Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:13

Klopt, zo heb ik dus ook les gehad. Met de stroom mee rijden, wat kan betekenen dat je de max snelheid soms een beetje overschreid.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:15

luxx schreef:
In Frankrijk seind iedereen,

Dat weet ik ook, dus als ze achter me knipperden ging (ga) ik rustiger rijden. Werkt(e) +:)+ ; nooit een boete.
Ook nog nooit een opmerking over te langzaam rijden gekregen trouwens, maar goed, dat kan net zo goed toeval zijn als wel te hard rijden en nooit een ongeluk veroorzaakt hebben :D

hc

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:22

minkie schreef:
Ik sein altijd en ben blij dat er nog mensen zijn die ook net als mij seinen...
Op de snelweg rij ik vaak ook harder dan 120. Ik heb liever dat mensen wat harder rijden dan te langzaam. Je schrikt je wezeloos als er ineens iemand 80 op de snelweg rijdt!

Ik rijd op de snelweg ook vaak harder dan de max. snelheid, met de auto trouwens sneller dan op de motor (misschien toch omdat ik me dan kwetsbaarder voel :o )
Het zijn toch vaak oudere mensen die als een slak over de snelweg tuffen, kan me er heerlijk aan irriteren -:(-

Seinen doe ik ook meestal, nadat ik effe heb gecheckt of er geen op de loer liggende politie aan mijn kant staat. Ik heb zelfs een tegenligger gehad die helemaal z'n duim naar me opstak uit z'n raam, leuk toch. 8-)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:26

suleilitha schreef:
Het is maar goed dat het niet aan jou is om te bepalen wie al dan niet met een motorvoertuig de weg op mag, overigens. Er zouden niet veel overblijven en het hele sociale en maatschappelijke leven zou dientengevolge op de rug komen te liggen.

Kijk en daar heb je de kern. De maatschappij bepaalt de prijs van verkeersdoden.

Dat zie je heel helder met de jaarlijkse doodschiet-actie van het ´overschot´ van reewild. Dan wordt geroepen dat er vanwege de verkeersveiligheid 2500 te veel zijn.
Daar zitten twee vreemde argumenten aan:
1. blijkbaar zijn 10 doden door botsing met reewild wel en 20 niet acceptabel
2. de meeste dodelijke botsingen vinden plaats bij een hogere snelheid dan toegestaan en minder snel rijden voorkomt méér botsingen dan afschot
Blijkbaar zijn het ´beheer´ van de ree-stand en het snel rijden de maatschappij meer waard dan een andere benadering van het aantal verkeersdoden hierdoor.

Maar goed, ik sein dus niet en vind wel dat snelheidsovertreders terecht geflitst worden.

hc

Anoniem

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:30

Ik heb het niet over verkeersdoden, HC. En we hebben het ook niet over het schieten van reewild.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:35

suleilitha schreef:
Ik heb het niet over verkeersdoden, HC.

Ik wel.

De verkeersregels zijn er niet om de verkeersdeelnemers te pesten en het is ook geen verkapte belastingwet.

Het is een set gedragsregels opdat de samenleving met een minimum aan gevaar een maximum aan mobiliteit heeft.
De hóóguit toegestane snelheid is één van de resulterende compromissen.
Het is niet aan een individu om deze regels naar eigen goeddunken te interpreteren.

Wanneer jij sneller rijdt, breng je de overige gebruikers van de openbare rumte in meer gevaar dan het compromis.

hc
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-04-09 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:36

Huertecilla schreef:
luxx schreef:
In Frankrijk seind iedereen,

Dat weet ik ook, dus als ze achter me knipperden ging (ga) ik rustiger rijden. Werkt(e) +:)+ ; nooit een boete.
Ook nog nooit een opmerking over te langzaam rijden gekregen trouwens, maar goed, dat kan net zo goed toeval zijn als wel te hard rijden en nooit een ongeluk veroorzaakt hebben :D

hc

Nóg langzamer rijden als je je toch al aan de toegestane snelheid houdt? Waarom het verkeer extra ophouden dan noodzakelijk? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:36

De snelheidscontroles zijn er in veel gevallen om de staatskas te spekken en een agent die zijn jaarlijkse target aan boetes niet haalt, krijgt een reprimande.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:45

Nouks schreef:
Nóg langzamer rijden als je je toch al aan de toegestane snelheid houdt?

Ja, wat is daar mis mee? Je hoéft niet zo snel als hóóguit mag :)*
Zo lang artikel 5 niet van toepassing is, ben je +:)+ bezig.
De marge tussen artikel 5 en de grenswaardes voor wat máximaal mag is aardig groot :)*

Kijk, neem een zognaamde ´autoweg´. Tweebaans en je mág 100. Rij daar gerust 80 (op jouw teller). Het is dan belééfd om extra gelegenheid tot inhalen te geven. Het is een veiligheidsEIS afstand te houden en veilig in te halen.
Je hoéft daar geen 100 en 80 is bij benádering geen artikel 5.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:48

HC, ik zeg niet dat je zo snel MOET. Dan lees je verkeerd. Ik vraag me af waarom je LANGZAMER gaat rijden als er wordt geseind voor controle, terwijl je al onder de maximale snelheid ZIT. Dat je nooit een boete krijgt als je je aan de maximumsnelheid houdt, lijkt me logisch. Maar langzamer rijden omdat er wordt geseind terwijl je je al netjes aan de limieten houdt, vind ik niet logisch.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:34

Huertecilla schreef:
Kijk, neem een zognaamde ´autoweg´. Tweebaans en je mág 100. Rij daar gerust 80 (op jouw teller). Het is dan belééfd om extra gelegenheid tot inhalen te geven. Het is een veiligheidsEIS afstand te houden en veilig in te halen.
Je hoéft daar geen 100 en 80 is bij benádering geen artikel 5.

hc

Rij daar gerust 80 op de teller? In werkelijkheid rijd je dan ongeveer dus iets van 77......
Hier heb je ook van die handige henky's die het autobord niet kennen en dus ook 80 blijven rijden op de autoweg, nou ik vind het bloedirritant _-:(

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:44

Nou idd magreetje! Ik erger me altijd mateloos aan mensen die niet gewoon 80 rijden maar een beetje 60 blijven kaggelen.
Ik snap niet waarom mensen bij goed weer langzamer rijden dan de max snelheid.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:47

minkie schreef:
Nou idd magreetje! Ik erger me altijd mateloos aan mensen die niet gewoon 80 rijden maar een beetje 60 blijven kaggelen.
Ik snap niet waarom mensen bij goed weer langzamer rijden dan de max snelheid.

Als het kan haal ik meteen in en als ik echt pissed-off ben dan krijgen ze ook nog een fijne toeter bij het inhalen..... O:)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:51

Agressief rijden noemen ze dat ;) Mensen moeten gewoon op een tempo rijden waarop ze zich veilig voelen, en natuurlijk wel de minimale snelheid. Als ik met een jonge hond in de auto zit, of ik heb gewoon zin om te tutteren, wat zou ik dan 80 gaan rijden als ik ook 60 kan? Vooral op weggetjes buiten de bebouwde kom, waar je nogal wat wild kan spotten, vaak rijd ik daar nog iets langzamer. Mensen kunnen inhalen als het ze irriteerd. Mensen die dan inhalen en toeteren (mij nog niet gebeurd maar goed) die kunnen een *tuttuttut wat hebben we weer haast (en nog misschien wat mooie kreten)* krijgen..

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:57

Ik sein niet. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen rij-gedrag.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:09

Pluttersput schreef:
Agressief rijden noemen ze dat ;) Mensen moeten gewoon op een tempo rijden waarop ze zich veilig voelen, en natuurlijk wel de minimale snelheid. Als ik met een jonge hond in de auto zit, of ik heb gewoon zin om te tutteren, wat zou ik dan 80 gaan rijden als ik ook 60 kan? Vooral op weggetjes buiten de bebouwde kom, waar je nogal wat wild kan spotten, vaak rijd ik daar nog iets langzamer. Mensen kunnen inhalen als het ze irriteerd. Mensen die dan inhalen en toeteren (mij nog niet gebeurd maar goed) die kunnen een *tuttuttut wat hebben we weer haast (en nog misschien wat mooie kreten)* krijgen..

Zou lekker zijn als iedereen op z'n eigen tempo gaat rijden waarbij die zich veilig voelt......... :P
Als iemand langzamer rijd in de bebouwde kom dan kan ik het me nog voorstellen omdat die misschien ergens naar opzoek is, maar op een autoweg niet. (behalve mensen die op hun rem gaan staan om te genieten van de mooi gekleurde tulpenvelden....... >;)
Laatst bijgewerkt door Margreetje op 22-04-09 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:09

Ik sein wel, en ik vind het ook fijn als anderen naar mij seinen. Ik rij regelmatig een beetje te hard.... :o

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:26

Margreetje schreef:
Zou lekker zijn als iedereen op z'n eigen tempo gaat rijden waarbij die zich veilig voelt.........

Ja, zou een stúk prettiger leven zijn :D

De enige beperking aan het minimum tempo is artikel 5. en dat is knap langzaam.

Als dan vervolgens de haasters die zich er aan menen te moeten ergeren zich realiseren dat dit hún probleem is en dat genieten veel leuker is, wordt het allemaal nóg lekkerder en..... veiliger 8-)

Het maximum mág, hooguit :)*
het hoéft niet +:)+

hc

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:32

ik sein altijd.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:36

Ik sein ook altijd, ben de mensen die naar mij seinen ook altijd erg dankbaar :D

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:38

Huertecilla schreef:
Margreetje schreef:
Zou lekker zijn als iedereen op z'n eigen tempo gaat rijden waarbij die zich veilig voelt.........

Ja, zou een stúk prettiger leven zijn :D
De enige beperking aan het minimum tempo is artikel 5. en dat is knap langzaam.

En zeer bevorderlijk voor de files.....die zijn er al zo weinig :9

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:40

Ik sein niet, en ben ook niet van plan om het te gaan doen. Vind het onzin, laat iedereen zich maar gewoon eens aan de maximum snelheid houden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:44

Ik sein ook ;) ik vidn dat de max snelheden een stuk omhoog mogen op bepaalde tijdstippen...

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:57

Ik sein ook altijd, ben wel 1x daarvoor aangehouden kreeg toen een waarschuwing
Gister stonden ze er ook toen seinden een paar tegemoetkomende mensen ook :j

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:11

Margreetje schreef:
Pluttersput schreef:

Zou lekker zijn als iedereen op z'n eigen tempo gaat rijden waarbij die zich veilig voelt......... :P
Als iemand langzamer rijd in de bebouwde kom dan kan ik het me nog voorstellen omdat die misschien ergens naar opzoek is, maar op een autoweg niet. (behalve mensen die op hun rem gaan staan om te genieten van de mooi gekleurde tulpenvelden....... >;)

Je leest niet goed. Ik zeg, langzamer, maar niet onder de verplichte snelheid gaan zitten. Dat is ieder zijn eigen keus, en zoals HC al zegt, dat iemand zich eraan ergert is zijn probleem, dan hoeft hij niet te gaan tuuten om dat even duidelijk te maken.