Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:18

en als iemand zich niet prettig voelt in een rok, dan is die baan waarschijnlijk niet voor je weggelegd, en moet je verder kijken.......

ik snap dit hele topic niet helemaal vrees ik :D

je solliciteert of ambieert iets waarvoor er kledingrestricties gelden..........

of je gaat er in mee, of je laat het.....

of ik denk te makkelijk dat kan ook :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:19

Ik draag juist heel vaak rokjes en jurkjes. Maar waarschijnlijk niet het soort wat een christelijke school graag ziet. :+ :D

Ik sta er van te kijken dat er uberhaupt nog scholen zijn die dit nog doen. :)
Kijk, kerken e.d., a la, maar scholen......?????

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:19

Kim, als het om een sollicitatie zou gaan, was ik het met je eens. Maar dat was de vraag van TS niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:20

Lielle schreef:
In een notedop +:)+ Overigens zou ik dus idd ruzie maken met mijn stagebedrijf, want die vind ik hier de grooste fout maken. Maar idd, ik laat me niet op die manier de wet voorschrijven en ik zou dus niet voor een dergelijk bedrijf werken.

Nou ja, ik zou beginnen met een duidelijke mail waarin ik uitleg waarom ik vind dat het stagebedrijf dit verzoek niet zomaar op die manier door moet geven, maar zelf moet aangeven wat hun verwachtingen zijn, en dat ik afhankelijk daarvan besluit of ik in broek ga of helemaal niet.

Dan kunnen we daarna altijd nog ruzie maken :)

Abeltje77

KiWiKo schreef:
heel even heel simpel gesteld................

wat is er mis met een rok?

Niks, maar ik heb er geen. En ik zou er dus ook geen gaan aanschaffen voor dit desbetreffende bezoek.

Nu gaat het om een rok, maar wat zou de discussie worden als TS naar een moslimschool had gemoeten en haar gevraagd was een hoofddoek te dragen?

Anoniem

KiWiKo schreef:
en als iemand zich niet prettig voelt in een rok, dan is die baan waarschijnlijk niet voor je weggelegd, en moet je verder kijken.......

je solliciteert of ambieert iets waarvoor er kledingrestricties gelden..........

Helemaal mee eens, als het om een baan gaat.
Maar TS gaat één keer voorlichting geven op een school waar ze verder niks mee te maken heeft. Dat is toch een andere situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:21

Zo, wat loopt dit topic storm! Heel erg interessant te lezen hoe iedereen er over denkt, blijkbaar zijn er veel verschillen in levensvisies bij iedereen!

Over hoe ik er over denk, als TS: ik heb er geen problemen mee en ga me ook gewoon aan het verzoek houden. De reden dat ik dit topic opgestart heb, was dan ook alleen maar om jullie reacties/denkwijzen hierover te vragen, die blijkbaar nog erg verschillend zijn (en daarom des te interessanter!)

En de vraag is overigens niet gekomen vanaf mijn stage, die zijn er juist erg vrij in. Als zij deze eis hadden gesteld (en dan niet eenmalig maar voor altijd) dan was ik er ook zeker niet gaan werken!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:21

Lielle schreef:
niets maar wel als men van mij eist dat ik in rok kom. Kennelijk is mijn kleding dan belangrijker dan mijn persoon.

het kan bedrijfspolicy zijn..............

en ik ben het met je eens dat ze dan een goede laten liggen omdat die in broek komt........... maar F U CK das hun probleem :D

stage is ook een soort van sollicitatie, een soort van welkom in de wereld van de werkenden :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:22

KiWiKo schreef:

Die kledingrestricties waren niet vooraf bekend, en worden nu door derden opgelegd, niet door het bedrijf. En ik zou zelf niets ambieren waar kledingrestricties voor gelden, dus als ze het op tijd doorgeven is het heel simpel: dan ben ik niet de persoon die ze zoeken. Ik zou op zo'n functie niet solliciteren bijvoorbeeld.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:22

amanda2 schreef:
Ze vragen jou om wat over jou school te vertellen.
Ze weten dat er op jouw school broeken worden gedragen.
Jij vertegenwoordigd je school en daarmee de normen en waarden die gelden op JOUW school

Hier sluit ik mij 100% aan :-)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:23

Kim, TS is gevraagd door haar stagebedrijf om een presentatie te geven op een christelijke school die dus met dit verzoek is gekomen. Het gaat dus niet om een stage of baan.

@shadow, vooruit dan ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:23

Blijheid schreef:
KiWiKo schreef:

Maar TS gaat één keer voorlichting geven op een school waar ze verder niks mee te maken heeft. Dat is toch een andere situatie.

nah goed, en dan pas je je een keer aan aan de normen van die school.............

oooooeeeeh KILLER!! :D :D

wat maakt het in hemelsnaam uit om een keer iets te doen wat iemand van je vraagt ;)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:25

Kiwiko: in dit geval is het niet de TS die iets van het bedrijf wil (nl een stage of baan), maar de school die iets van de TS wil (nl een voorlichting over een opleiding).

TS zal zich dus kunnen houden aan de normen en waarden van haar eigen opleiding en niet zich voegen naar die van de school die haar gevraagd heeft een voorlichting te geven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:26

Om een voorbeeld te geven. In mijn branche was CMG (nu LogicaCMG) erom bekend dat je altijd en overal in pak (voor dames mantelpakje) gekleed ging. Al moest je kabels van netwerk trekken onde vloer bij je klant, pak was verplicht. Dat bedrijf is voor mij dus echt nooit een optie geweest, dat weiger ik pertinent.

Exact wat ik wilde zeggen Apple.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:26

Relativeren is het magische woord! Een rok bekeert je niet, neemt geen bezit van je en houdt je ook niet vast. Probeer het te zien als gewoon een rok en een wereld gaat open!
En ja, ben gewoon heel makkelijk. Pas mij makkelijk aan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:27

Ok en stel nu dat het gaat om een voorlichting op een Islamitische school en TS wordt gevraagd om die voorlichting te komen doen met een hoofddoekje op?

(let wel: we zijn nog steeds in Nederland, niet in een moskee, niet in een islamitisch land)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:27

Blijheid schreef:

KiWiKo schreef:
nah goed, en dan pas je je een keer aan aan de normen van die school.............

oooooeeeeh KILLER!! :D :D

wat maakt het in hemelsnaam uit om een keer iets te doen wat iemand van je vraagt ;)

*diepe zucht*

Dat maakt dus niks uit, als je het maar van te voren weet ;)
Als je het één dag van te voren hoort, en je hebt de kleding die gevraagd wordt niet, verwachten ze dan dat je dezelfde middag nog naar de winkel holt?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:29

Ik snap wel wat je wil zeggen WCF, maar voor mij gaat het niet om dat stukje stof maar om het principiele feit dat iemand mij voorschrijft wat netjes gekleed is. Ik laat mij niet andermans normen opleggen. En als jij dat zo niet voelt, heb je het wsl een heel stuk makkelijker in je leven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:29

Apple schreef:
Kiwiko: in dit geval is het niet de TS die iets van het bedrijf wil (nl een stage of baan), maar de school die iets van de TS wil (nl een voorlichting over een opleiding).

TS zal zich dus kunnen houden aan de normen en waarden van haar eigen opleiding en niet zich voegen naar die van de school die haar gevraagd heeft een voorlichting te geven.

Maaaaar, haar stage bedrijf is wel akkoord gegaan met dit verzoek! Dus komt het wel degelijk van het stagebedrijf af. Zij hadden ook van te voren tegen de school kunnen zeggen, hoho dit is tegen ons beleid in. Maar dat hebben ze niet gedaan. Dus zijn ze akkoord gegaan met het verzoek.
En voor de rok mag je ook een hoofddoekje of wat dan ook invullen. Stagebedrijf heeft het goedgekeurd.

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:30

russel schreef:
Maar ik vind wel dat je geen daad hoeft te stellen om als enige anders te zijn, het is tenslotte werk en om professioneel te zijn, vind ik dat je je aan de regels houdt, zie het als een uniform. Wij gaan ook niet naar ons werk met een kapotgedragen spijkerbroek, afgetrapte schoenen, versleten halter t-shirtjes, ook al draag je ze misschien thuis wel graag omdat je dan lekker thuis bent. Op het werk ben je "iemand" anders en dan draag je wat sociaal verantwoord is. Nu is dat dus die jurk of rok.
Ik zou lekker een leuke rok lenen, leuke mayo kopen, laarzen aantrekken en mij leuk gezellig aankleden, sjaatje, kettinkje, of iets in je haar, gewoon leuk afmaken en gaan met die banaan. Je bent immers een professionele vrouw die zich in allerlei culturen en bevolkingsgroepen en nationaliteiten, milieus kan laten zien en weet hoe het hoort. Het is gewoon een kwestie van fatsoen en etiquette. Iets wat heden ten dage ver te zoeken is.

Ben jij op je werk iemand anders?? huh
Ik moet later iig echt geen baan hebben waar kledingsvoorschriften bij horen,
laat mij maar lekker in mijn kapotgedragen spijkerbroek & afgetrapte schoenen lopen :+ al ligt het wss ook wel aan mijn leeftijd :')

Lielle

Of erger nog, in een burka? Is dat ook maar een stukje stof en trek je dat ook aan op verzoek van je stagebedrijf?

Apple

Maar stagebedrijf komt er nu ook pas mee. Kan best zijn dat stagebedrijf ook nog niet eerder wist van de kledingvoorschriften :)*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:31

Lielle schreef:
Ik snap wel wat je wil zeggen WCF, maar voor mij gaat het niet om dat stukje stof maar om het principiele feit dat iemand mij voorschrijft wat netjes gekleed is. Ik laat mij niet andermans normen opleggen. En als jij dat zo niet voelt, heb je het wsl een heel stuk makkelijker in je leven.

Heb ook een makkelijk leven wat dat betreft, komt denk ik omdat ik kledingvoorschriften wel gewend ben. Pas mij heel makkelijk aan.
En als iemand het niet wil, prima! Dan vind ik het ook je goed recht om niet te gaan. Maar om bewust tegen een verzoek in te gaan? Nee... dat vind ik wel respectloos.

Lielle

Re: Vrouwen verwacht in rok of jurk, ouderwets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:31

Oke, zou jij dus in een burka voorlichting gaan geven? Ook maar een stukje stof.

Overigens heb je kunnen lezen dat ik idd wsl zou kiezen om niet te gaan en dan maar het conflict met het stagebedrijf aan te gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:32

Apple schreef:
Maar stagebedrijf komt er nu ook pas mee. Kan best zijn dat stagebedrijf ook nog niet eerder wist van de kledingvoorschriften :)*

Dan nog hadden zij kunnen zeggen, wij geven geen voorlichting op die school. Ze hebben namelijk zelf eerst de brief in handen gekregen. Ze hadden ook nog last minute mannen erheen kunnen sturen, probleem opgelost! (omwisselen dus).