Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:29

Ik heb dit weekend het omgedraaide meegemaakt (dus ik als klant): ik zit met m'n roeiploeg in een restaurant en een van m'n ploeggenootjes bestelt water, dus die serveerster vraagt 'spa blauw of kraanwater?', waarop m'n ploeggenootje antwoordt 'doe maar kraanwater'. Serveerster:'dat hebben we niet'. Waarom vraag je het dan 8)7 ? Aangezien die serveerster zich sowieso al erg arrogant opstelde zei m'n ploeggenootje toen maar dat ze dan wel op de wc water ging drinken :D.
Laatst bijgewerkt door Exit13 op 08-06-09 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:30

Sani schreef:
'omdat u het zo vriendelijk vraagt'

als ze alleen 'pín' zeggen. :')

Die ga ik onthouden. _O-

Vind mezelf trouwens geen chagrijnige caissière. :D Zeg altijd heel beleefd tot ziens of fijne dag nog en heel enthousiast goeiemiddag/avond/morgen. :D

Haha vandaag met een meisje van een jaar of 2 die in het schap van de wc papier was gekropen gekke bekken zitten trekken :') (dat schap zit schuin tegenover de kassa's). Bleek later dat haar moeder haar zocht en nog meer collega's waren aan het helpen met zoeken. :=

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:57

Thaliaatjuh schreef:
Mijn 'vriend' de klant kwam weer eens en had iets op de band liggen zonder stokje er tussen. Tja, nu onthou ik niet welke boodschappen bij welke klant horen, helemaal niet als het er vlak bij ligt. De klant voor hem vroeg wat aan mij dus ik even uitleggen, ondertussen was de band verder gerold en dus lag de boodschap van 'de vriend de klant' vlakbij. Ik natuurlijk niks in de gaten en wil gewoon doorscannen. Op het moment dat ik het wil pakken krijg ik het volgende naar mijn hoofd geslingerd: AAAAFFFF!!!!!
Ik stond even perplex... en zei netje: Woef :Y)

En nog een leuke (ook een standaard)

'mevrouw deze kassa gaat na u sluiten, ik zet het bordje vast neer'
'mag ik dan nog wel even'
'nou mevrouw, de kassa gaat NA U sluiten'
'dus dan moet ik naar een andere kassa?? Flauw hoor'

dussss

Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter :+ ). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!

Die bovenste twee zijn wel heel erg :oo Brutale klanten!!

Maar de onderste snap ik wel. Voor mij paardrijles betaal ik bijvoorbeeld 12,50. Zij vind het ook wel fijn dat dat niet helemaal in klein geld is :) En ik ben blij als ik toevallig precies tien euro, twee euro en vijftig cent hebt. Hoef ik geen centjes in een plastic zakje mee naar stal te geven (met groter risico dat ze uit rijbroek vallen). Maar dan ga ik dat dus ook niet aan de kassa geven. Omdat je niet altijd even gunstig iets terug krijgt.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:58

Blue_Eyes schreef:
Judith_ schreef:
Of als ik iets in de supermarkt zoek wat echt normaal is. Poedersuiker zoals laatst bijvoorbeeld.
'Nee hebben we niet, is uitverkocht en niet op tijd bestelt. '
Ik 'En nu dan?'
'Twintige minuten die kant op is weer een supermarkt probeert u het daar nog eens. Tot ziens' En loopt weg.

En ik zit echt teveel op bokt. Ik zat me ernstig af te vragen wat je wilde gaan kopen... :')

_O- :')

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:09

Ik sta in het weekend altijd samen met een collega op de klantenservice in de Hema, en we weten dus beide ook aardig wat van de hema af, waar alles ligt, wat we wel/niet hebben enz.
Komt een man naar ons toe: Zijn jullie weekendpersoneel?
Wij: Ja!
Hij: Oh, dan zoek ik iemand anders

Wilde hij dus iemand van het weekpersoneel omdat "als hij geholpen werd door weekendpersoneel, hij altijd met het verkeerde thuis kwam"

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:27

Loose schreef:
Oja of als ze zeggen 'mag ik pinnen?' terug zeggen 'NEE'. Of 'nou voor deze keer'.

Ik heb liever dat ze vragen of ze mogen pinnen, dan dat ze alleen die pas voor m'n neus houden of de pas er al doorheen halen als ik nog niet eens alle artikelen heb aangeslagen. :')

Ik had ook op een van m'n eerste werkdagen een klant, een man, die zo'n metalen hondenketting kwam kopen, maar hij wist niet zeker of het wel zou passen bij zijn hond. Dus ik vertel hem dat hij het met een bonnetje erbij gewoon mocht ruilen bladiebla, zegt ie: 'Nee, dan komt het nog wel van pas op de slaapkamer. *grijnst breed*'

Fijn, die directe mensen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:29

Loose schreef:
Oja of als ze zeggen 'mag ik pinnen?' terug zeggen 'NEE'. Of 'nou voor deze keer'.

Ik maar denken dat het beleefd was ipv gelijk de pas onder de neus te drukken. :\

Targaryen

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:35

Dat ben je ook, in mijn ogen dan ;)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:43

ik krijg continu rare opmerkingen van klanten... maar ik werk ook in de psychiatrie :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:19

Alane schreef:
zap schreef:
Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter :+ ). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!

Ik denk niet dat het jouw als verkoper iets aangaat hoe ik mijn geld te besteden heb als klant zijnde...
Op sommige plekken heb je muntgeld nodig om te kunnen/mogen parkeren.... Dat iemand dan niet zijn/haar laatste euro munt wil uitgeven... is niet zo heel vreemd...
Ik 'spaar' wel eens euromunten voor kindertjes zodat ze op school iets uit de automaat kunnen trekken...
Daarnaat moet jou baas betalen als hij/zij kleingeld nodig heeft van de bank :D

Interesseert me ook helemaal niet hoor wat je met het geld doet en waar je het voor nodig heeft. Maar om daar naar voor te moeten gaan liegen vindt ik gewoon een beetje overdreven. Ik moet ook zuinig zijn met mijn wisselgeld en als er 5 klanten achter elkaar met 50 euro betalen voor een pietlut bedrag dan kán ik niet eens meer terug geven. En daarnaast is het ook mijn zaak hoe ik mijn geld teruggeef. Geld is geld en als ze het anders willen, dan moeten ze ook maar eens anders betalen. Het hoeft niet van één kant te komen en we zijn zeker geen wisselkantoor (al denken de klanten daar vaak anders over).

On-topic, er staan weer hilarische antwoorden tussen :D

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:22

Ik werk in het weekend bij een bakkerij. Ik heb een keer een telefoontje gekregen met een wel heel interessante vraag:

-bakkerij X, goedemorgen
- ja, goedemorgen juffrouw, ik had eens een vraagje
- tuurlijk mevrouw, zeg maar
- verkopen jullie brood?
- ...

ik heb serieus overwogen om iets te antwoorden in de stijl van 'nee, sorry, alleen koffiekoeken vandaag'

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:41

Ik heb jaren in een supermarkt gewerkt en heb dus ook de nodige hillarische opmerkingen gehad.De leukste op een rijtje

Actie met het 2e product gratis--> klant vraagt doodleuk: welke is dan het 2e product?

Heeft u ook vegetarische koffie?

Zit er varkensvlees in uw brood?

Mag ik 1 wit volkoren brood?

Onbegrijpelijk wat een domme vragen mensen soms hebben :D

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:46

zap schreef:
Alane schreef:

Ik denk niet dat het jouw als verkoper iets aangaat hoe ik mijn geld te besteden heb als klant zijnde...
Op sommige plekken heb je muntgeld nodig om te kunnen/mogen parkeren.... Dat iemand dan niet zijn/haar laatste euro munt wil uitgeven... is niet zo heel vreemd...
Ik 'spaar' wel eens euromunten voor kindertjes zodat ze op school iets uit de automaat kunnen trekken...
Daarnaat moet jou baas betalen als hij/zij kleingeld nodig heeft van de bank :D

Interesseert me ook helemaal niet hoor wat je met het geld doet en waar je het voor nodig heeft. Maar om daar naar voor te moeten gaan liegen vindt ik gewoon een beetje overdreven. Ik moet ook zuinig zijn met mijn wisselgeld en als er 5 klanten achter elkaar met 50 euro betalen voor een pietlut bedrag dan kán ik niet eens meer terug geven. En daarnaast is het ook mijn zaak hoe ik mijn geld teruggeef. Geld is geld en als ze het anders willen, dan moeten ze ook maar eens anders betalen. Het hoeft niet van één kant te komen en we zijn zeker geen wisselkantoor (al denken de klanten daar vaak anders over).

On-topic, er staan weer hilarische antwoorden tussen :D

Maar beetje nutteloos om een helemaal uit te gaan leggen waar je je geld dan aan wilt besteden.
Een `nee ik heb geen kleingeld´ volstaat toch? want in principie heb je inderdaad geen kleingeld, voor de supermarkt.
(zie mijn voorbeeld van mijn rijlessen).

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:50

xNursiex schreef:
Maar beetje nutteloos om een helemaal uit te gaan leggen waar je je geld dan aan wilt besteden.
Een `nee ik heb geen kleingeld´ volstaat toch? want in principie heb je inderdaad geen kleingeld, voor de supermarkt.

Dat hoeft toch ook helemaal niet. Je kan toch ook gewoon zeggen dat je het ergens anders voor nodig hebt?

En dan nog, ik geef gewoon geld terug, misschien niet zoals de klant het had gewild.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:55

zap schreef:
xNursiex schreef:

Dat hoeft toch ook helemaal niet. Je kan toch ook gewoon zeggen dat je het ergens anders voor nodig hebt?

En dan nog, ik geef gewoon geld terug, misschien niet zoals de klant het had gewild.

Nou de kassierers waar ik voor sta hebben daar zelfs vaak al te veel haast voor :D
Ik zeg dan gewoon nee, omdat ik nee bedoel. Ben geen verhaal verschuldigd :n Anders val ik toch in een;
nee want dat ik heb nodig voor mijn paardrijlessen, die kosten precies 12,50 blabla.
Zo veel tijd trek ik toch nooit uit om boodschappen te gaan doen. Je kunt zeggen dat het een kleine moeite is om het uit te leggen.
Maar ik zie nog steeds niet in wat de kassiere daar mee te maken heeft als ik ook gewoon op een vriendelijke manier "nee
sorry" kan zeggen ;)
Vind het een beetje flauw om wraak te nemen op de klant voor zoiets, zoals je het eerst wel omschreef.
Maar volgens mij ga ik nu erg off topic :D

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:56

zap schreef:
xNursiex schreef:

Dan kan je toch net zo goed zeggen dat je het geld niet hebt? Boeiend, komt op hetzelfde neer.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:51

ik vind het net hatelijk als mensen proberen te passen
dan krijg je al hun 1 en 2 cent stukskes
wat ben ik daar nou mee,ik kan ze toch niet weggeven en moet ze allemaal tellen savonds
enkel bv een bedrag van 36.1 euro, en ze geven 50, vraag ik soms wel eens achter 10 cent, of een euro en tien cent.
zodra het in de oneven getallen is (28 euro en 33 cent bv) vraag ik het al niet meer, neemt teveel tijd in beslag tegen dat ze die 33 cent uitgepeuzeld hebben.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:58

zap schreef:
xNursiex schreef:

Dat gaat jou toch niks aan?
Al wil ik het in mn kont stoppen, ik heb geen kleingeld voor je..
DAarbij vind ik het ontzettend onbeleefd dat je in iemands portemonnee gaat zitten loeren >;)
Daarbij, als jij niet klantvriendelijk wilt zijn, is het misschien tijd om een andere baan te zoeken.
Als je mij dat zou flikken, zou ik een gesprek je met je chef vragen...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:06

Brainless schreef:
Heb er nog wel meer:

Mevrouw heeft 2 grote glazen vazen gekocht.
Ik heb nog helpen met inpakken, zodat ze niet zouden beschadigen.

Uurtje later staat de klant (met dochtertje) er weer. In haar hand een plastic zak met glasscherven.
Klant: Ik heb een klacht en wil nieuwe vazen.
Ik: Ok, wat is er mee dan?
Klant: De vazen zijn niet goed. Thuis doe ik er water in, knapt er zo maar 1 kapot.
Dochtertje: Nee hoor mama, je hebt ze zelf bij de auto kapot laten vallen.
Klant:Kijkt boos naar dochter en loopt boos/beschaamd de winkel uit.

Kinderen zijn ook fantastisch. +:)+

_O- Dit vind ik toch wel een van de leukste :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:07

Mijn vader ging een nieuwe auto kopen toen ik denk ik een jaar of 8 was. Auto uitgekozen en 'aan het onderhandelen' met de verkoper over de oude auto.

Autoverkoper: ik geef u 1500 gulden voor uw oude auto
Ik: papa, dat is 500 gulden meer dan bij garage X
Papa: Shtt, hou je mond nou!
Autoverkoper: Ja meneer, je kind meenemen is nooit zo handig, die zijn veels te eerlijk :+

Wist ik veel dat mijn vader eigelijk nog meer terug wilde voor die auto. Ik vond dit al veel geld :o

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:42

Judith_ schreef:
Loose schreef:

Ik maar denken dat het beleefd was ipv gelijk de pas onder de neus te drukken. :\

Zeg het ook met een lach erbij hoor, mensen snappen wel dat het een grapje is. ;)

Heb overigens ook nog nooit klanten gehad die boos op mij werden om mijn gedrag of iets wat ik zei, dus het zal wel meevallen. Als je zelf de chagerijn gaat uithangen heb je alleen maar jezelf ermee.
Alleen 1 keer was er een caissière en die had problemen met klanten, er was een gebakje en zat zoveel procent bonus op en ze hadden er een joker op geplakt. En die bonus deed het dus niet en die vrouwen waren haar al aan het afzeiken dat hier altijd zulke fouten waren en dat we niet al te slim waren (3 vrouwen van in de 40 tegen een meisje van een jaar of 16 :roll: ). Dus toen kwam ik erbij (hielp achter infobalie), gingen ze lekker door daarmee, nou dan help je ze al met tegenzin. En ik kan absoluut niet hoofdrekenen als mensen zo zitten te zeiken, dus ik wilde het bedrag voor ze berekenen, dus ik zei "ik pak even een rekenmachine hoor" dus ik liep weg, hoor ik die vrouwen achter me zeggen "een rekenmachine?" en begonnen helemaal te lachen enzo. Omdat ik al best ver weg gelopen was heb ik toen dus een beetje geschreeuwd ( :o ) "als u het zo grappig vindt rekent u het zelf maar uit". Nou die hoofden, helemaal beledigd. :roll: Dat krijg je dr toch van, wil je nou geholpen worden of niet.. toen heeft een collega ze verder geholpen.
En klanten zeggen ook vaak genoeg tegen mij van kijk es wat vrolijker, daar kan ik wel weer om lachen hoor. :D Sommige mensen hebben dr een hekel aan maar ach boeie, ik meen die blik dan ook niet zo maar dat gebeurt gewoon als je uren achter je kassa'tje zit. En de meeste klanten menen dat ook wel goed. :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:53

Gisteren was ik aan het werk en toen kwam er een man een ijsje halen. Hij gaf me 10 cent fooi met als reden; ''Alvast voor de kinderwagen''. :') _O-

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:12

ik werk al jaren in de horeca en toen ik dus voor het eerst van een klant hoorde op mijn eerste baantje :hier voor de kinderwagen snapte ik er helemaal niks van

ik werd ook lichtelijk boos
dacht dat ik beledigd werd
was namelijk niet al te dun met een buikje
ik dacht echt dat die meneer dacht dat ik zwanger was of dat hij me gewoon indirect beledigde

totdat collega even kwam uitleggen dat dat een gewone uitdrukking is in de horeca als er fooi word gegeven
moet nu vaak lachen als mensen dat tegen mij zeggen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:25

Muurp schreef:
Gisteren was ik aan het werk en toen kwam er een man een ijsje halen. Hij gaf me 10 cent fooi met als reden; ''Alvast voor de kinderwagen''. :') _O-

Dat is een doorsnee opmerking ;) wordt veel vaker gezegd.
Ik kreeg hem ook meerdere malen te horen, op het laatst was die opmerking wel leuk.
Hoeft niet meer meneer :Y) Ik heb de kinderwagen al gekocht _O- en dan moet je die koppen zien :+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:42

Geweldig leuk topic!
Zo had ik een klant in de winkel die helemaal gek op me was. Bleef net zo lang rondhangen tot ik achter de kassa stond. Op een gegeven moment als hij binnen kwam, kwam mijn manager er al aan: Iris, ga jij maar even het magazijn op ruimen. _/-\o_ En dan vloog ik al naar achteren ;)
Uiteindelijk werd dat vanzelf minder maar toen het een tijdje later koninginnedag was liep ik tegen die klant op, op het Museum plein. Kon natuurlijk moeilijk doen of ik hem niet kende, was ook lichtelijk aangeschoten O:) Dus ik lach en zeg " hoi". Hij helemaal gelukkig. En ja hoor, begon die crush weer op nieuw :7 .

Verder liep ik een tijd geleden bij een supermarkt. Zaten twee meiden achter de kassa, alleen maar te kletsen terwijl er een giga rij stond en alleen die twee kassa's open waren. Die doos die mij hielp hield haar hand op voor het geld. Dus ik kijk op dat bordje ( ze had nog geen woord gezegd ) en ik zeg:,, Ik neem aan dat het dan 6,52 wordt alstublieft?!" Die griet aan de kassa ernaast draait zich om en roept keihard door de winkel: ,,Wat een poedersuiker vandaag zeg!" Ik was te verbaasd om te reageren en achteraf baal ik dat ik niet naar de manager ben gegaan. Ongelovelijk toch, zo onbeschoft!