Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:56

NicoleHorses schreef:
was al heeeeel benieuwd of hier al een topic over was, kon er géén vinden!

De stelling lijkt mij wel duidelijk,
Later wel of geen kinderen, waarom wel, waarom niet :).

Persoonlijk denk ik dat ik ze later niet zou willen.. Eerst wel, maar als je dan tegen de feiten aankijkt:

- Veel extra zorgen en verantwoording
- Je kunt vaak minder weg / minder tijd voor je partner
- Financieel zoveel duurder
- De hele draagtijd/bevalling zelf lijkt mij persoonlijk niks, alle bijwerkingen die er aan vast zitten, en dat je figuur ervan vaak na de knoppen gaat en dat het kind er dan ook nog uit moet :o vind het allemaal erg mooi daar niet van! respect voor alle moeders :o

Helemaal niet afkattend bedoeld, zelf ben ik gek op kinderen, en het lijkt mij aan de andere kant allemaal ook hartstikke mooi en alles.
maar ik weet het gewoon nog niet zo :o dan loop ik wel op de zaken vooruit.. maar altijd goed om is over na te denken :)

wat willen jullie? :)

In alles heb je gelijk. Maar ik ben echt dolgelukkig de nadelen te mogen dragen :j
Het is het dubbel en dwars waard!!
Ik heb echt een pestpokke hekel aan (andermans) kindjes, maar mijne is mn alles, mn liefste, mn prinsesje etc. ect. Moederliefde is als het goed is eeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiindeloos :D Er is niks leukers dan de halve stad leegkopen voor mn kleine. Gruwelijk verwennen, alles leren, alles laten zien. Het is gewoon een eer.
Geen kinderen vind ik ook een beetje een egoistische keuze. Voor sommige overigens een verstandige keuze :z Ik ken er een aantal waarvan ik heb: Godzijdank hebben die geen kinderen! Stel je voor dat ze zoals hun ouders worden...........
Maar dat is een persoonlijke mening. Ik zal nooit zeggen dat ik het perfect doe, ik verlies ook wel eens mijn geduld, maar tot nu toe vind iedereen ze een schatje :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:59

1Boefje schreef:
Geen kinderen vind ik ook een beetje een egoistische keuze.

Wel kinderen is net zo goed een egoistische keuze :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:01

Sizzle schreef:
1Boefje schreef:

Wel kinderen is net zo goed een egoistische keuze :+

Ik ben zo egoistisch dat ik wil delen :P
Egoistisch hooguit om een wezen op een verkl.te planeet te zetten?
Ik zeg wel een beetje hé? ;)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 20:03

ik zelf persoonlijk vind kinderen erg leuk. maar er zitten nou eenmaal positieve en negatieve kanten aan. de meerderheid in dit topic (van wat ik heb gelezen) zegt geen kinderen voor mij. ik persoonlijk heb ook zoiets van. mhh ik weet het niet hoor.. maar weet wel dat je er later ontzettend veel voor terug kan krijgen..

1Boefje

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:04

1 ding, je kan nog prima paarden houden :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:04

Ik blijf het gewoon niet snappen: wáárom is het egoïstisch om geen kinderen te willen? :?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:06

Karin schreef:
Ik blijf het gewoon niet snappen: wáárom is het egoïstisch om geen kinderen te willen? :?

Omdat je de nadelen niet wilt dragen?
Je kiest dus voor jezelf en je kiest er niet voor te delen en je aan te passen aan een 3e persoon.
Ik begrijp de keuze wel hoor :D Daarom gebruik ik bewust het woord 'een beetje'
Begin er ook niet aan als je zelf nog van alles wilt!

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:07

1Boefje schreef:

Denk jij echt dat het leuk is voor een kind om een moeder te heben die je helemaal niet wou?
Dan is het voor dat kind beter om niet geboren te worden hoor.
(zucht je lijkt me moeder wel die ging laatst door het lint omdat ik een 5 jaarige opleiding ga doen)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:07

Maar waarom zou je de nadelen móeten willen dragen? Dat snap ik niet.

Er zijn veel meer dingen waarvan ik de nadelen niet wil dragen. Een leuke baan, maar tig uur reistijd per dag. Een hond, maar die moet minstens twee keer per dag uitgelaten worden. Ben ik egoïstisch als ik niet voor die baan of hond kies? Waarom dan wel als ik niet voor kinderen kies?
Laatst bijgewerkt door Karin op 12-12-09 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:08

Karin schreef:
Maar waarom zou je de nadelen móeten willen dragen? Dat snap ik niet.

Nou net zoals hierboven staat. Je wilt geen moeder hebben die je niet gewenst heeft.

Karin

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:10

Tja, noem mij vreemd, noem mij raar, maar ik snap ook met jouw uitleg gewoon écht niet wat er egoïstisch is aan geen kinderen willen. :n

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:10

Karin schreef:

Ontgaat me doorgaans ook volledig. Vooral als ik dan ook vaak nog lees dat je kinderen zou moeten nemen zodat je later niet alleen bent, hoezo een egoistische keuze 8)7
Maar puur theoretisch zeg ik: iedere keus die je maakt uit eigen persoonlijk belang is een egoistische keuze. Daarmee is schoolkeuze dus ook al een egoistische keuze.
Bovendien snap ik niet dat als je de dringende behoefte hebt aan delen dat per definitie met een kind moet doen. Men mag ook prima met mij delen hoor :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:12

Nee hoor, ik zou zonder meer heel veel willen geven voor mijn kind, maar het is gewoon beter als sommige mensen met bepaalde genen geen kinderen krijgen. En geloof me, ik weet waar ik over praat als ik naar mijn familie kijk ;)
Dus egoïstisch? Mijn eventuele kinderen voor een hoop narigheid behoeden, dát is egoïstisch?

Lekker makkelijk gedacht zeg. Zoveel mensen die geen kinderen willen omdat ze er gewoon niks mee hebben, dat heeft niks maar dan ook niks met voor en/of nadelen te maken.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:15

Sizzle schreef:
Maar puur theoretisch zeg ik: iedere keus die je maakt uit eigen persoonlijk belang is een egoistische keuze. Daarmee is schoolkeuze dus ook al een egoistische keuze.

Zo zou je het ook kunnen stellen. :j

Alleen het niet kiezen voor kinderen wordt egoïstisch genoemd en dat snap ik dus niet.

De belangrijkste reden waarom ik voor kinderen zou kunnen kiezen is dat ze iets toevoegen aan mijn leven. Dat doen ze echter niet, dus dan is de keuze snel gemaakt.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:17

Jullie blazen het woordje egoistisch teveel op.
Ik zei al dat het voor sommige mensen echt heel verstandig is als die geen kinderen krijgen. Ze zijn niet kapabel of zelf mensen die ik niet graag mag om hun denkwijze, dan worden de kinderen vast hetzelfde.
Ik vind het een beetje egoistisch omdat mensen de nadelen die de TS opnoemt niet willen. Als je ze niet wilt omdat je denkt dat je het niet leuk vind, niet wilt, niet aankan, of wat dan ook, dan is het echt een hele verstandige keuze :j
Het is af en toe loeizwaar en je wordt in 4 jaar tijd 10 jaar ouder!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:18

Nogmaals, er zijn wel meer dingen waarvan ik de nadelen niet wil. Ook de voordelen niet overigens.

Alleen als het om kinderen gaat wordt het nogal opgeblazen. ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:20

Karin schreef:
Sizzle schreef:

Zo zou je het ook kunnen stellen. :j

Alleen het niet kiezen voor kinderen wordt egoïstisch genoemd en dat snap ik dus niet.

De belangrijkste reden waarom ik voor kinderen zou kunnen kiezen is dat ze iets toevoegen aan mijn leven. Dat doen ze echter niet, dus dan is de keuze snel gemaakt.

he ik zie hieR een rede waarom wel kinderen even egoistisch zou zijn.
Mensen nemen ze (neem ik aan) zodat het iets toevoegd aan hun leven voor hun eigen geluk dus omdat ze het zelf graag willen egoistisch dus.
ofwel of niks is egoistisch of alles

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:21

Als je ervoor kiest om wèl kinderen te krijgen is dat toch niet meer of minder egoïstisch dan ervoor kiezen om ze niet te krijgen ? Zoals hierboven al genoemd zou je elke keuze in je leven wel een egoïstische keuze kunnen noemen!

Je hebt het ook over je leven delen met een ander, maar daar heb je niet persé kinderen voor nodig om dingen te kunnen delen! ;)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:21

Karin schreef:
.

Ik heb er nooit over nagedacht of het iets toevoegd aan mn leven. T voegt voor mij ook niet echt iets toe. Hoe zie je dat precies? Wat moet het voor een toevoeging zijn?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:23

Voor mij voegt het iets toe als ik me kan voorstellen dat ik het zou missen als het er niet is.

Ik kan mezelf echter heel goed oud zien worden c.q. gelukkig zien blijven zonder kinderen, graag zelfs. Het is niet iets wat ik 'gedaan moet hebben' voordat ik doodga. Dus in die zin voegt het (aan mijn leven althans) niets toe.

En idd, wél kiezen voor kinderen vind ik dan net zo egoïstisch. JIJ bent tenslotte degene die dat kind wil.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:25

Karin schreef:
En idd, wél kiezen voor kinderen vind ik dan net zo egoïstisch. JIJ bent tenslotte degene die dat kind wil.

Sorry, ik denk nog altijd dat er iemand daarboven beslist of je wel of niet kinderen kan krijgen :+ Vind ik dus niets egoistisch maar iets wat het lot bepaald.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:26

1Boefje schreef:
Karin schreef:
.

Ik heb er nooit over nagedacht of het iets toevoegd aan mn leven. T voegt voor mij ook niet echt iets toe. Hoe zie je dat precies? Wat moet het voor een toevoeging zijn?

Als jij de toevoeging niet zit wat zou voor jou dan de rede zijn om een kind te nemen omdat het hoort of normaal is? (net zoals dat je smorgens koud eet en geen biefstuk met sperzibonen omdat iemand heeft bedacht dat dat hoort)(ik eet smorgen wel gewoon waar ik zin in heb)

Uh iets wat het lot bepaald?
ik weet niet hoor maar je kiest voor het nemen voor een kind omdat je het wilt of het gaat lukken is een 2de.
Je wilt een kind dus stop je met voorbehoedsmidelen maar niet met sex en ga je eventuuel nog pillen slikken die helpen.
Dat is geen lot maar je eigen keuze want dat wil je.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 12-12-09 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:26

Dan verschillen wij daarover duidelijk van mening. :j

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:32

Het krijgen van een gewenst kind is misschien iets dat deels door het lot bepaald wordt, maar het in onze maatschappij niet krijgen van een ongewenst kind heeft imo toch weinig met het lot te maken :+

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 20:32

Karin schreef:
Dan verschillen wij daarover duidelijk van mening. :j

;) Van mij mag dat.
Ik zal niemand tegenhouden in zijn eigen keuzes ;)

Wat het denk ik vooral aan mijn leven toevoegd is de liefde die ik voel. Moeilijk onder woorden te brengen. Voorbeeldje, mn meisje mocht chippies als ze goed zou eten. Stond ze net bij de kast en komt huilend terug: Die chippies lust ik helemaal niet. Zo zielig, heeft ze zich zo goed gedragen en heeft ze echt tranen van verdriet. Maar ik wist dat ik wel chips had gekocht voor haar, dus ik liep mee, pakte ze op en liet het haar zien dat de zak achter de schuif was gevallen. Gelijk weer een glimlachje, daar doe je het voor. Ze raakt je heel diep. Ik kan het niet uitleggen. Je bekommert je erom, je zorgt ervoor, je lacht ermee, soms wordt je er boos mee. Het is absoluut niet te vergelijken met de liefde voor je partner of een dier of zo. Voor mij gaat het veeeeeel verder.