Niet zo snuggere kassameisjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:19

Om nog even op de legitimaties terug te komen, ik vind dat er een groot verschil zit tussen de leeftijd van 16 en 28. En je kan aan mij echt wel zien dat ik geen 16 meer ben hoor. ;) Op dat moment voel ik mezelf echt niet serieus genomen.

zonnebloem18

Re: Niet zo snuggere kassameisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:29

Toch moet ik zeggen dat als ik de foto's zie in je profiel ik ook zou twijfelen of je ouder bent dan 20.
Ik zou dus ook je legitimatie vragen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 23:38

Bovendien moeten wij bij twijfel legitimatie vragen. Beter 1 keer teveel, dan een boete aan onze broek.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 06:45

noviceh schreef:
Om nog even op de legitimaties terug te komen, ik vind dat er een groot verschil zit tussen de leeftijd van 16 en 28. En je kan aan mij echt wel zien dat ik geen 16 meer ben hoor. ;) Op dat moment voel ik mezelf echt niet serieus genomen.

ooke, ik zou hem bij jou niet gevraagt hebben, maar mijn collega waarschijnlijk wel, en weiger jij hem te geven? Dan wijgeren wij tabac of drank :)

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 07:31

@Noviceh, ik zou jou (aan de hand van de foto in je profiel) ook echt om legitimatie hebben gevraagd. De nieuwe regel is dat je tot 20 moet vragen, dus ook aan je eigen vrienden/vriendinnen of bijvoorbeeld je bloedeigen broer, al weet je dat hij ouder is dan 16... Bij twijfel moeten we ook vragen, dus ja dan komt het wel eens voor.. Als je nou weet dat je jonger wordt ingeschat neem je 'm toch gewoon mee? Het is een hele kleine moeite om hem even te laten zien lijkt me :=

En niet te snuggere kassa-meisjes, ach.. Ik heb een collega en die heeft gewoon niet een erg hoog IQ, het werk is voor haar echt werk op niveau.. En ja dan gaat er wel eens wat mis, en ze vindt het moeilijk om terug te tellen, maar ze is áltijd vrolijk, vraagt altijd hoe het er mee gaat en is naar klanten toe het vriendelijkst van al het personeel in de winkel. Moet je er dan een probleem van maken omdat ze niet zo goed kan terugtellen?
Gelukkig hebben we een paar klanten die er heel leuk mee omgaan en háár juist helpen, superlief en zo leert ze er veel meer van dan dat ze van die hatelijk blikken toegeworpen krijgt ;)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:18

Je moet ten alle tijden legitimatie bij je hebben dus dat moet zoiezo geen probleem zijn.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:54

Laatst bij de gall en gall gingen we een fles sambuca halen voor iemands verjaardag.

Mijn vriend is 22 en ik 20.

Moesten we onze legetimatie laten zien. Vriend laat braaf zijn rijbewijs zien maar mijn tas lag nog in de auto.

Kregen we het niet mee..

Maar als ik geen 20 was maar een meisje van 12 dan had hij het wel probleemloos mee gekregen aangezien hij zijn legetimatie wel bij had...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:01

veraA schreef:
@Noviceh, ik zou jou (aan de hand van de foto in je profiel) ook echt om legitimatie hebben gevraagd. De nieuwe regel is dat je tot 20 moet vragen, dus ook aan je eigen vrienden/vriendinnen of bijvoorbeeld je bloedeigen broer, al weet je dat hij ouder is dan 16... Bij twijfel moeten we ook vragen, dus ja dan komt het wel eens voor.. Als je nou weet dat je jonger wordt ingeschat neem je 'm toch gewoon mee? Het is een hele kleine moeite om hem even te laten zien lijkt me :=

En niet te snuggere kassa-meisjes, ach.. Ik heb een collega en die heeft gewoon niet een erg hoog IQ, het werk is voor haar echt werk op niveau.. En ja dan gaat er wel eens wat mis, en ze vindt het moeilijk om terug te tellen, maar ze is áltijd vrolijk, vraagt altijd hoe het er mee gaat en is naar klanten toe het vriendelijkst van al het personeel in de winkel. Moet je er dan een probleem van maken omdat ze niet zo goed kan terugtellen?
Gelukkig hebben we een paar klanten die er heel leuk mee omgaan en háár juist helpen, superlief en zo leert ze er veel meer van dan dat ze van die hatelijk blikken toegeworpen krijgt ;)

dit is niet waar.. als je weet dat diegene oud genoeg is (dus bij bier en wijn bijv. 16, en bij sterke dranken 18) dan hoef je het niet te vragen. hebben jullie die test wel gedaan? daarin werd ook gezegd dat dat niet hoeft. je moet het alleen vragen als je het niet zeker weet, en bij je eigen familie, vrienden weet je wel hoe oud ze zijn neem ik aan.. bij vaste klanten waarvan je het weet hoeft het ook niet. alleen als je het niet zeker weet, ook bij controle kijken ze naar de leeftijd van de klant, niet naar het uiterlijk, ze mogen niet eens bekeuren als diegene oud genoeg is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:03

Chocotof schreef:
Laatst bij de gall en gall gingen we een fles sambuca halen voor iemands verjaardag.

Mijn vriend is 22 en ik 20.

Moesten we onze legetimatie laten zien. Vriend laat braaf zijn rijbewijs zien maar mijn tas lag nog in de auto.

Kregen we het niet mee..

Maar als ik geen 20 was maar een meisje van 12 dan had hij het wel probleemloos mee gekregen aangezien hij zijn legetimatie wel bij had...

hoe bedoel je dit?

als jij de fles wil betalen, en iemand anders laat zijn legimatie zien, dan mag het idd niet, zij weten niet of jij oud genoeg bent, en een ander mag het dan ook niet voor jou halen, de nieuwe wet is dat je tot je 20ste je legimatie moet laten zien dus dat zijn de regels.. de boetes zijn echt heel hoog, dus het is logisch dat ze het niet meegeven, banketstaaf voor jou maar je had ook 16 kunnen zijn en een 'testpersoon' kunnen zijn.. dan hadden zij een probleem gehad..

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:48

Mijn vriend wou het kopen en betalen.
Hij had braaf zijn rijbewijs bij.

Ik stond er alleen bij.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:57

Chocotof schreef:
Mijn vriend wou het kopen en betalen.
Hij had braaf zijn rijbewijs bij.

Ik stond er alleen bij.

maar je lijkt wel jonger :o

en dan zijn ze het verplicht

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:00

Nee hoor zijn ze niet verplicht.

De koper moet zich legetimeren.
Of ik nu 20 ben of een meisje van 4 was geweest daar
moet geen verschil in zitten.

Want dan zou je niet eens meer bier kunnen kopen
als je een minderjarige bij hebt.

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:10

dees_daan schreef:
veraA schreef:

dit is niet waar.. als je weet dat diegene oud genoeg is (dus bij bier en wijn bijv. 16, en bij sterke dranken 18) dan hoef je het niet te vragen. hebben jullie die test wel gedaan? daarin werd ook gezegd dat dat niet hoeft. je moet het alleen vragen als je het niet zeker weet, en bij je eigen familie, vrienden weet je wel hoe oud ze zijn neem ik aan.. bij vaste klanten waarvan je het weet hoeft het ook niet. alleen als je het niet zeker weet, ook bij controle kijken ze naar de leeftijd van de klant, niet naar het uiterlijk, ze mogen niet eens bekeuren als diegene oud genoeg is ;)

Dit is niet waar! je bent verplicht een id bij je te hebben. Vragen ze buiten de winkel naar degene zijn id waarvan jij weet hoe oud hij/zij is en hebben ze hem niet bij zich? Dan heeft je bedrjf toch een bekeuring aan zijn broek.
Jij kan immers niet aantonen dat je zeker weet hoe oud hij/zij is. Je kunt wel leuk zeggen dat hij/zij 18 is, maar er is geen bewijs. Je hebt dan dus ook geen id gevraagd en ben je dus keihard strafbaar. Ik vraag het dus altijd. Mijn eigen broertje krjgt het ook niet mee als hij zijn id niet bij zich heeft. Heel jammer, maar ik hen geen behoefte aan een boete!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:27

Nou ik verbaas me hier echt over hoe sommige klanten bij jullie reageren!!

Bij ons vragen de klanten nooit of ik een opleiding doe of zeggen dat er alleen domme mensen achter de kassa zitten..
Wij hebben ook af en toe van die vreselijke klanten die áltijd lopen te mauwen dat ze niet bij kunnen pinnen (tja, gaat ook moeilijk wanneer je lade zowat leeg is, aangezien iedereen maar een klein bedrag hoeft te betalen en daar een groot bedrag neerlegd..)

Wij hebben ook nooit gezeik over lange rijen :P
Aangezien wij allemaal snel zijn achter de kassa en wij de 4e wachtende regel hebben :P
En de aangezien wij in een klein gat zitten, kent iedereen elkaar en dan krijg je gauw van die gezellige gesprekken met de klanten..
Natuurlijk niet met iedereen.. xD

En bij ons vragen ze alleen aan de koper een legitimatie..
Beetje raar dat je het dan niet mee kreeg Chocotof.. :(

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:58

Chocotof schreef:

Dan hebben ze toch echt goed gehandeld, want beide mensen (of de een er nou alleen maar bijstaat of niet) moeten zich kunnen legitimeren, zo niet, dan mag de verkoper de drank weigeren mee te geven..

Ik zal het je nog mooier vertellen. Stel er komt een moeder met een kind aan de kassa (jaar of 15/16 bijvoorbeeld). De moeder is druk met inpakken, en het kind betaald. Als het dan aannemelijk is dat het kind de drank gaat opdrinken, dan moet je het kind om legitimatie vragen (terwijl hij wellicht gewoon onschuldig z'n moeder aan het helpen is met de boodschappen) ;)

Edit: Je kunt best drank kopen met een minderjarige, iemand van 8 oid hoeft zich heus niet te legitimeren (die is ook niet verplicht om legitimatie bij zich te dragen), maar bij een kind van 8 is het ook niet waarschijnlijk dat hij/zij de drank zal drinken, bij iemand van 15 wel en dús moet diegene zich wel legitimeren..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:00

@Anouk_Leroy, Dat is niet waar wat je zegt hoor. Als hij/zij geen ID bij zich heeft en word gevraagd is het die persoons probleem. Je dacht toch niet echt dat je als je zegt hij is mijn broer dat je dan nog om ID moest vragen?
Vind het ook een beetje over the top dat je je broertje dan niets mee zou geven maar oké moet jij weten.

Een boete krijg je niet zo heel snel, eerst een waarschuwing geloof ik en dan nog de kans dat er iemand bij jullie supermarkt is om te controleren is niet zo heel groot, die zullen misschien 2x in het jaar daar zijn. Wel pech idd als je net op die dag iets meegeeft zonder te vragen :')

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:02

Je moet je eigen broer wél om legitimatie vragen als hij jonger dan 20 is hoor :j En het is echt waar, ze doen dat wel.
Bij ons in de winkel sturen ze mensen tussen de 15 en 20 naar de kassa met drank, dan wachten ze diegene buiten op en vragen of hij/zij wel om legitimatie is gevraagd, zo niet? Boete ;)

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:55

Jups, idd eigen broer/zus/familie/vrienden, iedereen moet legatiematie bewijs laten zien... ik weet niet of dat nog verschilt per winkel? wand ik hoor wel dat de ene winkel (albertheijn bijv.) er meer waarde aan hecht dan bijv. de plusmarkt

Maar ook ik moet gewoon aan broers/zussen ect. legatimatie vragen, en ook ik geef het niet mee aan vriende of fam. als ze geen lega bij zich hebben..

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:19

bij ons is het als er meerde mensen bij staan voor 1 flesje drank, moeten ze zich allemaal legetimeren, en die gene die dat niet kunnne moeten buiten de supermarkt wachten.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:17

veraA schreef:
Chocotof schreef:

Dan hebben ze toch echt goed gehandeld, want beide mensen (of de een er nou alleen maar bijstaat of niet) moeten zich kunnen legitimeren, zo niet, dan mag de verkoper de drank weigeren mee te geven..

Ik zal het je nog mooier vertellen. Stel er komt een moeder met een kind aan de kassa (jaar of 15/16 bijvoorbeeld). De moeder is druk met inpakken, en het kind betaald. Als het dan aannemelijk is dat het kind de drank gaat opdrinken, dan moet je het kind om legitimatie vragen (terwijl hij wellicht gewoon onschuldig z'n moeder aan het helpen is met de boodschappen) ;)

Edit: Je kunt best drank kopen met een minderjarige, iemand van 8 oid hoeft zich heus niet te legitimeren (die is ook niet verplicht om legitimatie bij zich te dragen), maar bij een kind van 8 is het ook niet waarschijnlijk dat hij/zij de drank zal drinken, bij iemand van 15 wel en dús moet diegene zich wel legitimeren..

Nee hoor.

We hebben de bedrijfsleider erbij laten roepen aangezien het kassameisje nogal vijandig deed
en de bedrijfsleider gaf ons gelijk. De koper moet zich legetimeren.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 19:36

Klopt, maar de koper, kan het ook kopen voor een minder jarige, dan mogen/moeten wij ook weigeren... :)

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:00

prom schreef:
Klopt, maar de koper, kan het ook kopen voor een minder jarige, dan mogen/moeten wij ook weigeren... :)

Dat kan.

Maar volgens de wet moet je het gewoon mee geven.
Tenzij je baas andere eisen stelt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:14

het wel of niet meegeven van drank aan wel of niet minderjarige personen is inmiddels ook genoeg besproken geloof ik?
begint wat erg offtopic te gaan vind ik ...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 20:20

Wilt u ook voetbalplaatjes }:0

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 21:55

haahaha die zijn VT bumper :P