werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:49

Ja dat heb ik dus ook. En ook al zijn we te ziek om bijpassend werk te vinden (Ik heb cvs), wilt nog niet zeggen dat we de dagen makkelijk door kunnen komen :)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:51

Marilla schreef:
Ja dat heb ik dus ook. En ook al zijn we te ziek om bijpassend werk te vinden (Ik heb cvs), wilt nog niet zeggen dat we de dagen makkelijk door kunnen komen :)

Ooh jij cvs?
Daar wilde ze mij ook nog voor nakijken, maar ik heb het gelaten voor wat het was....

Fibromyalgie vind ik wel genoeg :Y)

Dan hoor jij zeker ook wel vaak, iedereen is wel een moe of heeft pijn >;)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:52

Nou mijn man raakte eind 2008 werkloos en hij ging direct solliciteren en was direct aangenomen dus wij dachten nou das makkelijk. Maar hij kreeg een paar dagen daarna een telefoontje dat het niet doorging door een banenstop door de crisis en zo ging dat een aantal sollicitaties precies hetzelfde. Maar uiteindelijk werd hij wel aangenomen en kon hij daadwerkelijk beginnen en hij had geluk het had geen week later moeten zijn want daar kwam ook gelijk een banenstop. Hij werkt er nu een jaar en elke dag is nog steeds de vraag of hij kan blijven wat voor veel stress zorgde in het begin maar ik heb me erbij neergelegd. Maar als hij er nu uit moet vraag ik me af hoe snel hij weer aan het werk raakt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:52

Nou, ik hoor vooral vaak 'Dan moet je maar vroeger naar bed gaan' :roll:

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:54

Marilla schreef:

Hahahaha ja....

Soms zijn mensen zo kortzichtig >;)

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:55

chocobroodje schreef:
Ik bok veel.

Maar niet achter je gaan staan dan!
Is vrijwilligers werk zolang niks voor je? Op een manege of iets

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:56

Marilla schreef:

Het is ook een stuk onwetendheid bij mensen. Ik dacht ook altijd zo, wat zeuren ze nou. Maar sinds ik heb gezien bij dierbaren waarbij je de ziekte niet kon zien maar wel aanwezig was, dat het zoveel doet met iemand. En dat ze wel willen maar niet kunnen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:03

nowornever schreef:
Marilla schreef:

Het is ook een stuk onwetendheid bij mensen. Ik dacht ook altijd zo, wat zeuren ze nou. Maar sinds ik heb gezien bij dierbaren waarbij je de ziekte niet kon zien maar wel aanwezig was, dat het zoveel doet met iemand. En dat ze wel willen maar niet kunnen.

Ja, daar heb je helemaal gelijk in. En daarom heb ik ook vaak moeite gehad met banen, want die bazen snapten niet waarom ik al zo snel moe was.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:07

Ik dacht toen ik dit topic zag he eens even kijken hoe anderen de dag doorkomen zonder werk in de hoop de gouden tip te vinden om aan een baan te komen. En nu lees ik over mensen die net zoals ik iets mankeren (fibromyalgie) en werkeloos thuis zitten. Ga van de week naar het uwv eens even kletsen over mijn toekomstig werk bestaan. Ben eigenlijk dierenarts maar dat gaat dus even niet lukken. GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR even wat agressie eruit. Lucht op.

En mijn dag kom ik door omdat ik een heeeeeel lief leuk paardje heb.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:11

De openingsvraag was: "hoe kom je de dag door?" en daar reageerde ik op.

Dus het leek mij niet zo relevant of dat je nu thuis zit door werkeloosheid, ziekte, zwangerschap of een combinatie van een of meerdere van die dingen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:31

Ik ben weer aan het werk sinds kort.
Aantal maanden thuis gezeten en nu kalm aan werk ik momenteel zo'n 12 uurtjes per week.
Aardig op weg dus als je er 20 werkt.

Maar het is saai, heel saai de hele dag thuis zitten.
Ik heb ook geen rijbewijs dus dan zit je al gauw vast.

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:33

Ik kwam per ongeluk in dit topic terecht, wil iedereen veel sterkte ( is dat het goede woord) wensen. Als iemand zin heeft in een werkvakantie, kom maar op woon op een boerderij in duitsland met 6 paarden, dus genoeg te doen.... op het moment zitten we alleen met een pak sneeuw waardoor rijden niet mogelijk is.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:40

Bedoel je betaalt werk of vrijwilligers werk bikkellove?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:40

bikkellove schreef:
Ik kwam per ongeluk in dit topic terecht, wil iedereen veel sterkte ( is dat het goede woord) wensen. Als iemand zin heeft in een werkvakantie, kom maar op woon op een boerderij in duitsland met 6 paarden, dus genoeg te doen.... op het moment zitten we alleen met een pak sneeuw waardoor rijden niet mogelijk is.

Lijkt me geweldig........, maar ik mag vast niet van het uwv...

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:05

Shilady, een werkvakantie is helaas niet betaald, met 6 paarden ben ik niet zo rijk dat ik dat kan doen ha ha. Ik bedoelde meer voor wie er een week of meer eens uit wilt, en dan hier mee helpt. Is ook een hele mooie omgeving voor de natuurliefhebbers, en hebben ook 3 honden die graag mee gaan op een wandeling.

Lotus83, eigenlijk triest dat je je eigen leven niet meer zo kan indelen lijkt mij.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:07

bikkellove schreef:
Shilady, een werkvakantie is helaas niet betaald, met 6 paarden ben ik niet zo rijk dat ik dat kan doen ha ha. Ik bedoelde meer voor wie er een week of meer eens uit wilt, en dan hier mee helpt. Is ook een hele mooie omgeving voor de natuurliefhebbers, en hebben ook 3 honden die graag mee gaan op een wandeling.

Lotus83, eigenlijk triest dat je je eigen leven niet meer zo kan indelen lijkt mij.

Ik vind het vreselijk dat ik mijn werk niet meer kan doen.
Ik werkte op een gesloten afdeling in een verpleeghuis en ik ging bijna zingend naar mijn werk.....

Maar als ik groen licht zou krijgen van het uwv dan pb ik je misschien nog wel, want het lijkt me heerlijk!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:08

quarterH schreef:
ik moet dus echt schrijven op advertentie dan telt t pas... zo raar he dat het bij iedereen anders is

ik heb geen sollicitatieplicht

en bij iedereen is het denk ik anders omdat de situatie ook anders is ....(vermoed ik zo )

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:29

ikdoemaarwat schreef:
quarterH schreef:
ik moet dus echt schrijven op advertentie dan telt t pas... zo raar he dat het bij iedereen anders is

ik heb geen sollicitatieplicht

en bij iedereen is het denk ik anders omdat de situatie ook anders is ....(vermoed ik zo )

Mijn vriend moest er 4 per maand versturen, een kennis van zijn stiefpa 20 :?
Dus ja men baseerd het aantal sollicitatie's wel ergens op :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 02:25

Ik bedoelde niet dat mensen hier niet welkom zijn als ze en ziek en werkloos of en zwanger en werkloos zijn! Maar ik snap niet dat een aantal mensen hier posten terwijl ze bijv: 2 weken ziek zijn.... Dat is niet te vergelijken met werkloos zijn. Als je ziek bent of zwanger krijg je doorbetaald en kun je gewoon weer terug naar je baan. Dan ben je dus ook niet werkloos. Als je ziek of zwanger bent kun je ook werkloos zijn en dan is het logisch dat je in dit topic komt..

Maar waarom als je een week ziek bent?

Ik moet trouwens 6x per maand solliciteren heb ik gehoort maar ik denk dat ik morgen al een baan heb. Gewoon een simpel baantje, zwaar onder mijn niveau maar ach het brengt geld binnen en houdt me van de straat. Heb er echt geen zin in om geld van het UWV te moeten krijgen. Ik had 7-12 een uitkering aangevraagt en een werkcoach enzo. Nu was ik er gister en ze hadden de aanvraag van mijn uitkering niet eens binnen gekregen? Terwijl ik wel een bevestigingmail heb gehad en "mijn"werkcoach zat alleen maar in zichzelf te mompelen en met zijn collega's te praten. Hij zei alleen maar als je vragen hebt over werk of WW dan je die stellen, dan stel ik vraag en dan zegt hij: Daar kan ik geen uitspraken over doen...

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 09:52

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd. Iedereen mag posten op LZP, niet alleen de mensen die werkeloos thuis zitten. Dus er kan niet gezegd worden dat mensen die niet werkeloos thuiszitten, niet in dit topic mogen komen of hun mening mogen geven. Ook graag ontopic en met respect blijven reageren. Bedankt voor de medewerking.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:22

Vandaag heb ik genoeg te doen, maar ik heb eerst netjes het UWV gebeld. Beetje raar, ik ben dus een hele tijd ziek geweest en heb me maandag weer beter gemeld. Krijg ik gisteren keurig mijn ontslagbrief binnen. Dus ik bel vanochtend naar UWV, zegt die mevrouw dat ik niet meer ingeschreven sta en dat ik me opnieuw moet inschrijven. Balen! Ik vond het zo'n hel om vorige keer dat inschrijfding in te vullen, daar ben ik echt weet ik hoe lang mee bezig geweest! Daar word ik dus niet blij van. En laat het nou net zo zijn dat ik voor vandaag wel een boel dingen te doen heb. Zucht.... **schuift alle dingetjes om te doen maar gewoon door **. Straks heb ik het nog druk ook :')

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:24

nowornever: wat een lief berichtje :D soms heb ik idd wel zoiets van,zou het nog goedkomen?
ik heb in die 4 maanden 2 x een uitnodiging voor een gesprek gehad :oo
het is gewoon ook een rottijd om werk te vinden ....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 10:41

KoudbloedKim schreef:
Ooit eraan gedacht dat je ook én ziek én werkloos kunt zijn, zoals mij?

Idem hier...dat heb ik dus ook gehad.
En dan is het nog lastiger om weer aan het werk te komen. Als gezond persoon kun je je inzetten als vrijwilliger en dat kun je gewoon op je cv zetten. je toekomstige werkgever ziet dan in iedergeval dat ie met een persoon te maken heeft die niet achter de geraniums gaat zitten.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:36

bikkellove: als je in de buurt woonde was ik miss wel komen helpen :P maar dan niet als vakantie ganger... zou t niet aankunnen dan :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:25

Cowgirl schreef:
KoudbloedKim schreef:
Ooit eraan gedacht dat je ook én ziek én werkloos kunt zijn, zoals mij?

Idem hier...dat heb ik dus ook gehad.
En dan is het nog lastiger om weer aan het werk te komen. .

en dit heb ik dus ook straks.....

heb nog steeds lichamelijke klachten maar ook al had ik dit niet dat heb ik nog steeds de stempel :labiel

geen werkgever die mij wil hebben :\