Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:50

helpt het voor je als iemand jullie aangeeft bij het meldpunt huiselijk geweld? want hoe je het ook draait of keert; dit is huiselijk geweld (ook emotionele mishandeling valt hieronder). het is duidelijk dat jullie dit niet alleen meer kunnen en proffesionele hulp hard nodig is. ik denk dat je de realiteit onder ogen moet zien en zeggen; ik kan dit niet alleen. geeft niets, want niets zo moeilijk om afscheid te nemen van iets waar je een andere voorstelling van had, maar ik denk dat je beseft dat nu het echt klaar moet zijn.
sterkte en laat je het hier weten als mensen je kunnen helpen?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:51

Natuurlijk houd hij van je,op zijn manier, dat doen mannen die geweld toepassen altijd. alleen houden van is niet genoeg, en zeker niet op zijn manier.

respect hoef je niet te verdienen. Dat is een zinnetje dat hij voor zichzelf gebruikt om het geweld goed te praten.

Dat jij kan schreeuwen, schelden enz enz is geen reden tot geweld, echt niet, nooit. Je denkt nml dat je het verdient. Je verdient het nooit. Hij heeft een probleem, daar trekt hij jou in mee.

en als laatste: heb medelijden met de dochter. ze zit de rest van haar leven aan zo'n vader vast, niet raar dat ze zo wordt/ is geworden. Slaat hij haar ook en maakt hij dat goed met dure dingen ?

zoek alsjeblieft hulp, want dat heb je nodig om te beseffen dat dit niet jouw schuld is maar zijn probleem.

Het is ontzettend moeilijk om uit een relatie als deze te komen, juist omdat elk mens, ook hij, een goede kant heeft, en hij vast soms oprecht probeert er iets van te maken. Maar hij moet eerst zijn probleem inzien voor hij daaraan kan werken.

Geloof me dat je een leuke man kan vinden, waar je vast wel eens een keertje ruzie mee hebt. En besef dat het gedrag waarmee jij nu zijn geweld kan oproepen, vermoedelijk verdwijnt in een andere relatie.

heel veel succes

desy_kuiken

Re: Denk dat mijn relatie nu toch echt over is help

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 14:56

Ik zal je vertellen. Ik ben al 5,5 jaar bij mijn vriend maar als hij het ooit ook maar 1 keer flikt om te slaan ben ik bij hem weg ! Want als ze het een keer doen, doen ze het erna vaak sneller :-(

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:00

Ga daar aub weg.. Je doet jezelf tekort.. Laat zien dat je een sterke vrouw bent.. Ga weg en neem je verantwoordelijkheden mee..
Ja het doet pijn.. Zoals het nu gaat ook.. Wat let je? Houden van? Kom op zeg.. Houden van is totaal iets anders in mijn ogen.. Het is volgens mij meer het niet willen nemen van je verantwoordelijkheden..
Ga ervoor en knok voor een beter/gelukkiger leven.. heb een half jaar geleden ook een punt gezet achter relatie van dik 4 jaar.. Ja het doet pijn, maar iedereen zei toen tegen mij, geen hand vol maar een land vol.. Vond het toen verschrikkelijk dat ze dat zeiden, maar het is wel zo..
Verder zijn mijn ouders ook gescheiden toen ik een jaar of 13/14 was.. Niet makkelijk.. Gelukkig hebben de nieuwe partners van mijn ouders zich nooit, maar dan ook nooit bemoeit met mijn opvoeding.. Hadden ze ook absoluut niet moeten doen.. Dan hadden ze echt flink de wind van voren gekregen..
Je moet geen moeder willen zijn en laat aub al helemaal niets blijken over de opvoeding waar de kinderen bij zijn.. Dat zijn jouw zaken niet.. Zullen ze ook niet worden.. immers zijn jou kinderen niet..
Verder vind ik; waar mensen uit elkaar gaan hebben 2 mensen schuld..Denk daar eens over na..

Ik kan alleen maar tegen je zeggen
GA WEG... neem je verantwoordelijkheden en schijf die niet op iemand anders af.. voor dat het nog erger wordt..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:03

Dat hij geweld gebruikt vind ik natuurlijk absoluut niet goed te praten.. Des te meer een reden om te vertrekken...

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:08

sarona25 schreef:
nee maar aangezien ik wel van die man hou...

Kun je een lijstje maken voor jezelf van postieve en negatieve punten van hem?
En kijken wat het verschil is? En als ik je verhalen zo lees: waarom hou je van hem? Waar hou je van?

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 15:13

Zijn kinderen slaat hij niet en krijgen alles wat hun hartjes begeerd

en dat iemand het meld is niet nodig ben zelf ook wel op het punt dat ik het zat ben.
Ik weet van mezelf dat ik ook fouten maak en in mijn ogen zijn die niet echt super erg.
en ik probeer in alles rekening met hem te houden.
Maar hij zoekt overal iets achter en denkt dat ik menig ander vriendje heb

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:18

Goed, dus hij:
1. Slaat zijn kinderen niet. Dat is niet meer dan normaal lijkt me, dat geldt vast voor meer mannen...
2. Hij geeft ze alles wat ze willen. MAW hij verwent ze stierlijk.

En dat zijn de redenen dat je van hem houdt?

En wat maakt het uit als hij denkt dat je een vriendje hebt? Ga gewoon! :)

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:19

Pak je spullen, zorg dat het huis verkocht wordt en kijk nooit meer om!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:20

dit klinkt misschien rot, maar is zo niet bedoeld! waarom nog excuses zoeken voor de dingen die hij doet. hierdoor blijf je nog steeds aan hem vast zitten; laat los, niet meer over nadenken over waarom hij de dingen doet zoals hij ze doet; eindconclusie hij beschadigt jou ermee!
waarom laat je dat nog steeds gebeuren?. vind jij jezelf niet meer waard dan dat? Waarom heb je je spullen nog niet gepakt...waarom geeft hij jou nog steeds iets, waardoor je niet gaat??? pas als je daar de antwoorden op hebt, kun je weggaan. het zal je zoveel helpen om te beseffen waarom jij hier steeds voor kiest; pas dan kun je stoppen met dezelfde keuzes maken. heel veel sterkte :(:)

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:02

Ik weet het maar vindt het erg moeilijk weet dat die keuze het beste is maar moeilijk is die ook

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:04

Nou ik weet niet of iemand je hier op het forum persoonlijk kent, maar als ik zulke dingen had geweten van een vriendin van mij, had ik de politie of een andere instantie gebeld. Je zal dan misschien kwaad worden etc etc, maar beter dan dat je een aantal maanden een overlijdens bericht krijgt omdat hij zijn poten weer eens niet thuis heeft kunnen houden...

Je word gewoon mishandeld. En stel eens voor als hij echt een goed door het lint gaat. Ben jij je leven zeker en veilig bij hem? Ik denk het niet...

Sorry klinkt hard, maar zo is het wel!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:12

Ik wil het gewoon zelf oplossen ik weet dat ik zo weg kan hij zegt het vaak genoeg alleen mijn angst is kan nergens heen en wil niet meer afhankelijk zijn dan van een ander.

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:12

Dus en het zou vriendschappen kosten en dat is het me niet waard

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:17

Maar het op geven van je eigen én uiteindelijk dat van je kinderen is het je wel waard??

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:24

Even voor alle duidelijkhied zijn niet mijn kinderen zijn die van hem.
Heb mijn kindje al opgegeven voor hem

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:27

sarona25 schreef:
Dus en het zou vriendschappen kosten en dat is het me niet waard

Dan zijn het geen echte vrienden en het dus inderdaad niet waard (dat je voor ze blijft in deze slechte relatie) ;-)
Vrienden maak je wel weer hoor!

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:32

sarona25 schreef:
Even voor alle duidelijkhied zijn niet mijn kinderen zijn die van hem.
Heb mijn kindje al opgegeven voor hem

wow dit meen je niet.....waar is jou kindje dan?

je zegt hierboven dat het vrienden gaat kosten..wat gaat vrienden kosten? Dat je bij de l*l weggaat? Dan zijn het ook geen echte vrienden. Die zouden in de gaten moeten hebben dat dit een relatie is die totaal niet klopt.

En financieel gezien, wees blij dat je in nederland woont, hier woont nog geen mug zonder een paar cent als je begrijpt wat ik bedoel. Je hebt hierboven ergens gezegt dat het huis op zijn naam staat, da's mooi want dan zijn de kosten ook lekker voor hem. Ik weet niet of je werk hebt of momenteel een uitkering oid ontvangt maar deze loopt echt wel door op een ander adres, des noods tijdelijk bij je oom en tante als dit kan.

Neem alsjeblieft de raad van vele bokkers aan en GA DAAR WEG!!
ookal kent hier (bijna) niemand je persoonlijk, hulp is er altijd!

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:37

Dat is waar ik ben normaal iemand die altijd met veel mensen op kan schieten het is nu dat ik gewoon geen vrijheid heb daar in en overal mee opletten wat ik doe anders heb ik ruzie ga denk ik nu ook stappen zetten dat het over is.

Ik heb getekend voor schulden en heb zelf studie schuld |(

sarona25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:38

En ik heb mijn kindje weg laten halen het was toen of samen verder of azwanger alleen en heb net zolang op me in laten praten tot dat ik de stap heb gezet |( |( |(

Achter af zoveel spijt van

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:39

Niet achterom kijken; spijt heb je niks aan.
Je moet nu zorgen dat je over een tijd niet terugkijkt naar nu en spijt hebt dat je nu de stap niet hebt gezet!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:39

Misschien erg grof om te zeggen; maar je hebt voor alles wel een excuus waarom dit of dat niet kan. Je opent een topic voor advies omdat je "van die man afwilt" - maar gaat vervolgens wél terug naar 'm en niet meer weg bij 'm uit "angst" dat.

Weetje wat het is ; je kunt pas geholpen worden als je zelf geholpen wilt worden en imo straallt dat er niet vanaf bij jou.

Desalniettemin, sterkte.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:40

Je bent nog jong en hebt nog een heel leven voor je. Ik weet zeker dat je de juiste man nog wel tegenkomt. Maar deze is het niet. :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:41

Ier_ schreef:
Misschien erg grof om te zeggen; maar je hebt voor alles wel een excuus waarom dit of dat niet kan. Je opent een topic voor advies omdat je "van die man afwilt" - maar gaat vervolgens wél terug naar 'm en niet meer weg bij 'm uit "angst" dat.

Weetje wat het is ; je kunt pas geholpen worden als je zelf geholpen wilt worden en imo straallt dat er niet vanaf bij jou.

Desalniettemin, sterkte.

Misschien hard, maar zooooo waar :j

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:41

sarona25 schreef:
En ik heb mijn kindje weg laten halen het was toen of samen verder of azwanger alleen en heb net zolang op me in laten praten tot dat ik de stap heb gezet |( |( |(

Achter af zoveel spijt van

Ik snap dat je spijt hebt maar even heel hard, wees blij dat jullie nu samen geen kind hebben, dat maakt weggaan des te makkelijker....

neem anders voor het financiele stuk eens contact op met een financieel deskundige, die kunnen je van a tot z uitleggen wat wijsheid is (kwa centen)

vraag je dit eens af? Wil jij de rest van je leven, dus een jaartje of 50 vastzitten in deze ellendige relatie of ben je bereid een 4tal lastige jaren door te gaan waarna het leven weer van jou is?