Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:19

_nicolle_ schreef:
Babsiej schreef:
Heb de zondagskrant al binnen .... :roll:

Kan je die in dit geval niet gewoon op zondag lopen :+ En straks nog komen bietsen ook he, kaartje zat er niet bij :D

ik loop ook de zondagskrant, maar die was nou al binnen vanwege de feestdagen. Dat doen ze altijd met feestdagen, en op zondag krijg je van anderen weer het commentaar dat hij te laat is.. Ja dat is echt waar, als ik de zondagskrant op zondag bezorg is hij te laat. Gelukkig is zondagochtend de laatste keer dat ik de krant bezorg, werk nu als vakkenvuller :D Samen met een vriendin loop ik ook nog de westervoortpost en met zijn tweeen hebben we 387 euro opgehaald :) Veel mensen konden er wel om lachen, wij met kerstmuts op, en dan begon zij: 'de westervoorpost' ik: 'en de zondagskrant' samen: 'en wij! wensen u prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar! :D '
Tja en dat je ook salaris krijgt, dat klopt. Ik weet eigenlijk ook niet wie het heeft verzonnen.. :P

Dat ze hem al aan de bezorgers geven is best logisch die gaan ze niet op zondag rondbrengen bij iedereen. Ik vind echter dat de bezorgers ze gewoon voor 12 uur zondagmiddag moeten bezorgen. Toen ik ze zelf nog liep mocht het op zaterdag na winkelsluitingstijd of voor zondagmiddag 12 uur. Maar ja tegenwoordig zijn alle eisen teveel.. 1 van de redenen dus ook dat ik niets geef. :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:21

het is allemaal vrijblijvend, wat je geeft, en wat je krijgt.
Als gezinsactiviteit hebben we een wijk met 104 abonnees van een krant die 2x per week komt, dat combineren we met 2 folderwijken van 120 bussen, en een gratis weekblad, ook 120 bussen. In totaal over zo'n 20 km, door het "boer'nland".
Voldoende kaartjes dus om langs de huizen te gaan. Toen de kinderen nog jonger waren (tot 16 jaar ongeveer) gingen ze wel met de kaartjes langs de deuren en haalden pittig geld op. Nu doen we de kaartjes er gewoon bij. Er zijn een paar adressen die staan te wachten met een kerstkaart met geld er in. Er is een oudere dame die plakt een envelop met inhoud op de brievenbus en er zijn mensen die een aardigheidje aan huis komen brengen. En dat vinden we hartstikke leuk!! Misschien wel leuker dan de euro's die je krijgt als je aanbelt. Wat nu gebracht en gegeven wordt, daar is over nagedacht en dat wordt gegeven omdat ze waarderen dat je altijd, door weer en wind, er voor zorgt dat alles netjes in de bus komt.

De mensen die niets geven zijn er niets minder om. Groot voordeel van het zelf rondbrengen van alles wat er zo'n beetje in de brievenbus komt, is dat er bij ons niemand aan de deur staat met een kaartje!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:22

Bij ons bezorgen ze de folders áltijd te laat dus ik heb dat meisje niks gegeven :P. Blijkbaar verwachtte ze dat al want ze gaf me het kaartje en wist niet hoe snel ze weer weg moest lopen :D

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:23

Heb onze krantenjongen €4,- gegeven, vind ik netjes. Het is toch iets extra's voor de dames en heren en ze mogen blij zijn met wat ze krijgen, vind ik. Onze jongen is wel altijd netjes op tijd dus was wel een verdiende €4,-.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:29

Toen wij nog in het midden van het land woonde hadden we rond deze tijd altijd
een pot met kleingeld bij de deur staan.
Sinds we in Friesland wonen nooit meer iemand aan de deur gehad..
Hier doen ze er blijkbaar niet aan? Vond het altijd best leuk ;)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:39

Babsiej schreef:
Dat ze hem al aan de bezorgers geven is best logisch die gaan ze niet op zondag rondbrengen bij iedereen. Ik vind echter dat de bezorgers ze gewoon voor 12 uur zondagmiddag moeten bezorgen. Toen ik ze zelf nog liep mocht het op zaterdag na winkelsluitingstijd of voor zondagmiddag 12 uur. Maar ja tegenwoordig zijn alle eisen teveel.. 1 van de redenen dus ook dat ik niets geef. :+

klopt, ik loop ze ook altijd gewoon zaterdagnamiddag of zondagochtend. Maar er zijn ook wel eens weekenden dat ik het druk heb en ze op zaterdagochtend even snel moet bezorgen, maargoed, ik ben het met je eens dat het een beetje vroeg is om ze gisteren al bezorgd te hebben ;)

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:07

ik doe de leeuwarder krant samen met mijn ouders om en om.
bij ons hebben de mensen hem dus altijd voor 3 uur binnen en bij de vorige bezorgster was het soms wel pas 5 uur.
ik heb 32 huizen en ben niet langs de deur geweest omdta ik het niet trouw altijd zelf doe dus vind ik het dan niet helemaal rechtvaardig maar heb wel al van 3 mensen 10 euro gekregen en van 2 5 euro.

Ook doe ik folders en ik had de kaartjes nog iet en tog heb ik bij ongeveer 10 mensen een euro gekregen zonder dat ik aanbelde zeide ze dat ze bang waren volgende week niet thuis te zijn

cissie

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:15

Wij geven altijd ook vrij gul, omdat de meiden die bij ons de folders en weekkranten altijd erg trouw en onder alle weersomstandigheden langskomen.
Dat zie ik bij mijn ouders vaak anders, daar komen ze soms helemaal niet of er wordt een natte krant door de brievenbus heen gepropt die vervolgens helemaal uit elkaar ligt.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:18

ik vind het best brutaal om aan te bellen en om geld vragen.

Hier krijgen we wel kaartjes in de bus, maar aanbellen doen ze niet hoor! De krantenbezorger krijgt meestal wel wat van mijn vader,
hij doet de krant altijd in de brievenbus van de voordeur, en niet in de brievenbus aan de weg. Hij is altijd op tijd(tenzij de aanlevering te laat is).

Vrienden van mij wonen op een boerderij, daar kregen ze kaartjes in de bus van folderlopers. Terwijl ze helemaal geen folders krijgen omdat die jongens te beroerd zijn om er heen te fietsen. Maar wel handje op houden voor geld.

Mijn moeder rijdt al zo´n 10/12 jaar kranten. Dit op zaterdag. Ze bezorgt de kranten bij boerderijen.

En als het flink vriest en de wegen zijn spekglad, moeten we regelmatig naar boerderijen lopen omdat de oprit niet begaanbaar is. En 's winters zitten we regelmatig uren en uren in de auto te verekken omdat de kranten er nog niet zijn omdat de vrachtwagen niet hard kan rijden.

Maar kaarten in de bus gooien doen wij niet.

Tuurlijk is een blijk van waardering leuk(net als kerstpakket). Maar er om schooien nee....

Postbodes doen het toch ook niet.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:21

@Smokey17 Nou doe je net alsof ze aanbellen en zeggen; Ik wens u een fijne kerst en wil nu graag geld van u hebben!!

De meeste hier die rondgaan met kaartjes hebben al aangegeven het helemaal niet om het geld te doen. Dat je vaak wat krijgt is leuk meegenomen maar het is ook gewoon leuk om mensen eens persoonlijk hun krant te overhandigen en ze een fijne kerst en gelukkig nieuw jaar te wensen. (:)

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:27

Debbie schreef:
@Smokey17 Nou doe je net alsof ze aanbellen en zeggen; Ik wens u een fijne kerst en wil nu graag geld van u hebben!!

De meeste doen dat ook hoor.. niet zo letterlijk, maar ze wensen je een fijne kerst en blijven net zo lang staan tot ze geld krijgen..
En ja, dat vind ik ook vrij brutaal :o

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:41

Onze krantenjongen krijgt van ons altijd €25,- met kerst omdat hij altijd de krant voor de deur legt en we daarom niet de oprijlaan af hoeven naar de postbus om hem te halen :D
Ach, geef ze ook wat, die mensen komen door weer en wind om hier de krant te brengen, vind dat ze er wel wat bij mogen verdienen hoor! Ze komen toch mooi maar elke dag.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:45

Ik vind idd een wezenlijk verschil tussen betaalde krant tegenover regiokrant en folders.

Idd moeten krantenlopers van betaalde kranten vaak wat meer hun best doen, en zijn de wijken qua kms groter , omdat het niet deur aan deur is.

Zo'n loper zou ik zeker wat geven als deze de krant altijd netjes bezorgt.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:03

Debbie schreef:

De meeste hier die rondgaan met kaartjes hebben al aangegeven het helemaal niet om het geld te doen. Dat je vaak wat krijgt is leuk meegenomen maar het is ook gewoon leuk om mensen eens persoonlijk hun krant te overhandigen en ze een fijne kerst en gelukkig nieuw jaar te wensen. (:)

En dan vraag ik me tóch af hoeveel er een rondje zouden gaan met kaartjes en overal aanbellen als ze vantevoren wisten dat ze er niks voor zouden krijgen :))

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:11

Equidea schreef:
Nou hier moeten ze maar bewijzen dat ze echt bezorgen op ons adres....
Hier komen niet alleen de echte bezorgers om een gift vragen, maar ook mensen die nog nooit iets bezorgd hebben en claimen te bezorgen. (hebben we er deze week al 3 van gehad).

Daar hebben wij er ook heel veel van. We hebben al zeker 10 kinderen aan de deur gehad: rot op zeg, er zijn er maar 2 die hier bezorgen. Schooiers. :Z

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:12

Tuurlijk, dan gingen ze een stuk minder langs.
Maar we kunnen niet iedereen over een kam scheren ;) beetje positieve in de mens zien!

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:14

Ik heb een folderwijk van 415 huizen :P
Maar omdat ik mijn stuitje heb gebroken kon ik geen kaartjes rondbrengen..
Volgend jaar beter :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:26

Nichtje van ons heeft een folderwijk van 230 huizen en daar is ze inclusief het invouwen( gemiddeld 18 folders per adres) in totaal zo'n zes uur mee bezig, daarmee verdient ze ong. 17.50 euro per week, zij heeft deze week ook de kaartjes afgegeven en iedereen netjes prettige feestdagen gewenst, de helft was niet thuis en de andere helft leverde 150 euro op.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 19:44

Ik doe de ochtendkrant, vind het helemaal niks om langs de deuren te gaan.
Maar toch wel gedaan, anders mis je toch een flinke bonus.
Werd ook redelijk veel gegeven, mijn record was 10 euro van een abonnement :Y)
Mensen zaten ook op mij te wachten, omdat ze blij zijn dat de krant altijd voor 7 uur binnen is.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:54

Debbie schreef:

HAHAHAHAH geloof je dat nou echt zelf???????

De niet kranten/folder lopers gaan toch ook geen wildvreemde mensen kaarten sturen om ze de beste wensen te geven.

Niet zo naief doen hoor.

Ze doen het enkel en alleen voor het geld!

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:01

Ik loop folders, en heb dus ook die gelukkig nieuwjaar-kaartjes gekregen.
Ik ga niet langs de deuren om mensen die kaartjes te geven,
ik vind dat altijd zo gierig overkomen. :+

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:18

Debbie schreef:

Nou sorry hoor, maar hier waren 2 mensen die een kaartje in mijn richting staken, toen ik vervolgens zei dat ik geen kleingeld in huis had trokken ze snel hun hand weer terug zodat ik hem niet aan kon pakken en liepen ze weg.

Tuurlijk gaat het ze alleen maar om het geld, geld waar ze in mijn ogen geen recht op hebben, vind het echt onzin.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:55

Sophie_midas schreef:
Bij ons bezorgen ze de folders áltijd te laat dus ik heb dat meisje niks gegeven :P. Blijkbaar verwachtte ze dat al want ze gaf me het kaartje en wist niet hoe snel ze weer weg moest lopen :D

en zo had ik een totáál onbekende oudere vrouw hier aan de deur staan, die loopt hier echt geen folders en/of kranten want die kennen we allemaal van gezicht, ik kreeg dus te horen "moeder thuis" ik zo nee helaas sorry "oh prettige feestdagen gelukkig nieuwjaar" waarop ik heb gezegd hetzelfde en de deur weer dichtgedaan, we hebben ze allemaal al hier gehad namelijk en zo blijven we geven :=

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:59

Mijn broertje loopt 2 kranten in dezelfde wijk en af en toe help ik hem weleens, en mocht dus ook de mensen gelukkig nieuwjaar gaan wensen, we hebben alles gewoon gedeeld, maar zaten allebei rond de 170euro, dus bij elkaar 340!

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 19:08

ik deed het vorig jaar want ik loop de krant nu niet meer.
ik gaf gewoon het kaartje en liep weer weg maar ze riepen me gewoon terug ' hoo eens dame ik heb nog wat voor je'
altijd leuk natuurlijk.
de vrouw op de boerderij deed een envelop door de brievenbus met 10 euro voor mij erin.
.
bij ons krijgen ze aan de deur meestal 5 euro.
behalve de folderlopers die 3.