Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Yeyo schreef:Juist, ga nu doen alsof je het beter weet dan wetenschappers omdat jij blowt, spuit en weet ik wat nog allemaal doet
Dit is gewoon te idioot om serieus op in te gaan 
Citaat:En nu sorry zeggen!
Je hebt mij ook nooit horen beweren dat drugs goed voor je zijn hoor, het ging er hier toch om of het na 1 keer gebruiken zo is dat je verslaafd bent?!?
Dat is er inderdaad helemaal verkeerd uitgekomen. Dat spijt me dus idd echt.
Als ik even mag corrigeren?
Alleen maar goed dat jij er niet meteen aan verslaafd was, ik heb helaas vaak anders gezien.
Gezien ik eerder al gezegd heb dat ik er al vaak genoeg mee in contact gekomen ben en dat niet als ervaring telt. pharagirlke schreef:Ik noem dat kortzichtig ja, dat je de wetenschap niet vertrouwd... Denk dat die mensen meer weten over samenstelling en effecten van drugs dan jij en al je gebruikende kameraadjes bij elkaarIk schrijf enkel feiten neer hoor. Zonder ervaring is een groot woord, dat ik het nooit gebruikt heb betekent niet dat ik er nooit mee in contact ben gekomen. Zie, kortzichtig..........
Yeyo schreef:hahahahahaah ja laten we het eens over de wetenschap in deze hebben, die bestaan stuk voor stuk uit heroine spuitende, coke snuivende, en crack rokende gasten.
pfffffffffff, wetenschappers kunnen zich beter bezighouden met de schade die het je lichaam toebrengt, maar ze moeten ophouden met beweren dat ze waterdicht bewijs hebben over de mate waarin iets verslavend zou zijn.
en waarom? omdat ze hun mooie conclusies op hun bevindingen baseren níet op ervaring.
pharagirlke schreef:Yeyo schreef:hahahahahaah ja laten we het eens over de wetenschap in deze hebben, die bestaan stuk voor stuk uit heroine spuitende, coke snuivende, en crack rokende gasten.
pfffffffffff, wetenschappers kunnen zich beter bezighouden met de schade die het je lichaam toebrengt, maar ze moeten ophouden met beweren dat ze waterdicht bewijs hebben over de mate waarin iets verslavend zou zijn.
en waarom? omdat ze hun mooie conclusies op hun bevindingen baseren níet op ervaring.
Juist, ga nu doen alsof je het beter weet dan wetenschappers omdat jij blowt, spuit en weet ik wat nog allemaal doetDit is gewoon te idioot om serieus op in te gaan
Een bewijs is iig geleverd door de ervaringsdeskundige: drugs tast je hersenen aan.
Blondie_: vooral persoonlijk wordenMensen die degelijk willen discussieren PB'en maar. Ik houd er mee op... T heeft geen zin
Babsie_Flash schreef:en op wikipedia vond ik het volgende over de verslavendheid van crack
Crack is lichamelijk niet verslavend. De kans op geestelijke verslaving is echter zeer groot. De mate van geestelijke verslaving kan zo groot zijn dat er bij onthouding ook lichamelijke klachten ontstaan. Hierdoor wordt vaak (ten onrechte) aangenomen dat crack lichamelijk verslavend is. Ditzelfde geldt voor 'normale' cocaïne, hoewel crack vele malen verslavender is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Crack
Ze hebben er iig lang voor gestudeerd en eer ze met zo'n conclusie voor de dag komen zijn ze er wel wat langer mee bezig dan een maandje.
Ik snap echt niet dat je wetenschap zo kan onderschatten. Je gaat er overigens van uit dat ik maar een persoon ken? Dat noem ik pech hebben, niet het meegemaakt hebben
Frances schreef:@TS: nu zeg je dus wel dat alle drugs verslavend zijn na een bepaalde tijd?? en toch blijf je het gebruiken?
pharagirlke schreef:Yeyo schreef:Juist, ga nu doen alsof je het beter weet dan wetenschappers omdat jij blowt, spuit en weet ik wat nog allemaal doetDit is gewoon te idioot om serieus op in te gaan
Citaat:En nu sorry zeggen!
Je hebt mij ook nooit horen beweren dat drugs goed voor je zijn hoor, het ging er hier toch om of het na 1 keer gebruiken zo is dat je verslaafd bent?!?
Goed, SorryDat is er inderdaad helemaal verkeerd uitgekomen. Dat spijt me dus idd echt.
Als ik even mag corrigeren?
Ik raak er een beetje gefrustreerd van dat je hier belachelijk gemaakt word omdat je niet gebruikt en dus geen ervaring hebt. Ik neem dat persoonlijk op omdat ik potverdorie meer ervaring heb met die hele bullsh*t dan me lief is. Mentaal ben je dan idd "verslaafd" in die zin dat je meer wil. Dat is nu eenmaal wetenschappelijk, psychologie, hersenen enz. Dat er in de praktijk uitzonderingen zijn weet iedereen. Maar dat betekent niet dat het ook de regel is.Alleen maar goed dat jij er niet meteen aan verslaafd was, ik heb helaas vaak anders gezien.
Gezien je naar eigen zeggen ervaringsdeskundige bent ga ik er oveirigens idd van uit dat je al geblowt of gespoten hebt. Anders heb je even weinig recht van spreken als ik heGezien ik eerder al gezegd heb dat ik er al vaak genoeg mee in contact gekomen ben en dat niet als ervaring telt.
pharagirlke schreef:Yeyo schreef:Wat is dit nou weer voor ontzettend triest antwoord? Dus omdat ik het niet eens ben met de wetenschap ben ik dus maar een blowende en spuitende junk ofzo?
Als je zonder argumenten zit hoef je echt niet meteen met modder te gaan gooien hoor, best wel zielig en onvolwassen als je het mij vraagt.
Misschien moet je gewoon je mond houden als grote mensen aan het praten zijn.
Het verschil tussen coke en crack is dat coke doorgaans gesnoven word en crack behandeld word zodat het beter te basen is.
Goed voorbeeld doet goed volgen zullen we maar zeggen?
Mag je me laten weten waar het triest is. Dat drugs je hersenen aan tast is wetenschappelijk bewezen. Gezien sommige reacties die hier komen hebben de naar eigen zeggen ervaringsdeskundigen daar ook last van. Quote me waar ik zeg dat je een blowende en spuitende junk bent en ik bied mijn excuses aan. Anders moet je zelf misschien maar eens gaan denken over dat onvolwassen en trieste?Met me woorden in de mond te leggen ga je er niet komen hoor
*grijns* heb ik potverdorie toch nog gereageerd maar goedElk zijn zwaktes
Moelie schreef:We willen niet zeggen dat het niet klopt dat drugs niet verslavend is, dat is het zeker wel.
Maar niet bij iedereen is het in 1x raak.
Yeyo schreef:Ok, excuses mijnerzijds dan vanwege mijn felle reactie.
Ik vind het gewoon niet correct om in zoiets wazigs als drugsgebruik blind te varen op de wetenschap, die mensen kunnen bestuderen en onderzoeken tot ze een ons wegen, maar je weet het pas als je het zelf hebt ondervonden.
Niet dat ik iedereen aanspoor om naar de koffieshop of een dealer te rennen, integendeel want ik ben absoluut geen voorstander van drugsgebruik.
Ik heb dingen gebruikt ja, uit nieuwschierigheid, een pilletje, een keer snuiven, wat roken, eten, en ja, snuiven is best lekker, het gevoel wat je ervan krijgt. Maar het is absoluut niet zo dat ik ook maar een keer de drang heb gehad om méér te halen omdat ik het nodig had, echt niet.
Dat verslavingsgevoeligheid genetisch is bepaald is waarheid als een koe, ik hoef alleen maar naar mijn eigen kerel te kijken, die heeft daar ook last van. Maar ik vertrouw wat de effécten van drugsgebruik betreft gewoon meer op de ervaringsdeskundige, daar kan wat mij betreft geen wetenschapper tegenop.
Dat geldt niet alleen voor drugs trouwens hoor, mijn man is depressief geweest en zijn psych "kon zo goed begrijpen hoe het voelt om dood te willen, en dat die gedachte ook verslavend is", lik toch mn r**t denk ik dan, hoe kan je je dáár nou mee indentificeren als je zelf nog nooit door zo'n hel gegaan bent????
NB. Hij leeft nog hoor
Dat wil wel eens fel worden 
Ik heb het dan welliswaar niet zelf gebruikt maar wel ondervonden omdat ik heel dichtbij al die mensen stond...
Reden te meer waarom ik niet aan dat soort dingen kom. Ik weet dat ik een sterk karakter heb maar mijn familie heeft helaas al ettelijke generaties bewezen dat het er wel "in" zit bij ons.
Dat zijn helemaal niet de dingen die wij leerden... (ik zat overigens ook niet op een opleiding psychologie maar kregen wel veel psychologie vanwege de doelgroep waarmee we horen te gaan werken)
pharagirlke schreef:Moelie: wil je meningen of wil je enkel horen dat het wel meevalt?
Over het algemeen hebben wetenschappers wel gelijkZe hebben er iig lang voor gestudeerd en eer ze met zo'n conclusie voor de dag komen zijn ze er wel wat langer mee bezig dan een maandje.
Ik snap echt niet dat je wetenschap zo kan onderschatten. Je gaat er overigens van uit dat ik maar een persoon ken? Dat noem ik pech hebben, niet het meegemaakt hebben
Moelie schreef:pharagirlke schreef:Moelie: wil je meningen of wil je enkel horen dat het wel meevalt?
Over het algemeen hebben wetenschappers wel gelijkZe hebben er iig lang voor gestudeerd en eer ze met zo'n conclusie voor de dag komen zijn ze er wel wat langer mee bezig dan een maandje.
Ik geef de wetenschappers ook geen ongelijk wat betreft dat de drugs je hersenen aantast. Dat is ook zo. Maar ik heb dit topic geopend om meningen te krijgen van mensen over drugsgebruik. Dan word er hier zowat ruzie gemaakt omdat we het niet met elkaar eens zijn!
De wetenschappers kunnen gewoon niet bewijzen dat alle mensen op de hele aardbol na 1x drugs geprobeerd te hebben verslaafd zijn.
Anders zouden er heel veel mensen verslaafd zijn.
Hoe vaker, en hoe sneller achter elkaar je drugs gebruikt des te meer de kans dat je verslaafd raakt. Maar dat is een groot verschil als bijv: Iemand is die op een feest soms een XTC-pil pakt, of iemand die wekelijks coke snuift. Diegene die wekelijks coke snuift zou het idd vaker kunnen gaan doen.. Maar ik pak op een feest een XTC-pil, alleen maar omdat ik het relax vind voor op dat feest. En ik ga niet elke dag/elke week naar zo'n feest. Ook had ik al veel eerder vertelt dat ik ook soms naar feesten ga waarbij ik niks gebruik en dat kan ik net zo goed, en dat vind ik ook leuk. Maar leuk op een hele andere manier.
De mensen die soms drugs gebruiken moeten het toch helemaal zelf weten? Ik vind dat het echt enorm word afgekraakt omdat er mensen zijn die welles drugs gebruiken. Alsof we dan meteen verslaafd zijn en heel anders zijn dan jullie?

pharagirlke schreef:Dat heb je nou eenmaal van dit soort discussie'sDat wil wel eens fel worden
Ik vaar overigens niet blind op wetenschap, zoals je kon lezen heb ik het ook (tot mijn grote spijt) genoeg zien gebeuren. Veel te vaak.Ik heb het dan welliswaar niet zelf gebruikt maar wel ondervonden omdat ik heel dichtbij al die mensen stond...
Verslaving is idd deels genetisch bepaalt.Reden te meer waarom ik niet aan dat soort dingen kom. Ik weet dat ik een sterk karakter heb maar mijn familie heeft helaas al ettelijke generaties bewezen dat het er wel "in" zit bij ons.
Jammer van zo'n psycholoogDat zijn helemaal niet de dingen die wij leerden... (ik zat overigens ook niet op een opleiding psychologie maar kregen wel veel psychologie vanwege de doelgroep waarmee we horen te gaan werken)
Moelie; lees je dan ook effe verder en zie je dat ik mijn excuses aanbood? Of doe je gewoon lekker door zoals je al het hele topic bezig bent en lees je enkel wat je wil lezen?