Schade na de storm van vannacht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:30

K_im schreef:
Hier is was het ook lekker aan de gang. Vanaf, ik denk, 22:30 begon het echt van het ene op het andere moment te waaien, echt te stormen, vervolgens kwamen de regen en onweersbuien. Waar werkelijk waar een aantal prachtige flitsen bij zaten (vind het eigenlijk altijd wel geweldig om te zien, helaas zitten er af en toe nare gevolgen aan). Toen rond een uur of 12 maar geprobeerd te gaan slapen. 2:30 precies! werd ik wakker van een enorm kabaal. Ik keek gelijk op mijn klok, waarom weet ik niet.. Bleken het echt enorme! hagelstenen te zijn die hier als gekken uit de lucht kwamen vallen.. Nog steeds ook onweer trouwens. Ben denk ik na een uur weer in slaap gevallen, waarna ik rond 06:30 weer wakker werd. Tot mijn verbazing regende het nog steeds! Wij hebben zelf niet echt veel schade, enkel wat tuinstoelen die de tuin rond zijn geweest, een kapot gevallen thermometer (lekker belangrijk) en that's it! Verder hier in de buurt enkel wat kleine en grote takken op de grond zien liggen, maar verder geen ernstige schade gezien hier..

K_im, waar in zaandam woon je? ik zuid, bij het crematorium in de buurt.

Was nog op de manege toen het begon, werd toen al bang :=
vannacht ook amper geslapen, inderdaad door allemaal hagelstenen :(
slaap onder een schuin dakraam wat dus extra klinkt met regen, heb me oren dicht moeten drukken omdat ik anders doof werd door het geluid.

amper geslapen en wat heb ik hem geknepen zeg :o ben bang voor onweer, ouders weten dat ook, nromaal sneak ik hem altijd naar beneden f de badkamer, maar zelfs dat durfde ik niet :o (en dat is dan 19 := )

mick75

Re: Schade na de storm van vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 01:35

Hier wat wateroverlast gehad, had voor de zekerheid maar wat zandzakken tegen de muren aan gezet. Toch handig dat verbouwen van de tuin. De straat was flink ondergelopen omdat de afvoeren het allemaal niet aan konden en een of andere grapjas heeft mijn kajak omhoog gezet zodat die nu ook helemaal vol water staat (leg hem altijd ondersteboven, omgewaaid kan ie niet zijn dus moet een handje hulp gehad hebben).

En het regende/ hagelde in door de altijd op een kier staande ramen, dus nat bed. Maar dat was eigen schuld, hadden we maar op de ramen moeten letten.

Verder op de nabije provinciale weg wel de hele nacht door sirenes horen loeien (slaap lekker), maar geen serieuze schade in de directe omgeving.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 01:59

Ja het was goed noodweer in Spijkenisse (Maandag op dinsdag)
Ze zijn aan het schilderen aan de buitenkant, en er stond dus een stellage tegen het gebouw aan..Die konden de schilders dinsdagochtend bijna helmaal opnieuw opbouwen omdat die planken waar ze op staan om te schilderen zowat door mijn raam heen kwam. :\

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:11

Zo net de schade expert gehad voor me auto, deze is helaas door zijn leeftijd, total loss. Heb je hem net drie dagen, 1 bui en klaar weer.
Hij was schade vrij toen we hem kochten en verder markeert er niets aan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:52

MieLo schreef:
K_im, waar in zaandam woon je? ik zuid, bij het crematorium in de buurt.

Wij op de Zuiddijk :) (oost?)
Geen schade oid. Alleen een hond die flink van slag was.

Lillian__

Re: Schade na de storm van vannacht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 17:00

in wijk bij duurstede niet veel gebeurt.
ik hoorde ook niet veel want had me mp3 op z'n hardst staan
dus ben met muziek aan in slaap gevallen met de hond aan mijn voeten [ben op de bank gaan slapen]
's ochtend lagen er wel wat takken, plassen, blaadjes en een vogel op de grondXD

o ja vedere schade in ons gezin een chagrijnige Lillian [ ikdus]
die om ong 3 uur werd wakker gemaakt en voor in de bus geen muziek meer hebben:S