Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
luxx schreef:In Frankrijk seind iedereen,
minkie schreef:Ik sein altijd en ben blij dat er nog mensen zijn die ook net als mij seinen...
Op de snelweg rij ik vaak ook harder dan 120. Ik heb liever dat mensen wat harder rijden dan te langzaam. Je schrikt je wezeloos als er ineens iemand 80 op de snelweg rijdt!
)
suleilitha schreef:Het is maar goed dat het niet aan jou is om te bepalen wie al dan niet met een motorvoertuig de weg op mag, overigens. Er zouden niet veel overblijven en het hele sociale en maatschappelijke leven zou dientengevolge op de rug komen te liggen.
suleilitha schreef:Ik heb het niet over verkeersdoden, HC.
Huertecilla schreef:luxx schreef:In Frankrijk seind iedereen,
Dat weet ik ook, dus als ze achter me knipperden ging (ga) ik rustiger rijden. Werkt(e); nooit een boete.
Ook nog nooit een opmerking over te langzaam rijden gekregen trouwens, maar goed, dat kan net zo goed toeval zijn als wel te hard rijden en nooit een ongeluk veroorzaakt hebben![]()
hc
Nouks schreef:Nóg langzamer rijden als je je toch al aan de toegestane snelheid houdt?
Huertecilla schreef:Kijk, neem een zognaamde ´autoweg´. Tweebaans en je mág 100. Rij daar gerust 80 (op jouw teller). Het is dan belééfd om extra gelegenheid tot inhalen te geven. Het is een veiligheidsEIS afstand te houden en veilig in te halen.
Je hoéft daar geen 100 en 80 is bij benádering geen artikel 5.
hc
minkie schreef:Nou idd magreetje! Ik erger me altijd mateloos aan mensen die niet gewoon 80 rijden maar een beetje 60 blijven kaggelen.
Ik snap niet waarom mensen bij goed weer langzamer rijden dan de max snelheid.
Mensen moeten gewoon op een tempo rijden waarop ze zich veilig voelen, en natuurlijk wel de minimale snelheid. Als ik met een jonge hond in de auto zit, of ik heb gewoon zin om te tutteren, wat zou ik dan 80 gaan rijden als ik ook 60 kan? Vooral op weggetjes buiten de bebouwde kom, waar je nogal wat wild kan spotten, vaak rijd ik daar nog iets langzamer. Mensen kunnen inhalen als het ze irriteerd. Mensen die dan inhalen en toeteren (mij nog niet gebeurd maar goed) die kunnen een *tuttuttut wat hebben we weer haast (en nog misschien wat mooie kreten)* krijgen.. Pluttersput schreef:Agressief rijden noemen ze datMensen moeten gewoon op een tempo rijden waarop ze zich veilig voelen, en natuurlijk wel de minimale snelheid. Als ik met een jonge hond in de auto zit, of ik heb gewoon zin om te tutteren, wat zou ik dan 80 gaan rijden als ik ook 60 kan? Vooral op weggetjes buiten de bebouwde kom, waar je nogal wat wild kan spotten, vaak rijd ik daar nog iets langzamer. Mensen kunnen inhalen als het ze irriteerd. Mensen die dan inhalen en toeteren (mij nog niet gebeurd maar goed) die kunnen een *tuttuttut wat hebben we weer haast (en nog misschien wat mooie kreten)* krijgen..
Margreetje schreef:Zou lekker zijn als iedereen op z'n eigen tempo gaat rijden waarbij die zich veilig voelt.........
Huertecilla schreef:Margreetje schreef:Zou lekker zijn als iedereen op z'n eigen tempo gaat rijden waarbij die zich veilig voelt.........
Ja, zou een stúk prettiger leven zijn![]()
De enige beperking aan het minimum tempo is artikel 5. en dat is knap langzaam.
Margreetje schreef:Pluttersput schreef:Agressief rijden noemen ze datMensen moeten gewoon op een tempo rijden waarop ze zich veilig voelen, en natuurlijk wel de minimale snelheid. Als ik met een jonge hond in de auto zit, of ik heb gewoon zin om te tutteren, wat zou ik dan 80 gaan rijden als ik ook 60 kan? Vooral op weggetjes buiten de bebouwde kom, waar je nogal wat wild kan spotten, vaak rijd ik daar nog iets langzamer. Mensen kunnen inhalen als het ze irriteerd. Mensen die dan inhalen en toeteren (mij nog niet gebeurd maar goed) die kunnen een *tuttuttut wat hebben we weer haast (en nog misschien wat mooie kreten)* krijgen..
Zou lekker zijn als iedereen op z'n eigen tempo gaat rijden waarbij die zich veilig voelt.........![]()
Als iemand langzamer rijd in de bebouwde kom dan kan ik het me nog voorstellen omdat die misschien ergens naar opzoek is, maar op een autoweg niet. (behalve mensen die op hun rem gaan staan om te genieten van de mooi gekleurde tulpenvelden.......