..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:44

Miracle_ schreef:
Hier ben ik het mee eens. Ik ben véél te jaloers daarvoor. En ik heb totaal geen behoefte aan een ander.
Heb wel respect voor de mensen die het wel kunnen. Ik begrijp alleen niet waarom je dan een relatie begint als je toch niet monogaam kan/wil zijn. Blijf dan gewoon lekker vrijgezel, dan kan je doen en laten wat je wil..

Dus behalve de exclusieve sex is er niks meer dat jouw interreseert aan een relatie? Want anders kan je evengoed vrijgezel blijven natuurlijk...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:45

Miracle_ schreef:

Misschien omdat een relatie doorgaans op méér dan alleen seks gebaseerd is?

[Edit] Ik zie dat BraveSpots hetzelfde bedoelt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:46

open relatie zou niet voor mij zijn weggelegd. Althans dat zeg ik nu. wie weet wat ik zeg na +/- 10 jaar relatie.

Maar nu denk ik van, als je nog andere mensen nodig hebt voor seks etc. dan is de seks met je partner dus nietgoed/saai oid? want dan zoek je de 'spanning' ergens anders. Dan denk ik probeer dan je eigen 'seks' naar een spannender niveau op te krikken.

Misschien een beetje gek, maar voor een open relatie.. dus dingen die buiten je relatie om gebeuren. Ben ik op tegen, maar voor een extra persoon IN de relatie, daar sta ik dan wel een stuk opener voor. Want dan kan ik tenminste zelf nog een 'oogje in het zeil houden' :Y)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:47

Miracle_, je begint een relatie omdat je dan wel verliefd ben en op lange termijn van elkaar houdt, je bent emotioneel gezien gewoon aan 1 persoon verbonden en vindt daar je rust, genegenheid, geborgenheid, liefde enz. het kan alleen zijn dat je seksueel met andere deelt, en dit betekend niet zoals meerdere zeggen dat je dan op 101 andere aan het hoppen ben (quote even chipieke ;) ) maar dat het voor zou kunnen komen dat je 1 of misschien meerdere keren met een ander het bed deelt omdat je hier meer voor open staat dan iemand die kiest voor een 'volledig' monogame relatie

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:49

en als je vrijgezel bent, mis je toch de emotionele kwaliteiten van een relatie...wat ik dus wil zeggen is dat als je geen monogame relatie wil niet betekent dat je er op los wil..uhm netjes gezegd, vrijen ;)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:50

Nee ik zou het niet kunnen met zo'n relatie. Ik vind toch dat seks gedeelt moet worden met je liefde en niet met 2 mensen. Daar vind ik het té intiem voor, wat dat betreft ben ik ook meer van een ouderwetse relatie. Voor mij dus geen open relatie

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:51

Maartje1990 schreef:
open relatie zou niet voor mij zijn weggelegd. Althans dat zeg ik nu. wie weet wat ik zeg na +/- 10 jaar relatie.

Maar nu denk ik van, als je nog andere mensen nodig hebt voor seks etc. dan is de seks met je partner dus nietgoed/saai oid? want dan zoek je de 'spanning' ergens anders. Dan denk ik probeer dan je eigen 'seks' naar een spannender niveau op te krikken.

Misschien een beetje gek, maar voor een open relatie.. dus dingen die buiten je relatie om gebeuren. Ben ik op tegen, maar voor een extra persoon IN de relatie, daar sta ik dan wel een stuk opener voor. Want dan kan ik tenminste zelf nog een 'oogje in het zeil houden' :Y)

Het hoeft niet te betekenen dat de seks niet goed of saai is, geloof me!!
Het betekent gewoon dat je open staat voor andere ervaringen vwb seks.
Je seks leven kan heel spannend zijn maar als je geen monogame relatie hebt kan je gewoon een keer met een ander in bed belanden door bv een bepaalde chemie

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:56

klopt, de mens is waarschijnlijk van nature polygaam (maar niet 100%). Mannetjes hebben niet voor niets een groter libido. Een succesvol mannetje kan met gemak meerdere vrouwtjes tevreden houden.

Maar het helpt voor de monogamie ook niet dat we zo oud worden. Tot de industriele revolutie werden we maar gemiddeld zo'n 30 a 35. Dan zou het leven tamelijk standaard zijn: studie, werk, relatie, kindjes krijgen, kindjes opvoeden en dan is het alweer tijd voor het regelen van de begrafenis.

Maarja, nu worden we twee tot drie keer zo oud. De meeste mensen zijn tegenwoordig dan ook serieel monogaam. Als de verliefdheid over gaat denken ze dat dit niet 'de ware'' was en gaan ze uit elkaar. Schijnbaar zijn er echt mensen die denken dat de verliefdheid, kriebels en zin in sex bij 'de echte ware' nooit over gaan. Terwijl de praktijk uitwijst dat de hoeveelheid sex meer afhangt van de duur van de relatie dan van de leeftijd van de mensen in de relatie. Ik geloof niet in aanhoudende kriebels maar ben wel een romanticus, dwz dat ik geloof in een sprookjeshuwelijk en voor altijd bij juist déze man wil blijven. Zolang mijn prins mij de belangrijkste vrouw vindt zou ik hem echt niet de deur uit gooien zodra hij een keertje buiten de deur gesnackt heeft. Ik weet wat ik waard ben en ben niet bepaald onzeker dus ik zie hem nog niet zo snel een ander leuker vinden voor altijd.

En duh, natuurlijk duiken niet alle mensen met een open relatie met iedereen het nest in. Open betekent voor mij dat er bepaalde opties open blijven. Dat een opwindend avontuurtje geen taboe is. En ik wil er ook best bij verklappen dat een avontuurtje waar geen taboe op rust vanzelf al heel wat minder aantrekkelijk is (-;

Ik hoop dan ook dat iedereen met een partner vooral met die partner blijft praten.. dat is heel belangrijk volgens mij. Mensen veranderen namelijk. Blijf vooral je best doen voor elkaar. Als je verliefd bent en elke dag sex hebt is het logisch en gezond dat je oprecht gelooft in eeuwige trouw. Als je na drie kinderen, 1000 kapperbeurten waar het lange haar langzamerhand kort (of vol haar langzamerhand kaal) werd, 30 kilo lichaamsvet, en 2000 potjes sex nog steeds oprechte interesse hebt in elkaar, dát is pas knap.

Maar als je na die 25 jaar nog gelooft dat je partner het écht alleen maar met jou wil doen en onpasselijk of misselijk wordt van de gedachte aan sex met een strak jong iemand en immuun is voor de avances van geinteresseerde anderen, dan ben je mijns inziens toch ietwat naief.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:57

Oke dan snap ik jullie argumenten ook! Was ook mijn mening, maar ik begrijp wel wat jullie bedoelen. Ikzelf zou het alleen nooit kunnen. En ikzelf zou dan ook geen relatie beginnen, of beëindigen voordat ik met een ander iets zou doen.
Ik begrijp dan wel dat vrijgezel zijn veel anders is, omdat je toch de warmte en emoties ed. mist.. Maar ik vind de 3 belangrijkste punten van een relatie toch wel vertrouwen, monogamie, en respect.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:01

BraveSpots schreef:
Miracle_ schreef:

Dus behalve de exclusieve sex is er niks meer dat jouw interreseert aan een relatie? Want anders kan je evengoed vrijgezel blijven natuurlijk...

Nee, denk niet dat dat de insteek is. Jaloezie is een emotie. En die exclusieve seks waar je t over hebt is niet het enige waar een relatie op gebaseerd is. Althans, mijn relatie niet. Ik zou mijn emoties/jaloezie bijv. niet kunnen loskoppelen van de daad an sich, dus ik zou altijd het idee hebben dat ik niet alleen maar mijn genoegen zou doen aan het lijf van een ander. Ik zou zelf het idee hebben dat ik mijn vent ook in het vertrouwen bedroog. Maar wat mij betreft beslist iedereen het voor zichzelf. Als jij en je partner het allebei prima vinden, is er geen probleem denk ik.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:02

Kan ik heel goed begrijpen hoor miracle!
Zou het alleen vervelend vinden als mensen gelijk denken dat "on-monogame" mensen om het maar even zo te noemen, alleen maar rondsletten en geen gevoel hebben! Want zo zit het niet :n
En vertrouwen en respect heb je ook in een relatie zonder monogamie ;)

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:06

wat ik verbazend vind na het lezen van alle reacties dat er vanuit de man wordt gekeken.
Reacties als: ik ben vreselijk jaloers, kan het me niet voorstellen dat hij in bed ligt met een ander...

Ooit bij iemand opgekomen dat een vrouw misschien voorstander van de open relatie is, dat zij wel eens een andere man wil...en hoe een man dat zou accepteren? ben wel benieuwd naar mannelijke bokkers en hoe zij er over denken...

verder vind ik de zin: een mens is niet geboren om monogaam te zijn, beetje kort door de bocht...
niet wetenschappelijk bewezen en je kan niet voor iedereen spreken of in een ieders hoofd kijken (zou soms wel fijn zijn) :+

Verder ben ik van mening dat veel mensen pas aan een open relatie beginnen als het einde van de 'standaard' relatie in zicht is...redmiddelen die soms helpen maar vaker verkeerd uitpakken. Toch begrijp ik dat er stellen zijn die zo lang en gelukkig kunnen leven in een 'open' relatie (deze kijken in mijn ogen niet kritisch naar wat ze hebben of zouden kunnen hebben, misschien gemakszucht?)

Waarschijnlijk komt men toch ooit z'n andere ware tegen...en ja, daar lopen er echt wel meer van rond
Laatst bijgewerkt door magicunicorn op 21-01-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:08

Ik vraag me af waarom het zo'n probleem is om iets wat je in je relatie mist 'daarbuiten' te halen.

Ik kan me niet voorstellen dat je in een relatie beide partners 100% overeenkomen in hun behoeften, wensen en interesses. Of dat nou seks betreft of andere zaken. Of is het toch anders als het gaat om 'oppervlakkige' dingen zoals sport en vakanties? Hoewel ik toch best wat mensen ken die van mening zijn dat op vakantie gaan iets is wat je uitsluitend met je partner doet en niet met een ander.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:14

Nou spreek ik voor mezelf maar:
Magicunicorn, ben het niet met je eens vwb het beginnen van een open relatie als de 'standaard' relatie aan z'n eind dreigt te komen, ik heb het nog nooit op deze manier gezien! Denk dat het gewoon persoonlijke voorkeur is, je bent zo of je bent niet zo, kom ik gelijk op Karin, (en nog voor Magicunicorn) een open relatie begin je niet (per se) omdat je iets mist! Dat zou in mijn ogen ook een heeele verkeerde reden zijn om aan zoiets te beginnen! Je hebt namelijk veel begrip, vertrouwen, respect enz nodig om het 'aan te kunnen', klinkt ff zwaarder dan het is, maar als je zoiets doet om het maar te redden of om een leegte te vullen ben je (meestal) gedoemt te mislukken in de relatie.
Zoiets kun je alleen doen als je juist emotioneel gezien, helemal op 1 lijn zit...

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:14

Nogmaals...om problemen te voorkomen...
Ik spreek voor mezelf :)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:15

ik vind trouwens wel dat dit 1 van de betere discussie's is hier op bokt, Gaat dr heel netjes aan toe!
_/-\o_

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:16

Heeelemaal mee eens SamSter!
Verbaasde me eerlijk gezegd een beetje :o

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:20

Vesceron schreef:
Heeelemaal mee eens SamSter!
Verbaasde me eerlijk gezegd een beetje :o

mij ook helemaal omdat het voor sommige misschien wel een pijnlijk punt is..
Maar k zit nog steeds met mn vraag : voor de mensen die een open relatie hebben, Denken jullie nou nooit eens als je ventje bij je in bed ligt dat hij zo ook lag bij een ander, of als je zelf sex met hem heb van dit deed hij ook bij een ander?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:21

magicunicorn schreef:
wat ik verbazend vind na het lezen van alle reacties dat er vanuit de man wordt gekeken.
Reacties als: ik ben vreselijk jaloers, kan het me niet voorstellen dat hij in bed ligt met een ander...

Ooit bij iemand opgekomen dat een vrouw misschien voorstander van de open relatie is, dat zij wel eens een andere man wil...en hoe een man dat zou accepteren? ben wel benieuwd naar mannelijke bokkers en hoe zij er over denken...

verder vind ik de zin: een mens is niet geboren om monogaam te zijn, beetje kort door de bocht...
niet wetenschappelijk bewezen en je kan niet voor iedereen spreken of in een ieders hoofd kijken (zou soms wel fijn zijn) :+

Verder ben ik van mening dat veel mensen pas aan een open relatie beginnen als het einde van de 'standaard' relatie in zicht is...redmiddelen die soms helpen maar vaker verkeerd uitpakken. Toch begrijp ik dat er stellen zijn die zo lang en gelukkig kunnen leven in een 'open' relatie (deze kijken in mijn ogen niet kritisch naar wat ze hebben of zouden kunnen hebben, misschien gemakszucht?)

Waarschijnlijk komt men toch ooit z'n andere ware tegen...en ja, daar lopen er echt wel meer van rond

mag ik ook reageren op dat mannen gedeelte? ik heb namelijk een vriendin :Y) maar ik moet er dus ook niet aan denken dat ZIJ bij iemand anders 't bed in kruipt... dan kruipt die iemand anders maar samen met ons in bed.... ja heel raar, maar dat vind ik minder erg. Niet dat ik zo.. into dat soort dingen ben :') maargoed :Y)

maar 't lijkt me niet dat je een open relatie als een redmiddel van je relatie moet zien. Want daar is het ook weer niet voor lijkt me. Dan heb ik iets van, doe 't, of doe 't niet.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:23

Een open relatie zou voor mij niet werken. Zou er niet tegen kunnen denk ik. Mijn vriend denkt er gelukkig hetzelfde over dus daar hoef ik gelukkig niet verder over na te denken.

Vind het ook knap van anderen als ze iets anders willen dan wat normaal gevonden wordt, maar ik zou me er niet fijn bij voelen.