Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sani schreef:'omdat u het zo vriendelijk vraagt'
als ze alleen 'pín' zeggen.
Thaliaatjuh schreef:Mijn 'vriend' de klant kwam weer eens en had iets op de band liggen zonder stokje er tussen. Tja, nu onthou ik niet welke boodschappen bij welke klant horen, helemaal niet als het er vlak bij ligt. De klant voor hem vroeg wat aan mij dus ik even uitleggen, ondertussen was de band verder gerold en dus lag de boodschap van 'de vriend de klant' vlakbij. Ik natuurlijk niks in de gaten en wil gewoon doorscannen. Op het moment dat ik het wil pakken krijg ik het volgende naar mijn hoofd geslingerd: AAAAFFFF!!!!!
Ik stond even perplex... en zei netje: Woef![]()
En nog een leuke (ook een standaard)
'mevrouw deze kassa gaat na u sluiten, ik zet het bordje vast neer'
'mag ik dan nog wel even'
'nou mevrouw, de kassa gaat NA U sluiten'
'dus dan moet ik naar een andere kassa?? Flauw hoor'
dussss
Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!
Blue_Eyes schreef:Judith_ schreef:Of als ik iets in de supermarkt zoek wat echt normaal is. Poedersuiker zoals laatst bijvoorbeeld.
'Nee hebben we niet, is uitverkocht en niet op tijd bestelt. '
Ik 'En nu dan?'
'Twintige minuten die kant op is weer een supermarkt probeert u het daar nog eens. Tot ziens' En loopt weg.
En ik zit echt teveel op bokt. Ik zat me ernstig af te vragen wat je wilde gaan kopen...
Loose schreef:Oja of als ze zeggen 'mag ik pinnen?' terug zeggen 'NEE'. Of 'nou voor deze keer'.
Alane schreef:zap schreef:Had vandaag nog een leuke. Klant had 1 boodschap gedaan en kwam gelijk met 50,- euro aan. Natuurlijk had de klant niet kleiner (yeah, right, zag het in de portemonnee zitten), ging echt over 1 euro ofzo. Dus ik geef terug in vrij veel klein geld (zij niet kleiner willen geven, dan heb ik ook niet groter). Krijg ik naar mijn hoofd geslingerd: Niet zo veel van dat kleine spul hoor... daar heb ik niks aan. Eigen schuld dikke bult!
Ik denk niet dat het jouw als verkoper iets aangaat hoe ik mijn geld te besteden heb als klant zijnde...
Op sommige plekken heb je muntgeld nodig om te kunnen/mogen parkeren.... Dat iemand dan niet zijn/haar laatste euro munt wil uitgeven... is niet zo heel vreemd...
Ik 'spaar' wel eens euromunten voor kindertjes zodat ze op school iets uit de automaat kunnen trekken...
Daarnaat moet jou baas betalen als hij/zij kleingeld nodig heeft van de bank
zap schreef:Alane schreef:
Ik denk niet dat het jouw als verkoper iets aangaat hoe ik mijn geld te besteden heb als klant zijnde...
Op sommige plekken heb je muntgeld nodig om te kunnen/mogen parkeren.... Dat iemand dan niet zijn/haar laatste euro munt wil uitgeven... is niet zo heel vreemd...
Ik 'spaar' wel eens euromunten voor kindertjes zodat ze op school iets uit de automaat kunnen trekken...
Daarnaat moet jou baas betalen als hij/zij kleingeld nodig heeft van de bank
Interesseert me ook helemaal niet hoor wat je met het geld doet en waar je het voor nodig heeft. Maar om daar naar voor te moeten gaan liegen vindt ik gewoon een beetje overdreven. Ik moet ook zuinig zijn met mijn wisselgeld en als er 5 klanten achter elkaar met 50 euro betalen voor een pietlut bedrag dan kán ik niet eens meer terug geven. En daarnaast is het ook mijn zaak hoe ik mijn geld teruggeef. Geld is geld en als ze het anders willen, dan moeten ze ook maar eens anders betalen. Het hoeft niet van één kant te komen en we zijn zeker geen wisselkantoor (al denken de klanten daar vaak anders over).
On-topic, er staan weer hilarische antwoorden tussen
xNursiex schreef:Maar beetje nutteloos om een helemaal uit te gaan leggen waar je je geld dan aan wilt besteden.
Een `nee ik heb geen kleingeld´ volstaat toch? want in principie heb je inderdaad geen kleingeld, voor de supermarkt.
(zie mijn voorbeeld van mijn rijlessen).
zap schreef:xNursiex schreef:Maar beetje nutteloos om een helemaal uit te gaan leggen waar je je geld dan aan wilt besteden.
Een `nee ik heb geen kleingeld´ volstaat toch? want in principie heb je inderdaad geen kleingeld, voor de supermarkt.
Dat hoeft toch ook helemaal niet. Je kan toch ook gewoon zeggen dat je het ergens anders voor nodig hebt?
En dan nog, ik geef gewoon geld terug, misschien niet zoals de klant het had gewild.
zap schreef:xNursiex schreef:Maar beetje nutteloos om een helemaal uit te gaan leggen waar je je geld dan aan wilt besteden.
Dat hoeft toch ook helemaal niet. Je kan toch ook gewoon zeggen dat je het ergens anders voor nodig hebt?
En dan nog, ik geef gewoon geld terug, misschien niet zoals de klant het had gewild.
Brainless schreef:Heb er nog wel meer:
Mevrouw heeft 2 grote glazen vazen gekocht.
Ik heb nog helpen met inpakken, zodat ze niet zouden beschadigen.
Uurtje later staat de klant (met dochtertje) er weer. In haar hand een plastic zak met glasscherven.
Klant: Ik heb een klacht en wil nieuwe vazen.
Ik: Ok, wat is er mee dan?
Klant: De vazen zijn niet goed. Thuis doe ik er water in, knapt er zo maar 1 kapot.
Dochtertje: Nee hoor mama, je hebt ze zelf bij de auto kapot laten vallen.
Klant:Kijkt boos naar dochter en loopt boos/beschaamd de winkel uit.
Kinderen zijn ook fantastisch.
Judith_ schreef:Loose schreef:Oja of als ze zeggen 'mag ik pinnen?' terug zeggen 'NEE'. Of 'nou voor deze keer'.
Ik maar denken dat het beleefd was ipv gelijk de pas onder de neus te drukken.
Muurp schreef:Gisteren was ik aan het werk en toen kwam er een man een ijsje halen. Hij gaf me 10 cent fooi met als reden; ''Alvast voor de kinderwagen''.![]()