De brutaliteit! Waar halen ze het vandaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: De brutaliteit! Waar halen ze het vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:44

Wel een heel erg vreemd verhaal. Ben benieuwd naar de bekentenis!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:57

whaha vaag verhaal...ben wel heel erg benieuwd!

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:01

Ik moest er ook wel een beetje om laggen!
Maar einelijk is het wel heel erg!
als je nou iets aanspant krijg je misschien nog een vergoeden :P(niet dat ik er verstand van heb hoor!)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 20:35

Al die nieuwsgierige mensen hier, daar moest ik dan wel weer even om lachen. :')

Ik heb een mailtje gekregen waarin ze alles opbiecht. :) Natuurlijk kan ik nog niet 100% zeker zijn dat dit wél de waarheid is maar ik ga er tot nu toe wel vanuit, bovendien heb ik haar gegevens en kan ik haar bellen, wat ik ook zeker ga doen. Dit verhaal klinkt iig een stuk geloofwaardiger dan het vorige slappe smoesje. ;)

Enfin, het komt erop neer dat ze wél zelf het profiel heeft aangemaakt van Robyn. Dit omdat haar vriend regelmatig op datingsites zat, naar zijn zeggen niet voor dates maar gewoon voor vriendschappelijk contact. Omdat ze hem niet vertrouwde heeft ze een fake profiel aangemaakt, maar er zat nog geen foto bij. Ze wist dat hij van rood haar en groene ogen hield, waarop ze op internet op zoek ging en mijn foto tegenkwam (ze heeft dus niks van Hyves e.d gehaald, ze wist niks van mijn leeftijd en niks van mij).
Uiteindelijk kwam ze erachter dat je toch niet kon mailen als je niet betaalde en in totaal heeft mijn foto (gelukkig!) maar 4 dagen op de site gestaan. Toen ze door had dat ik erachter was gekomen werd ze heel bang en nam ze contact met me op, in de eerste instantie met het vorige verhaal.

Dat is het een beetje in het kort - en ik hoop van harte dat dit het echte verhaal is en er dus geen vieze, enge mannetjes achter zitten. :+ 't Is geluk dat ik nog niet naar de politie was gestapt (wat ik nu ook niet ga doen, ik ga eerst haar bellen deze week) en ik hoop zo dat de boel is opgelost. :)

melaniepk schreef:
Verder moet ik wel bekennen dat ik je ook geen 17 had geschat hoor :n maar goed, sommige 17 jarigen zien dat als een compliment :D en vaak ligt het er ook aan hoe de foto genomen is etc :j

Edit, Wauw net even je profiel bekeken, maar je hebt ook wel prachtige foto's erin staan hoor :j wie heeft die geschoten ? die mag mij ook wel is op de foto komen zetten :D

Meestal word ik ook gemiddeld zo'n 3 jaar ouder geschat (dat is dan meestal vooral qua gedrag ;) ) maar doorgaan voor iemand van 33... dat gaat wel heel ver. :')
Om op je vraag te reageren: al mijn foto's zijn zelfportretten (net als de foto van de datingsite). :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:41

tsja of haar verhaal nou waar is of niet, punt blijft dat ze zomaar jouw foto heeft gebruikt zonder het te vragen. Kun je wel een zielig verhaal ophangen maar dan nog..

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:42

Ik zou het er gewoon bij laten verder :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:47

jilleroo schreef:
tsja of haar verhaal nou waar is of niet, punt blijft dat ze zomaar jouw foto heeft gebruikt zonder het te vragen. Kun je wel een zielig verhaal ophangen maar dan nog..

ja dat klopt, maar ze heeft daarvoor excuses aangeboden. lijkt mij ook dat verdere stappen ff niet nodig zijn, na het telefoontje dat TS gaat plegen?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:50

Waar gaat het heen met de wereld als je om dit soort dingen al een schadevergoeding gaat vragen/aangifte doen :Y) Ze weet nu toch wie er achter zat en waarom? Punt.
(N.a.v jilleroo's opmerking :P)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:52

heb ik het ergens over : nog steeds aangifte doen? nee , dacht het niet.
Ik zeg enkel dat dat hele verhaal geen goedmakertje is voor het jatten van iets dat niet van haar is. En ik dus ook geen medelijden met haar kan hebben.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 20:55

Ik ga de persoon in kwestie deze week bellen. Ik laat het er het liefste bij, als dat even kan.
Ze heeft mijn foto van een site met make-up tips, zij hebben dus mijn foto in de eerste instantie gestolen, zij dacht dat 'een model bij zo'n artikel' wel wat anders was dan een foto van iemands hyves, ze heeft er verder ook niet bij nagedacht dat het eigenlijk het stelen van iemands identiteit was....
Ik snap haar ergens ook wel. ;) Eerst maar kijken in hoeverre dit verhaal wel waar is, ik hoop echt dat dat zo is, en ik ga gewoon even bellen en dan hoop ik dat de zaak zo afgedaan is. :)

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:55

jilleroo schreef:
heb ik het ergens over : nog steeds aangifte doen? nee , dacht het niet.
Ik zeg enkel dat dat hele verhaal geen goedmakertje is voor het jatten van iets dat niet van haar is. En ik dus ook geen medelijden met haar kan hebben.

Ze vraagt toch ook niet om medelijden? :Y)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:56

Klinkt aanemelijk, ik zou het er verder maar bij laten. :) Fijn dat het opgelost is.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:57

Zo dat is echt asso dat ze zonder toestemming zomaar jou foto gebruiken voor zo'n site..
Goed dat je erachter aan bent gegaan.en dat het nu is opgelost ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 20:59

Ze vraagt inderdaad niet om medelijden, ze schaamt zich heel erg en heeft flink haar excuses aangeboden. ;) Ik hoop dat alles nu is opgelost. Alleen nog even kijken of ik achter die andere site aan kan die mijn foto heeft gebruikt...

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:04

Dit is dus precies de reden waarom ik geen fotos van mezelf op internet zet... kan alleen maar gedoe geven...
Alhoewel... er zijn wel fotos van mij... van Pinkpop en eentje die in de Melkweg is gemaakt.. maar ja daar zit professionele copyright op dat laten ze wel uit hun hoofd

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 21:17

Helaas heeft ook een zichtbaar copyright niet veel meer te betekenen tegenwoordig.... dat photoshoppen ze er wel af, als ze 't er al afhalen.

Ik vind het gewoon jammer, want de meeste foto's zijn gewoon mijn 'kunst', net als mijn tekeningen, en het is zonde als dat wordt gestolen...

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:31

Ik dacht al dat ze er met een smoes onderuit wilde komen. Maar ze mag in haar handjes knijpen dat jij haar excuses aanneemt.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:40

Fiffill: ik zou dan wel benieuwd zijn van welke 'make-up tips' site zij de foto heeft afgehaald.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:50

Dit verhaal klinkt al een stuk aannemelijker.
Ik zou haar inderdaad eerst eens bellen.
En ja, die kneep 'm dus flink omdat ze keihard door de mand zou vallen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:15

Als ik google op afbeeldingen van rood haar en groene ogen, kom ik wel direct op jouw foto ut, Bente, maar dan niet op een make-up site... maar op Bokt!
link
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 17-11-09 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:16

oke dat is een vreemde wending bente!
ben benieuwd wat ze zegt als je haar belt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 08:48

@ Blue_Eyes: dat komt dan wss door dit topic. En wss ook omdat jij Bokt in je cookies hebt staan. ;) Dan geeft Google bij alle zoekopdrachten sneller die resultaten van sites die tussen jouw cookies staan.
Althans, zoiets is mij ooit uitgelegd. ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:21

Hm dit klinkt wel aannemelijk ja maar ik had dus toch gelijk dat ze loog over dat eerste verhaal.
Ze probeerde zichzelf gewoon schoon te praten.
Ik denk dat dit verhaal wel klopt en fijn dat het zo opgelost is dan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 12:29

Oh, dat zou kunnen :D Viel me direct op :D

scooby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 13:50

Wat een idioot verhaal zeg! Stiekem ook wel een beetje geestig, je zal je hoofd maar op zo'n manier terugvinden...

Wat die vrouw betreft, ook al is het een slecht verhaal, ze zal vast niet met slechte bedoelingen jouw foto hebben gebruikt. En ze is echt niet de eerste en enige die een willekeurige foto bij haar profiel zet.
Toch vind ik dat RP wel heel makkelijk de schuld op de vrouw afschuift, ZIJ hebben tenslotte jouw foto verder gepubliceerd. Misschien ga je er wel akkoord mee als je je aanmeld voor RP dat ze je foto mogen gebruiken, maar JIJ bent daar niet mee akkoord gegaan.

Het is natuurlijk je eigen keuze wat je er mee doet, maar ik zou het er niet zo bij laten zitten.