Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:52

rainbow8 schreef:
Lieveli:
Je hoeft het ook zo niet te zien. Het is helaas de harde realiteit. De moeder heeft alle rechten en vader heeft alleen op papier wat te vertellen. De werkelijkheid is nog steeds dat moeders alle macht hebben. Dit is eigen ondervinding en wat er ook in mijn omgeving gebeurt.

Ja maar als de moeder geld van hem eist, dan wilt ze toch ook dat hij het kind erkent? En dan kan hij een omgangsregeling aanvragen.

En ja, ik snap dat het vervelend is voor al die vaders. Maar mensen zouden eens moeten nadenken over met wie ze het bed delen, en het veilig doen. Dat voorkomt al een hoop ellende. (en met ellende bedoel ik niet een kindje, maar het getouwtrek en ruzie)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:54

Shocking als twee kinderen zelf een kind op de wereld gaan zetten...

Kattenbak

.
Laatst bijgewerkt door Kattenbak op 18-12-09 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

MarcoBorsato schreef:
Ja maar als de moeder geld van hem eist, dan wilt ze toch ook dat hij het kind erkent?

Als je goed leest zie je dat de moeder hem niet als vader wil erkennen maar wel geld wil.

Kattenbak er staat nergens dat hij meer van zijn paard houdt dan van zijn kind.
Waarom verzint iedereen er van alles bij?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:55

Kattenbak schreef:
En als je net zo consequent bent met opvoeding zoals je spelt...

Ahhhhhhhhhhhhhh ik vind je echt een sukkel weet je dat?

Je eigen kind noem je toch niet "het kind" en dingen ala: "dat ik meer van mijn paard houd dan van mijn kind" "ze krijgt geen cent meer".

Jeetje, ik kan hier echt niet over uit. Een stelletje paupers, die beter een knoopje/condoompje/pilletje/pastaatje hadden kunnen gebruiken.

Iets genuanceerder kan wel... Maar ik ben het wel met je eens

beantsje

MarcoBorsato schreef:
Ja maar als de moeder geld van hem eist, dan wilt ze toch ook dat hij het kind erkent? En dan kan hij een omgangsregeling aanvragen.

Alimentatieplicht en omgangsrecht zijn losstaande zaken. er zijn genoeg gevallen van dat een vader wel moet betalen maar zijn kind niet mag zien.

Eigenlijk vind ik dit een enorm triest verhaal, met alleen maar verliezers. Vooral het kind...

ThePast03

Kattenbak schreef:

Je eigen kind noem je toch niet "het kind" en dingen ala: "dat ik meer van mijn paard houd dan van mijn kind" "ze krijgt geen cent meer".

Jeetje, ik kan hier echt niet over uit. Een stelletje paupers, die beter een knoopje/condoompje/pilletje/pastaatje hadden kunnen gebruiken.

Zo ga je lekker?

Als je zelf even de moeite had genomen om te lezen had je begrepen dat TS niet uit Nederland afkomstig is.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:56

rainbow8 schreef:
Kensha:
Zolang jij niet erkend bent als vader dus ook niet bij het geboorte register bekend staat als vader zijnde ben je niet verplicht tot betaling! Ik zou dit dus ook niet meer doen. Ik zou wel proberen om contact te blijven houden met het kindje. Blijkt echter dat moeder alleen uit is op het geld? Stoppen met die hap en misschien dat het ooooooit wel goed komt. Ik vrees van niet. Maar dan kan je nooit zeggen dat je het niet geprobeert hebt.

wat maakt het nou uit hoe het op papier staat? Het ís ts' kind! En daar moet hij gewoon verantwoordelijk voor zijn. Wettelijk misschien niet, maar ethisch gezien zeker.

Daarbij is mij verteld dat als je een vaderschapstest wil doen, je exvriendin dat niet mag weigeren? En dan kan je het kind dus gewoon erkennen.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:56

ThePast03 schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ja maar als de moeder geld van hem eist, dan wilt ze toch ook dat hij het kind erkent?

Als je goed leest zie je dat de moeder hem niet als vader wil erkennen maar wel geld wil.

Kattenbak er staat nergens dat hij meer van zijn paard houdt dan van zijn kind.
Waarom verzint iedereen er van alles bij?

Ik weet niet hoe jij dit interpreteert, het is een letterlijke quote uit zijn beginpost:

Citaat:
Ook was ze er niet echt mee eens van dat ik naar mijn paard mocht(zo kwam het bij mij over)
En dan vindt zij het gek ik meer van mijn paard dan mijn eige kind houd.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:57

Lieveli:
Het erkennen hoeft vaak niet van moeders, want dan krijgt die vader ook rechten. Dat willen sommige vrouwen dus niet. Die willen alleen hun geld opeisen. En ook al sta je als vader in je recht dan nog........., als moeders echt niet willen dan kunnen er dwangsommen op staan maakt allemaal niets uit. Er is geen instantie die het gaat halen. Al sta je met politie voor de deur en ze zijn niet thuis heb je gewoon pech.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:58

ThePast03 schreef:
Kattenbak schreef:

Zo ga je lekker?

Als je zelf even de moeite had genomen om te lezen had je begrepen dat TS niet uit Nederland afkomstig is.

Vanaf zijn vierde jaar lestte hij op manege Spaarnwoude, waar ligt dat, de Antillen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:59

:')

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:59

Ongeacht de situatie vind ik het ook erg knap dat mensen hier zeggen dat het erg is als HIJ zegt dat hij meer om ZIJN paard geeft dan zijn eigen kind.

Om van iets te houden heb je bepaalde factoren nodig... Tijd en omgang/contact. Paard heeft hij al jaren (? iig een tijd en dagelijks contact mee) en is er altijd voor je. Iets dat elke BOKKER weet en moet erkennen!

Kind is nieuw en zoals het verhaal hier verteld heeft hij nog geen band met het kind kunnen opbouwen. De moeder van het kind heeft er al 9 maanden mee gezeten en het kind is dus al een hele tijd een belangrijk onderdeel van haar. Vaders komen na 9 maanden pas in zicht en krijgen dan pas de kans om iets op te bouwen.

Dat in deze situatie meer aan de hand is dat menigeen niet zal goedkeuren wil ik niet wegnemen, maar over het onbegrip dat iemand die emotioeel in de war is; een *ik denk ongewilde* vader is en geen kans krijgt om aan iets te wennen en ervan te gaan houden graag teruggaat naar het enige waar hij zich veilig en vertrouwd voelt... Waar je al je zorgen en tranen kunt laten gaan en waar de wereld weer een stukje mooier wordt; je paard! Dat begrijp ik niet.

Vaders hebben van nature niet die moeder gevoelens en er zijn zelfs moeders die dat niet hebben.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:00

rainbow8 schreef:
Lieveli:
Het erkennen hoeft vaak niet van moeders, want dan krijgt die vader ook rechten. Dat willen sommige vrouwen dus niet. Die willen alleen hun geld opeisen. En ook al sta je als vader in je recht dan nog........., als moeders echt niet willen dan kunnen er dwangsommen op staan maakt allemaal niets uit. Er is geen instantie die het gaat halen. Al sta je met politie voor de deur en ze zijn niet thuis heb je gewoon pech.

Hij heeft het toch niet geprobeerd? nee heb je, ja kan je krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:00

Het is trouwens nogal logisch dat je geen echte band opbouwt met een kindje dat niet gepland is , terwijl je zelf eigenlijk nog een kind bent , en het kind daarna ook van je weggehouden wordt terwijl je er (ondanks de hele schok van het verhaal) wel een toekomst mee op wil bouwen.

Hoe kun je nu een band opbouwen met een kindje als je het niet als eigen kindje kan vasthouden en verzorgen en ermee kan tuttelen , omdat iedereen het bij je uit de buurt houdt ?

Dan is het in theorie wel "mijn kind" maar in de praktijk is het gewoon "het kind" , zoals zoveel babies waar je verder niks mee deelt en die je alleen maar als buitenstaander bekijkt.

Gezien de ouders zelf totaal niet goed met de situatie omgaan , en het kind blijkbaar bij de "moeder" en haar ouders woont , zouden die grootouders eigenlijk eens flink orde op zaken moeten stellen in het belang van die kleine.

Eerst dochterlief maar eens heel goed aanpakken en de "vader" er meer bij betrekken om te bekijken wat er nog uit te halen valt voor alle partijen. Hun huis , hun regels.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:01

Kattenbak schreef:
Vanaf zijn vierde jaar lestte hij op manege Spaarnwoude, waar ligt dat, de Antillen?

Ik wens je veel succes met alle bokkers die spelfouten maken paupers noemen. Je bent voorlopig wel even druk.

Je bent vreselijk op de persoon aan het spelen en dat is nergens voor nodig.

Enig idee hoeveel rechten mannen hebben als de moeder hem niet als vader wil erkennen? Tel daarbij op dat de moeder nog bij haar ouders woont en je kan je een voorstelling maken hoe moeilijk het gemaakt kan worden voor een man.

Maar nee, de man zit natuurlijk altijd fout.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:02

TS ik denk dat je gewoon naar Maatschappelijk Werk toe moet. Die kunnen je beter helpen dan wij

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:02

_Ella_:
Ik spreek helaas uit eigen ervaring. Hij hoeft het niet te proberen. Het antwoord staat al in de quote. Op papier heb je gelijk, maar in de praktijk........... Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Verspilde moeite en geld, je schiet er gewoon niets mee op.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:03

rainbow8 schreef:
_Ella_:
Ik spreek helaas uit eigen ervaring. Hij hoeft het niet te proberen. Het antwoord staat al in de quote. Op papier heb je gelijk, maar in de praktijk........... Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Verspilde moeite en geld, je schiet er gewoon niets mee op.

Ja en er zijn ook voorbeelden waar het wel goed gaat.

rainbow8

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:05

Dan moet de moeder wel meewerken anders gaat het niet! Simpel. Maar als je het allemaal niet gelooft........ prima, jou keuze.

Urbanus

Dat jij zo pessimistisch bent, is ook jouw keuze

Kattenbak

ThePast03 schreef:
Kattenbak schreef:

Ik wens je veel succes met alle bokkers die spelfouten maken paupers noemen. Je bent voorlopig wel even druk.

Je bent vreselijk op de persoon aan het spelen en dat is nergens voor nodig.

Enig idee hoeveel rechten mannen hebben als de moeder hem niet als vader wil erkennen? Tel daarbij op dat de moeder nog bij haar ouders woont en je kan je een voorstelling maken hoe moeilijk het gemaakt kan worden voor een man.

Maar nee, de man zit natuurlijk altijd fout.

Er staat nergens dat ik hem een pauper vind omdat hij niet kan spellen. Wel vanwege zijn hele voorkomen en oordelen, dat vind ik pauper ja.

En ik speel wel op de man aan het spelen, want het IS toch persoonlijk? En daarbij vermeldde ik dat ze BEIDEN dit hadden moeten voorkomen door voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Dus ik wens jou ook nog veel succes met het opnemen voor dit soort trieste gevallen, bij mij komt het er niet in.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:08

Kattenbak schreef:
En ik speel wel op de man aan het spelen, want het IS toch persoonlijk? En daarbij vermeldde ik dat ze BEIDEN dit hadden moeten voorkomen door voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Bokt staat vol met topics van meiden die ondanks voorbehoedsmiddelen zwanger zijn geworden (eentje zelfs met gebruik van pil en condoom) en jij kan zomaar beoordelen dat deze twee geen voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt?

Ik neem het voor niemand op, dat is onmogelijk alleen aan de hand van verhalen. Jij kan blijkbaar wel zomaar iemand een pauper noemen omdat hij het voor jou niet duidelijk genoeg kan omschrijven.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:10

Volgens mij heeft de TS ze niet alle 7 op een rij en dan druk ik het nog netjes uit :+

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 12:10

MarcoBorsato schreef:
Ja maar moet dat kind dan de dupe worden van de gekke moeder? Er zal vast wel een regeling zijn dat het geld bij het kind komt en niet bij de moeder.

Die regeling is er dus niet, het geld komt gewoon op de rekening van de moeder
ze zegt dat ze het voor de opvoeding nodig heeft, dus is verder niets aan te doen.