OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:14

Tulandro schreef:
sappho schreef:
haha wat een heerlijke drama... HIER OOK :D ! Heb inmiddels al 2 OV-chipkaarten ontvangen, en nu kreeg ik een brief van de IB dat ik er GEEN zou hebben gehad. Nu moet ik dus een nieuwe aanvragen OF gewoon die ik al heb activeren }:0 ?! Ik snap er de balle niet van hahaha. Ik dacht ook dat je een code moest hebben om te activeren, maar daar kan ik nu niks meer over vinden! Nouja ik ga morgen even langs het postkantoor en dan zie ik het wel ..

Ik zeg schiet mij maar lek 8)7 !

Ik word er ook echt stapelgek van.. Ik ga morgen maar langs zo'n NSbalie, volgens mij kunnen zij het meeste doen.

Juig niet te vroeg. Ik ben naar huis gestuurd onder het mom van zoek het zelf maar lekker uit op internet ;) niet letterlijk gezegd maar toch...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:15

Die krijgen bij de balie vast pas begin januari een cursus hoe of wat.. daarom sta ik ook niet zo te springen om naar dord te gaan.
Grote kans dat het voor niks gaat zijn!!

Maar hoe zit het met die activatiecode wat ik net van iemand las, dat snap ik ook even niet? :P

Grainey

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:21

die code is om je aan te melden bij DigiD... daarop kun je zien of het abbo al klaar staat (deze heb je ook nodig gehad om je aan te melden bij de IB groep dus dat gedeelte snap ik niet). Bij mij staat het klaar, maar bij de apparaten nog niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:49

Haha maar je krijgt ook een brief met daarop melding dat het klaar staat en je voor 1 jan naar de balies kan als je het eerder wilt. Het is echt een puinzooi daar whaha

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:30

Je reisproduct op die kaart laden kan, voor zover ik 't begrijp, pas in die periode die je krijgt op die site studentenov-chipkaart.nl.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:32

SimoneDV schreef:
vanaf 16 december kan je langs een apparaat gaan (volgensmij niet zo'n normale "in en uitcheck" paal) en dan moet je je "abonnement" erop zetten, dus weekend of week.
Hoe het dan verder precies werkt weet ik niet maar wel dat je vanaf januari ermee moet reizen omdat je dan niet meer de "papieren" OV krijgt.

Dat heb ik dus gedaan en dat werkte toen niet en niemand die je het kan vertellen. Ga het nog wel eens opnieuw proberen :j Misschien waren we te snel toen :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:33

Bij mij werkte het nu ook nog niet. Ik ga binnekort sowieso een testritje maken met m'n ov-chipkaart. Kijken of ik inderdaad door de week gratis kan reizen met dat ding.
Dan ergens in januari nog maar weer proberen om m'n weekding op die kaart te laden.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:39

IK snap dr ook niks meer van..Ik heb die OV chipkaart vorige jaar al ontvangen...
Nu had ik ook een brief gehad...16 december activeren...bla bla...
IK naar zo`n apparaat ( op internet even gelezen hoe het werkte..anders sta je daar :P )
Zegt dat ding dat er niks klaar staat om op te halen/activeren...
Ik weer naar de site van de IB-groep daar staat gewoon een weekkaart voor me klaar :\
Ik dat informatie nummer gebelt...ja ik kan zo even niet bedenken waar het aan ligt..
moest het later nog maar es proberen... :Y)
Word in Januarie natuurlijk grote chaos...Niemand snapt er wat van...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:42

Ik heb dus precies hetzelfde probleem :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:42

Ik hoorde vandaag een paar conducteurs praten op het station, en die hadden het erover dat je bij een STUDENTEN ov-chip kaart eerst moet activeren bij de Primera of het postkantoor, en daarna bij een automaat pas saldo kan opladen of je bestelling kan ophalen... nu ben ik helemaal de kluts kwijt?
Ik ga maar eens op internet zoeken, want ik word er niet veel wijzer van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:44

_Tara_ schreef:
Je reisproduct op die kaart laden kan, voor zover ik 't begrijp, pas in die periode die je krijgt op die site studentenov-chipkaart.nl.

Noop... ik heb van het weekend een brief gehad waarin stond dat op die site meer info staat EN dat wanneer je eerder gebruik wilt maken van je chip je voor 1 januari naar een NS balie kan gaan om het te activeren. Neem aan dat je dan toch ook gewoon op 5 januari ofzo dat kan doen ipv dan moeten wachten tot die datum op de site. Alleen wel erg vreemd dat er hier dan mensen bij zo'n balie stonden en ze daar van niks wisten. Al is het volgens mij niet bij elke balie dat het kan, voor mij stonden er 3 in de buurt op en dat waren op de "grotere" stations.

Op die chipsite kan ik ook alleen maar van die punten vinden bij de AH in dord, geen primera of postkantoor.. daar zeggen ze ook nergens wat over (ja behalve dan de conducteurs die jij hoorde vandaag _O- Benieuwd wanneer ze gaan communiceren met elkaar haha

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:46

Ja heerlijk he, niemand van de NS weet er ook wat van :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:49

Goldie schreef:
Ja heerlijk he, niemand van de NS weet er ook wat van :')

Nee klopt _O- maar er is ook niet echt een plek waar je naartoe kan voor vragen := Hier staan alleen af en toe zo'n busje van de OV-chip kaart, als servicepunt voor alle vragen. Ik denk dat ik daar maar eens langsga :')

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:50

Ik kreeg ook een brief dat ik hem op kan halen in rotterdam of schiedam.
Maar ik woon in Rijswijk en kom iedere dag in Den Haag. Daar is toch ook wel zo;n automaat lijkt mij

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:50

Nee idd...zijn een heleboel instanties..voor die vraag moet je daar wezen en dan weer daar...de Ib groep..ns...ov chip...
En overal staat informatie wat door elkaar heen loopt ...Straks kan er niemand meer met het openbaar vervoer...hoeven ze ook niet meer te investeren in de trein railsen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:52

Haha zou wel fijn zijn voor je.. bij mij stonden rotterdam en schiedam er ook bij, maar gelukkig dordrecht zelf ook. Via die ovchipsite kan je wel kijken waar de balies zijn.. neem aan dat den haag er ook gewoon 1 heeft. En dan hopen dat als je gaat ze al cursus hebben gehad haha

Investeren in treinrails doen ze volgens mij toch al niet, anders doen ze het niet goed want alles is altijd maar kapot :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:52

Moet je je bestelling ook echt op een bepaald punt ophalen dan? Ik dacht dat het gewoon bij een willekeurige ophaalpaal kon. Maar ik kan die brief nergens meer vinden...

Ik vind het hele systeem gewoon waardeloos _O- Ik koop liever een kaartje, dat snap ik gewoon :')

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:56

Ja moet bij zo`n geel dingen :p waar je ook kan opwaarderen...Die zijn trouwens mij allemaal kapot of defect

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:57

Ja dat weet ik idd :j Maar maakt niet uit of je dat in a'dam of in nijmegen doet om maar even wat te noemen?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:58

Ik lees nu op internet dat het gewoon bij een paal kan. De dichtsbijzijnde paal is volgens de site op het plein in het winkelcentra. Moet ik die maar eens gaan zoeken dan. Gelukkig hoef ik hem pas na 4 januari op te halen

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:00

Ik móet dat ding op 4 januari hebben (opgeladen en al.. ) anders kom ik niet naar stage. (En dat is zo'n 40 euro voor een retourtje :+ )
Begin er steeds minder vertrouwen in te hebben op de een of andere manier.
Vooral omdat ze dus vandaag een mail stuurden dat het gevonden is, normaal duurt het dan nog 3 weken :\

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:05

Wat ik er uit begreep is dat je tot 31 januari automatisch je abbo op je ov chip komt en dat hem vanaf 4 januari en voor 31 moet activeren

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:07

Maar wat is die 16 december dan? Want ik lees dat ik met mijn achternaam ergens tussen 13 en 23 januari (of iets dergelijks, weet het niet precies) mijn reisproduct moet ophalen.. Dat is dus het activeren bij 'zo'n paal'?

Ik heb nu nog niets met mijn chipkaart gedaan, alleen twee keer gereisd. Nooit iets geactiveerd o.i.d... Maar ik kan nu dan gewoon doorreizen tot die 13 januari, of moet ik het alsnog nu even snel activeren? En dan opnieuw op 13 januari?

Misschien dat ik na de hopeloze website de klantenservice morgen ga stalken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:09

Maar als ie er al opstaat, waarom dan nog moeten activeren, zet 'm er dan geactiveerd op. Nu moet je eerst naar zo'n paal en die staat niet overal (hier nog nergens gezien). Ik snap ook niet waarom het geactiveerd moet, ik heb er vorig jaar in Rotterdam mee door de metro gecrosst... hooguit dat ik de week moet gaan veranderen in weekend. Maar hij was al geactiveerd, dat zou die dan toch nog moeten zijn lijkt me?

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:10

De enige reden is omdat je moet kiezen tussen een week/weekend abbo volgens mij.