Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:59

Ik ben 19 en heb in die situatie gezeten, ik zou het (ongeacht of het van een vaste relatie of one night stand is) houden en zef (eventueel met de vader) opvoeden. :)

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:00

Nanna schreef:
Ik ben 15, ik heb geen vriend.
Maar als ik op deze leeftijd zwanger zou worden of op een ander moment als het ongewenst was zou ik het wel houden.
Ik zal het gewoon niet over m'n hart kunnen krijgen om het weg te laten halen. Je leven zal daarna nooit meer het zelfde zijn, maar dan is het waarschijnlijk wel m'n eigen domme fout geweest om het niet veilig te doen. Ik weet natuurlijk niet hoe ik er over denk als het me overkomt, omdat ik nu in een hele andere situatie zit. Maar ik weet zeker dat ik het niet weg laat halen.

en je school btw reageer niet met me ouders zorgen er wel voor want die zoude denk ik ook werkhebben en dat is geen kind opvoeden.
niet meer met vriendinnetjes spontaan weg want geen oppas.
als je niet weet hoe je er dan over denkt hoe weet je dan zeker dat je het niet weg laat halen?
hoe ga je hem onderhouden? geld? werk? school? huis? kinderopvang is dur een pak luiers ook.
mss moet je daar eerst over nadenken voor je het niet weg laat halen het leeft namelijk niet !
er is niets om dood te maken

toot

Nanna schreef:
Ik ben 15, ik heb geen vriend.
Maar als ik op deze leeftijd zwanger zou worden of op een ander moment als het ongewenst was zou ik het wel houden.
Ik zal het gewoon niet over m'n hart kunnen krijgen om het weg te laten halen. Je leven zal daarna nooit meer het zelfde zijn, maar dan is het waarschijnlijk wel m'n eigen domme fout geweest om het niet veilig te doen. Ik weet natuurlijk niet hoe ik er over denk als het me overkomt, omdat ik nu in een hele andere situatie zit. Maar ik weet zeker dat ik het niet weg laat halen.

en je school btw reageer niet met me ouders zorgen er wel voor want die zoude denk ik ook werkhebben en dat is geen kind opvoeden.
niet meer met vriendinnetjes spontaan weg want geen oppas.
als je niet weet hoe je er dan over denkt hoe weet je dan zeker dat je het niet weg laat halen?
hoe ga je hem onderhouden? geld? werk? school? huis? kinderopvang is dur een pak luiers ook.
mss moet je daar eerst over nadenken voor je het niet weg laat halen het leeft namelijk niet !
er is niets om dood te maken

Elise_K

Ik ben nu 16, zit nu in 6 VWO, ik zou het zeker weg laten halen! (En zorgen dat het niet zover komt!)
Ik wil eerst nog studeren en alles, en daar komen kinderen niet echt bij te pas... sorry :n

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:02

Shanna schreef:
Ik ben 19 en heb in die situatie gezeten, ik zou het (ongeacht of het van een vaste relatie of one night stand is) houden en zef (eventueel met de vader) opvoeden. :)

En heb je het gehouden?

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:02

mijn zusje word tiener moeder is 19 jaar
werkt hard voor dr geld en gaat samen wonen met haar vriend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:03

sHaKiEjLaVeR schreef:
Shanna schreef:

En heb je het gehouden?

Ik was zwanger van een one night stand, heb het gehouden en ben het verloren. Ik heb een miskraam gehad op 10 weken..

sHaKiEjLaVeR

Re: Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:06

Dat is wel erg vervelend, is dat voor jou juist een reden om het 'de volgende keer' weer te houden?
Sorry is wel een erg brutale vraag, begrijp het als je er liever geen antwoord op geeft.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:07

wat vervelend vor je shanna...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:08

Ik zou het zeker proberen te houden. Evt kijken wat de mogelijkheden voor adoptie zijn. Er zijn genoeg mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen.

Maar als ik nu zwanger zou raken (wat echt heel knap zou zijn ;) ). Zou ik proberen dit studiejaar af te maken. Ik heb 5 jaar de tijd voor mijn bachelor die eigenlijk 3 jaar duurt, dus zou ik er een jaar tussenuit kunnen. Met een maximale lening... Zou dat te doen zijn?

Wil er niet over nadenken. Best leuk, kinderen, maar nu nog even niet :o .

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:09

ik vind het echt apart dat mensen voor adoptie kiezen er is namelijk geen tekort aan en jeugdzrog zit bomvol met wezen...
en heerlijk heeft je kind een levenslang gvoel o ik as ongewenst..
zou jij z`n gevoel willen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:10

sHaKiEjLaVeR schreef:
Dat is wel erg vervelend, is dat voor jou juist een reden om het 'de volgende keer' weer te houden?
Sorry is wel een erg brutale vraag, begrijp het als je er liever geen antwoord op geeft.

Inderdaad. Ik begrijp helemaal wat vrouwen bedoelen met ''je voelt je zwanger nog voor het bevestigd is door de test'' wat bij mij ook de reden was waarom ik het niet weg heb laten halen. Ik voelde me zwanger, ik kon het gewoon niet aan om het bewust stop te zetten. Heb ook helemaal vrede met de miskraam. Ik ben niet in de ideale positie om een kind op te voeden, en de vader wou er helemaal niks van weten. Het heeft gewoon niet zo mogen zijn, moeder natuur heeft haar ding gedaan ik heb het een kans gegeven..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:10

Ik ben 20. En ik denk dat ik het niet weg zou kunnen laten halen... Ik woon nog thuis, mijn "relatie" is over, maar het kindje zou wel uit liefde gemaakt zijn. En waarschijnlijk zou de vader (er is er maar 1 die dat zou kunnen zijn) nog helpen opvoeden ook. Daarnaast zouden mijn ouders alles doen om me te helpen.
Het lijkt me overigens vreselijk, als je er niet voor gekozen hebt en je leven over hoop gaat.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:25

Ik ben nu 15, en als ik nu zwanger zou raken zou ik het ook weg laten halen, omdat ik nog zoveel wil doen, uitgaan, school afmaken, een opleiding, en daar past gewoon nog geen kind bij.

Ik ben overigens wel gek op (kleine) kinderen :j en wil later (als ik groot ben :D ) wel kinderen :j (adopteren?)

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:27

Ik heb mij om laten praten heb wel de leeftijd ( 26) maar had verder echt helemaal niks geen huis, geen geld niks en heb het dus na lang genoeg zeggen dat het niet kan weg laten halen.
NU zou ik of het een vaste of one night stand is houden. \
er zijn heeeeeeel veel mensen die graag een kindje zouden willen maar niet kunnen krijgen.

Even Mijn gal over jeugd zorg doet geen kanker ( Sorry ) maar ik heb een waardeloze moeder en die blowd en vrijd alles bij elkaar en mijn zusje en broertjuh zitten daar in huis en jeugdzorg doet niks haalt kinderen echt niet weg hoor.
En dat soort mensen krijgen kinderen terwijl ze ze niet verdienen.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:27

na hier urenlang heben getikt vind ik het eigenlijk chterlijk dat 15 jarige uberhaupt sex hebben of zwanger worden.
ik ga jullie verlaten adjeu

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:28

wendy_paard schreef:
na hier urenlang heben getikt vind ik het eigenlijk chterlijk dat 15 jarige uberhaupt sex hebben of zwanger worden.

als een 15 jarige zich er klaar voor voelt waarom dan niet? Is toch jouw zaak niet?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:37

wendy_paard schreef:
ik vind het echt apart dat mensen voor adoptie kiezen er is namelijk geen tekort aan en jeugdzrog zit bomvol met wezen...
en heerlijk heeft je kind een levenslang gvoel o ik as ongewenst..
zou jij z`n gevoel willen???

Ken toevallig een aantal mensen die graag willen adopteren en ook genoeg mensen van mijn leeftijd die geadopteerd zijn. Zijn dolgelukkig in hun nieuwe huis en blij dat ze een toekomst hebben gekregen. Twee ervan wonen inmiddels op zichzelf, maar hebben wel contact met hun biologische moeder en adoptieouders.

T probleem met adopteren is dat ze ontzettend streng zijn, terwijl elke gladiool zomaar zelf een kind kan krijgen.

Ik weet wel dat er geen tekort is aan kinderen. Maar een abortus... Nee, dan zou ik het wel willen proberen. Zeg ook niet dat ik mijn kind dan meteen weg zou doen. Maar als het echt niet gaat... Dan gaat het niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 00:59

Zoals ik er nu over nadenk, zou ik het zeker weg laten halen. Ik denk dat abortus voor mij een makkelijkere beslissing zou zijn dan kiezen voor adoptie, omdat je dan je kind nog niet gezien hebt en er dus minder een band mee hebt. Ik denk niet dat ik in staat zou zijn om mijn pas gebaren kind zomaar uit handen te geven.
Ik ben momenteel aan het studeren, ik heb -op m'n vwo na dan- geen opleiding afgerond en kan dus niet echt aan een geweldige baan komen en kan een kind dus niet onderhouden. Maar ik heb nu natuurlijk makkelijk praten, ik denk dat de keuze veel lastiger is als je eenmaal zwanger bent. Dat voelt dan waarschijnlijk toch heel anders.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 01:03

pharagirlke schreef:
wendy_paard schreef:

als een 15 jarige zich er klaar voor voelt waarom dan niet? Is toch jouw zaak niet?

nouja aangezien een kind 300 in de maand kost kan een 15 jarige zich dat niet veroorloven die moet dan flink aa d bak vor dat bedrag.
ik vind dat het afgeschaft moet worden.
het zijn mijn zaken niet maar dat is mijn mening.
ik ga dan niet iemand op i lopen praten dat ze het niet moeten leker doen je komt e vanzelf wel achter

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 01:05

wendy_paard schreef:
nouja aangezien een kind 300 in de maand kost kan een 15 jarige zich dat niet veroorloven die moet dan flink aa d bak vor dat bedrag.
ik vind dat het afgeschaft moet worden.
het zijn mijn zaken niet maar dat is mijn mening.
ik ga dan niet iemand op i lopen praten dat ze het niet moeten leker doen je komt e vanzelf wel achter

elke 15jarige die seks heeft zit dan ook 9 maanden later met een kind natuurlijk :?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:13

wendy p, waar haal je vandaan dat een kind 300 euro in de maand kost? dat kost die van mij niet hoor!

de opvoeding staat of valt met de omgeving, niet met de leeftijd van de moeder/ouders.
Ik werk in het speciaal onderwijs en veel kinderen bij ons hebben een grote sociale problematiek. Vaak voortkomend uit een verkeerde opvoeding met incest, geestelijke en fysieke mishandeling, verwaarlozing etc.
Het aantal tienermoeders dat toendertijd een kind heeft gekregen is echter 0%!

Wanneer een moeder/ouderpaar bewust kiest om het kind te houden bij een geconstateerde zwangerschap EN dit onafhankelijk kan en durft te doen van wat de omgeving daar van vindt (dus geen ouders die tegen abortus zijn of juist ouders die zeggen dat ze het kind zullen opvangen), kiezen zij bewust voor het ouderschap en nemen zij ook hun verantwoordelijkheid.

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:17

Ik ben 20, ik heb een vriend en we wonen allebei nog thuis. Als ik nu zwanger zou worden zou ik het linea recta weg laten halen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:25

dat is lekker kort door bocht liesjelover!...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:27

Ben 20 en als ik zwanger zou zijn, dan zou mijn moeder de stofzuiger erop zetten, als ik dat tenminste nog niet heb gedaan :Y)