Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:22

Ghehe, de heg weet ik niet daarzo, is me iig nooit opgevallen. Bij mij begonnen de meeste val/bok/race partijen wanneer ik ze toch door die hoek wilde drukken, vooral Nikita kon heel vervelend zijn in die hoek, en Liberty was er ook nooit gecharmeerd van.

Ik vind het wel mooie huizen in jullie buurt, maar inderdaad daar is wel veel gebeurt in die oude huizen zoals in elk huis met geschiedenis.. ;)

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:22

Ik woon vlak bij een spookhuis.
In Spijkenisse blijft er 1 te staan namelijk!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:34

mn vriendin dr pony stond achter aan zeer vervallen boerderij+ schuurtje.
wij kwamen wel eens in het schuurtje(balken halen ofzo)en de vorige bewoners hadden ALLES laten liggen, er hing een paardentuig, kaplaarzen, schroeven, werkgereedschap, jassen echt ALLES!!
in het huis precies hetzelfde, alles was er nog(er was alleen 1 bank weg) maar dingen zoals bloemen,sierraden,tafelkleden lagen er allemaal nog.
wij gingen een keer 2 meter in dat huis om wat te pakken(wat eigenlijk niet mocht, het stond op instorten) en toen hoorden wij opeens voetstappen, dat klinkt zo eng in zo'n huis, het was echt geen verbeelding want mn vriendin was van mij gescheiden(ander deel) en we kwamen alletwee tegelijk naar buietn, echt DOODENG!!!
daarna hebben ze het paardje verhuist naar een andere stalling, gelukkig maar want ik durfde er niet meer te komen, ben ook nooit meer gegaan(vriendin wou ook niet maar MOEST wel, ze moesten zelf voeren en uitmesten enzo tot het paardje daar wegging)

ons huis is ook behoorlijk oud(meer dan 120 jaar) en ik zie hier wel meerdere keren een man in het land zitten een koe te melken? we hebben helemaal geen koeien!
ik weet wel dat mn opa vroeger hier koeien had, en daarvoor hadden ze ook al koeien hier( kun je zien aan bepaalde delen van huis, en het is me verteld) maar of dat er iets mee te maken heb?
ik heb ook vaak(eigenlijk altijd) het idee dat ik "achtervolgd" word in ons huis, dat er iemand te voorschijn springt ofzo, echt eng! er is ooit een vrouwtje hier gekomen en die zij dat ze in de oorlog in ons huis heeft ondergedoken gezeten, misschien komt het daardoor? sinds die tijd lijkt het alsof ik achtervolgd word, en ik ben de enige(andere hebben het niet)
en ook op foto's van mij/ons huis dat ik van die "geesten" zie en de andere niet, echt DOODENG!
toen mn opa overleed(ja, mn opa die in dit huis gewoond heeft)
zag ik een paar maanden daarna zijn auto over de weg rijden met hem erin, wij hadden zijn auto overgekocht dus ik naar het nummerbord kijken, en ja hoor! hetzelfde!
echt zo eng!!!

ik zie ook vaak zulke dingen in bepaalde huizen/erfen, terwijl ikniet weet of er ooit iets gebeurt is, toen ik die eik voor dat huis zag, begon ik te gillen, ik heb het gezien, maar niet "echt", zo eng!!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:36

Ammersoyen is niet aan te raden voor lange personen :') de trappen zijn gemaakt voor mensjes a la vroeger, die niet groter waren dan 1.50. Ik met mijn 1.77 mocht me fijn half dubbelvouwen als ik de trap af wilden. :')
En als je een beetje gevoelig er voor bent wens ik je veel plezier in de kerker put. :j Mén wat wilde ik daar snel weg. :')

Ik heb een hele lange tijd gehad dat mijn computer stipt om 12:00 uur aan ging, uit zichzelf. Eerst vond ik het een beetje maf, toen normaal, en daarna werd ik zelfs rond een uur of twaalf wakker om mijn computer weer uit te zetten _O-
Ik als computer n00b dacht dat ik misschien iets aangezet had waardoor je computer vanzelf aanging, maar toen mijn broer dus een keer meemaakte dat mijn computer om twaalf uur aanging, en ik dat ding heel droog weer uitdeed, vertelde hij me dat zoiets helemaal niet kon. :=
Dan sta je ook even van := ehm, waarom gaat hij aan dan?
Dat wist hij niet, maar hij was er heel stellig in dat het gewoon níét kón. :')

Dat heeft een aantal maanden geduurd, toen ging het vanzelf weer over. :) Mijn broer kwam zelfs een paar keer om middernacht kijken, en jawel hoor, elke keer ging dat ding om twaalf uur aan. We vonden het wel geinig, geen idee waarom die dat deed. :)

Toen ik klein was, sliep ik altijd met de deur wagen wijd open. Ik kon dan ook altijd perfect horen en zien wie er de trap op kwam. Op een avond hoorde ik mijn vader de trap op komen, en ik dook giechelend onder mijn deken in afwachting tot hij me nog een laatste keer zou komen kietelen.
En ik wachtte en wachtte, gluurde onder mijn deken en zag iemand in de deur opening staan. Dus ik weer giechelend onder die deken, wachtend op mn vader :D (stond met de lamp achter zijn rug, dus zag geen gezicht of wat)
Maar er kwam niemand :\ Dus ik de volgende dag teleurgesteld naar mijn pa toe, waarom hij niet even gedagd had gezegd.
Mijn vader was stomverbaasd, rond die tijd had hij gewoon tv gekeken en was hij helemaal niet boven geweest.

De tweede keer dat ik iets zag was toen ik iemand buiten hoorde. En ik, trouwe kippige waakhond die ik ben, gluurde onder mijn gordijn door om te kijken. Ik zag een man onder de boom staan bij het pleintje voor ons huis, naar ons huis te kijken. Dus ik deed het gordijn dicht, greep mijn bril, trok nog geen seconde later het gordijn weer omhoog en keek nog eens. Nimand te zien. Mijn raam stond wagenwijd open, en als iemand was weggelopen had ik echt wel voetstappen gehoord. Toen was ik iets van veertien, vijftien.
Volgende dag vertelde ik het m'n mam, die was er niet al te blij mee. :D

Maar de laatste twijfel ik nog over, aangezien ik mijn bril niet op had. Aan de ene kant zweer ik dat er iemand stond, aan de andere kant ben ik zo nuchter om te denken dat ik het me vast vergist heb. :)

maar spookt het hier? ach, weenie hoor. :) Het zijn dan in iedergeval geen lastige spoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:41

Ik ga met mezelf afspreken dat ik na 2300 dit topic niet meer aanklik :Y)

Zirkonia

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:43

_O- Zo eng is het toch niet?
[Ik had btw wat naar je getypt op de vorige pagina :) ]

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:44

aerdenhout nu willen we jouw verhaal ook wel als je aangeeft daar voor geen goud meer te willen komen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:44

Oooow ja dat klopt..ik heb in Twello gewoond,7 jaar. Maar de dodenbocht,dat weet ik zo niet meer(toen was ik nog klein..).
Nu kom ik er vrijwel nooit meer.
Maar jullie huis ken ik wel,van "vroegah".

Neuh,is ook niet zó eng hoor, ik ben een grote meid,kan wel wat hebben :=

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:46

Het huis waar we nu in wonen loopt volgens mij nog de man des huises rond, mijn vorige hond keek altijd naar 1 stoel in de keuken en altijd rond dezelfde tijd. Ook lag er nog neit zo lang geleden een petje op het terras oud petje echt zo'n boeren gevalletje waar die vandaan komt geeeeen idee.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:46

Hahaha van vroegah klinkt ook niet helemaal goed. Hoelang is het geleden dat je hier gewoont hebt dan? :)
De dodenbocht is de bocht vanaf de kant van het centrum een hele diepe ronde bocht je kan ook niet in de andere kant van de bocht kijken om te zien of er wat aan komt. [klinkt niet helemaal logisch, hoop dat je het begrijpt]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:47

Ik ben er ruim 20 jaar weg,hahaah,dus wel echt "vroegah".

ik denk dat ik wel weet welke bocht je bedoelt...

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:48

op datzelfde bedrijf waar ik werkte/woonde spookte het dus ook. als ik daar 's avonds laat (na 22:00) de paarden nog een laatste ronde hooi ging geven leek het altijd net alsof er een man op het erf rondliep. je hoorde hem ademen en rondlopen zegmaar... alleen mijn collega's hoorden dit niet en dachten dus dat ik gek was :+

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:52

Hihi ik vind het wel leuk om deze verhalen te lezen... }> Gelukkig slaap ik bij mijn vriend in bed vannacht... :+

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:53

Haha, dat is voor mijn tijd, kun je nagaan. Het huis is al wel minimaal 21 jaar inbezit van mijn ouders. Het blijft gewoon oud. Net als de meeste andere hier.
Ik pas ook soms op in het huis dat De lindenhof heet[staat iets meer richting deventer]. Vroegah was dat van een toen vriendin van mij en kwam ik er vaak. Ik durfde eigenlijk nooit de zolder daar op omdat ik het dan ijskoud kreeg en ik voelde ook ijskoud aan. Ben er toen ik ouder [nja rond 12 jaar ofzo] wel vaker geweest omdat ze toen haar kamer er had. Maar fijn :n No way.
Ook nu als ik in dat huis ben voel je bepaalde sferen nog steeds hangen. Ik voel me ook nooit helemaal op mijn gemak als ik daar alleen met 3 kleine slapende kindjes zit :=

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:53

als de meeting een beetje in de buurt van rotterdam is, wil ik wel mee :P

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:56

@duchambre: Ie, wat eng als je daar een hijger hoort rondlopen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:59

De Lindehof ken ik niet...groot huis ook?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:06

LindaMambo info over de meeting staat even terug in dit topic. Op boktmeetings kun je het topic ook vinden.
Ik denk ook dat het er voor een groot deel aan ligt hoe gek je jezelf maakt. Ik heb heel vaak die vlekjes op mijn camera, ik hijg dan gewoon even over de lens. :Y) En als de tv van zender veranderd zap ik gewoon terug. Heb hier eigenlijk nog nooit bij stilgestaan en houd het maar op een storing. Zolang mijn gasfornuis niet uit zichzelf aangaat (want:gevaarlijk) maak ik me niet druk. :j Je moet niet alles meteen op een spook afschuiven hoor. ;)
Vind de site van ghostbuster trouwens erg sensatiegericht. :)
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 29-06-09 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:07

Roane, jouw verhaal deed me even denken wat een laatst mij bij thuis gebeurde..

Het was zondag ochtend, ongeveer half 9. Mijn vader kijkt dan the hour of power, iets kerkelijks voor de mensen die het niet kennen.
maar ik dacht dus, ik ga even naar mijn vadertje toe :+
Dus ik loop de trap af en kijk in de woonkamer, maar ik zie niemand.. En boven was mijn vader ook niet.
Dus ik vroeg in de middag waar hij toen zat.
Zegt hij dat hij gewoon zat te kijken, en mij idd van de trap af hoorde komen. Maar mij alleen niet beneden zag..
We weten allebij zeker dat we het over dezelfde tijd hebben..
Raar..

Ik volg trouwens dit topic sinds het begin! :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:10

Dat is best raar xdniesje!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:13

Iessie schreef:
LindaMambo info over de meeting staat even terug in dit topic. Op boktmeetings kun je het topic ook vinden.
Ik denk ook dat het er voor een groot deel aan ligt hoe gek je jezelf maakt. Ik heb heel vaak die vlekjes op mijn camera, ik hijg dan gewoon even over de lens. :Y) En als de tv van zender veranderd zap ik gewoon terug. Heb hier eigenlijk nog nooit bij stilgestaan en houd het maar op een storing. Zolang mijn gasfornuis niet uit zichzelf aangaat (want:gevaarlijk) maak ik me niet druk. :j Je moet niet alles meteen op een spook afschuiven hoor. ;)
Vind de site van ghostbuster trouwens erg sensatiegericht. :)

gevonden :P
maar mij te ver weg helaas.. ;(

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:19

xdniesje schreef:
Roane, jouw verhaal deed me even denken wat een laatst mij bij thuis gebeurde..

Het was zondag ochtend, ongeveer half 9. Mijn vader kijkt dan the hour of power, iets kerkelijks voor de mensen die het niet kennen.
maar ik dacht dus, ik ga even naar mijn vadertje toe :+
Dus ik loop de trap af en kijk in de woonkamer, maar ik zie niemand.. En boven was mijn vader ook niet.
Dus ik vroeg in de middag waar hij toen zat.
Zegt hij dat hij gewoon zat te kijken, en mij idd van de trap af hoorde komen. Maar mij alleen niet beneden zag..
We weten allebij zeker dat we het over dezelfde tijd hebben..
Raar..

Ik volg trouwens dit topic sinds het begin! :)

Dus jullie konden elkaar gewoon niet zien? Lijkt me best eng.
Maar is voor zover ik weet gewoon wetenschappelijk te bewijzen. :P Alhoewel een spook is leuker. O:)
Heeft te maken met de materie die uit elkaar gehaald word, en zo onzichtbaar word. Hoe heet dat ook alweer. :')
Laatst bijgewerkt door CandyQueen op 29-06-09 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:27

wel eng xdniesje!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:30

LimaMambo, er zijn al 2 mensen omg Rotterdam die met mij mee gaan rijden op de meeting. dus als je ook wilt ;)
maar over dat soort afspraken moeten we in het andere topic maar even kletsen!

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:36

IcePrincess schreef:
In spijkenisse hebben we er twee := . Een boerderij waar zo'n 10 jaar geleden een gasexplosie is geweest en waarbij de bewoner en zijn dieren zijn omgekomen. Van veel mensen hoor ik dat als ze in de buurt komen ze rare dingen horen en voelen (gegil, gehinnik, hond die tegen je opspringt, koude rillingen etc.). Ik ben er zelf nog niet in de buurt geweest, durf het niet := .

En een flat waarvan gezegt wordt dat het er spookt omdat er zoveel zelfmoorden de afgelopen jaren zijn gepleegd. Heb er een tijd geleden ook een kleine docu over gezien en dat ze zeiden dat het kwam omdat het het hoogste gebouw in de omgeving was. Ben benieuwd want ze zijn hogere aan het bouwen :+ .

Ja idd, ik heb ook over dat huis gehoord, maar geen idee waar dat is in spijkenisse (schaam me diep, woon hier al mijn hele leven :P)

Dat flat, tja, daar zijn inderdaad al wat mensen af gesprongen, dan word er al snel gezecht dat het er spookt. Maar zoals jij zegt, hoger is er (nog) niet hier, dus dan is er weinig keus ;)