ik snap dit hele topic niet helemaal vrees ik

je solliciteert of ambieert iets waarvoor er kledingrestricties gelden..........
of je gaat er in mee, of je laat het.....
of ik denk te makkelijk dat kan ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lielle schreef:In een notedopOverigens zou ik dus idd ruzie maken met mijn stagebedrijf, want die vind ik hier de grooste fout maken. Maar idd, ik laat me niet op die manier de wet voorschrijven en ik zou dus niet voor een dergelijk bedrijf werken.
KiWiKo schreef:heel even heel simpel gesteld................
wat is er mis met een rok?
KiWiKo schreef:en als iemand zich niet prettig voelt in een rok, dan is die baan waarschijnlijk niet voor je weggelegd, en moet je verder kijken.......
ik snap dit hele topic niet helemaal vrees ik![]()
je solliciteert of ambieert iets waarvoor er kledingrestricties gelden..........
Lielle schreef:niets maar wel als men van mij eist dat ik in rok kom. Kennelijk is mijn kleding dan belangrijker dan mijn persoon.
KiWiKo schreef:je solliciteert of ambieert iets waarvoor er kledingrestricties gelden..........
Blijheid schreef:KiWiKo schreef:en als iemand zich niet prettig voelt in een rok, dan is die baan waarschijnlijk niet voor je weggelegd, en moet je verder kijken.......
ik snap dit hele topic niet helemaal vrees ik![]()
Helemaal mee eens, als het om een baan gaat.
Maar TS gaat één keer voorlichting geven op een school waar ze verder niks mee te maken heeft. Dat is toch een andere situatie.
Blijheid schreef:Helemaal mee eens, als het om een baan gaat.
Maar TS gaat één keer voorlichting geven op een school waar ze verder niks mee te maken heeft. Dat is toch een andere situatie.
KiWiKo schreef:nah goed, en dan pas je je een keer aan aan de normen van die school.............
oooooeeeeh KILLER!!![]()
wat maakt het in hemelsnaam uit om een keer iets te doen wat iemand van je vraagt
Apple schreef:Kiwiko: in dit geval is het niet de TS die iets van het bedrijf wil (nl een stage of baan), maar de school die iets van de TS wil (nl een voorlichting over een opleiding).
TS zal zich dus kunnen houden aan de normen en waarden van haar eigen opleiding en niet zich voegen naar die van de school die haar gevraagd heeft een voorlichting te geven.
russel schreef:Maar ik vind wel dat je geen daad hoeft te stellen om als enige anders te zijn, het is tenslotte werk en om professioneel te zijn, vind ik dat je je aan de regels houdt, zie het als een uniform. Wij gaan ook niet naar ons werk met een kapotgedragen spijkerbroek, afgetrapte schoenen, versleten halter t-shirtjes, ook al draag je ze misschien thuis wel graag omdat je dan lekker thuis bent. Op het werk ben je "iemand" anders en dan draag je wat sociaal verantwoord is. Nu is dat dus die jurk of rok.
Ik zou lekker een leuke rok lenen, leuke mayo kopen, laarzen aantrekken en mij leuk gezellig aankleden, sjaatje, kettinkje, of iets in je haar, gewoon leuk afmaken en gaan met die banaan. Je bent immers een professionele vrouw die zich in allerlei culturen en bevolkingsgroepen en nationaliteiten, milieus kan laten zien en weet hoe het hoort. Het is gewoon een kwestie van fatsoen en etiquette. Iets wat heden ten dage ver te zoeken is.
Lielle schreef:Ik snap wel wat je wil zeggen WCF, maar voor mij gaat het niet om dat stukje stof maar om het principiele feit dat iemand mij voorschrijft wat netjes gekleed is. Ik laat mij niet andermans normen opleggen. En als jij dat zo niet voelt, heb je het wsl een heel stuk makkelijker in je leven.
Apple schreef:Maar stagebedrijf komt er nu ook pas mee. Kan best zijn dat stagebedrijf ook nog niet eerder wist van de kledingvoorschriften