Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:45

Ik denk ongeveer 100 euro per week dat is voor onszelf en de katten.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 23:48

Ik koop voor de hele week (2 volwassenen, kind 10 en 13). Vaak vlees in de aanbieding (bij bijv. AH) per kilo, gebruik een deel, vries de rest in, of bak het vast op (bijv. gehaktballen maken, in een oud - schoon - bakje van de chinees, weer in de vriezer). Rijst van de Lidl, kook alles, vries in porties in. Ideaal als je weinig tijd hebt.

Everytime

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 00:00

Rond de 500-600 euro aan boodschappen per maand.
(2 volwassenen, 3 meiden 13, 16, 17)

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 00:55

Everytime schreef:

Dat lijkt me best veel eigenlijk! Al is 5 qua vlees wel een lastig aantal denk ik.

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 09:09

Mijn moeder koopt altijd zóveel in. Ik werk bij de AH en als mijn moeder met boodschappen komt moet ik altijd een extra collega oproepen om te helpen met inpakken anders stopt het zo op := Als ik me niet vergis voor zo'n 175-200 euro p/w. We zijn met z'n 3en thuis en weekends met z'n 4ren..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 11:47

Wij hebben per week tegen de € 50,- aan boodschappen. Kattenvoer komt eens per 3 maanden in grote zakken, dat tikt wel aan (Hill's en Royal Canin).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:06

nixx schreef:
Everytime schreef:

Dat lijkt me best veel eigenlijk! Al is 5 qua vlees wel een lastig aantal denk ik.

Vindt ik nog wel meevallen.
Is nl. tussen de 115E- 140E per week. 140 is wel aan de vele kant maar niet super veel, vooral niet met 3 pubers in huis.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:18

Jeetje, als ik zou moeten raden... 60 euro op z'n minst per week, voor twee personen, zonder huisdieren. En dan tel ik de weken niet mee dat ik eten moet bestellen omdat ik te kapot ben na het lesgeven om ook nog te gaan koken. Dan ben ik soms denk ik wel 120 euro per week kwijt. Minus het rookwaar. Ben vaak ook te lui om m'n eigen brood mee te nemen naar 't werk, dus dan is het al gauw even een sandwich bij de Albert Heijn To Go halen en een flesje water natuurlijk. En een pakje sigaretten, en ga zo maar door.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 23:34

Ik ben er sinds ik in de topic keek wel iets bewuster op gaan letten!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 07:50

Cayenne schreef:
Hoeveel is een buil shag? := Ik heb daar geen verstand van, maar ongeveer een pakje?

Los daarvan schrik ik echt van de bedragen die hier langs komen!
Van dat geld kun je zoveel leuke dingen doen :=

*pakt pakje shag erbij*
brandaris zwaar €5.70
en dan pakje rode rizla (vloei) 0.25

als ik wat krapper zit haal ik maxx dat is 3.30

edit: verkeerde quote

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:39

Ben op 29-9 begonnen met bijhouden.
Tot vandaag heb ik €83,87 uitgegeven voor boodschappen.
Het kan dus wel!!
En dan heb ik ook nog eens chips, fris ed meegenomen (merkartikelen)

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:55

Ik ben door dit topic ook gaan opschrijven en opletten. Ja het scheelt, maar dan nog kom ik niet zo laag als hier soms gezegd wordt. Nu in week vier. vandaag naar de AH waar ik 'vroeger' :+ volop shopte merk het verschil echt meteen. Dus doe ik maar niet meer :D Ik haal wel minder lekkers/ongezond. (behalve vandaag dan :Y) )

Het is wel leuk om het bij te houden, en dit topic blijft erbij helpen!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:00

Mijn moeder is ongeveer 200 E kwijt per maand.. Wel redelijk denk ik zo, met 2 pubers en 2 volwassenen ;)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:12

Ik heb het ooit eens bijgehouden, alle uitgaven om te kijken waar al het geld nou heen gaat. Nu weet ik het, we zijn te lief voor elkaar en voor onze maag :P Maar eigenlijk blijf ik liever genieten zolang we het prima kunnen betalen :D

Zo dacht ik net even een stokbroodje en een stukje vlees te halen voor vanavond. En toch ben ik 14 euro kwijt :+ want op stokbrood moet wel weer lekker beleg etc :o _O-

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 20:30

Musjes schreef:
Ik ben door dit topic ook gaan opschrijven en opletten. Ja het scheelt, maar dan nog kom ik niet zo laag als hier soms gezegd wordt. Nu in week vier. vandaag naar de AH waar ik 'vroeger' :+ volop shopte merk het verschil echt meteen. Dus doe ik maar niet meer :D Ik haal wel minder lekkers/ongezond. (behalve vandaag dan :Y) )

Het is wel leuk om het bij te houden, en dit topic blijft erbij helpen!

Je kan bij de AH ook heel goedkoop shoppen hoor! Ik doe er altijd boodschappen, maar let altijd op de aanbiedingen/eigen merk producten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:12

ik heb de afgelopen paar weken 1x bij de aldi geshopt en de rest bij de AH. dat was in 2,5 week tijd. Dus nog 2 week te gaan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 09:18

Annastasia, is dat bedrag voor jezelf alleen? En met of zonder huisdieren?

Ik ontdekte dat ik ongeveer 1x per maand voor 50 euro uitgeef aan de huisdieren (2 katten, 2 cavia's). Voer (en ik voer A-merken omdat dat hun gezondheid ten goede komt: Royal Canin en Beaphar), kattengrit, zaagsel, hooi. Aan de ene kant vind ik het veel geld, aan de andere kant valt het me nog mee... Ik heb weer geen DA-kosten omdat mijn vriend DA is, dat scheelt alweer want ze zijn net weer geënt en de kitten wordt vanavond (thuis) gechipt. :) Dat kost me dan alleen de kostprijs.

Qua eten en overige spullen (wasmiddel, etc.) gebruiken we ongeveer 60 euro per week. Dus 300 aan boodschappen incl. het dierenvoer in de maand.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 10:30

Het hangt er ook aanzienlijk vanaf waar je shopt. Ik doe voornamelijke boodschappen bij de Nettorama en C1000 (vaak ook eigen merk, wat meestal nét zo lekker is ). Soms doe ik boodschapjes bij de Jumbo, Plus en een enkele keer de AH.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:02

Ik had het er laatst nog over met mijn vriend. Wij zijn ongeveer 30 euro per week kwijt aan de boodschappen. Valt best mee :) .
We hebben geen huisdieren en we zijn beide veel overdag weg. Wij doen 2x in de week boodschappen en eten voornamelijk altijd aardappels met groente en vlees (vriend lust niet veel anders helaas :+ ) .

Ooh wij doen trouwens meestal boodschappen bij de super de boer en de aldi.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:09

Ik heb een vraagje voor mensen die echt rond de 50 EUR of zelfs minder uitgeven per week. Kopen jullie dan geen verse groenten, kwaliteitsvlees of vis in? En hoe doen jullie dat met luxe producten zoals toetjes en frisdrank?

Wij geven ongeveer 70-85 EUR uit per week en wij kopen wel elke dag verse groenten, vlees en vleesbeleg bij de slager, vis, vleesvervangers en luxe producten zoals Red Bull....Ook de katten krijgen kwaliteitsvoer. Wel koop ik vaatwastabletten, douchegel en dergelijke bij Action, dit scheelt enorm.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:12

Ik werk bij de AH en is wel grappig om te zien hoeveel mensen hier uitgeven aan boodschappen,
ik heb namelijk bij de AH veel klanten die boven de €100 zitten.

Mijn moeder doet voor ongeveer €350,- per WEEK boodschappen(waaronder ook de slager en bakker),
wij zijn met zijn 5en bij mij thuis; mijn ouders, een broertje van 8 en eentje van 2,5 en ikke. :D
Daar zitten de dingen als wasmiddel etc. nog niet bij, die koopt ze één keer in de zoveel tijd bij een groothandel.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:16

2 volwassenen en 2 kids (8 en 10) ongeveer 100,- per week.
Tenminste, ik vind dat ik het daarmee moet kunnen doen :o
Heb net boodschappen voor de hele week (moet alleen een keer extra voor versartikelen) bij de aldi gehaald voor 75 euro.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 11:22

UpToDance: 350,- euro per week is een hoop geld. Daar kom ik niet eens aan als ik mijn best doe... ;)

Ik ben een slappeling mensen, heb het kasboekje opgegeven. Maar ik begin vanaf vandaag weer opnieuw.
Wel zie ik een verbetering want ik kijk veel meer naar aanbiedingen en kook soms voor twee dagen, wat enorm scheelt. Maar ben toch nog zeker 100,- per week kwijt.

Vraag: Hebben jullie een apart potje voor bijv. spullen die je huisdier nodig heeft. Of doen jullie dit toch van het boodschappen geld als het bedrag niet te hoog is (zoals een drinkflesje voor konijn of vlooien pipetten?

En hoeveel houden jullie bijv. voor kledinggeld per maand apart?
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 16-10-09 11:25, in het totaal 2 keer bewerkt

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 11:23

Ffortuna schreef:
Annastasia, is dat bedrag voor jezelf alleen? En met of zonder huisdieren?

Dat bedrag is voor 2 personen.
We hebben een melkveebedrijf en hebben zeker 2x in de week iemand die mee-eet. M'n vriend is dus de hele dagen thuis en eet veel brood met kaas en ham. (12-14 sneetjes per dag)
Gisteren en vandaag in de mais, dus ook weer een paar extra pakken koeken, brood, koffie etc.
Normaal gesproken haal ik ook voor veel meer aan boodschappen, maar door dit topic ben ik er eens op gaan letten.

Het is dus alleen voedsel en schoonmaakmiddelen.
We eten iedere dag vlees en ook verse groente, waarbij ik tegenwoordig erg op aanbiedingen let.
Vlees in de aanbieding en dan ook nog eens 50% korting? Invriezen!
Eerder was ik zeker 300,- per maand kwijt, ik wil proberen nu rond de 150,- uit te komen.

Huisdieren: we hebben een hond, maar die staat op het bedrijf en mijn chinchilla eet niet zoveel. Dat is wellicht €1,- in de week. Laat het voer uit duitsland komen.

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:15

corinagirl schreef:
eten voornamelijk altijd aardappels met groente en vlees (vriend lust niet veel anders helaas :+ ) ..

Maar dat scheelt echt enorm. Ik kook van alles wat. Maar ik merk als ik me alleen aan aardappels, groente, vlees houdt dat dat ontzettend veel geld scheelt. Jammer alleen dat het ook zo ontzettend saai eten is :Y)