DSB gedupeerden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:34

Uiteraad niet. Maar als je altijd gewerkt hebt, is een uitkering niet zomaar iets. Het lijkt me niet zo makkelijk als je nu stelt (zeg maar :) )

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:35

Zoals het nu staatis het einde oefening voor DSB.

kr0elkip

Re: DSB gedupeerden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:37

ik denk dat je geen andere keus heb,, en of het nou makkelijk is of niet...

en ik denk dat mensen die bi de dsb werken.. blij kunnen zijn dat ze terug kunnen vallen op een uitkering.. ennzz denk dat je als gedupeerde van dsb en leningen en hypotheken heb t minder heb getroffen! die worden hun huis uit gehaald omdat ze het niet kunnen betalen..

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:48

Ik zal tegen haar zeggen dat ze blij mag zijn ;)

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:49

violgens mij moet jij ook ff goed lezen,,
ik zeg!
dat hun ondanks alles... iets hebben om terug op te vallen..
en dat gedupeerde die een lening hebben NERGENS op terug kunnen vallen...

volgende keer goed lezen...

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:51

Ik lees goed hoor, iets mindere toon mag wel hoor!, maar krijg beetje laatste woord willen hebben idee.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:51

kr0elkip schreef:

en ik denk dat mensen die bi de dsb werken.. blij kunnen zijn dat ze terug kunnen vallen op een uitkering.. ennzz denk dat je als gedupeerde van dsb en leningen en hypotheken heb t minder heb getroffen! die worden hun huis uit gehaald omdat ze het niet kunnen betalen..

Sorry, maar vindt je dit niet heel erg kort door de bocht? Denk je echt dat het personeel blij wordt van een uitkering aanvragen? Als DSB echt failliet wordt verklaard dan mag je hopen dat ze worden verkocht zodat ze hun baan behouden. Zo niet? Nou dan kun je in een lange rij van 100-en andere collega's gaan proberen om een baan te zoeken. In deze tijd nog wel! En denk je dat de WW oneindig wordt uitgekeerd? Tijden van onzekerheid zullen aanbreken. ...

Volgens mij is gebleken dat DSB niet de enige boef is die mensen 'erin luizen', er zijn genoeg andere financiele instellingen die dit doen. Je bent er zelf altijd bij geweest en het is NIET de schuld van DSB dat je nu uit je huis wordt gezet omdat ze failliet dreigen te gaan.

Ik hoop ook voor de volle 100% dat DSB een ultiem plan hebt. Want f*ck die overheid en de banken, als iemand crimineel is dan zijn zij het wel! Ik zal nooit, maar dan ook nooit op die prutser van een Bos stemmen en heb mede door dit gebeuren het vertrouwen in het complete kabinet verloren.

Stakkers tssssk! Ik ben echt woest :(

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 11:53

kr0elkip schreef:

Waarom wordt je je huis uit gezet omdat je je lening niet kunt betalen :?
Ik heb er ook een lening lopen maar ik zie het niet gebeuren dat ze ervoor uit huis komen halen hoor :+
Ook daarvoor wordt een passende oplossing gevonden, voor zover ik weet moet de bank die het overneemt zich aan diezelfde voorwaarden houden dus blijft de rente en alles voor ons gewoon hetzelfde ( hoop ik )

Maargoed... volgens mij is ie zo goed als failliet!

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:57

daarom zeg ik, mensen die een lening hebben kunnen niks!! ja hun bende verkopen!!! mensen die dr werken zijn niet blij weet ik... maar hun KUNNEN een uitkering aanvragen om de tijd te overbruggen wanneer ze geen werk hebben.... en mensen met een lening zijn hun huis kwijt.. worden op straat gepleurt om he zo maar te zeggen..

dus ik denk zoiezo dat de gene die leningen hebben minder blij zijn dan de gene die er werken...

mja jullie denken anders :)

en tja een plan hebben ze niet... ze kregen uitstel voor de dnb en die heeft t afgewezen :(

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:59

Maar mensen die een lening hebben, hebben daar zelf bewust voor gekozen. Zijn zelf naar DSB gestapt en hebben het risico van een lening genomen. De werknemers van DSB overkomt dit, die kunnen er niets aan doen.

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:00

Cyntje schreef:
kr0elkip schreef:

Waarom wordt je je huis uit gezet omdat je je lening niet kunt betalen :?
Ik heb er ook een lening lopen maar ik zie het niet gebeuren dat ze ervoor uit huis komen halen hoor :+
Ook daarvoor wordt een passende oplossing gevonden, voor zover ik weet moet de bank die het overneemt zich aan diezelfde voorwaarden houden dus blijft de rente en alles voor ons gewoon hetzelfde ( hoop ik )

Maargoed... volgens mij is ie zo goed als failliet!

wat denk je van mensen die een dubbelen laste hebben?? Hypotheek die 2 x zo hoog zijn??

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:01

Musjes schreef:
Ik lees goed hoor, iets mindere toon mag wel hoor!, maar krijg beetje laatste woord willen hebben idee.

blijkbaar niet :S maargoed ga niet in discussie...

*Gaat dsb nieuws volgen*

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:02

Waarom moet ik steeds aan de klok en de klepel denken? (ok beetje onaardig)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:03

Anoeska schreef:
Maar mensen die een lening hebben, hebben daar zelf bewust voor gekozen. Zijn zelf naar DSB gestapt en hebben het risico van een lening genomen. De werknemers van DSB overkomt dit, die kunnen er niets aan doen.

Er bewust voor kiezen is niet in ieder geval zo ;)
Maargoed... wacht wel af...

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:04

geen idee waarom jij er aan moet denken?
waarom typ je met kleine lettertype??
want dat is eigelijk beetje vervelend lezen..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:05

Mensen, zullen we het even ontopic houden en aardig blijven ;)

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:05

een lening vraag je altijd zelf aan
maar de dubbelen laste die er overheen komen?
en de rente die 40.000 hoger zijn dan afgesproken?
denk dat je daar niet om vraagt..
Anoeska schreef:

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:06

Iedereen heeft er de sores en kopzorgen van, de één alleen wat meer dan de ander.

Maar door de bank genomen zijn we door de bank genomen en zit er helaas niks anders op dan het te nemen zoals het is ;)

kr0elkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:07

ok.. sorry snap je laatste zin niet cyntje :o sorry

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:09

kr0elkip schreef:
een lening vraag je altijd zelf aan
maar de dubbelen laste die er overheen komen?
en de rente die 40.000 hoger zijn dan afgesproken?
denk dat je daar niet om vraagt..
Anoeska schreef:

Tja, mensen hebben toch echt zelf een handtekening onder de voorwaarden gezet. Daar waren ze zelf bij, dus ik vind dat je dan bewust die keuze maakt om een lening aan te gaan.

Ik geloof best dat er mensen zijn die er door DSB ingepraat zijn met mooie verhalen. Maar ik vind toch echt dat je zelf de verantwoordelijkheid hebt om alles tot op de bodem uit te zoeken. Iedereen wist dat het bij DSB wel érg makkelijk lenen was. Daar moest toch een addertje onder het gras zitten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:15

Precies Anoeska.... het is natuurlijk wel héél gemakkelijk nu om die schuld bij de DSB te leggen...

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:18

Precies, de laatste mensen waarmee ik nu medelijden heb zijn diegene die een te hoge hypotheek hebben.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 12:20

Ik blijf erbij dat men gewoon zijn mond had moeten houden en niet vroegtijdige onrust had moeten veroorzaken waardoor men zijn spaarcenten eraf ging halen,...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:21

Wat ik dan wel weer heel erg vind is dat de 'slimme jongens' die het allemaal prima begrijpen hoe het zit met uitgestelde deposito's en dat soort dingen. Die worden niet getroffen. Maar de mensen die er allemaal toch al niet zoveel van begrepen hebben, en heel simpel vertrouwen op de goedheid van een bank, die gaan de boot in. Heel sneu!

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:24

Cyntje schreef:
Ik blijf erbij dat men gewoon zijn mond had moeten houden en niet vroegtijdige onrust had moeten veroorzaken waardoor men zijn spaarcenten eraf ging halen,...

Helemaal mee eens. Maar Scheringa heeft hier ook op gereageerd met een idee van pff wie doet mij iets en niet bijvoorbeeld ertegenin gegaan van nee er is niks mis blablabla. Hij had meer iets van ach mij gebeurt niks laat ze maar praten en toen ging het mis.