Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:38

Zo gek heb ik het gelukkig tot op heden niet meegemaakt.
Wat ik nu wel heb: ik bied de vraagprijs (al twee weken geleden) en vervolgens hoor je niks van de verkoper.
Tja wil je nu iets verkopen of niet? :D

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:48

Een tijd geleden had ik een zadeltje te koop staan.
Het was een gebruikt divoza baseline achtig zadeltje en de vraagprijs was een paar tientjes.

Krijg ik emailtjes of ze het zadel voor 7,50 op mogen halen en of er dan ook een hoofdstel met bit bij zat..

Ook een penny gehad die wel 200 euro voor het zadel wou betalen maar dan wou ze wel de pony erbij hebben waar het zadel op lag..
:') :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:49

_O- Tja... Dat ligt meer aan de leeftijd denk ik :')

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:49

Wij hebben leuke, slechte en hele goede ervaringen met MP.
Ooit hadden we een merrie te koop via MP, haar dochter was net nationaal kampioen geworden en er meldt zich iemand die haar wilde ruilen tegen een afgetrapt zadel.
Veel mensen (bijna iedereen is onze ervaring) die een bod doen op een paard via MP reageren niet en die bieders bieden op veel paarden, want ik kom ze overal tegen.
Twee week geleden had ik een Hulsebos zadel op MP gezet.
Zadel is in uitstekende staat en had mij 1730 euro gekost een paar jaar geleden. Biedt iemand 300 euro en dat bod had ik gelijk weggehaald. kreeg ik een pissige mail van deze muts. Doei moppie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:51

Dat is niet moelijk.. Bieden uitschakelen :j Zet ik ook altijd uit. Vind ik zo irritant.. Dan bieden ze standaard zulke belachelijk lage bedragen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:52

ik heb een keer als reactie gehad (op oppaswerk) of ik interesse had in bodypainten bij een ouder stel dat er 'goed uit zag' naar hun zeggen, die me er nog voor wilde 'belonen' ook.
Ik mocht zelfs nog beslissen of ik s*ks wilde of niet, super aanbieding toch? :roll:

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:53

Zo had ik mijn haflinger op MP gezet. Betuigd en onder het zadel. Vraagprijs erbij vermeld.

Kreeg ik een mailtje met een bod van 150 euro. Heb maar een mailtje teruggestuurd of ze helemaal lekker waren in hun hoofd. Niets meer van gehoord!

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:56

Sammie: Ik ga het bieden in de toekomst uitschakelen, dan krijg je in ieder geval niet van die stomme boden.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:57

Haha Equidea, walgelijk zeg! _O-

xNursiex

Equidea schreef:
ik heb een keer als reactie gehad (op oppaswerk) of ik interesse had in bodypainten bij een ouder stel dat er 'goed uit zag' naar hun zeggen, die me er nog voor wilde 'belonen' ook.
Ik mocht zelfs nog beslissen of ik s*ks wilde of niet, super aanbieding toch? :roll:

:j Ik vind het erg aardig van die mensen dat je dat zelf mocht weten.

Keet

Misterylady schreef:
Wat ik nu wel heb: ik bied de vraagprijs (al twee weken geleden) en vervolgens hoor je niks van de verkoper.

dat is ook waar ik momenteel tegen aan loop :\

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:58

Asyaa schreef:
er loopt wat rond op de wereld...
maar er is al een soortgelijk topic
over mensen die rare reacties krijgen als ze een bijrijder zoeken

Heeft er trouwens nog iemand een link van dat topic?
Kan 'm met de zoekmachine niet vinden. :+

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:00

ben op het moment op MP op een scapa deken aan het bieden.. en er zit heel irritant iemand doorheen te bieden met steeds 50 cent..

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:11

Evelli schreef:
Misterylady schreef:

dat is ook waar ik momenteel tegen aan loop :\

Hier nog één. Staat een jack op MP dat ik erg graag wil heben, zoek al heel lang naar precies zo'n jack. Zelfs gemaild of ze 'em wilde reserveren (doe ik anders ook nooit.)
Nou wilde ik betalen, geen reactie meer. :\

Snuf...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:17

ik kreeg pardoes toch antwoord op mijn boze mail
meneer had van 03.15 tot 13.45 met pech gestaan.......

yeah right
anwb is traag,maar zo traag :n
en anders heb ik zelfs nog sneller een thuiskomst!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:18

ikdoemaarwat schreef:
ik kreeg pardoes toch antwoord op mijn boze mail
meneer had van 03.15 tot 13.45 met pech gestaan.......

yeah right
anwb is traag,maar zo traag :n
en anders heb ik zelfs nog sneller een thuiskomst!

Die heeft meer dan 10,5 uur met pech gestaan? Tjee das wel erg lang he :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:23

heb er ook geen moeite voor genomen om terug te mailen :n
verspilde energie en tijd,dat soort mensen blijven doorliegen tot ze erbij neer vallen
hij is het waarschijnlijk gewoon vergeten en durft er niet eerlijk voor uit te komen :roll:

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:24

En dat ze dan nog denken geloofwaardig over te komen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:24

Sammie schreef:
Tallie_Ho schreef:
Ik wou dat marktplaats een beetje a la ebay zou worden, als je bied MOET je kopen :+

Daar is ook heel simpel vanaf te komen hoor...

Gewoon niet betalen bedoel je?? :') Ja, dat kan.. :) Maar de funbidders hou je toch voor het grootste gedeelte buiten de deur op die manier :)

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:25

Ik geef workshops om mensen voor te bereiden op de selectieprocedure van de politie. Voor 10€ geef ook ik online advies. (Ja je moet er iets voor vragen...)

Laatst was er n jongen -via Marktplaats- die na heel veel heen en weer mailen eerst de helft wilde betalen (5€) en als ik zijn vragen dan had "goed" had beantwoord zou ik de tweede 5€ krijgen. Gaat het nou om hele bedragen dan kan ik er nog wel inkomen maar om nou zo moeilijk te doen om zo'n bedrag...
8)7
Ook had hij opmerkingen over mijn mailadres (gewoon mijn naam) terwijl hij zichzelf "koekjah" noemde. :Z

Heb bedankt voor de eer, en hem de GRATIS tip gegeven dat hij bij de selectie beter niet zo bekrompen kan doen anders word hij nooit aangenomen. ~~}>
Laatst bijgewerkt door amanda2 op 23-07-09 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:27

Pff we hadden laatst een scooter te koop op marktplaats, bellde mij allemaal van die 'turk pratende' mensen op. Nou daar versta je niet zo veel van en ze gaan echt net zo lang door wanneer hun hun zin willen krijgen. Mooi niet dus :P

En ze bieden toch onzinnig laag ! Als je bijv. iets van 100 euro erop heb staan gaan ze allemaal 20 euro ofzo bieden... :?

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:34

Dat vind ik nog veel, bij mij starten ze meestal met 5,- ofzo :(

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:47

wow, hoezo een leuk topic... ik weet niet of dat het al eens gezegd is... maar...
Ik vind soms de prijzen op marktplaats erg raar...
Bijvoorbeeld... twee jarig paard te koop, half quarter horse. 4000 euro.
En dan informeer je, heeft het dier geen papieren, is het 130 en zijn er geen foto's van vader of moeder... Nou sorry hoor, dan denk ik... ben jij even van de pot gevallen?
En dan bieden zonder richtprijs... dan bied je idd iets en dan zeggen ze, ja dat is veeel te weinig.. Tja, als ik vraag wat je wil hebben dan zeggen ze, gewoon bieden... Nou dan moet je duidelijk zijn met wat je wil.

Maar aan de andere kant... kijk... er zijn mensen die echt zielige verhalen ophangen. Als je de aanschaf niet kan betalen, dan kan je de onderhoud ook niet betalen!

Ik heb vaak genoeg op iets geboden waarvan de verkopers het te weinig vonden. Tja, voor mij was dat het waard en voor die mensen meer, dan is het niet voor mij dus!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:02

wij hebben dat een keer gehad met een kater,
eigenaresse heeft letterlijk gezegd dat de kat gezond was en dat hij een goede vacht had (stond in mail).
dus wij kijken, zag er wel goed uit, alleen hij had wat klitten in de ondervacht dachten wij.
van alles erbij gekregen, shampoo's, verschillende borsteltjes en nog een nagelschaartje.
2 dagen later thuis snurkte de kat wel heel veel (eigenaar had verteld dat hij een wat korte neus had en dat hij er geen last van had).
dus wij naar de DA blijkt de kat zware longontsteking te hebben, en echt doodziek was.
inmiddels was de kat helemaal geschoren lees: de kat had klitten van 30 cm lang en zat helemaal vast op de huid.
nou paar maand later en zoveel antibiotica kuurtjes en pillen verder voor de kat gaat het eindelijk beter. en hebben we ons geld terug gekregen..

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:07

Wat een rare mensen surfen er toch rond op Marktplaats :')
Heeft er iemand een link van dat topic van dat ze een bijrijder zoeken? Heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan het niet vinden :P