Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: Misselijke kunst van Tinkebell (Katinka Simonse)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:59

Klopt. Dat kan natuurlijk net zo goed gespeeld zijn.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:59

Sorry maar ik moest echt even lachen van dat hondje op wieltjes. :')

Maar er is echt iets verknipt aan je als je zulke 'kunst' maakt.. Zoiets gruwelijks lijkt me geen kunst, eerder ziek.

Janna_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:00

Ik vind het dus echt geen kunst ..
Als je dit kunst noemt? :S

Te ziek voor woorden..

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:00

Als ze had gezegt dat ze de huiden kant en klaar koopt.
Was hier dan een topic over geopend en had ze dan zoveel aandacht gehad......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:32

Welshcobfan schreef:
Wie weet... als de rendac te weinig productiecapaciteit meer heeft dat dit een nieuwe markt word om dode dieren te gaan 'recyclen' :)

Kadavers worden al verbrand voor de groene energie :j
Kon ik toen ook voor kiezen toen Kiddy overleed.

Verder ben ik nog niet gekomen met bijlezen en moet er nu weer vantussen :D Ga straks ff verder.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:33

Knoffer schreef:
Klopt. Dat kan natuurlijk net zo goed gespeeld zijn.

Dat gevoel had ik er ook bij.
De DA heb ik destijds gevraagd om de nek van een vogel om te draaien en dat viel mij echt enorm tegen hoe dat eigenlijk ging. En dan heb je nog maar een ielig dun nekje :=
Ik dacht dat je het zo even kon doen, maar er zit een hele tactiek achter...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:37

Is hier geen wet voor?? Bah bah bah..
Die is niet helemaal wijs!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 19:39

Toch nog even verder gelezen, te nieuwsgierig ;)

Ze zat gister te vertellen dat ze hem echt zelf z'n nek had gebroken. Ze heeft een presentatie gegeven van hoe je je kat moet vermoorden en villen en de rest tot aan de tas. Het handvat is trouwens van een kattenbandje, brrrr. De foto's logen er niet om hoor... Dat was echt een gevilde kat.

Mijn huisdieren zijn mijn vriendjes en zo moet je er ook tegenover staan en je moet het niet zien als 'product', dan ben je heel verkeerd bezig. Ze heeft haar statement blijkbaar niet goed duidelijk gemaakt, anders had ze niet hele hordes dierenactivisten achter haar aan.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:41

dit is echt gewoon ziek en gestoord !
inderdaad "HOERA voor nederland" :S stel psycho's

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:48

Ik vind haar inderdaad ziek en zoals iemand op de eerste pagina al zei: Ik zou met alle liefde en plezier van haar een tasje willen maken. Met haar ogen als drukknopen.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:53

YankeeBoy schreef:
rakni schreef:
WOW wat zijn we weer HYPOCRIET met zijn allen!!!!!

OW wat zielig zeg!! Denk je dat ook bij elk diertje dat er op je bord ligt??? dat lieve varkentje, kuiken of kalf? }:0

Zolang de dieren een goed leven heeft gehad, kan het me niet raken wat zij doet met de dieren nadat ze zijn doodgegaan.

Belachelijk dat we dit met zijn allen zo erg vinden. Die dieren hebben een goed leven, ga eens kijken in de bio-industrie en bedenk dan pas wat je zielig vind! Zij is niet ziek in haar hoofd, zij probeert deze discussie aan te wakkeren en dat lukt haar goed. Wij zijn ziek in ons hoofd dat we niet meer weten wat nou zielig is.

Ik zou het nooit in mijn huis zetten want echt fijn om naar te kijken vind ik het niet.

Zo, dat is er weer uit!

groetjes van mij

edit: typfoutje

ik snap wel je punt, maar ik vind deze kunst walgelijk & ben daarnaast streng vegetarisch en eet geen zuivel.
Dus ja, ik denk er wel degelijk aan

Dan heb ik mijn hypocriete gevoel niet tegenover jou!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:56

rakni, ik vind dat je een punt hebt

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:58

rakni jij vind het dus normaal dat iemand haar kat wurgt omdat ze denkt dat het beestje depressief is? Vind je dat niet zielig?
Ik vind niet dat je je eigen huisdieren hoeft te vermoorden omdat je duidelijk wilt maken dat je een koe die geslacht wordt zielig vind..
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 15-05-09 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:58

Ik vind mezelf niet hypocriet want zoals iemand al zei: deze discussie aanwakkeren doe je niet door je eigen kat met je handen te wurgen.

Ik kan veel dieren afmaken, maar geen katten. Dat kan niet 'snel en met zo min mogelijk leed'. En al helemaal niet als je wurgt.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:03

Wat n bijkomend risico is dat echte psycho's dit gaan nadoen. Dan maakt t niet meer uit of deze mevrouw het al dan niet ook werkelijk heeft gedaan hoe ze uitbeelde... Vergis je niet hoeveel gestoorde 'dierenliefhebbers' er zijn

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:05

Ik zit trouwens net de aflevering te kijken waar de TS het over heeft. En de manier waarop ze het verteld.. wal-ge-lijk :r

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:05

Quellian schreef:
Mijn huisdieren zijn mijn vriendjes en zo moet je er ook tegenover staan en je moet het niet zien als 'product', dan ben je heel verkeerd bezig. Ze heeft haar statement blijkbaar niet goed duidelijk gemaakt, anders had ze niet hele hordes dierenactivisten achter haar aan.

Dierenactivisten gaan overal achteraan. :+

Ik zie ook het verschil niet helemaal tussen vissen, paarden, koeien, varkens, katten of honden.

Mijn eigen hond zou mij ook te gek worden: daar ben ik aan gehecht. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen zulke dieren als "object" zien. Het zou mijn keuze absoluut niet zijn :n maar uit het oogpunt van "kunst" vind ik dit mooier dan een schilderij van Herman Brood of andere moderne kunstenaars :o

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:14

Walgelijk.. Wat ongelofelijk sick! Wat eng dat zo'n mens er zo trots over praat. Echt gevaarlijk gewoon..rrr
Ik vind alle dieren slachten voor consumptie/gebruiksvoorwerpen overigens helemaal niet oke. Daarom eet ik geen vlees/gelatine/stremsel en gebruik geen leer. Ik vind niet dat een koe minder erg is omdat ie er voor "gefokt" is, en een klote leven heeft gehad.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:16

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:17

Ik vind haar geweldig, en ga naar alle exposities.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:18

Eefste schreef:
Walgelijk.. Wat ongelofelijk sick! Wat eng dat zo'n mens er zo trots over praat. Echt gevaarlijk gewoon..rrr
Ik vind alle dieren slachten voor consumptie/gebruiksvoorwerpen overigens helemaal niet oke. Daarom eet ik geen vlees/gelatine/stremsel en gebruik geen leer. Ik vind niet dat een koe minder erg is omdat ie er voor "gefokt" is, en een klote leven heeft gehad.

Bij katten heb ik ook zo langzamerhand het idee dat ze ervoor "gefokt" worden......

Waarom is een rundleren schoen anders dan een poezentas?

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:23

Op zich niet zo gek veel, Slimmerik. De manier waarop het is gegaan, vind ik echt te verschrikkelijk. Je kunt je punt ook op een andere manier maken. Je kat de nek breken, eigenhandig, vind ik verschrikkelijk, of je nu een statement wil maken of niet.

JP - Daar moest ik ook aan denken, haha. :)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:28

Volgensmij moet ze eens een bezoek richting het gesticht brengen denk ik zo.. :\

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:29

Met andere dieren gebeurd het ook voor leer of andere onderdelen, en dat is dan wel normaal? Volgens mij heeft iedereen die de uitzending gisteren bij P&W gezien heeft dan echt niet opgelet omdat dát juist het statement was wat ze wilde maken. Door hetzelfde te doen met een dier wat het dichtst bij de mens staat maakt je ineens heel bewust dat dit met andere dieren dagelijks gebeurd.

Dat zij vervolgens duizenden hatemails krijgt en zelf met de dood bedreigd wordt, dát vind ik pas ziek...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:31

Goed eens zien wat ik ervan maken kan.

Laten we voorop stellen dat ik Tinkerbell niet ziek, gestoord, een vies wijf, niet goed inhaar hoofd, mist stukjes etc. vind.

Voor alle mensen die zeggen: geen moeder die haar kind hiermee laat spelen.
Dit is ook geen speelgoed. Dit is kunst, in de vorm van speelgoed. Je kind hiermee laten spelen is net zoiets als ze een Monet geven om in te kleuren, of de nachtwacht om plaatjes te knippen.

Aan de andere kant: waarom niet? Er zijn duizenden mensen die een 'nepkatje' hebben Afbeelding waar ook echt bont aan zit, die de kindertjes mogen aaien. En als het diertje nog zou leven zou het kindje er ook mee mogen spelen. En dat terwijl kleine kinderen lang niet altijd voorzichtig met een dier omgaan. Dan kunnen ze dus veel beter met de opgezette/tot speelgoed verwerkte variant spelen, die voelen er niets van, en die doen nog altijd wat je zegt ook. Die vinden het ook niet erg als je ze zo laat liggen, terwijl een levend dier daar een stuk minder goed tegen kan.

En dat is ook het statement van het 'speelgoedbeest'. Een levend dier wordt vaak de eerste paar maanden goed verzorgd, krijgt een boel aandacht en regelmatig een schoon hok. Daarna zijn kinderen het beest zat, erop uitgekeken, en heeft mama er ook eigenlijk geen zin meer in. Hoevaak gaat er wel niet een hond aan een boom, een kat wordt buiten de deur gezet, goudvissen levend door de wc gespoeld. Dan kunnen ze beter hiermee spelen.

Over de hamsters in de balletjes: de dieren mogen er van de fabrikant 3 uur achter elkaar inzitten. Vaak worden die dingen met hamster en al als voetbal gebruikt. Zij heeft ze in een kalme ruimte laten lopen, en iedere paar uur eruit gehaald om te eten drinken en slapen. Niets mis mee toch?

Ook had ze 50 haankuikentjes gered van de slacht (ze gaan daar door de versnipperaar). Die heeft ze geprobeerd te verkopen op een drukke plek. Alles wat die dag niet weg was zou ze door de versnipperaar halen. Mensen hebben de dierenbescherming gebeld, en die hebben ze in beslag genomen. Weet je wat er met die diertjes gebeurd is? Ze zijn door de versnipperaar gegaan, terwijl zij gewoon het statement maakte door ze een kans te geven.

Ik zie het verschil tussen wat zij doet (haar kat oppakken en zijn nek omdraaien, een snelle en pijnloze manier van doodgaan) en wat de industrie doet (dieren die nooit het daglicht zien, in de vrieskou in het transport worden gezet recht vanuit hun warme stallen, die doodsbang bij elkaar gedreven en gedood worden (ik heb het zien gebeuren, dat is NIET vriendelijk)) op een iets wat positievere manier dan de meeste mensen hier.

We gebruiken (bijna) allemaal leer, we eten (bijna) allemaal vlees, drinken melk, eten snoepjes. Daar worden dieren voor gebruikt. Die mooie tas, dat paar laarzen, je zadel, je hoofdstel, je chique wedstrijd halster, de nieuwe bank, de bekleding van je auto, je portomonee. Er worden op zo'n grote schaal dieren afgeslacht dat ik niet inzie waarom het van dit ene dier zo verschikkelijk is dat het na een verschikkelijk leven op een dag zijn nek omgedraait is. Want nee, niemand heeft ooit vastgesteld dat hij depressief is, maar er is ook niemand die vast heeft gesteld dat hij gezond is. En claimen niet heel veel van ons hier het te merken als zijn of haar paard zijn dag niet heeft? Of wanneer die voor langere periode zijn dag niet heeft?

Waarom veel mensen dit erg vinden, is omdat we een kat de status van 'knuffeldier' hebben gegeven. We hebben zelf misschien wel een kat, of een hond, en die vinden we lief, die knuffelen we, daar zijn we gek mee, die slaapt op bed, op de bank of op schoot, krijgt kussentjes enz. Je kunt een kat ook houden door 2x per dag een bak voer neer te zetten en zijn kattenbak schoon te houden, en er verder niets mee te doen. Dan krijg je er ook geen emotionele band mee, en heb je het probleem van 'knuffeldier' dus ook niet. Dat is wat er ook gebeurd met de varkens en de koeien en de kippen in Nederland, mensen bouwen er geen emotionele band mee op, en kunnen daarom hun stukje vlees nog eten, zonder zelf gegeten te worden door hun geweten.