Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:57

De vrienden van mijn vriend zijn wel aardig eigelijk :D ik zie ze niet zo super vaak, maar als ik ze zie is het wel gezellig :D dus ze zijn zeker goedgekeurd hoor ;) hihi

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:57

baroen schreef:
hoeveel "slimmer" voelt dat nu , door erg vaak met engelse woorden te reageren?
ik erger me daar persoonlijk enorm aan en vind het juist een teken van wannabee smart of populair.
verder is er genoeg gezegd, ik hoop voor jezelf, dat je kunt veranderen.

Even een reactie hierop, ik denk dat TS daar echt niets mee bedoelt hoor! Ik reageer ook vaak in het engels, en dat is niet omdat ik mij 'slimmer' voel, maar gewoon omdat ik het beter kan uitdrukken op die bepaalde moment in die bepaalde taal. Dus om op basis hiervan zo'n uitspraak te doen, vind ik erover....

TS, ik begrijp je verhaal nu ook veel beter, en begrijp je heel goed, want mijn vriend is ook zo :+ Nu haat ik zijn vrienden niet, maar ik erger me er ook aan, dat we elkaar enkel in het weekend zien en hij dan zat heel de nacht weg is, om dan zo heel de dag in zijn nest te liggen....pretty frustry ze.....maar dan doe ik gewoon leuke dingen met mijn vriendinnen en ga met hen uit ;)

Vind het idee van Holly ook heel goed, probeer ze 1 per 1 te leren kennen, want dan zul je zien dat ze ineens vaak helemaal anders zijn, ze moeten zich nl. niet meer groothouden voor hun vrienden ;)

Ilzas

Re: Wat vind jij van de vrienden van je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 16:59

Ik heb ze ook zeker wel eens apart gesproken en dan gaan ze heus wel. Ik heb gewoon alleen een schijthekel aan dat groeps-zuip-macho gedrag en dat is wat hun grootste hobby is.

En inderdaad, Engels "bekt" gewoon af en toe lekkerder, makkelijker, duidelijker.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:00

Oh ja ik zeg ook nergens dat straten makers niet gelukkig zijn, ik zeg dat ze heus niet NIET hebben gestudeerd omdat ze van te voren zouden denken van: neee want ik wil liever straten maker worden....dusss...

En ilzas zegt nergens dat ze zich overal te goed voor voelt, dat lees je zelf tussen de regels door.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:02

En het raakt me ook totaal niet wat zij met hun leven doen, maar het raakt/ irriteert me dat mijn vriend dat doet. Omdat ik om mijn vriend geef en om hun niet.

En dat had een clever iemand die reageerde ook al opgemerkt. Dat het is dat mijn vriend zuipt met hun.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 25-04-09 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:03

zeg moet jij geen pannenkoeken bakken? ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:04

Ja, doe ik. Laatste zit er in, and then I'm off. Bink speelt lief met playmobiel (heb dan ook geen hekel aan ALLE kinderen, maar aan de kinderen van die vriend van mijn vriend...)

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:06

jeetje mina. wat een gezeur. je hoeft toch niet met ze te trouwen?? ik kan dan wel heel goed opschieten met de vrienden van mn vriend. maar kom op hee. je bent 31 je kan toch gewoon je normaal opstellen en gedragen? dat je vind dat ze teveel drinken is toch HUN pakiean. en niet die van jou. en dat je vriend dat doet..laat hem lekker biertjes drinken met zn vrienden ! hoop niet dat je verwacht dat hij de vriendschappen op geeft voor jou he? en mbo denk niveau? bedankt he !! ik erger me dood aan dit soort post.
Bekijk het is van de andere kant wat als jou vriend totaal niet op kan schieten met jou vriendinnen..verbreek jij dan ook het contact met hun? mij is altijd geleerd . ( laat een jongen nooit voor je vrienden gaan )

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:27

En het is wel heel typerend voor al diegenen die vallen over mijn MBO/openingspost dat die daar meteen over beginnen te bleren. Hoezo jezelf aangesproken voelen en totaal uit zijn verband trekken en niet verder lezen. In die openingspost schets ik een totaal beeld van verschillen. Als je dat niet kunt zien/begrijpen, dan wil je dat gewoon niet zien ofzo. Mijn eigen zus heeft nota bene MBO gedaan en die voelt zich ook niet aangesproken.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 25-04-09 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:28

@Kellieeh: nee, maar als ik dus met hem ga trouwen, dan wil ik dat dat de mooiste dag van mijn leven wordt, en dan lopen zij er dus ook bij... En als ik iets een slechte combinatie vindt is het wel hun en "mooiste dag van mijn leven". Dus de ik-sluit-me ervoor af theorie werkt ook slechts tot op bepaalde hoogte.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:29

Ja maar je gunt je vriend het toch ook? net zoals dat je je schoonouders niet kan kiezen..het is geven en nemen denk ik dan maar.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:30

Ja, dat is ook zo. En mijn schoonouders vond ik aanvankelijk ook niet zo denderend, maar ik heb me daar enorm voor ingespannen, en dat loopt nu eigenlijk best lekker. Maar ja, daar speelt de component "drank" geen rol.

Ja en geven en nemen is ook helemaal waar, beslist, maar waarom dan op die dag he? Naja, we hebben het er wel over gehad, zal wel een retourtje Vegas worden dan. Soooo Anky en Sjef :D (grapje he.... zal het er meteen maar bijzeggen, anders krijg ik iedereen weer over me heen van: hoe DURF ik me daar mee te vergelijken....)
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 25-04-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:30

Mijn vent heeft geen vrienden, das ook niet alles hoor (lees, hij gaat dus nooit eens iets 'met vrienden' doen) :')
Hij heeft alleen collega's en een paar overburen waar we zo af en toe eens een bakkie moeten doen.. En die zijn niet helemaal mijn mensen, tenminste, zij is wel okee, hij is zo dom als het achtereind van een varken en vertelt alleen maar verhalen zonder clue, dus das ook niet alles.. Maar voor die paar keer per jaar dat we daar zijn, whatever :P

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:32

Lijkt me I-de-aal.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:34

Trust me, dat is het echt niet hoor :P dan heb je wel heel erg fulltime vent hoor :P Mijn sociale leven ging er bijna aan door het gebrek aan vrienden van mijn vent :')

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:36

Ja, maar jouw vent vaart niet acht maanden per jaar...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:44

Misschien dat het al gevraagt is, maar meestal zijn de mannen in vriendengroepen toch redelijk allemaal hetzelfde... Drinkt jou vriend dan niet? Hij zal het vast wel gezellig vinden neem ik aan? Maar wat vind je dan van zijn gedrag? Je hoeft niet te antwoorden hoor, maar vroeg het me zo af...

Persoonlijk denk ik dat als het werkelijk zo botst dat het op den duur echt kiezen word tussen jou en zijn vrienden...

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:55

Ik weet niet of ze allemaal hetzelfde zijn (misschien wel), of dat ze gewoon een grote gemeenschappelijke hobby hebben.

Hij geeft zelf als argument "ik ken ze al 20 jaar, DUS"... Ik vind dat persoonlijk dus echt kritiekloos. Ik sjouw geen mensen mee OMDAT ik ze al zoveel jaar ken, nee, ik ga met mijn vriendinnen om omdat ik ze op dit moment leuk vindt en we in elkaars leven van dit moment passen. En soms "heroverweeg" ik dat dus of soms verwaterd het gewoon.

Ik vind zijn gedrag ook absoluut stom. Niets meer of minder stom dan van zijn vrienden.

Ik vrees het ook hoor...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:58

Ik heb veel van het topic gelezen, maar ik vraag me af wat jij in hem ziet :o Kijk vrienden horen bij je vriend... Je hoeft er geen beste vrienden mee te worden, maar je moet ze wel accepteren vind ik... Gewoon om jullie leven samen leuker te maken. Nu erger je je er alleen maar aan!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 18:06

Ja, ik erger me er ook aan.

Naja, als we met zijn tweeën zijn is het altijd perfect, valt er eigenlijk nooit een onvertogen woord, maar als het op hun aankomt...dan is het altijd gezeik.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 18:22

Nog even, voor ik weg ga (schouwburg). Ik las deze in een topic van een Boktvriendinnetje en vroeg me af in hoeverre die op mij van toepassing was (hij is wel weer in het engels :D ):

"Don't let someone be a priority in your life, when youre just an option in theirs".

Ben ik voor hem gewoon een "optie" (in de zin van: optie: met vrienden spelen, optie: met vriendin spelen) of doe ik dat juist: hem een optie in mijn leven laten zijn (optie: ik neem je zoals je bent, of optie: ik wacht totdat je je rugzak met ongewenst vrienden hebt afgedaan)?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:09

Ik denk dat je het beide kanten op kunt zien... Jij kunt hem als optie zien, maar hij jou ook. Wat weegt voor hem zwaarder, zijn vrienden of jij? Wat weegt voor jou zwaarder, zijn vrienden, hij of misschien jezelf?

Kijk voor jezelf wat je voor hem voelt, wat je levenswensen zijn met deze man. Zie uit te vogelen hoe hij in deze zaken tegenover jou staat.

Eerlijk en open communicatie... zou een hoop oorlog schelen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 22:25

Ik vind persoonlijk dat je je maar moet aanpassen aan zijn vrienden. Doe wat extra moeite, ookal heb je dat naar eigen zeggen misschien al gedaan. Hij kent ze al 20 jaar dus waarschijnlijk al langer dan dat hij jou kent. Je moet ze niet leuk vinden, je moet gewoon met ze kunnen leven.

En als zij zoveel drinken doet jouw vriend dat toch ook? Erger je je daar dan niet aan? Een beetje hypocriet als je je dood ergert aan een stel kerels die zich lam zuipen en je het meer kan verdragen van je eigen vriend die het even goed doet.

Over dat "20 jaar kennen"-argument: dat vind ik wel dégelijk een argument. Je laat toch geen vrienden die je al zo lang kent als een baksteen vallen omdat je vriendin ze toevallig niet kan luchten? Sorry, maar ik vind dat jouw vriend echt veel voor je moet opofferen. En vind dat jij eigenlijk maar licht gaat over dat feit. Wat zou jij zeggen als je vriend je vraagt te kiezen tussen hem en je beste vriendin(nen)?

En je bent misschien 30 IQ-punten slimmer dan zij en praat veel Engels, maar "ik vind" is nog altijd zonder -dt.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 07:11

Ik vind persoonlijk dat zijn vrienden zich maar aan haar aan moeten passen, ze doen maar eens wat meer moeite om haar te begrijpen. Sorry maar je kan t net zo goed andersom zeggen ;)

En ze heeft in dit hele topic al tig keer gezegd dat ze zich ook ergert aan zijn zuipen, beter lezen dus!

En haar vriend offert niets op, want hij gaat er altijd nog mee om en dan nog, je mag best een compromis sluiten vanwege je vriendin, de wereld draait niet alleen om hem en ook niet alleen om haar, je bent SAMEN, en ilzas zegt nergens dat hij zijn vrienden moet opofferen maar dat zijn gedrag zal moeten veranderen, dus niet totaal lam thuis komen om half 5 snachts en meer rekening houden met zijn vriendin, lijkt me niet meer dan logisch. Mijn vent zuipt ook hoor, maar houdt wel rekening met mij daarin. ( oke heeft ie ook niet altijd gedaan maar daar moet je over kunnen praten en je gevoel erover kunnen uitleggen bij elkaar en dan tot een compromis komen en als hij dat niet zou kunnen met ilzas, dan is hij haar niet waard, simpel )

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 07:17

Llover schreef:
En haar vriend offert niets op, want hij gaat er altijd nog mee om en dan nog, je mag best een compromis sluiten vanwege je vriendin, de wereld draait niet alleen om hem en ook niet alleen om haar, je bent SAMEN,

Moet hij dan niet meer weg gaan met vrienden ofzo?

Ik vind dat je in een relatie helemaal niks zou hoeven op te offeren! Alles wat je aan elkaar verandert is niet zoals die persoon is en op den duur zal dat er (misschien) toch uit komen...

Maar goed dat is mijn mening...