Vreemdgaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tanjazaffira

Re: Vreemdgaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:53

Nou dan ben ik zeker de enige die opgelucht is om geen posts meer te hoeven lezen van HC........

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:54

Hahahahaha als ik beledigd wilde worden was ik wel bij mn ex gebleven!
Die kon ik tenminste nog meteen een weer woord geven en dat is hier niet mogelijk!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:03

Om ook even ontopic te reageren op de vraag van de TS:

Ik heb 1 korte relatie gehad waarin mijn toenmalige vriend is vreemdgegaan. Na een maand of 2,5 dat we wat hadden was het zomervakantie. Hij ging met vrienden naar Blanes. We hadden het er even over gehad van tevoren en ik hoefde me geen zorgen te maken. De dag dat hij vertrok hebben we ruzie gehad - waarover weet ik niet meer, is al even geleden. Hij was boos, ik ook. Geen contact meer. Toen hij terugkwam heeft hij weer contact gezocht en hij had spijt, ik had gelijk en hij had wat respectvoller met me om moeten gaan. Om het goed te maken wilde hij lekker een dagje met mij naar Groningen om te winkelen. Het was echt helemaal top en gezellig en weer superfijn. De andere dag wilden we weer afspreken maar hij moest werken zei hij. 's Avonds hebben we nog even gebeld en toen ben ik naar bed gegaan.

De volgende dag probeerde ik hem te bellen maar hij nam niet op. Hij kwam ook niet meer op MSN en via sms deed hij heel afstandelijk. Ik heb 2 weken lang geprobeerd uit te vinden wat er was want na die dag Groningen snapte ik er niks meer van.
Na 2 weken belde ik hem op maar "het kwam even niet uit" dus of ik die avond terug wilde bellen. Ik meldde hem dat hij maar moest bellen. 's Avonds belde hij dus niet dus ik ben hem gaan bellen. Hij zei dat hij niet kon vertellen wat er was (lag bij een andere chick in bed waarschijnlijk). Uiteindelijk heb ik hem zo klem gel*ld dat hij het wel moest vertellen. Via de mail heeft hij dat gedaan. Het bleek dat hij in Blanes een meisje had leren kennen waar het goed mee klikte en daar wilde hij verder mee. Zijn vriendin (zo noemde hij haar dus al) vond het ook vervelend voor me :') Hij was dus de dag na Groningen ook bij haar en dus niet op zijn werk. Wat een liegbeest dus..

Ik was echt verdrietig en ik lag 's avonds naar radio 538 te luisteren. Je kon laten weten wat je aan het doen was of hoe het ging dus ik had het verhaal even ge-sms't. Die lui belden me op en ik heb het verhaal op de radio gedaan :') Bestandje staat nog steeds op mijn pc. Als er iemand interesse heeft moet je even PB'en :=

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:10

Kim: Die is GE-WEL-DIG! Posten! :D

Ik ben ook een type die altijd gegild heeft dat ik nooit vreemd zou gaan.
Heb het toch half en half wel gedaan, en ik weet dat het heel fout is, maar ik kan er nu nog steeds geen spijt van hebben.
Had toen dus nog wel een relatie, en toen ik het deed, had ik eigenlijk al moeten weten dat het niet goed zat. Vanaf toen ook veel na lopen denken over mijn toen huidige relatie, en dit toch gebroken, niet alleen om dat natuurlijk, maar vooral om mijn gevoel dat er toen ook al wat miste in mijn relatie.
Het heeft nog wel een staartje, maar heb niet veel zin om dat allemaal hier neer te zetten, degene die nieuwsgierig zijn mogen PM-en.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:12

Wat moet ik posten? Dat geluidsbestandje? Dat is tegen de Boktregels in volgens mij dus dat doe ik maar niet :P Als je het wil horen moet je even een PB'tje sturen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:21

Frouk schreef:
Moeten ze dan ook maar een open relatie (ja zo noem ík dat) nemen,om zo te voorkomen dat partners het buiten de (dichte)deur zoeken en om niet met leed en schuldcomplexen te zitten??

En dan vervolgens nog ongelukkiger worden omdat mensen die wel monogaam willen zijn totaal niet tegen een open relatie kunnen?[/quote]

Nee, natuurlijk niet. Als je binnen een relatie afspreekt dat je trouw aan elkaar bent, dan moet je daar ook vanuit kunnen gaan. Als je partner zich daaraan niet houd dan is er geen sprake van een open relatie, maar is die partner vreemdgegaan. Er wordt hier helemaal niets goedgepraat!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:23

Kim_89 schreef:
Wat moet ik posten? Dat geluidsbestandje? Dat is tegen de Boktregels in volgens mij dus dat doe ik maar niet :P Als je het wil horen moet je even een PB'tje sturen.

Haha, was wel benieuwd, maar post het idd maar niet. :P

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:25

Imago01 schreef:
Dan moet hij niet zo in die voor ons Westerse mensen geheimtaal praten en gewoon schrijven wat hij ook bedoelt en niet zo zweverig over normen en waarden, sexbeesten etc. beginnen.
Gewoon duidelijk zijn, klaar, dat had alweer 3 pagina’s gescheeld.

Macusa, als jij dan begrijpt wat hij bedoelt, leg jij het dan even aan de rest uit want volgens mij ben ik hier niet de enige die er niets van begrijpt?

Er valt helemaal niets uit te leggen. HC was zo klaar als een klontje. Ik heb hem nergens denegrerend zien doen over vrouwen, integendeel.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:30

Sassieja schreef:

Wat is daar geweldig aan? Iemands verdriet als volksvermaak?

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:31

Kim_89 ik wil dat stukkie wel horen :D

ik hoorde via via dat mn ex vreemdging, onderweg naar zijn huis kwam ik hem tegen en heb hem letterlijk van zn fiets geslagen, ik was zó overstuur, heb staan janken en schreeuwen midden op de weg maar op dat moment zag ik niks meer := dus kon me op dat moment niks schelen. volgens hem was het niet waar, volgens dat meisje en dr vriendinnen wel. En ja wat doe je dan? Ik heb toen voor hem gekozen ik dacht dat ik hem echt kon geloven maar toen het later om iets anders uit ging bleek het toch waar te zijn toen was hij zo groot om het te vertellen.

mn vriend zou nooit vreemdgaan dat weet ik zeker. we hebben er best veel ruzie om want hij vertrouwd mij echt niet, dat komt door zn verleden, maar ik zou echt nooit vreemdgaan, als ik érgens een hekel aan heb is het wel vreemdgaan. Laats hadden we het erover dat in het nieuws was dat een man zn vriendin had vermoord omdat ze vreemd ging, hij zou dat ook doen zegt hij dan gewoon bloedserieus :roll:

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:34

ik ben nog niet zo heel lang geleden vreemdgegaan,,
ik zat toen in een relatie die eigenlijk helemaal niet wilde en waar ik me ook heel vervelend in voelde,, ik wist zowieso al dat ik het toen uit zou gaan maken,, en er was iemand die ik daarvoor al leuk vond,.. en tja,, had er daarna wel spijt van..

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:36

Charmotte schreef:
Laats hadden we het erover dat in het nieuws was dat een man zn vriendin had vermoord omdat ze vreemd ging, hij zou dat ook doen zegt hij dan gewoon bloedserieus :roll:

Ik ook.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:42

Ach, ik vond het niet erg hoor. En die jongen wordt niet met naam en toenaam genoemd in het fragmentje dus no worries. En het was ook absoluut niet bedoeld als slappe wraakactie want dat is niks voor mij ;)

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:47

Mer1980 schreef:
Charmotte schreef:
Laats hadden we het erover dat in het nieuws was dat een man zn vriendin had vermoord omdat ze vreemd ging, hij zou dat ook doen zegt hij dan gewoon bloedserieus :roll:

Ik ook.

Je vriend vermoorden?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:48

Charmotte schreef:
Je vriend vermoorden?

dan ex-vriend

Niemand belazerd mij ongestraft. klaar.... Ik zou er zeker toe in staat zijn... ben bereid daar een paar jaar voor te zitten. Mijn rugzakkie wat mannen betreft is vol...
Laatst bijgewerkt door Mer1980 op 03-06-09 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:48

Macusa schreef:
Sassieja schreef:

Wat is daar geweldig aan? Iemands verdriet als volksvermaak?

Oeh, krijg ik nu een uitbrander? _O-

Kim weet ongetwijfeld dat ik het niet zo bedoel zoals jij het opvat, maar ik vind het wel een leuke actie van haar, dus punt voor jou Kim!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:50

Ik snap niet helemaal hoe zij haar post bedoelt. Wellicht dat mijn verdriet volksvermaak was? Nou goed, dat viel best mee en ik heb het zelf gedaan toch? :D Het was een beetje zuur maar het is maar beter zo. Anders had ik mijn huidige vriend niet gekend :D

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:50

Mer1980 schreef:
Charmotte schreef:
Je vriend vermoorden?

dan ex-vriend

Nee, dan niet meer he. :+

Nee, even serieus, vreemdgaan kan door veel dingen komen, hoewel ik het niet goed wil praten, maar ik heb zelf in de situatie gezeten, en ik weet zeker dat ik nooit meer zal zeggen dat ik nooit vreemd zal gaan.
Tuurlijk, ik wil er alles aan doen, mocht het ooit weer zover komen, maar ik kan me het nu wel voorstellen, laat ik het zo zeggen.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:51

Mer1980 schreef:
Charmotte schreef:
Je vriend vermoorden?

dan ex-vriend

ik zou helemaal gek worden als mn vriend vreemd zou gaan, maar vermoorden? nee echt niet..
je kan niet iemands leven afnemen hoeveel pijn diegene je ook hebt gedaan. en trouwens, zitten voor iemand die je niet waard is? nee bedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:53

Als mijn vent zou zeggen dat hij me zou vermoorden als ik vreemd zou gaan zou ik zo snel mogelijk weg zijn.

Dát vind ik pas eng!

Niet dat ik vreemd ga, maar die dreiging... Nee dan ben ik weg!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:55

Ja ik vind het ook niet kunnen maar dat ligt dan weer iets ingewikkelder ;)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:56

Kim_89 schreef:
Ik snap niet helemaal hoe zij haar post bedoelt. Wellicht dat mijn verdriet volksvermaak was? Nou goed, dat viel best mee en ik heb het zelf gedaan toch? :D Het was een beetje zuur maar het is maar beter zo. Anders had ik mijn huidige vriend niet gekend :D

Ik volg dr ook niet helemaal, maar dat het even duidelijk mag zijn dat ik niet de draak met iemands verdriet van toen ga steken ofzo. Ik vond het gewoon een leuke actie, het is niet niks wat hij haar aangedaan heeft, en dat is toch een beetje een (onbedoelde) steek onder water, daar hou ik wel van, don't blame me.
Goh, dan is hij ook nog volksvermaak geweest, weer een aantekening voor hem erbij op zn CV.
Moet je hem dat nog wel even melden Kim. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:40

Frouk schreef:
Het gaat nu eigenlijk ook helemaal niet meer om de vragen die de ts stelde. Ik haal haar vraag daarom maar even weer omhoog

Citaat:
Mijn vraag is eigenlijk: Wie van jullie is er weleens vreemdgegaan? Waarom en hoe ver ging dat vreemdgaan? (Bleef het bij een x met een andere man zoenen of een hele affaire?) Wat zijn de gevolgen geweest voor je relatie?

Ook ben ik benieuwd welke bokkers er belazerd zijn door vriendlief/ manlief en hoe je erachter bent gekomen! (ook alleen een x zoenen met een andere vrouw, of ook hele affaire?)

De ts gaat daar al uit van háár normen en waardes. Logisch maar je kan daar ook heel anders op antwoorden.
´Vrouwlief´ blijkt in de werkelijke wereld net zo ´schuldig´ te zijn aan list en bedrog.
Verder gaat ze al uit van één mogelijke definitie van vreemdgaan welke ook in NL helemaal niet de enige is.

Nee, ik ben nog nooit ´belazert´ en nee mijn partner is nog nooit ´vreemd´gegaan. Ook ik heb beiden nooit gedaan.
Mijn eerste duurzame relatie duurde 23 jaar en toen is zij verongelukt.
Mijn huidige duurzame relatie duurt nu >10 jaar en gaat _/-\o_
Onze afspraken zijn helder en enigzins flexibel aanpasbaar bij de veranderende omstandigheden. We kunnen integer onszelf zijn want dát is waarom we bij elkaar wíllen blijven.
Even ter referentie; we leven en wonen op een boerderij, eigenlijk altijd samen, maar.... wel vrij. Daarom is dat samen alleen maar leuk; het hoéft niet en het moét al helemáál niet.
Het enige wat hier moet is integriteit en eerlijkheid daarover.

Macusa heeft helemaal gelijk; het gemeim is dat er geen geheimen zijn :D

hc

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:47

Macusa schreef:
Er valt helemaal niets uit te leggen. HC was zo klaar als een klontje. Ik heb hem nergens denegrerend zien doen over vrouwen, integendeel.

Dank je.

Ik heb zelf heel duurzame relaties zonder bedrog of complexen.

Ben verder haast jaloers over de veel intensere sexuele beleving die vrouwen kunnen hebben door hun extra pretpakket. Helemaal _/-\o_ en ik gun mijn partner alle mogelijke lol ervan.

Ik uit alleen dat ik de schier eindeoze lijst van kommer en kwel over iets wat de natuur juist voor de méns zo extra mooi geregeld heeft erg triest vind.
Sex zou een bron van intense bevrediging moeten zijn, geen bron van list, bedrog en schuldcomplexen. Is het dat wel dan doe je iets niet optimaal.

hc

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 18:00

Kim, volgens mij heb ik dat toen gehoord. :')

Huertecilla.. In jouw posts komt het over dat jij vindt dat mensen die bedrogen zijn er niet zo'n ophef over moeten maken.
Want immers.. dat is de natuur.
Wat vergeten wordt is dat vrouwen naast hun 'sexpretpakket' ook een stel hersens (nee, niet die 2) hebben gekregen.
Mensen zijn geen dieren en denken dus op een andere manier. Wij hebben ook nog zoiets als gevoelens die gekwetst kunnen worden als ermee gespeeld wordt.
Ik mag toch hopen dat jij niet alle gebeurtenissen op de natuur gooit?

Ja, het klopt dat er veel vrouwen vreemdgaan. Maar dat is niet iets om het goed te praten.

En om dan maar even helemaal ontopic te blijven: Nee, ik ben nog nooit vreemdgegaan, werd al panisch toen mijn homovriend me een zoen op mijn mond probeerde te geven..
Ben gelukkig ook zelf nooit bedrogen. :)