Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:04

[quote="pharagirlke] Mijn huidige vriend gaat al anderhalf jaar niet vreemd en toch heeft ie alle vrijheid.[/quote]

Tja, dat hoop je dan maar he... Wat moet het heerlijk voor hem zijn dat jij hem niet wantrouwd zodat hij kan doen waar hij zin in heeft *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:05

@Dicenbalt: Als mijn toekomstig vriendje mij ooit bedondert, dan weet ik zeker dat ik me daar heel makkelijk overheen kan zetten.

Hij is vreemdgegaan, heeft ie nooit van me gehouden en dan is ie me ook niet waard.

En vreemdgaan kan ook wel gebeuren als je nooit bij andere meiden dan vriendinlief slaapt. :)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:06

pharagirlke schreef:
Dus de mensen die hun vriend vertrouwen denken dat de wereld uit rozengeur en manenschijn bestaat? Beetje sneu om dat te zeggen vind je niet?

[edit] tekst even weggehaald omdat ik dit zelf ook wel een erg beroerd gekozen uitspraak vind
Laatst bijgewerkt door dicenbalt op 05-06-09 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:08

@dicenbalt

wat heb jij een enorm negatieve insteek. Ik ben ook absoluut niet wantrouwend, en heb geen enkele reden om dat wel te zijn. Maar om er dan maar - zoals jij - meteen vanuit te gaan dat mijn partner (of die van PG) dus vreemd gaat, vind ik zelfs een schofferende opmerking. Ik zou ook kunnen zeggen: "zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten" , kennelijk ben jij bang dat hij vreemd gaat als je hem niet controleeert, dus andersom zou jij ook vreemd gaan als je niet gecontroleerd werd.

en die tweede opmerking vind ik helemaal schunnig.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:09

Lielle schreef:
@dicenbalt

wat heb jij een enorm negatieve insteek. Ik ben ook absoluut niet wantrouwend, en heb geen enkele reden om dat wel te zijn. Maar om er dan maar - zoals jij - meteen vanuit te gaan dat mijn partner (of die van PG) dus vreemd gaat, vind ik zelfs een schofferende opmerking. Ik zou ook kunnen zeggen: "zo de waard is vertrouwt hij zijn gasten" , kennelijk ben jij bang dat hij vreemd gaat als je hem niet controleeert, dus andersom zou jij ook vreemd gaan als je niet gecontroleerd werd.

en die tweede opmerking vind ik helemaal schunnig.

Pharagirl zei zelf dat haar vriend vreemd ging lees maar even terug ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:10

dicenbalt schreef:
pharagirlke schreef:
Dus de mensen die hun vriend vertrouwen denken dat de wereld uit rozengeur en manenschijn bestaat? Beetje sneu om dat te zeggen vind je niet?

Tja, anderen hebben gewoon geen zin in een afgelikte boterham, dat jij dat nou slikt dat vind ik weer sneu. Ieder zn mening he!

En hoe weet jij of de wereld voor mij rozegeur en manenschijn is, en ik graag afgelikte boterhammen heb? :)
Kom met je twee voetjes naar de grond meissie. Vertrouwen betekent allerminst dat je je maar laat doen. Vertrouwen is iets wat mee komt met liefde. Hoe kan je van iemand houden die je niet genoeg vertrouwd om hem vrij te laten? Ik ga niet vreemd en degene die mij dingen gaat verbieden vliegt er uit. Als jou kerel, die jij zo wanhopig bij je probeert te houden, vreemd gaat, denk je dat jij dan niet keihard op je bek zal gaan? Misschien nog harder als zei wiens kerel bij hen blijft uit liefde en niet omdat ie elke tien minuten gecontroleerd word en die dan heel simpel, buiten vliegt na 1x vreemd gaan?

Ik houd mijn vriend niet tegen om met een ander te gaan. Ik kan praten over dergelijke dingen. En net daarom ben ik er zeker van dat hij het me zou vertellen. Want ik ga niet hysterisch doen als hij zegt dat hij iets voelt voor een ander en ik zal hem al evenmin neerschieten en verrot schelden. En dat weet hij. Als hij zich gelukkiger voelt bij een ander meiske, wie ben ik dan om hem tegen te houden? :)

Lees zelf maar eens terug; ik zei dat mijn EX vreemd ging. Ken je het begrip "ex"? :)
Kan je je ook enigszins indenken waarom hij mijn EX is?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-09 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Re: Slapen bij een ander tijdens een relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:11

Lekkere relatie heb je als je verwacht dat je vriend bij de eerste de beste mogelijkheid vreemdgaat...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:12

Ik heb deze discussie trouwens een tijdje terug ook al eens gevoerd, en ben toen ook geschrokken van de jaloezie en controleerdwang die ik bij sommige mensen zag. Ik ga er vanuit dat mijn partner bij mij blijft omdat hij dat wil, en niet omdat hij aan de lijn ligt. En andersom idem dito.

Ik moet trouwens voor het werk nog wel eens met collega's naar het buitenland, voor meerdere dagen. Dat zou dan van jullie (oa TS, dicenbalt) ook niet mogen?

@dicenbalt, jij quote een tekst over haar huidige vriend, dus misschien zelfs even beter lezen.

/edit speciaal voor je even opgezocht
dicenbalt schreef:
pharagirlke schreef:
Mijn huidige vriend gaat al anderhalf jaar niet vreemd en toch heeft ie alle vrijheid.

Tja, dat hoop je dan maar he... Wat moet het heerlijk voor hem zijn dat jij hem niet wantrouwd zodat hij kan doen waar hij zin in heeft *\o/*

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:13

Hij is anderhalf jaar mijn vriend (iets langer zelfs alweer) en heeft daarvoor een relatie van vijf jaar gehad waarbij niet hij, maar zij de ..... was. ;) En van elk ander had ik gezegd "da's exen praat" want zo sprak mijn ex ook. Maar heb het bewuste meisje een paar keer gezien en tja... Dat zei mij genoeg zeg maar. :)
Inderdaad wat beter lezen voor je me gaat aanvallen ;) Overigens ken ik hem wel al wat langer en zelfs in een rotrelatie als die wat hij had ging hij niet vreemd. Ik heb zelfs nog bemiddeld in hun relatie dat ik probeerde om haar gedrag te verklaren :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-06-09 16:15, in het totaal 2 keer bewerkt

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:13

Mijn excuus dan, ik heb dat iets verkeerd gelezen, dacht dat er stond dat ie al anderhalf jaar niet meer vreemd ging, maar hij gaat anderhalf jaar niet vreemd (denk dat jij hem zo lang kent?) Maar zoals ik al zei, mijn vriend zit niet in een kooi en is uit liefde bij mij, wij denken gewoon hetzelfde over deze dingen.
BTW, ik wil niemand schofferen, maar de pro's zijn ook erg hard tegen de anti's van deze discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:14

@Dicenbalt: Controleer jij je vriend ook?

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:15

Iddel schreef:
@Dicenbalt: Controleer jij je vriend ook?

Nee, nooit. Ik vetrouw hem echt wel hoor ;) Ben geen gefreakte vriendin ofzo, haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:15

dan moet je toch wel even denken over termen als afgelikte boterham, want dat vind ik alle fatsoensnormen te buiten gaan. Een heftige discussie is best, maar dat is gewoon onbeschoft.

Maar ik ben dus heel benieuwd, stel dat jij voor het werk een paar dagen in een hotel zit met mannelijke collega's, 'mag' dat?
Laatst bijgewerkt door Lielle op 05-06-09 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:16

Ik ben blij dat ik wat positiever naar de wereld kijk...

Ayasha
Blogger

Heb nog effe aangepast dicenbalt met wat verklaring. ;)
Verder ben ik het met Lielle eens, je hoeft me niet te gaan aanvallen omdat jij je in het nauw gedreven voelt.

Anoniem

Anoeska schreef:
Als je je man wat 'losser' laat dan is 'ie bij je omdat 'ie dat wil. Dat lijkt me een veel gezondere situatie dan allerlei grenzen voor je relatie stellen, dit mag je wel en dat mag je niet. Zo zou ik niet willen leven.

Volledig mee eens :j
pharagirlke schreef:
Neen, ik wil ook zelf niet beperkt worden in mijn vrijheden,

Precies. Je krijgt wat je geeft.
dicenbalt schreef:
pharagirlke schreef:

Tja, anderen hebben gewoon geen zin in een afgelikte boterham, dat jij dat nou slikt dat vind ik weer sneu. Ieder zn mening he!

Kom op zeg... :\ Dat je het niet met iemand eens bent is geen vrijbrief om dan maar gelijk die persoon aan te gaan vallen. Speel op de bal, niet op de man! Oftewel, val iemands argumenten aan en niet de persoon.

Ik heb niet bijzonder veel relaties gehad, ik weet dat een van mijn negatieve eigenschappen jaloezie en bezitterigheid is. Iets wat ik verafschuw en hard aan werk om vrijheid te geven en te bieden, omdat ik het zelf ook graag wil. Ik kan goed met mannen overweg, geinen, lol maken, beetje pesten en plagen. Maar nooit over de schreef gaan. Als mijn lief dat andersom ook met een ander doet : juist leuk voor hem. Ik geniet van dat flauwe gedoe, heb het goed naar mijn zin. Ik ben met mijn lief omdat ik hem leuk vind. Dus ik ga niks met een ander uitspoken, en verwacht dat andersom ook van hem. Mocht iemand zich in de verleiding voelen : dan hoop ik dat daar ook gelijk over gecommuniceerd kan worden.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:17

Uhm, maar het gaat er toch niet om wat ik mag? Ik heb geen probleem, de Ts wel. En nogmaals excuses als ik in de heat of the moment ongepaste dingen heb gezegt, was niet de bedoeling en zal er in het vervolg beter op letten!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:18

Nog leuker: die kerel die vreemd ging bij mij controleerde mij potverdorie elk half uur waar ik zat, met wie enz :oo Die was zo jaloers! Sinds heb ik de theorie ontwikkeld dat mensen die dusdanig extreem jaloers zijn, dat zijn uit zelfkennis :o

Ben het verder geheel met je eens Maya, ik hoop van harte dat, als hij verliefd word op een ander, daarover gesproken kan worden.. Dat hij het niet verzwijgt. Daar hebben we ook al vaak gesprekken over gehad dat hij dat dan echt, echt moet zeggen en natuurlijk ik ook. :) Tuurlijk zou pijn doen, maar ik zou hem niet tegen houden. Als hij verliefd word op een ander mist hij iets bij mij... En hij hoeft niet zijn hele leven iets te missen om mij te sparen.. Hij moet gelukkig zijn.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:20

Maar dat vind ik idd ook niet kunnen. Met te jaloers jaag je iemand weg. Het gaat er gewoon om wat je beiden in je relatie vind kunnen en hoe ver je zelf van jezelf af zou kunnen staan voor iemand. Ik vind echt niet de mening van anderen dat het wel kan slecht ofzo, het is maar wat je er zelf van vind.
En tuurlijk wil ik het ook graag weten als ie verliefd is op een ander, maar dat is weer heel wat anders dan een slippertje.
Laatst bijgewerkt door dicenbalt op 05-06-09 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:20

ik ben daar wel benieuwd naar. Je doet nl allerlei uitspraken over TS en anderen in dit topic, maar zelf houd je je ineens op de vlakte.

maar dan zal ik het nog anders vragen. Zou jij er ook problemen mee hebben als jouw vriend met collega's in een hotel zit? of is dat dan ineens anders, en zo ja, waarom dan? Ik snap dit soort problemen nl echt niet, iemand die vreemd wil gaan vindt daar echt altijd wel een weg voor, daar hoef je echt niet ergens voor te blijven slapen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:22

dicenbalt: Ik vind dat ook niet kunnen dus ik zal dat zelf ook niet doen. Ik behandel de ander zoals ik behandel wil worden... Ik wil vrijheid, een "lief" is iets "extra". Het hoort iets leuk te zijn wat bij de leuke dingen in het leven komt, niet iets wat andere leuke dingen vervangt.

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:23

Ik heb geen idee, nog niet voorgevallen, al ga ik idd binnenkort met een groep collega's een weekend naar Belgie. Dit vind hij oke. Weslapen op aparte kamers en ik deed dit al met die zelfde groep voordat ik hem leerde kennen. Als ik gewild had was er allang wat gebeurt dan. Hij zou van mij ook wel weg mogen. Ik weet dat het krom klinkt, maar ik heb liever dat hij met zijn collega's weg gaat die ij al 10 jaar langer kent als mij dan met iemand die hij pas ontmoet heeft. Het is een gevoelskwestie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:26

Dicenbalt, daar kan ik me zelf ook wel invinden. Het is inderdaad een gevoelskwestie.

Maar ik zou er nogmaals geen probleem hebben als vriendlief bij een ander slaapt. Ik heb geen zin om hem midden in de nacht eventueel op te halen en ik zal dat ook zeker niet van hem verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:26

Houden van is vertrouwen en loslaten en respect hebben.
ik vertrouw mijn vriend voor 100% en bij de meeste vrienden/vriendinnen vind ik het totaal geen probleem als hij daar blijft slapen. Maar er is er één die ik niet vertrouw, waarvan ik gewoon weet dat ze achter hem aan zit (al ziet hij daar niks van :+ ). Vrouwen voelen dat. Als hij daar zou willen logeren, zou ik hem toch echt wel aangeven dat ik mij daar heel onprettig bij zou voelen. Maar omdat we elkaar kennen, weten we zonder woorden ook al dat dat een no-go is, uit respect.

Ik kan mij dus wel voorstellen dat een man of vrouw die ander niet vertrouwt. Wat voor een vrouw nog dramatischer zou kunnen uitpakken mocht haar man zijn intutitie goed zijn...
En zelfs als je mensen vertrouwt dat zij jouw partner met respect zullen behandelen, kunnen ze vertrouwen helaas flinkbeschadigen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:27

Ik weet trouwens niet wanneer de situatie tussen mij en vriend slecht zou zijn en het uit zou gaan, dat ik daarna of in die periode hoor dat hij vreemd gaat. Kromme zin, maar bedoel: ik weet niet of ik het zou willen weten dan. Denk ook dat ik bij vreemdgaan en het weten het wel nog zou willen proberen, maar vrees ook dat ik dat niet meer kan.