Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Jokonootje schreef:3x 390 euro???
Ja hou maar op.
1x overigens maar echt mijn telefoon vast gehad.
2x een vergissing van de agenten in kwestie maar aanvechten heeft geen resultaat opgeleverd.
Dan is het extra zuur...
Apacheshadow schreef:Jokonootje schreef:3x 390 euro???
Ja hou maar op.
1x overigens maar echt mijn telefoon vast gehad.
2x een vergissing van de agenten in kwestie maar aanvechten heeft geen resultaat opgeleverd.
Dan is het extra zuur...
Ah nee, dat beloofd niet veel goeds voor mijn boete dank denk ik. Was wel door een focusflitser
foxy80 schreef:Sinds mijn laatste post in dit topic heb ik wel wat meer boetes verzameld met 20 jaar rijbewijs. Een bloemlezing uit mijn blunders:
- na correctie nog 71 op de teller waar je 70 mag
- na correctie nog 121 waar je 120 mag: 131 euro boete!!!
- combi doet mij stoppen, draai me raampje open voor ome agent, die de obligate vraag stelt "weet u waarom wij u doen stoppen?" waarop ik antwoord met mijn stomme kop "omdat ik mijn gorder niet draag?" (wat effectief ook zo was) "Wij hebben u met uw gsm in uw handen gezien" (wat ook zo was) - 150 euro boete
- naar werkevent rijden, ik eerst, daarna collega - hij reed nogal vlot en ik wilde me niet laten kennen, dus erachteraan - beide geflitst door dezelfde paal
- weekje op vakantie gaan en bij terugkomst 2 boetes op je bureau vinden - ik was pas nieuw bij het bedrijf, leuke binnenkomer
Ik heb in 2010 geloof ik een jaar gehad met 750 euro aan boetes...
De stomste vond ik wel de boete die ik kreeg toen ik met een vervangwagen reed. Het autoverhuurbedrijf deed er maar liefst 6 weken over om de boete door te sturen en rekende 25 euro administratieve kost, ik heb geweigerd deze te betalen omdat ik het contract met het autoverhuurbedrijf niet getekend had (was geregeld via verzekering van onze bedrijfswagens). Een boete, à la, maar dan even flink doorrekenen qua kosten, dat gaat me helemaal te ver.
noukie12 schreef:billy3105 schreef:Boete van 20 km/u te hardbedrag weet ik niet meer. Was dit jaar, maar heb hem direct betaald om het maar te vergeten
En echt ik had die dag beter in bed kunnen blijven liggen. Was stront verkouden, maar goed lesklant wilde perse naar een teamtraining in het midden van het land dus toch ook jonge merrie meegenomen om te oefenen.
Merrie is wat discutabel te laden, brak het touw (en er stond niet veel druk op) dus merrie schrikt, leverde 15 minuten vertraging op. Ander paard opgehaald. Die ging gelukkig zo mee. Blijkt (een deel van) de snelweg afgesloten. Dus omrijden. Rij ik daar die boete. Heel stuk was 100 om te rijden. Schijnbaar 1 stukje 80…. Dus vette boete. Eenmaal op die training er nog afgevallen en met het terug naar huis gaan breekt een ander touw weer! (Was dus een fabrieksfout…)
Intussen had ik echt geen lucht meer en was bij onze plaatselijke Kruidvat en Etos geen neusspray meer te halen.
Echt ik had in m’n bed moeten blijven liggen
![]()