hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:48

En voorkomt het hygiene problemen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 12:57

En bevordert het allergiën!

Alles zo vaak wassen kan volgens mij nergens goed voor zijn. Heb toevallig net nog even aan een broek geroken die ik nu 3 keer aan heb gehad. Ruik er helemaal niks aan. Dus om een broek dan na 1 of 2 keer dragen al in de was te gooien... Truitjes na 1 keer dragen, in de zomer wel ja. Maar nu in de winter draag ik truitjes ook gerust 3 keer.
Edit: De mensen die hun kleren na 1 keer dragen al wassen, slijt dat allemaal niet ontzettend snel? Ik heb daar nu al last van namelijk. Dat ik denk van: oliebol die broek was eerst veel donkerder. Dan was ik alles nog maar op 30 graden.

Anoniem

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:16

Ik snap dat je je kleding niet na 1 dag in de was gooit. Maar een week (of langer) met je handdoek doen?

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:25

maar je komt toch schoon uit de douche? Ik gebruik wel 2 handdoeken, één voor lichaam, en één voor aangezicht en haar. Dus wat ik "down under" droogwrijf, droog ik mijn gezicht niet mee af. Als je je maandstonden hebt is een ander verhaal natuurlijk. Maar ja, ik doe soms een week( meestal 4-5 dagen) met handdoeken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:39

tita schreef:
Citaat:
Tita, je kunt wel over mensen beginnen die liegen maar jij probeert nu je eigen straatje schoon te vegen. Maakt mij niet uit hoor, al doe je 3 jaar met een handdoek maar ik vind het ronduit smerig. Het is dus zo dat als iemand het anders doet de mensen elkaar moeten overtreffen? Weet je wat? Kom een keer langs!

Wat is dit nou weer voor een stomme opmerking zeg...lees mijn posten ff na en dan zie je dat mijn beddengoed dus om de week wordt verschoond en ja ik gebruik 4 handdoeken in 2 weken en zie niet aan wat er vies aan is aangezien ik niet dagelijks onder de douche ga.
En ik kom schoon onder de douche en voordat ik ga douchen was ik mijn doos ff apart met washandje...dus vies :n

Langskomen waarom zou ik...ik heb al geen tijd voor mijn echte vrienden en mijn paarden laat staan dat ik ff langs kom :Y)

Ik lees jouw posten hoor Tita! :j Daarom reageer ik juist!
Wat betreft die handdoeken, bij wijze van spreken!
Wat jij doet moet jij weten maar jij valt mensen aan in dit topic dat er gelogen zou worden... Of dat de 1 schoner wil zijn dan de ander... Misschien je eigen posten even beter lezen! :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 13:46

Een week met een handdoek, tja ieder z'n ding toch. Eerlijk, ik hou 't nooit bij. Ik gebruik altijd 2 handdoeken (haar en lichaam), die hang ik dan te drogen en de volgende keer gebruik ik ze weer. Soms gebruik ik ze 3 keer, soms 4, soms 5. Dat hou ik dus echt niet bij. Soms denk ik van: nu mogen ze wel weer de was in. En dan gaan ze de was in :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:37

tita schreef:
Ik heb wel een idee dat men hier probeert te overtreffen in de vorm kijk eens hoe schoon ik ben.

Dingen die ik hier lees zijn zelfs te raar om op te antwoorden.
Mensen die hun beddengoed een maand of langer laten liggen zijn in dit topic op een hand te tellen maar ik weet zeker dat er veel meer zijn maar er niet meer voor uitkomen omdat ze dan soort van vies zijn

Het is ook gewoon vies, zo lang je beddengoed er op laten liggen. :x

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:41

2 dagen draag ik mijn kleren
na 1x shone handdoek
1 week met een pyama
2 week met beddengoed (wordt na 1 week gelucht, dekbed omgedraaid en kussensloop gewassen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:57

_Tara_ schreef:
En bevordert het allergiën!

Alles zo vaak wassen kan volgens mij nergens goed voor zijn. Heb toevallig net nog even aan een broek geroken die ik nu 3 keer aan heb gehad. Ruik er helemaal niks aan. Dus om een broek dan na 1 of 2 keer dragen al in de was te gooien... Truitjes na 1 keer dragen, in de zomer wel ja. Maar nu in de winter draag ik truitjes ook gerust 3 keer.
Edit: De mensen die hun kleren na 1 keer dragen al wassen, slijt dat allemaal niet ontzettend snel? Ik heb daar nu al last van namelijk. Dat ik denk van: oliebol die broek was eerst veel donkerder. Dan was ik alles nog maar op 30 graden.

Ik heb m'n shirtjes vaak van de H&M/only/vero moda etc. Die shirtjes hebben na 1 dag al geen fijne vorm meer.. Dan gaan ze inderdaad meteen in de was. Kleren slijten wel sneller, maar daar betaal ik ook na, ik hoef m'n kleren ook niet héél lang te hebben of zo. Vesten/truien doe ik een dag aan, laat ik dan 2 dagen luchten, doe ik soms nog een dag aan en daarna gaat 'ie of in de was, of hij gaat aan naar training. :+ Maar vaak doe ik naar training ook een schoon hempje, t-shirtje en vest/trui aan :o. Heb het idee dat ik 'stink' als ik niet elke dag schoon gedouched ben en schone kleren aan heb..

Broeken vind ik soms wel zonde dat ze zo snel slijten.. maar ja. :+

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:33

Nou ik ben ook een viezerik :P

Ik was m'n handdoeken na iets van 5 keer gebruiken... je bent schoon als je onder de douche vandaan komt denk ik dan...
Beddengoed.. een keer per maand..
'pyama' iets van een keer in de week
Kleding, broeken doe ik gerust 5 keer aan.. als die gewoon schoon is. Truitjes.. 2 a 3 keer, ligt eraan natuurlijk En in de zomer wat sneller.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:40

Een maand :x ? Da's 252 uur, 10 1/2 dag. 10 en een halve dag!

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:13

Handdoeken na 1 x in de was,
pyjama 1 x per 2 nachten
gewone kleren durf ik wel 2 x aan te doen, maar dan moet het niet vies zijn!
sokken & onderbroeken sowieso na 1 x in de was, bh's na 2 x .
beddegoed elke week

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:21

Pivanti schreef:
Nou ik ben ook een viezerik :P

Ik was m'n handdoeken na iets van 5 keer gebruiken... je bent schoon als je onder de douche vandaan komt denk ik dan...
Beddengoed.. een keer per maand..
'pyama' iets van een keer in de week
Kleding, broeken doe ik gerust 5 keer aan.. als die gewoon schoon is. Truitjes.. 2 a 3 keer, ligt eraan natuurlijk En in de zomer wat sneller.

Hihihihi!
Brr ik moet dr niet aan denken hoor!
Snap opzich wel dat sommige zeggen, je bent toch schoon als je onder de douche vandaan komt, maar huidschilfers enzo dan? En die handdoek die al 5 keer opgedroogt is en zo lekker had en muf wordt.
Woeh echt al moest ik ze stuk voor stuk met de hand wassen!! :Y)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:28

Mijn handdoeken worden niet muf en hard hoor als ik ze een paar keer heb gebruikt? :D haha die blijft gewoon lekker zacht.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:44

Nee mijne ook niet...
Ach ja slaap ik toch lekker 10,5 dag in m'n bedje :P Ik kan me daar echt niet druk om maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:50

Nou dat vind ik echt ronduit smerig. Mag hopen dat je alleen slaapt in dat bed!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:53

Ja slaap er alleen in

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:55

*Beddegoed - iedere week schoon
*Pyama - 2x per week schoon
*Handdoeken- iedere dag schoon
*Kleding - iedere dag schoon

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 20:59

Ik vind het ook vies om handdoeken een aantal keren te gebruiken, heb vandaag zelfs voor de hond een schone gepakt. := (ja oke, ik geef toe dat dat een beetje overdreven is van me, maar toch :o)

Ik heb geen pyjama, ik slaap gewoon in onderbroek en topje. Dat topje heb ik alleen aan met slapen, dus die was ik om de 3 dagen ofzo en mijn onderbroek natuurlijk elke dag. :)
Handdoeken doe ik 1x mee, maar ik gebruik wel maar 1 handdoek per douchebeurt.
En mijn bedgoed wast mijn moeder, ik heb geen idee hoevaak ze dat doet. Sowieso 1x in de week geloof ik. :)
En kleding ligt eraan, paardrijbroeken doe ik echt niet elke dag in de was, die worden toch weer smerig.. En truitjes die ik 1 avond heb aangehad en die niet vies zijn, laat ik gewoon luchten. Maar na 3x dragen gaan ze toch zeker wel de was in, een truitje maar 1x dragen en dan wassen vind ik zonde van de stof en de kleuren..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:06

Bij mij heb ik met t-shirts geen keus. Met zeer strak deobeleid en odorex kan ik net een dag stinkloos doorhalen, soms niet eens. Dus twee dagen of meer is echt geen optie. Terwijl de rest prima gaat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:19

Ik draag elke dag schone kleding, gebruik elke dag schone handdoeken en washanden, 2x in de week schone pyjama, 2x daags schoon ondergoed en 1x per week schoon bed.

Ben ik nu ernstig? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:24

Ernstig schoon :D

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:27

__Laura schreef:
Ernstig schoon :D

Denk soms wel eens; zou ik smetvrees hebben!?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:29

Beddengoed: Twee weken.
Pyjama: Draag ik niet.
Handoek: Ik gebruik twee handdoeken één voor me lichaam die gaat elke keer in de was en één voor mijn haar die gebruik ik twee tot drie keer.
Broeken: Twee dagen en dan trek ik hem meestal nog een dagje aan naar me paardje als ik niet ga rijden zodat hij ook echt vies is.
T-shirts: één dag.
boxers/string en sokken: één dag.

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 21:31

Beddengoed word 1x in de week en soms 2x in de week gewassen omdat mijn kat bij me slaapt.
Qua kleding: shirt/trui/vest elke dag schoon ondergoed 2x op een dag (ivm sochtends en savonds douchen) handdoek doe ik 2/a 3 dagen mee. Broeken worden na 2x (volle)dagen gewassen. Slaapkledij elke week. en badjas elke 2 weken gewassen.

:D