Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:50

SuzannePerla schreef:
Ik ben 2 jaar geleden met mijn ouders en mijn zus 2 weken naar Thailand gegaan. Ik wou toen eigenlijk echt niet mee en het leek me verschrikkelijk om mijn hele kerstvakantie in Thailand te moeten doorbrengen.. Ik weet dat dit heel vreemd is want wie wil er nu niet een rondreis door Thailand doen? Maar ik vond het toen echt vreselijk! Uiteindelijk heb ik er gewoon het beste van gemaakt en het werd de leukste vakantie ooit! Ik ben niet echt het type dat graag op vakantie gaat, ik zit nu eenmaal liever thuis bij mijn paarden en vriendinnen. Ik snap dus best dat de TS niet graag meegaat.. Ik vind het alleen niet eerlijk dat je je ouders zo hard laat merken dat je niet mee wil.. Je ouders hebben waarschijnlijk heel hard gewerkt voor die vakantie dus het minste wat je kunt doen is dan toch proberen een leuke tijd te hebben op vakantie! En voor je het weet ben je dan weer thuis ;)

Ja maar zoals al vele malen gezegd is de reden niet dat ze niet op vakantie wil. Ze wil juist wel op vakantie maar dan alleen naar Malta! Als ze gewoon helemaal niet op vakantie wil, tja dan vind ik dat een 16 jarige thuis of bij een vriendin mag blijven. Maar wel werken en de boel aan kant houden aub :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:50

even een onderbouwing van mijn vorige post....... mijn vader was hoofd inkoper van Shell......... en minimaal 6 maanden per jaar ergens gestationeerd, mijn moeder was hoofd verpleegkundige dus ook een verantwoordelijke baan.........

ik was wat je tegenwoordig noemt sleutelkind :)

niks mis mee hoor want ik heb een geweldige jeugd gehad :)

behoudens dat mijn ouders ALS mijn vader thuis was altijd rudie hadden.......

maar ik had wel een pownie toen ik 12 was.......... ...... vacanrties en geld in overvloed........... dus ik ben ook wel ergens ernstig verwend.......

nu ben ik 40............ en leer ik te relativeren................

en ik zou graag willen dat ts NU relativeert ipv als ze de 30 gepasseerd is....... het is namelijk allemaal niet zo moeilijk........... gewoon blij zijn met wat je krijgt....... blij zijn met wat je in je schoot geworpen krijgt...........

count your blessings....... over and over again

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:51

sabina1998 schreef:
Ik vind ts niet verwend. ik zelf vind vakantie ook niet zo super.. ik hou er van omdan de hele dag bij de paardjes te zijn en gezellig van alles te doen met vriendinnen van de paarden..
Maar als je er eenmaal bent.. is t wel weer leuk;) k ga morgen. En sommige reacties heb ik getemd. gestoorde:(

Ja maar het gaat haar niet om dat ze liever thuis wil zitten,het gaat om dat ze naar een ander land wil

Orola

Wees blij dat je op vakantie gaat TS, ik ben zelfs nog nooit uit Nederland geweest dus zou zo met je willen ruilen.

dennisje

sabina1998 schreef:
Ik vind ts niet verwend. ik zelf vind vakantie ook niet zo super.. ik hou er van omdan de hele dag bij de paardjes te zijn en gezellig van alles te doen met vriendinnen van de paarden..
Maar als je er eenmaal bent.. is t wel weer leuk;) k ga morgen. En sommige reacties heb ik getemd. gestoorde:(

moet je er vooral gestoorde achter zetten word erop jou dalijk ook getemd
en iedereen heeft zijn eigen mening en mag die plaatsen anders moet je geen topic openen. 8)7

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:52

Kiwiko ik respecteer wat je schrijft,maar weet je,jij gebruikt veel punten :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:52

Hilda79 schreef:
trustHim schreef:
hilda het is dat alles bij elkaar ;)

Dat snap ik.
Maar dan nog kan ik TS niet begrijpen.
Tevens 16 is minderjarig dus heeft ze gewoon niets in te brengen.
Ik kan mij niet voorstellen dat ouders (in het algemeen) expres een vakantie boeken waar hun kind niets aan vind. Immers dan heb je als ouders net zo'n K vakantie als je kind.

Je gaat idd als ouder niet voor de lol een strontdure vakantie boeken om je kind te pesten (dan ga je wel in een klein tentje ergens heen :D).
Ik snap de TS wel :j had op die leeftijd ook van die onverklaarbare dwarse buien die gewoon nergens op sloegen. Sja... leeftijd :P

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:53

sabina1998 schreef:

Meisjes van 11.... ;)

Of je vakantie super vindt of niet is niet van toepassing meiske. Het gaat erom dat de TS alleen maar naar een bepaald land wil, elk ander land is per definitie fout. Ja sorry... dat is een groot verschil.

haflinger4me

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:53

Ik ben een beetje verbaasd over al deze reacties. Oke , de vakantie is nu al geboekt dus valt daar niet zoveel meer aan te doen. Maar , ik ben ook moeder van 3 kinderen in deze leeftijdsgroep ( 15, 17 en 19 jaar). Ik kies inderdaad wel een vakantieadres waar ik naar zelf toe wil , ik moet er het hele jaar in m'n eentje hard voor werken .......maar vervolgens vraag ik wel voordat ik boek aan de kinderen wie wel of niet mee wil. Ik wil zelf een leuke vakantie maar zij natuurlijk ook en ik zie niet in waarom iemand die zegt liever niet mee naar griekenland te gaan nu ineens verwend of nog erger zou moeten zijn. Zou je zelf op vakantie willen naar een plek die je niet ziet zitten terwijl je je in je vakantie ook prima zelf kan vermaken? Een vakantie op Malta met een vriendin in de buurt is toch wel wat anders dan een vakantie naar griekenland zonder leeftijdsgenootje. Het enige waar ik het met de anderen mee eens ben, is dat het geen zin heeft nu er al geboekt is om de vakantie met een boos hoofd ook voor de anderen te verpesten. Een annuleringsverzekering telt echt niet in dit soort gevallen. Maar ik ben het zeker met TS eens dat het handiger van haar moeder was geweest om voor dat ze ging boeken even te vragen of ze wel mee wil. Had geld bespaard en een prettiger sfeer gegeven. Een kind van 16 kan best alleen thuis blijven ( de mijne in ieder geval wel) en als je dat als ouder niet vindt is er wellicht ook wel een volwassene te vinden die af en toe een oogje in het zeil kan houden of had TS misschien bij een vriendin kunnen logeren. Dus ....niet alle moeders op bokt zijn het met elkaar eens blijkbaar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:54

Erg raar hoor TS. Op Rhodos heb je last van slecht slapen, muggen en ruzie met je pap, maar in Malta niks van dit alles???
Erg apart. Volgens mij ben je inderdaad hartstikke verwend. Jij wilt naar Malta, dus moet iedereen zich maar aanpassen anders ga jij de verwende, dwarse puber uithangen. Geen wonder dat je dan altijd ruzie hebt met je pa.
Een beetje dankbaarheid naar je ouders zou niet gek zijn.

Enne....wil niet veel zeggen, maar ik kom al jaren op rhodos en daar zitten weinig tot geen muggen :P
Ook ik kan niet tegen muggenbeten, maar naar Rhodos neem ik niet eens spul mee.

SaBiNa_S

Shego schreef:
sabina1998 schreef:

Ja maar het gaat haar niet om dat ze liever thuis wil zitten,het gaat om dat ze naar een ander land wil

Ja, dat is wel verwend :P, daarover moet ze ook niet zeiken. Maar dat haar ouders het nou wel kunnen betalen en andere niet , dat is niet verwend ;) En ik snap t aan de ene kant ookwel.. en als je constant ruzie hebt thuiis, en ook nog naar een plek waarvan je denkt :( Dan wil je niet mee.

pmarena

Puber of niet , het blijft natuurlijk mega-irritant als je gedwongen wordt om iets te doen dat je ècht niet wilt !

En zeker als je hebt gezegd dat je echt niet mee wilt gaan en er vindt verder geen overleg plaats maar er wordt gewoon over je heen gewalst en toch alles geregeld : dan mag je pissig zijn vind ik.

Als je gedwongen wordt om iets te doen dat je niet wilt , dat is gewoon respectloos. En dan is het ook een logisch gevolg dat je zulk respectloos gedrag niet gaat belonen door vrolijk en gezellig mee op vakantie te gaan....je hebt gewaarschuwd dat je ècht NIET wilde , als ze dan toch bespreken dan kunnen ze de consequenties krijgen ook :P

Ik weet dat dat een kinderachtige reactie is en dat je je er beter overheen kunt zetten en toch plezier kunt maken , maar dan flikken ze het de volgende keer weer en walsen ze weer over je heen , dat is ook niet gezond :\

Er was vast wel iets te regelen geweest waardoor de TS niet mee hoefde te gaan.

Het beste dat de TS kan doen is de leuke kanten ervan zien en genieten van haar vakantie , laten zien dat ze een fijne , volwassen meid is zodat ze volgend jaar alleen mag ;)

Maar ongeacht de leeftijd kan ik me ook prima voorstellen dat ze stevig de smoor in heeft en dat zal laten merken ook !!

Gedwongen worden om iets te doen dat je niet wilt is nooit leuk.
Nu zijn er dingen die gewoon moeten voor je eigen bestwil , operaties enzo , maar een vakantie , komop !

Dat is toch voor niemand leuk om dan iemand die niet wil , er aan de haren bij te slepen....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:55

@Sabina, wacht maar tot jij 16 bent... dan komen de ruzies met je ouders ook wel. Of je nou op Malta, Rhodos of de Strabrechtse heide zit. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:56

Mijn moeder zegt altijd: eerst proberen, dan pas kun je zeggen wat je ervan vind :j
Niet vantevoren zeiken, maar eerst even proberen :j

vuurneon

Blue_Eyes schreef:
@Sabina, wacht maar tot jij 16 bent... dan komen de ruzies met je ouders ook wel. Of je nou op Malta, Rhodos of de Strabrechtse heide zit. ;)

De sleurhut is dan ook best klein na 4 dagen regen in Frankrijk weet ik uit ervaring := en of dat nou in Frankrijk was of 4 dagen op Samos: de ruzie kwam er toch wel :P
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-07-09 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Danielle86

rhodos is geweldig!! ben er zelf geweest

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:57

Blue_Eyes schreef:
sabina1998 schreef:

Meisjes van 11.... ;)

Of je vakantie super vindt of niet is niet van toepassing meiske. Het gaat erom dat de TS alleen maar naar een bepaald land wil, elk ander land is per definitie fout. Ja sorry... dat is een groot verschil.

MeisjeS van 11? :P En dat heeft er zeker me te maken. zie mijn vorige bericht ;)

En iedereen is 11 geweest, waarom krijg ik daar steeds reacties op? :P :(:) :P :P

tantethee

Kan me héél goed voorstellen dat je niet op vakantie wil!
Ik heb dat ook nooit gewilt. Mijn leven is hier, en niet ergens aan de andere kant van de wereld. Je gaat op vakantie om te ontspannen toch? Nou ontspanning dat is voor mij bij mijn paarden, en niet hele dagen aan het strand zitten of de toerist uithangen.
Laat mij maar lekker met rust, en veilig thuis, dan hoor je mij helemaal niet klagen en ben ik helemaal niet het verwende kind.

Vind dat je groot gelijk hebt, je ouders willen toch op vakantie? Nou dan gaan ze. Ik heb er niet om gevraagt.
Ze zitten er echt niet op te wachten om de hele vakantie een chagerijnige puber naast zich te hebben.[/quote]

ik qoote je even, ts wil wel naar malta alleen niet naar griekenland, als ze helemaal niet zou willen zou dat nog anders zijn

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

haflinger4me schreef:
Ik ben een beetje verbaasd over al deze reacties. Oke , de vakantie is nu al geboekt dus valt daar niet zoveel meer aan te doen. Maar , ik ben ook moeder van 3 kinderen in deze leeftijdsgroep ( 15, 17 en 19 jaar). Ik kies inderdaad wel een vakantieadres waar ik naar zelf toe wil , ik moet er het hele jaar in m'n eentje hard voor werken .......maar vervolgens vraag ik wel voordat ik boek aan de kinderen wie wel of niet mee wil. Ik wil zelf een leuke vakantie maar zij natuurlijk ook en ik zie niet in waarom iemand die zegt liever niet mee naar griekenland te gaan nu ineens verwend of nog erger zou moeten zijn. Zou je zelf op vakantie willen naar een plek die je niet ziet zitten terwijl je je in je vakantie ook prima zelf kan vermaken? Een vakantie op Malta met een vriendin in de buurt is toch wel wat anders dan een vakantie naar griekenland zonder leeftijdsgenootje. Het enige waar ik het met de anderen mee eens ben, is dat het geen zin heeft nu er al geboekt is om de vakantie met een boos hoofd ook voor de anderen te verpesten. Een annuleringsverzekering telt echt niet in dit soort gevallen. Maar ik ben het zeker met TS eens dat het handiger van haar moeder was geweest om voor dat ze ging boeken even te vragen of ze wel mee wil. Had geld bespaard en een prettiger sfeer gegeven. Een kind van 16 kan best alleen thuis blijven ( de mijne in ieder geval wel) en als je dat als ouder niet vindt is er wellicht ook wel een volwassene te vinden die af en toe een oogje in het zeil kan houden of had TS misschien bij een vriendin kunnen logeren. Dus ....niet alle moeders op bokt zijn het met elkaar eens blijkbaar.

Even hele concrete vraag: wat doe jij als je kind van 15/17 (kies dr maar 1) naar je toe komt met een brochure van een vakantie naar Malta, met de mededeling dat ze/hij hiernaar op vakantie wil en anders niet? Dit is de vakantiebestemming en ik wil nergens anders heen? Wat is dan jouw reactie?

Nadir

KiWiKo schreef:
nu ben ik 40............ en leer ik te relativeren................

en ik zou graag willen dat ts NU relativeert ipv als ze de 30 gepasseerd is....... het is namelijk allemaal niet zo moeilijk........... gewoon blij zijn met wat je krijgt....... blij zijn met wat je in je schoot geworpen krijgt...........

count your blessings....... over and over again

Helemaal mee eens..... :)

Ik vraag me alleen wel af of het helpt om haar dan op Bokt zo af te zeiken. (overigens niet door jou)
Ik denk niet dat ze daar iets van leert, zeker niet relativeren.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:58

Ik wilde dat ik ouders had gehad die mij op vakantie mee namen.
Al was het maar naar de camping geweest...

SaBiNa_S

Blue_Eyes schreef:

Dat kan ook de druppel zijn ;)

Blue_Eyes

Welshcobfan schreef:
Blue_Eyes schreef:

De sleurhut is dan ook best klein na 4 dagen regen in Frankrijk weet ik uit ervaring := en of dat nou in Frankrijk was of 4 dagen op Samos: de ruzie kwam er toch wel :P

Zo ook een gehuurd huisje in Frankrijk - MET leeftijdsgenootjes om me heen want met een bevriend gezin op vakantie! :D

@haflinger4ever: ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Zwerte. Niet mee willen op vakantie met je ouders is 1, maar pertinent alleen maar naar dat ene land willen anders ga je niet mee, dat is een tweede.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:59

sabina1998 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat kan ook de druppel zijn ;)

Wat bedoel je daar precies mee?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:59

Zwerte schreef:
Even hele concrete vraag: wat doe jij als je kind van 15/17 (kies dr maar 1) naar je toe komt met een brochure van een vakantie naar Malta, met de mededeling dat ze/hij hiernaar op vakantie wil en anders niet? Dit is de vakantiebestemming en ik wil nergens anders heen? Wat is dan jouw reactie?

Dan gaat hij/zij niet mee.

Het alternatief is dat we samen om de tafel gaan om te bekijken of er nog opties zijn die ook aan zijn/haar wensen voldoen en anders is het pech. Dan gaan ze zelf maar sparen.

Het gaat om communiceren........